abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 mei 2011 @ 08:08:49 #126
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_96926802
Silmarwen is het inmiddels gelukt met Yade?

Devin heel veel plezier vandaag op school *O* En volgens mij is een ongelukje nog heel gewoon hoor bij de kleuters Kersjes dus hij zal er geen buitenbeentje door worden lijkt me ;)

Blafhoestje? Check! Hier helaas ook allemaal al een paar weken aan het blaffen :X
  dinsdag 17 mei 2011 @ 08:48:00 #127
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_96927408
oeh TF, foutje.. Ze hoeven het soms ook maar 1 keer op tv/buurman/supermarkt gehoord te hebben en ze nemen het over...

Devin, veel plezier vandaag!!

Hoe gaat het met Yade?

Beterschap voor de hoestertjes!

Hier vannacht de eerste echte luierloze nacht. Vorige week al perongeluk (en droog). Op vakantie wilde ik het niet proberen. Maar gisteravond wilde hij wel zonder. En vanochtend tegen 7 roept hij ons wakker. Netjes droog en hoge nood. Daarna ook nog even 45 minuutjes terug in bed gedoken. Ik ga die 3 pakken uit de kelder echt niet opkrijgen :P
  dinsdag 17 mei 2011 @ 09:20:59 #128
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_96928061
Het is vanochtend pas gelukt *O* Maar ze is meteen zichzelf, ze grapt en hupt en eet weer!

Blafhoest, hier allemaal gehad, ik hoest nog steeds na 3 weken! Tis een nare!
  dinsdag 17 mei 2011 @ 09:47:53 #129
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_96928786
Sil, wat fijn dat het gelukt is. Hopelijk blijft het nu goed..
Zorg in ieder geval voor genoeg drinken naast de vezels, anders heeft het een averechts effect.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 09:56:08 #130
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_96929035
Wat fijn voor Yade!

Chris ook weer droog! Goed gedaan hoor, slapen zonder luier...

Gelukkig geen koorts meer vandaag, uitgeslapen tot 9 uur! We zitten nu aan het ontbijt en Zandkasteel aan het kijken... Maar een rustig dagje thuis vandaag en dan zien we morgen wel weer verder.
18-11-2008 Maarten Alexander
  dinsdag 17 mei 2011 @ 10:10:17 #131
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_96929567
Marie, fijn dat het beter gaat.. Een bank-hang dagje af en toe kan ook geen kwaad ;)
  dinsdag 17 mei 2011 @ 10:12:56 #132
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_96929680
Is ook wel lekker hoor, meneer heeft nu net zijn drinken op en ik geloof 1 stukje ontbijtkoek.. Lekker hangen vandaag en héél rustig aan...
  dinsdag 17 mei 2011 @ 10:16:33 #133
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_96929800
Goed zo Chris!
Kun je die pakken mooi bewaren voor de 2e DF. Gefeliciteerd nog met je zwangerschap trouwens!

Zo Yade, dat lucht lekker op.

marie, jammer genoeg is het wel goed weer voor n dagje binnenshuis. Vanaf morgen wordt het beter en dan is maarten vast helemaal weer de oude :Y

TF :o Dan schrik je wel even inderdaad. On the bright side, het is wel een lang en best moeilijk woord :P
Ik was laatst aan het mopperen en zei heel netjes potverdorie ipv dat wat Beppie zei
Ooooh mama, dat mag je niet zeggen :o

Alles ging prima vanmorgen, mijn kleine stoere *)
Hij begon al hele verhalen op te hangen tegen de juf over zijn nieuwe gymkleren en schoenen. En tegen de jongen naast hem in de kring vertelde hij dat zijn mama de camera had meegenomen omdat ZIJ het zo spannend vond _O-
Ik heb idd aan de juf gevraagd of ze hem er af en toe aan wil herinneren waar de wc is.
Over 1,5 uur ga ik hem weer halen!
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 17 mei 2011 @ 10:18:21 #134
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_96929875
Spannend Kersjes, het lijkt me idd net zo spannend als het eerste dagje kinderdagverblijf :D
Gelukkig is het al bijna kwart voor 12 :)
  dinsdag 17 mei 2011 @ 10:25:10 #135
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_96930118
Kersjes, wat een goed begin van de dag!

