abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 mei 2011 @ 22:54:58 #76
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_96727933
Gefeliciteerd KP! *O*.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_96737353
Gefeliciteerd met je kleuters KP!
pi_96737770
Wow,4 alweer :o

De mijne werd om half negen :o Wakker vanmorgen, liep naar de bank, pakte een dekentje, ging eronder liggen en zei: nu bob de bouwer aan?
Geen goed teken :D

En ja hoor, koorts. Hij is niet heel erg ziek geloof ik, haha, hij zal na een uurtje bank en wat drinken wel flink opknappen denk ik :)
  vrijdag 13 mei 2011 @ 08:50:44 #79
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_96737866
Gefeliciteerd met de flensjes, KP!

Wat goed van Lotte mrien :)

Sterkte voor Leander... Hopelijk knapt hij snel op!

Wij zijn aan onze (thuis) vakantie van 2 weken (voor Maarten 3 weken) begonnen... Lekker hoor :)
Planning is: Schiphol vliegtuigen kijken, Apenheul, zwemmen, stoomtrein Hoorn-Medemblik, Sprookjeswonderland, logeren...
18-11-2008 Maarten Alexander
  vrijdag 13 mei 2011 @ 09:19:56 #80
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_96738478
KP, hier ook van harte gefeliciteerd met de meiden *O*

Lotte *O* Wat goed zeg...

Beterschap voor Leander!!

Marie, klinkt leuk!! Fijne vakantie!
Make love, not war ☮
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 13 mei 2011 @ 09:36:52 #81
147316 crew  DJMO
#trut
pi_96738946
felici KP! *O* *O*
beterschap met L :*
fijne vakantie Marie!
en Lotte zindelijk :) Kan je het Jan ook leren? ;)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_96785263
ghehehe, ik trof vanochtend een vieze luier en een dame met een vers luierbroekje aan :s)
her en der lagen luiers, ze had eerst netjes der romper uitgedaan & op de commode gelegd, vieze luier uit en toen geprobeerd een nieuwe aan te doen. blijkbaar lukte dat niet dus had ze maar een luierbroekje aangedaan *)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zaterdag 14 mei 2011 @ 09:23:00 #83
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_96785292
Knap van Selene :)
Hier was een jongetje (bijna) droog vanochtend, dus er kwam een grote plas op de wc!
18-11-2008 Maarten Alexander
  zaterdag 14 mei 2011 @ 09:33:29 #84
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_96785378
Simmu, wat knap van je dame!

Hier een jochie dat al sinds eind vorige zomer dag en nacht zindelijk is. Alleen nu regelmatig zomaar ineens natte (onder)broeken heeft. Of wakker wordt met een natte broek. Of niet, zoals vannacht ons bed waar hij lag te slapen een natte bende werd :{
Heel vervelend, vooral voor hem. Hoewel... hij lijkt er op het eerste gezicht juist helemaal niet mee te zitten eigenlijk. Alsof hij zelf niet opmerkt dat hij urine verliest terwijl ik voor mn ogen zijn broek nat zie worden en hij gewoon doorspeelt. En dat beangstigt me dan wel een beetje :{
Is dit gewoon laksheid? Of bijna-kleuter-stress?
Het ging zo lang zo goed! Sowieso dat hele wc-gebeuren nu, hij vertikt het ook al een tijdje om zelf zijn billen af te vegen. Dat maakt de wc-bezoekjes er ook niet gezelliger op :N
.... met gevoel voor drama....
pi_96785600
er begint hier enig benul te komen van plassen en poepen :) met mooi weer mag ze zonder luier in de tuin. nu en dan wil ze ook binnen zonder luier, maar da's doorgaans niet zo'n succes. ah well; we doen in haar tempo
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_96789881
Mirte was laatst bij een vriendinnetje en haar moeder zei: hier hebben de kindjes geen luier aan, dus Mirte luier uit en 2 keer naar de wc geweest :o. Lol hier kregen we het niet voor elkaar. Maar nu loopt ze in een luierbroekje en we proberen het naar de wc gaan wat te stimuleren... maar zelf aangeven doet ze (nog) niet.
Fake it till you make it...
pi_96792378
Zo, weer terug van een weekje Drenthe.. en Chris heeft zich heerlijk vermaakt. 3 keer naar het zwembad geweest, hij kwam steeds meer los in het water. De laatste keer mocht ik hem zelfs een beetje omhoog gooien en dan opvangen voordat zijn kin het water raakte. Terwijl hij de 1e keer als een aapje aan me vast plakte ;)
Bij de knutselclub ging hij ook lekker zelf aan de slag. Dan zie je langzamerhand een kleutertje verschijnen in dat kleine jochie..
Verder heerlijk gespeeld, en een week lang zich voorbeeldig gedragen.
En zijn toppunt was vast de oldtimers in Drouwenerzand (auto's die over een vast baan reden, in een attractiepark). Hij is er wel 30+ keer ingeweest zonder ons :D

