abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96829023
Hier ook dat soort gespreksonderwerpen Kersjes, ik probeer dan uit te leggen dat mensen dood gaan omdat ze heel oud zijn, of zo heel erg ziek zijn dat de dokter ze niet meer beter kan maken. Of als er iets heel ergs gebeurd waardoor je zo kapot bent dat je niet meer gemaakt kan (autoongeval etc). Maar dat mensen niet zomaar ineens doodgaan.

Waarop meneer vervolgens vroeg of opa koos nou ook in een mummie veranderd was in zijn kist :X
Ik heb me qua uitleg nog maar beperkt tot begraven, en dat als je al heel lang begraven bent dat je dan in botjes veranderd. De uitleg dat opa koos gecremeerd is komt over een paar jaar wel.
  zondag 15 mei 2011 @ 10:33:05 #102
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_96829170
Oh ja, crematie!
Dat vond ik ook te gruwelijk voor hem, dat heb ik dan wel verzwegen :Y
.... met gevoel voor drama....
  zondag 15 mei 2011 @ 10:58:00 #103
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_96829742
Kersjes, ik denk dat je hem zelf het beste kent. Niet elke peuter is hetzelfde..
Ik probeer Chris ook zijn vragen te beantwoorden op zijn nivo, en hem dingen uit de wereld uit te leggen.
Hij zit nu echt in de waarom-fase, dus het grote antwoord-geef-feestje is hier net begonnen ;)

Chris vind het leuk om naar medische programma's te kijken. Ik ontweek ze eigenlijk altijd, maar hij gaat er echt voor zitten. Zo kwamen we laatst een kindje met een hazelip tegen. Of een meisje met leukemie tegen. Dan probeer ik het wel allemaal op zijn nivo uit te leggen, zonder hem angstig te maken. En dat gaat tot nu toe goed..
  zondag 15 mei 2011 @ 14:45:31 #104
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_96838258
Kersjes het verschilt echt per kind. Soms zeggen ze dat je dingen alleen oppervlakkig moet vertellen in zulke gevallen, maar wat als je bijna-kleuter dan uit zichzelf toch door blijft vragen? :')

Hier doen we 's nachts luierbroekjes. Overdag gaat nog wel helemaal goed, maar het is bijna elke nacht raak anders. Ik sliep op een gegeven moment zo slecht omdat ik bij elk geluidje bang was dat ze weeeeer naast mijn bed stond en ik midden in de nacht de hele handel weer kon gaan verschonen... Bij 2 droge nachten mag ze weer eens zonder luier proberen en na 2x snel achter elkaar de mist in gaan de luierbroekjes weer om. :)
  zondag 15 mei 2011 @ 23:14:38 #105
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_96866449
Oehhh Chris, ik voorzie een toekomst als arts :P

Hier ging het vandaag weer mis. Hij was met mn zusje aan het voetballen en zo maar ineens een natte broek. maar dat geeft niks! riep hij gelijk.
Oh god, ik hoop zo erg dat hem dit dinsdag niet gaat overkomen als hij voor het eerst gaat wennen bij de kleuters :{ Om nou gelijk bekend te staan als de broekplasser lijkt me zo sneu voor hem. Bovendien gaat hij ook gelijk meedoen met de gymles, eventuele ongelukjes vallen dan natuurlijk helemaal zo op :{
.... met gevoel voor drama....
  maandag 16 mei 2011 @ 07:47:03 #106
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_96874194
Amandel prikkelen et cetera. Arme kindjes, veel succes en sterkte ermee!

Flensjes 4 jaar! *O* Gefeliciteerd!

Efteling Bosrijk is echt een aanrader. Na een wat stressvolle periode ervoor (mijn vader weereens opgenomen in het ziekenhuis, mocht pas de dag ervoor eruit en die woensdagochtend zelf werd het zuurstof geleverd) hebben we 3 super leuke dagen gehad. Yade vond de Pirana geweldig. Ze wilde maar nog een keer, ik was al zeik en zeiknat, Yade niet. xD Fata Morgana vond ze eng, en toch wilde ze nog een keer. :D En in het zwembad dook ze zo, terwijl we al een jaar niet zijn wezen zwemmen. Ze wilde ook steeds alleen zwemmen met haar zwembandjes op. Kortom, aanrader, echt leuk!