Deze uk zal ergens in 2014 wel in die luiers passen :P
pi_96930445
Kers, spannend hoor!

Yade, dat lucht vast enorm op *O*!
Fake it till you make it...
pi_96931108
Yade, fijn dat het eruit is!
Tyler heeft nog regelmatig last van zijn darmen. Soms 6-8 per dag en dan weer een dag niet. Van heel dun tot heel dik zodat het er niet goed uitkomt. Gisteren was het zo licht, dat het bijna wit was.
Maar dat zal wel bij zijn ziekte horen, is nog erg wisselend. Vraag me wel eens af hoe dat zal gaan met zindelijk worden.

Spannend Kersjes!

Tyler roept nu de hele tijd die daar! (versleept de stoelen)
Hij probeert ook echt wat te vertellen op zijn manier.
Djeez is ziek thuis en daarom laat ik Tyler even bij hem met naar school brengen en halen.
Hij was flink overstuur toen ik wegging. Thuis zei hij een paar keer mama daahee huhuh (mama je ging daar heen met Kim) wijst naar zichzelf en de bank en zegt papa daa mama daaag huuuuu (ik zat bij papa op schoot en ging zwaaien en huilen)
  dinsdag 17 mei 2011 @ 11:57:14 #138
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_96933499
Leuk he Ingrid als ze hele verhalen vertellen op hun eigen manier O+

Kersjes het is bijna tijd! Hoe is het gegaan? Vertel! Hier kijkt Linde ook heel erg uit naar haar 1e schooldag!
  dinsdag 17 mei 2011 @ 20:07:42 #139
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_96956674
Kersjes, hoe is het gegaan??

Ingrid, leuk om te horen dat ze dan echt met woorden dingen duidelijk gaan maken. Het heeft hier ook lang geduurd, maar het is soms wel erg handig.

Stiemie, hoe merk je dat ze klaar is voor school? Chris vermaakt zich nog prima op het KDV. En hij kent het concept basisschool ook niet echt. Ik hoor hier meer ouders met kinderen die eraan toe zijn, maar zie het hier echt nog niet.
Al zie ik wel steeds meer een mini-kleuter onstaan, met eigenwijze dingen en veel waarom vragen. Ik denk dat meer uitdaging geen kwaad kan, maar op het KDV gaan ze daar prima mee om..

De logopediste heeft vandaag Chris zijn woordgebruik getest. Dan ging het vooral om het gebruik van complete zinnen en het vormen daarvan. Daar scoorde hij 93, waar 85 tot 115 normaal is. Dus hij zit amper onder gemiddeld en binnen de lijntjes. Eigenlijk zoals verwacht. Ook altijd fijn om te weten.. Nu die stomme L weer oefenen :X
  dinsdag 17 mei 2011 @ 23:25:36 #140
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_96970223
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 20:07 schreef Deepfreeze het volgende:
Stiemie, hoe merk je dat ze klaar is voor school? Chris vermaakt zich nog prima op het KDV. En hij kent het concept basisschool ook niet echt. Ik hoor hier meer ouders met kinderen die eraan toe zijn, maar zie het hier echt nog niet.
Al zie ik wel steeds meer een mini-kleuter onstaan, met eigenwijze dingen en veel waarom vragen. Ik denk dat meer uitdaging geen kwaad kan, maar op het KDV gaan ze daar prima mee om..
nou ze vraagt bijna dagelijks wanneer ze erheen mag, welke letter dit is, hoe ja haar naam schrijft, hoe je andere dingen schrijft, wil dingen over rekenen en tellen weten, wil zelf proberen woordjes te lezen (dat moet ik dan uitleggen) wil vooral leer-dingen doen zoals loco enzo. Ik merk dat ze gewoon wat meer uitdaging zoekt. Kinderopvang vindt ze nog prima, maar dan wel met wat meer uitdaging enzo. gelukkig spelen ze daar goed op in, dat is heel fijn. en haar vriendinnetje van een paar maanden jonger is er ook nog dus ze kunnen elkaar vermaken. :)

