abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 juni 2011 @ 12:09:09 #281
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_97833645
lol iechoic zijn aardig geavanceerde builds, moet je van goeie huize komen als je ze optimaal wilt gebruiken. Lijkt echt niet boeiend in bronze >_>
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  dinsdag 7 juni 2011 @ 12:52:06 #282
300556 Tom_Poes
Marten bedankt!
pi_97834804
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 12:09 schreef GoodGawd het volgende:
lol iechoic zijn aardig geavanceerde builds, moet je van goeie huize komen als je ze optimaal wilt gebruiken. Lijkt echt niet boeiend in bronze >_>
Als je geen uberpro bent zijn je tegenstanders dat meestal ook niet. Ik heb gezien dat die iechoic dan toch kan werken. Allemaal een stapje lager, maar toch
  dinsdag 7 juni 2011 @ 13:16:19 #283
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_97835556
Ja maar een iechoic build draait om het principe dat je niet in een tank viking battle verwikkeld raakt. Nou je mag mij een bronze speler aanwijzen die zo speelt, die kunnen amper marines en maruaders tegelijk maken :')
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_97836778
Anders doe je een zforceje / bitbybitje :)
7rax scv allin :)

Maar zoals Nifty zegt, bronze gaat het niet om zulke tactics, dat is zeg maar gold+
Werk aan je macro en de default tactics

dus TvT, marine tank viking (of snel banshees)
TvP, MMM
TvZ, marinebunker -> marinetank

Kom je al een heel end mee
  dinsdag 7 juni 2011 @ 16:19:19 #285
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_97842731
Heeft iemand trouwens een mooi linkje waar je wat strategieėn kan lezen? Zou al een stuk helpen :P
pi_97843437
www.teamliquid.net

cu in 5 years
  dinsdag 7 juni 2011 @ 19:23:00 #287
179075 hugecooll
pi_97851364
Hehe dat is wel een mooie site, veel info ook.
Is het overigens ook mogelijk om in SC2 zelf naar de replays van anderen te zoeken? Of gewoon een groot archief online oid?
  dinsdag 7 juni 2011 @ 19:31:36 #288
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_97851919
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_97855541
Wat mij echt hielp was om iemand te zien spelen (die er wel wat van kon). Dan weet je meteen hoe het spel echt verloopt, hoe het eruit moet gaan zien.

Oh man, ik zag op liquid een tread met 'how to deal with broodlords in zvz'.
Dat is het typische bronze-syndroom en geen idee ervan hebben welk spel je bent het spelen. Ook al kijken die mensen alle day9's en volgen ze elk toernooi.
pi_97859559
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 20:30 schreef Siddartha het volgende:
Wat mij echt hielp was om iemand te zien spelen (die er wel wat van kon). Dan weet je meteen hoe het spel echt verloopt, hoe het eruit moet gaan zien.

Oh man, ik zag op liquid een tread met 'how to deal with broodlords in zvz'.
Dat is het typische bronze-syndroom en geen idee ervan hebben welk spel je bent het spelen. Ook al kijken die mensen alle day9's en volgen ze elk toernooi.
day9 :r, snap niet hoe hij van een 20 minuten game een 2uur + video maakt. En dat mensen dat ook nog volhouden om die volle 2 uur te kijken :'). Als je die tijd gewoon besteed om wat games te spelen, je macro te oefenen helpt dat veel beter. Wat heb je aan tactieken als je niet eens een goede economie kan opbouwen om die tactieken uit te voeren.
pi_97860961
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:27 schreef Turalyon het volgende:

[..]

day9 :r, snap niet hoe hij van een 20 minuten game een 2uur + video maakt. En dat mensen dat ook nog volhouden om die volle 2 uur te kijken :'). Als je die tijd gewoon besteed om wat games te spelen, je macro te oefenen helpt dat veel beter. Wat heb je aan tactieken als je niet eens een goede economie kan opbouwen om die tactieken uit te voeren.
Ik vind day9 wel leuk om te kijken, maar je hebt inderdaad niks aan day9 als je niet gewoon weet hoe je het spel moet spelen. Tenminste, dat lijkt me toch echt het probleem als je bronze/silver bent en je echt probeert om hoger te komen maar het niet lukt.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 21:57:18 #292
179075 hugecooll
pi_97861537
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 20:30 schreef Siddartha het volgende:
ja, ik zit voornamelijk eerst naar replays te kijken van echt hooggerankte mensen, zodat ik goed kan zien wat de mogelijkheiden "zouden kunnen zijn" als ik dus heel lang oefen :D
Wel belangrijk ivm een ras kiezen.
Als ik het een beetje goed zie, heeft Protoss voornamelijk vrij dure, maar duurzame units
Zerg is dan het tegenovergestelde en Terran een beetje in het midden
Klopt dat een beetje?
pi_97864845
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 13:16 schreef GoodGawd het volgende:
Ja maar een iechoic build draait om het principe dat je niet in een tank viking battle verwikkeld raakt. Nou je mag mij een bronze speler aanwijzen die zo speelt, die kunnen amper marines en maruaders tegelijk maken :')
Ik snap dat iedereen in de bronze league een prutser is, maar wat je hier zegt is gewoon niet waar. Ik speel regelmatig tegen viking/tanks builds en MMM balls.
Dat ik de build niet precies zo goed uitvoer als het eigenlijk zou moeten kan wel kloppen, maar dat geldt voor MM in principe ook. Geen reden om Iechoic niet te doen dus.
pi_97867084
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:43 schreef augurkenkoning het volgende:

[..]