Woensdag wordt ze alweer drie jaar zeg. Poehee. Vrijdag mag ze schaapcupcakes trakteren en ze krijgt van ons uiteindelijk een My little Pony (dat vindt ze ineens geweldig), ook best.
  maandag 16 mei 2011 @ 09:21:58 #107
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_96875389
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 23:14 schreef Kersjes het volgende:
Oehhh Chris, ik voorzie een toekomst als arts :P
Dat was ook zijn idee, of brandweer :P

Kersjes, misschien kun je de juf nog inseinen dat ze hem af en toe naar het toilet stuurt?

Sil, wat fijn dat het bosrijk zo leuk was. En dat Yade zo lekker genoten heeft. Dappere meid!
  maandag 16 mei 2011 @ 10:02:56 #108
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_96876273
Kersjes, wat vervelend, maar volgens mij kan dat ook komen dat hij te druk is om naar de wc te gaan of het niet op tijd voelt komen. Twan had dat ook, zelfs tot een jaar geleden En af en toe nog tijdens voetballen. Dan durft/gaat hij niet naar de wc tijdens de wedstrijd. Wel even in de gaten houden, maar het kan ook zomaar weer voorbij zijn.

DF klinkt als een leuke vakantie!!
Make love, not war ☮
  maandag 16 mei 2011 @ 11:35:52 #109
54772 Silmarwen
pi_96879453
Iemand hier nog tips voor een verstopt peuter?

Zeep rolletje, thermometer, zetpilletje tegen de pijn, buikje wrijven, zelfs dulcolax, maar niets helpt en ze is zo wanhopig aan het proberen terwijl ze tranen met tuiten huilt en zeg "Mamma help me nou, ik kan het niet, ik kan het niet!" :(
pi_96879761
heel vies, maar werkt bij volwassenen nog wel eens: een eetlepel olijfolie.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_96880844
Oh wat naar Silmarwen. Lactulose proberen of anders huisarts bellen?
Onze peuter was ook verstopt, ik denk dat ze het zelf expres heeft opgehouden omdat ze een klein wondje had gehad ofzo, het deed pijn. Dus dan maar niet poepen. Heel vervelend, voor haar maar ook voor ons.
We geven nu lactulose en dat gaat goed, maar voordat de eerste drol eruit was (formaat kleine tennisbal... :o ) drama...
We proberen haar nu te vertellen dat ze het niet op moet houden, maar ja...

Anders roosvicee laxo misschien? Pruimen?
Sterkte :* hopelijk lukt het gauw voor haar, arm ding.
Fake it till you make it...
  maandag 16 mei 2011 @ 12:17:01 #112
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_96881212
oh Sil, dat is naar. Wij hadden dat vorig jaar rond deze tijd.. Hier begon het net als nijna met een wondje door een schimmelinfectie..
We hebben eerst met roosvicee laxo en de bekende truucjes het geprobeerd. Maar uiteindelijk toch bij de huisarts beland. Eerst lactulose geprobeerd, maar daar kreeg hij veel kramp van en weinig voordeel. Later Movicol, dat werkte perfect. En dan in combinatie met verdovende creme. Hij heeft het bijna een half jaar gehad. De laatste maanden meer psychisch: hij durfde niet meer, dus hield het op, dus weer hard, dus weer pijn, dus niet meer durven etc..
Mijn advies is eigenlijk om het niet al te lang aan te kijken voordat je naar de huisarts gaat :*
  maandag 16 mei 2011 @ 12:20:44 #113
54772 Silmarwen
pi_96881356
Ze krijgt het er gewoon niet uit. Tis helemaal paars en lijkt ook super groot. Ik denk dat laxeermiddelen hetgeen ervoor wel ontstoppen, maar de "kurk" als het ware zelf, niet.
  maandag 16 mei 2011 @ 12:23:08 #114
54772 Silmarwen
pi_96881449
Heb al een dulcolax gegeven gister avond, maar het is eigenlijk vanaf 4 jaar?
  maandag 16 mei 2011 @ 12:23:42 #115
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_96881468
Klysma halen bij de huisarts!