En nu even bijlezen ;)
pi_96792850
Free, wij hebben ook voor montessori gekozen voor Chris. Daar wordt niet specifiek iets aan een geloof gedaan. Maar ik kan met niet voorstellen dat je dat niet kunt combineren met het thuis bijbrengen van het geloof. Het lijkt me juist mooi dat hij op school diverse geloofsrichtingen aan de zijlijn meekrijgt, terwijl je thuis de verdieping van het christelijke geloof geeft?

Lotte wat goed!!

Leander, hoe gaat het nu?

Marie, vakantie is tof :Y

Simmu, wat een slimme meid!

Kersjes, het zou wel kleuterstress kunnen zijn. Je hoort het wel vaker.
Maar het kan ook koppigheid zijn. Dat ze het semi-bewust negeren. En dan de reactie opzoeken. Dan wordt meestal aangeraden om er zo weinig mogelijk aandacht aan te besteden..
Ik denk niet dat ze het zomaar afleren, hoogstens even een periode even iets anders aan hun hoofd hebben..

Nijna, grappig dat het dan ergens anders wel lukt. Maar ze krijgt het vast wel door!

Die amandelen is voor mijn kleine neefje nog een issue.. Die is nu 9 maand, maar om de 3/4 weken verkouden, inc koorts en slechter eten/drinken. De huisarts probeert het amandelverwijderen zo lang mogelijk uit te stellen. Maar dat wordt nog een hele klus. Gelukkig heeft hij wel wat kilootjes reserve :P
pi_96807352
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 14:10 schreef Deepfreeze het volgende:
Zo, weer terug van een weekje Drenthe.. en Chris heeft zich heerlijk vermaakt. 3 keer naar het zwembad geweest, hij kwam steeds meer los in het water. De laatste keer mocht ik hem zelfs een beetje omhoog gooien en dan opvangen voordat zijn kin het water raakte. Terwijl hij de 1e keer als een aapje aan me vast plakte ;)
Bij de knutselclub ging hij ook lekker zelf aan de slag. Dan zie je langzamerhand een kleutertje verschijnen in dat kleine jochie..
Verder heerlijk gespeeld, en een week lang zich voorbeeldig gedragen.
En zijn toppunt was vast de oldtimers in Drouwenerzand (auto's die over een vast baan reden, in een attractiepark). Hij is er wel 30+ keer ingeweest zonder ons :D