En wat ook opvallens is de laatste tijd is dat ze gewoon een soort honger naar nieuwe dingen heeft. hoe maak je vuur? waarom is er gras? waar ga je heen als je dood bent? waar ligt Den Haag? Allemaal van dat soort vragen
pi_96977280
Ah, op die manier..
Chris is wel steeds meer bezig met letters en cijfers. Moeilijke vragen vallen gelukkig nog mee, al hadden we gisteren een "waarom regent het".
Zag op Chris zijn laatste werkje ook staan "zelf geknipt, gescheurd en geplakt". Dus met dat knutselen redt hij zichzelf ook mee blijkbaar.
Zijn vriendinnetje op het kdv is een paar weken ouder, en zijn vriendje een paar maand jonger. In praktijk speelt hij toch vooral met de auto's. Er komen nu alleen hele fantasieverhalen uit, ipv maar wat rond te rijden.

Oja, natte broek vanochtend. Helaas..
pi_96977398
Arme Yade! Wel fijn dat het alsnog gelukt is.

Wanneer mag Linde naar de basisschool?
Dana roept tegenwoordig ook steeds tijdens het spelen ofzo " zo, nu mag ik naar de basisschool!!!!!" :) En ze wou laatst graag dr naam leren schrijven enzo. Maar dat gaat nog niet zo handig ;)

Mijn kleine wijsneus maakt tegenwoordig afspraken met ons ipv anders.
Zo zei ze laatst " Oke, even luisteren. Als jij morgen niet boos wordt, dan eet ik gewoon mijn cracker op, afgesproken?!
(Ze likt/ eet altijd alleen het beleg eraf en laat de rest liggen )
Maar het hielp wel, want de dag erna heeft ze hem netjes opgegeten :)

En gistermiddag was ze even tv aan het kijken. komt ze naar me toe. Mama mag hij even op pauze. Dus ik vraagwaarom. Nou omdat ik even ga slapen natuurlijk! :D
  woensdag 18 mei 2011 @ 09:23:05 #143
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_96978143
Bla :D!

Yade is jarig vandaag! Ze was een beetje overrompelt door alles. :D De slingers en de hartjes balonnen en de verjaardagskaart die op de mat lag voor haar en de telefoontjes van pappa en haar oma's. :D Tis maar goed dat we niet meteen het grote feest hebben vandaag. Straks krijgt ze al cadeautjes van 1 stel groot ouders en vanavond van ons een My little pony met allemaal haarspeltjes en andere dingen waar Yade gek op is. :')

Vrijdag mag ze op de PSZ cupcake schaapjes trakteren en zondag vieren we het groot (hoop dat het droog blijft daar we gaan bbqén). Ik denk dat ik de rest van de week een mierzoet kindje heb. xD
pi_96978216
Sil, gefeliciteerd met haar 3e verjaardag.. Wat wordt ze alweer groot!
Leuk om te zien dat ze het elk jaar meer beleven he?

Bla, wat een lekker eigenwijsje!
pi_96978327
Gefeliciteerd met je meisje Sil!
3 jaar al!
  woensdag 18 mei 2011 @ 09:34:05 #146
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_96978392
Sil, van harte gefeliciteerd met de 3e verjaardag van Yade *O* *O* Heel veel plezier vandaag, vrijdag en zondag! Volgens mij wordt een mooie dag zondag!

Linde!! _O- slimme dame.
Make love, not war ☮
  woensdag 18 mei 2011 @ 09:34:06 #147
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_96978393
Gefeliciteerd met je 3jarige dochter Sil! *O*
pi_96978544
gefeliciteerd yade *O*
geef je familie ook maar een felicitatieknuf ;)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_96978969
Sil gefeliciteerd! *O*
pi_96979907
Stiemie heeft Linde ook al ontdekt dat ze dus niet meteen na haar 4e verjaardag naar school mag?

Pepijn was er van de week diep verontwaardigd over. HIj is precies op de eerste zaterdag van de zomervakantie jarig, en moet daarna dus echt nog 6 weken wachten. Alleen zat er inz ijn hoofd echt, als ik 4 ben dan mag ik meteen naar school.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')