[ Bericht 3% gewijzigd door BE op 16-05-2011 15:11:29 ]
  maandag 16 mei 2011 @ 12:24:09 #116
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_96881490
Misschien dan een klysma via de huisarts? Niet chiq, maar soms wel nodig.
Met Chris wilde de HA er niet aan, omdat het wel lukte (met moeite), maar dat was de volgende optie..
  maandag 16 mei 2011 @ 12:26:53 #117
54772 Silmarwen
pi_96881584
We gaan dulcolax zetpil proberen, zou binnen een uur moeten werken. Als dat niet werkt bel ik toch maar de huisarts denk ik. Ik zit gewoon te huilen. Ze knuffelt me en zegt "Oh dank je mamma, goed geprobeert hoor mamma. Ik vind je zo lief!"
  maandag 16 mei 2011 @ 12:49:02 #118
54772 Silmarwen
pi_96882362
Nou zetpillen mogen niet, pas vanaf 10 jaar dus heb even de dokter gebeld. De assistente heeft tubetjes? en die moet je legen in de anus. Dat zou de opstopping daar moeten verhelpen. Geen idee nog hoe het heet, Knut gaat het nu halen. Hopelijk helpt het!

Bedankt voor alle ideeen iig!

Ah het is een klysma. Hopen dat het werkt.
pi_96887518
Silmarwen, succes! Hopelijk werkt het klysma snel en is ze het dan kwijt. Misschien nuttig om te overleggen om eventueel een paar weken iets te geven wat de ontlasting wat soepeler houdt, mocht ze een wondje krijgen dat het gewoon makkelijk gaat allemaal.
Onze huisarts gaf het advies de lactulose gewoon een paar weken te blijven gebruiken. Vanmorgen wilde Mirte het niet meer, dus we kijken maar even hoe het nu verder gaat...
  maandag 16 mei 2011 @ 15:25:17 #120
54772 Silmarwen
pi_96888196
Ze krijgt al extra vezeltjes elke ochtend door haar drinken heen van de kinderarts.Denk dat deze problemen er zijn omdat ze extra ijzer kreeg. Ze ligt nu iig al 2 uur te slapen, misschien helpt die rust haar darmen wat.
pi_96889092
Ah ok, succes!
pi_96904138
Mijn peuterdame sprak vanmiddag niet mis te verstane godverdomme uit. Ik reed er bijna van tegen mijn voorganger :X ik heb geen idee hoe ze er bij is gekomen want dat is een woord wat hier echt nooit gebruikt wordt :{

Sil wat zielig! Hopen dat ze haar vrachtje snel kwijt is!
On zeh laptop
pi_96904458
uhh oops TF!
Mijn dreumesdochter zei tot een maand of wat geleden steeds FUCK als iets niet lukte :X
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 16 mei 2011 @ 20:54:31 #124
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_96906734
Oh wat sneu voor Yade, is ze er nu (na de klysma) vanaf? En idd misschien even lactulose (of iets vergelijkends gebruiken)? Maarten heeft ook een maand (of zo) lactulose gebruikt en het lijkt nu wel voorbij, de ontlastingproblemen...

Oh TF :D Ik zou denk ik ook (bijna) op mijn voorganger zitten... Maarten zegt hier weleens "sssssit" (shit dus)... En ja, dat glipt er ook wel eens bij mij uit...

We hebben gisteren bij mijn ouders gelogeerd en zouden vanaf daar naar Schiphol gaan om vliegtuigen te kijken vanmorgen... Alleen Maarten had gister al last van een vervelend blaf hoestje ((pseudo)kroep) en vannacht wel 6x wakker geweest en vanmorgen even getempt en idd 38.2 dus maar naar huis gegaan ipv naar Schiphol. Hoogtepunt was 39.7 en toen een zetpil.. Vanavond met naar bed gaan weer lager, 38.1. Hopelijk is hij er snel weer vanaf en kunnen we aan de leuke-dingen-doen-vakantie beginnen!
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_96917078
Het schijnt nogal te heersen, zo'n blafhoest. Ik hoor iedereen kuchen, Koen heeft vorige week wel heel erg gehad...
Oppaskindjes hebben het gehad, mijn vriendin heeft nu last en ik hoorde de buurman ook flink kuchen. En dan nog maar te zwijgen wat ik vanmorgen in de klas allemaal hoorde kuchen en pruttelen ...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')