En nu even bijlezen ;)
Klinkt goed.
Drouwenerzand is wel een aanrader dus?
  zaterdag 14 mei 2011 @ 21:04:13 #90
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_96808150
Beppie kan fietsen yay! Eindelijk is het kwartje gevallen!
Heb haar eerst 20x moeten helpen omdat ze steeds op de rem trapte en er van overtuigd was dat ze het niet kon..tot ze het ineens wél doorhad.
En nu kan ze niet meer stoppen met fietsen haha!
Als het zonder zijwielen straks ook zo`n drama wordt houd ik mijn hart nog vast whehe!
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_96808192
Ik vond het een leuk park Ingrid. Toen we om 10 uur binnenkwamen, zei manlief "ik betwijfel of we ons hier 7 uur vermaken".. om 17.00 gingen we weg bij het sluiten van het park.
Voor Kim haar leeftij is het erg leuk denk ik. Tyler is misschien nog net te jong. Een paar attracties moeten ze een meter voor zijn, en hij moet ook wel een beetje durven. Zo krijg ik Chris echt niet in de schommelboot, de vliegende olifantjes, en bleek de zweef ook geen aanrader. Maar Chris heeft van die paar attracties flink genoten (treintje, oldtimers, botsauto's, ezelbaan)
pi_96808229
Goed TF, en nu maar rennen?
  zaterdag 14 mei 2011 @ 21:06:10 #93
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_96808281
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 21:05 schreef Deepfreeze het volgende:
Goed TF, en nu maar rennen?
Ik doe niet aan rennen :P
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_96808519
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 21:04 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik vond het een leuk park Ingrid. Toen we om 10 uur binnenkwamen, zei manlief "ik betwijfel of we ons hier 7 uur vermaken".. om 17.00 gingen we weg bij het sluiten van het park.
Voor Kim haar leeftij is het erg leuk denk ik. Tyler is misschien nog net te jong. Een paar attracties moeten ze een meter voor zijn, en hij moet ook wel een beetje durven. Zo krijg ik Chris echt niet in de schommelboot, de vliegende olifantjes, en bleek de zweef ook geen aanrader. Maar Chris heeft van die paar attracties flink genoten (treintje, oldtimers, botsauto's, ezelbaan)
Misschien dat we het van de zomer eens gaan testen dan ;) Zit toch in de buurt.
Vliegende olifantjes lijkt me wel wat voor Tyler en treintje, oldtimers, botsauto's, ezelbaan ook wel.
Kim durft ineens heel veel, ging in Plopsa Coo zelfs in de achtbaan en wildwaterbaan had ik niet gedacht. En vliegende fiets vonden ze allebei erg leuk.

Tyler (en Kim) slaat ineens vaak. Doen die van jullie dan weleens en hoe reageer je dan?
Gelukkig kan hij nog wel leuk spelen en lief zijn. En ook nog spontaan met Kim knuffelen. O+

TF wat goed!
pi_96808990
Chris heeft ook weleens van die sla/schop/spuug-fases. Als hij het flink te pakken heeft, is het snel klaar. 1 keer zeggen dat het niet mag, 1 keer waarschuwen dat hij anders op de gang gaat, en de derde keer zit hij er..
Als het af en toe eens is, dan leg ik rustig uit dat het de ander pijn doet, en dat hij moet ophouden. Evt haal ik hem even uit die situatie. Dan is het wel over.. Maar als zo'n fase echt doorzet zijn we erg duidelijk en consequent,
pi_96810198
Duidelijk en consequent zijn we idd. Werkt voor Kim goed en trekken we door bij tyler zeg maar.
Nouja, ik vraag het volgende week wel aan de gezinshulp of die nog tips heeft.
pi_96827867
Beppie aan het fietsen, goed hoor :)
Hier was de achteruittraprem ook een "probleem" elke keer als ze achteruit trapte en ze stopte riep ze "Mijn fiets is kapot!"
Maar nu raced ze door de tuin alsof ze nooit anders heeft gedaan :)

en hoe krijg je je kind uit van die karretjes/auto's die ze voor speelgoedwinkels enzo hebben staan waar je geld in kan gooien zodat ze gaan bewegen. Juist! door er geld in te gooien _O-
Ik dacht dana een plezier te doen door er een muntje in te gooien...nou ze wist niet hoe snel ze eruit moest komen. dat vindt ze dus maar niks :')
  zondag 15 mei 2011 @ 08:51:11 #98
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_96828022
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 09:33 schreef Kersjes het volgende:
Simmu, wat knap van je dame!