Ik snap dat iedereen in de bronze league een prutser is, maar wat je hier zegt is gewoon niet waar. Ik speel regelmatig tegen viking/tanks builds en MMM balls.
Dat ik de build niet precies zo goed uitvoer als het eigenlijk zou moeten kan wel kloppen, maar dat geldt voor MM in principe ook. Geen reden om Iechoic niet te doen dus.
In bronze kun je alles doen, dat klopt.
Maar je snapt toch wel dat een build die afhangt van subtiliteiten en een sterke macro-basis geen goede build is voor iemand uit de bronze league? Natuurlijk kan je ermee winnen (maar dat kun je met elke build in bronze/silver), maar je kunt beter een build kiezen waarin je de kans krijgt om eerst op macro te focussen en later, als je beter word, er zelf de subtiliteiten in kan gaan zien? Marine/tank is super om het spel te leren, om gewoon te macro'en, maar je kan er nog zoveel meer in leren. Pas als je die build op hoog niveau kunt uitvoeren, kan je ook de echoic begrijpen.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 23:31:21 #295
300556 Tom_Poes
Marten bedankt!
pi_97867685
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 23:21 schreef Siddartha het volgende:

[..]

In bronze kun je alles doen, dat klopt.
Maar je snapt toch wel dat een build die afhangt van subtiliteiten en een sterke macro-basis geen goede build is voor iemand uit de bronze league? Natuurlijk kan je ermee winnen (maar dat kun je met elke build in bronze/silver), maar je kunt beter een build kiezen waarin je de kans krijgt om eerst op macro te focussen en later, als je beter word, er zelf de subtiliteiten in kan gaan zien? Marine/tank is super om het spel te leren, om gewoon te macro'en, maar je kan er nog zoveel meer in leren. Pas als je die build op hoog niveau kunt uitvoeren, kan je ook de echoic begrijpen.
Maar als nou blijkt dat je steeds van Terran verliest, dan is er m.i. niets op tegen om hellions te maken om de marines te nakken en banshees + vikings om de air te dominaten en alles te hakken, EN dat vervolgens (al dan niet terecht) de iechoic build te noemen.

Volgens mij hoef je een build niet te begrijpen. Zien dat het werkt is goed genoeg, en als het dan 10 x werkt zie je bijv. waar je het moeilijker kreeg, en zo zie je de zwakte van de build, en komt het begrip vanzelf.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 23:39:23 #296
179075 hugecooll
pi_97868102
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 19:23 schreef hugecooll het volgende:
Hehe dat is wel een mooie site, veel info ook.
Is het overigens ook mogelijk om in SC2 zelf naar de replays van anderen te zoeken? Of gewoon een groot archief online oid?
Hier kan je nog wat unit statistics vinden, ook wel interessant: www.broodlings.com.
Verder gewoon SPELEN spelen.... aan replay's heb je nu nog niks hoor. Je moet eerst alles door hebben en op z'n minst alle units kennen (wat is effective en wat niet) daarna kan je aan wat build orders beginnen.
Facts don't care about your feelings
  woensdag 8 juni 2011 @ 00:00:40 #298
179075 hugecooll
pi_97869113
Huhu, ik ben ook met die challenges bezig om een beetje te leren welke units sterk zijn tegen welke units etc :)
  woensdag 8 juni 2011 @ 08:24:42 #299
326058 Razilat
ter vermaeck!
pi_97875525
Het is een gebed zonder eind, maar als je serieus in bronze, pro-player BO's gaat kopieren/na doen dan ben je verkeerd bezig en blijf je in bronze!

een kleine hypothese:

De bronze speler loopt een viswinkel binnen en vraagt aan de eigenaar (plat, diamond etc) of er ook vis verkocht word.De eigenaar antwoord met "jazeker" en houd de bronze speler een mooie sappige zalm voor.

De bronzespeler gaat in discussie met de eigenaar omdat de bronze speler niet vind dat het hier een vis betreft. De eigenaar legt aan de klant uit waar de vis vandaan komt, wat vis definieert, hoe het te bereiden om een succes te boeken bij vrienden. De klant is het er niet mee eens, loopt de winkel uit, gaat de hoek om naar de supermarkt en koopt een doos diepvries vissticks en zegt "ah lekker, eindelijk echte vis".
  woensdag 8 juni 2011 @ 08:34:51 #300
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_97875637
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 08:24 schreef Razilat het volgende:
Het is een gebed zonder eind, maar als je serieus in bronze, pro-player BO's gaat kopieren/na doen dan ben je verkeerd bezig en blijf je in bronze!

een kleine hypothese:

De bronze speler loopt een viswinkel binnen en vraagt aan de eigenaar (plat, diamond etc) of er ook vis verkocht word.De eigenaar antwoord met "jazeker" en houd de bronze speler een mooie sappige zalm voor.

De bronzespeler gaat in discussie met de eigenaar omdat de bronze speler niet vind dat het hier een vis betreft. De eigenaar legt aan de klant uit waar de vis vandaan komt, wat vis definieert, hoe het te bereiden om een succes te boeken bij vrienden. De klant is het er niet mee eens, loopt de winkel uit, gaat de hoek om naar de supermarkt en koopt een doos diepvries vissticks en zegt "ah lekker, eindelijk echte vis".
huh :') :') :')

sowieso day 9 is gewoon grappig om te kijken _O_
kijk toch altijd op werk
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_97875888
Day[J] heeft verschillende videos voor verschillende levels skill. Daar moet je wel even rekening mee houden. Newbie tuesdays zijn het beste voor bronze. Simpele macrotruukjes, idee achter je minerals low houden etcetc.

Een game MC vs MVP analyzen heb je idd niets aan in bronze , maar ga daar ook dayj niet op afrekenen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')