Hier een jochie dat al sinds eind vorige zomer dag en nacht zindelijk is. Alleen nu regelmatig zomaar ineens natte (onder)broeken heeft. Of wakker wordt met een natte broek. Of niet, zoals vannacht ons bed waar hij lag te slapen een natte bende werd :{
Heel vervelend, vooral voor hem. Hoewel... hij lijkt er op het eerste gezicht juist helemaal niet mee te zitten eigenlijk. Alsof hij zelf niet opmerkt dat hij urine verliest terwijl ik voor mn ogen zijn broek nat zie worden en hij gewoon doorspeelt. En dat beangstigt me dan wel een beetje :{
Is dit gewoon laksheid? Of bijna-kleuter-stress?
Het ging zo lang zo goed! Sowieso dat hele wc-gebeuren nu, hij vertikt het ook al een tijdje om zelf zijn billen af te vegen. Dat maakt de wc-bezoekjes er ook niet gezelliger op :N
Geen idee of het kleuterstress is, maar hier gaat het precies zo! Wekenlang dag en nacht zindelijk. En na een week lang elke nacht een nat bed nu maar weer 's nachts aan de luierbroekjes. En als ik vraag wat er dan is komt het er eigenlijk op neer dat ze er gewoon geen zin in heeft. Dus we laten het maar even rusten. :{
  zondag 15 mei 2011 @ 10:13:55 #99
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_96828796
Beppie ^O^

Frustrerend he Stiemie...
Ze zullen vast bezig zijn met hele ander dingen nu, weinig ruimte over in die koppies om te denken aan zoiets futiels als toiletbezoek :{
We gaan het er nu niet meer over hebben met hem, hem er ook niet meer aan herinneren of vragen of hij misschien moet plassen voordat we van huis gaan of voor het slapen ofzo. Hij wordt dan elke keer ook zo boos en gaat alsnog niet.
Luierbroekjes ga ik niet doen, hij heeft s nacht al n maand of 9 geen luier meer aan. Voor de zekerheid hebben we nu een matrasbeschermer in zn bed. En vannacht ging trouwens wel goed!
  zondag 15 mei 2011 @ 10:20:28 #100
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_96828907
Hij heeft de laatste tijd veel over doodgaan. Zegt hij net
quote:
Toby is nog veel te klein om dood te gaan. Pas als hij heeeeeel groot en heeeel oud is gaat hij dood, nu nog niet, daar is hij nog te klein voor, toch?
*slik*
Ik was dan wel zo eerlijk om te vertellen dat het helaas niet altijd zo gaat en dat het, hoe erg ook, soms ook gebeurt dat kinderen en babys doodgaan en dat dat heel verdrietig is.
Ben ik te eerlijk geweest?

We hebben laatst trouwens ook samen naar de dodenherdenking op TV gekeken op 4 mei.
Ik heb toen verteld dat het lang lang geleden oorlog was en dat er een hele slechte meneer was, een echte boef, die een hekel had aan veel mensen en dat er een hoop mensen heel veel pijn en verdriet hebben gehad in de oorlog. En elk jaar denken we daar weer aan en zijn we 2 minuten stil.
Ik vind het toch belangrijk dat hij dit soort dingen, op zijn niveau, te horen krijgt.
Per slot van rekening had hij zelf, als hij 70 jaar eerder geboren was, ook weinig kans gehad de oorlog (zonder kleerscheuren) door te komen...

Wat vinden jullie, ben ik te open naar hem toe?
Is het correct een bijna-kleuter beelden van de aardbeving in Japan te laten zien? Hem te vertellen over de gorte boeven van toen (Hitler0 en nu (binLaden) die recentelijk veel in het nieuws geweest zijn?
Hij vraagt veel en ik geef liever antwoord dan dat ik zeg dat hij daar nog te jong voor is. Vond ik vroeger ook altijd zo erg als ik doorhad dat er (erge) dingen voor me verzwegen werden.
Later als je groot bent, dat hoef je nog allemaal niet te weten, ben je veel te jong voor :r

Zul je zien dat ik met mijn goede bedoelingen de reden ben van zijn eventuele angsten en zindelijkheidsissues :o

[ Bericht 10% gewijzigd door Kersjes op 15-05-2011 10:31:25 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')