Ik heb mijn diplomaquote:Op woensdag 11 mei 2011 12:07 schreef swarmahoer het volgende:
moet je eerst je diploma maar eens halen
quote:Op woensdag 11 mei 2011 12:07 schreef Jenglejack het volgende:
Aanvullende lening wordt niet kwijtgescholden.
Sta door die grap nu ook iets van 8k in de schuld
Mensen die niet goed lezenquote:Op woensdag 11 mei 2011 12:06 schreef Che_ het volgende:
Ik heb een brief gehad van DUO ()
blijkbaar heb ik een schuld van 22k![]()
nog een paar k voor ov-lening
nigga wtf is up in deze?? dat wordt toch allemaal kwijtgescholden als je diploma haalt
Klacht: ik moet in mijn vrije tijd bellen naar een instantie met infantiele medewerkers omdat ze verkeerde facturen sturen
Dan ben je echt kk dom als je dat niet begrijptquote:Op woensdag 11 mei 2011 12:07 schreef Jenglejack het volgende:
Aanvullende lening wordt niet kwijtgescholden.
Sta door die grap nu ook iets van 8k in de schuld
Dan had jij een giga basis beurs, en dan heeft je school nog niet doorgegeven dat je je diploma behaald hebt.quote:Op woensdag 11 mei 2011 12:08 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ik heb mijn diploma
het was geen lening.. gewoon basisbeurs
22k aan basisbeurs? Dat lijkt me heel erg sterk.quote:Op woensdag 11 mei 2011 12:08 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ik heb mijn diploma
Beter dan je diploma ten gelde brengen, en gaan werken ipv topic aan te maken...quote:Op woensdag 11 mei 2011 12:06 schreef Che_ het volgende:
Ik heb een brief gehad van DUO ()
blijkbaar heb ik een schuld van 22k![]()
nog een paar k voor ov-lening (reisrecht)
nigga wtf is up in deze?? dat wordt toch allemaal kwijtgescholden als je diploma haalt
Klacht: ik moet in mijn vrije tijd bellen naar een instantie met infantiele medewerkers omdat ze verkeerde facturen sturen
Waarom haten ?quote:
Ik was toen nog een jonge boy, bullshits gebeurt weetje..quote:Op woensdag 11 mei 2011 12:09 schreef ukga het volgende:
[..]
Dan ben je echt kk dom als je dat niet begrijpt
Ja, ik denk dat ik DUO moet bellen. Eens kijken wat hun zeggen. Een tijdje geleden stond er trouwens een ander bedrag aan studieschuld (voordat ik me dipli had)quote:Op woensdag 11 mei 2011 12:09 schreef LolaLovesYou het volgende:
[..]
Dan had jij een giga basis beurs, en dan heeft je school nog niet doorgegeven dat je je diploma behaald hebt.
Gewoon even school bellen en dan wachten, word vanzelf opgelost.
Ik had dat zelf namelijk ook.
Maar mijn opleiding had ook de eind datum van de opleiding verkeerd doorgegeven..had ik nog 2k schuld om af te betalen
Groot verschil ?quote:Op woensdag 11 mei 2011 12:12 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat ik DUO moet bellen. Eens kijken wat hun zeggen. Een tijdje geleden stond er trouwens een ander bedrag aan studieschuld (voordat ik me dipli had)
dit gaat niet om bijlenenquote:Op woensdag 11 mei 2011 12:17 schreef Afwazig het volgende:
TS heeft maandelijks 500 euro bijgeleend.
DUO kan niks voor je doen, behalven zeggen dat hun daar hebben staan dat je je diploma niet behaald hebt. En vaak zijn ze nog te lui om het op te zoeken dus sturen ze je direct naar je school. Je school bellen en vragen of ze al succesvol hebben door gegeven aan de DUO of je diploma is behaald.quote:Op woensdag 11 mei 2011 12:12 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat ik DUO moet bellen. Eens kijken wat hun zeggen. Een tijdje geleden stond er trouwens een ander bedrag aan studieschuld (voordat ik me dipli had)
Wat voor bedrag kreeg jij per maand aan studiefinanciering dan? Meer dan 275 euro kan dat nooit geweest zijn.quote:
Hoe kom je dan aan 22k studieschuld? eerst 10 jaar MBO gedaan en daarna nog 4 jaar HBO ofzo?quote:
Uitwonende beurs is ruim 300 euro + ov kosten [64 euro volgens mij]quote:Op woensdag 11 mei 2011 12:19 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Wat voor bedrag kreeg jij per maand aan studiefinanciering dan? Meer dan 275 euro kan dat nooit geweest zijn.
Op de brief van hun staat gewoon de einddatum erop dus lijkt me dat ze het wel weten toch.quote:Op woensdag 11 mei 2011 12:19 schreef LolaLovesYou het volgende:
[..]
DUO kan niks voor je doen, behalven zeggen dat hun daar hebben staan dat je je diploma niet behaald hebt. En vaak zijn ze nog te lui om het op te zoeken dus sturen ze je direct naar je school. Je school bellen en vragen of ze al succesvol hebben door gegeven aan de DUO of je diploma is behaald.
Let er wel op dat de DUO maar 1x in de 3 maande checked of je je diploma hebt behaald, maar wel elke week checkt of je bent gestopt met je opleiding/je opleiding is afgerond en of ze dus geld bij je kunnen halen.
Dus kan zijn dat je school gewoon net te laat was en dat je nu 3 maandjes tegen die vieze schuld op moet hikken,
Nee, uitwonende beurs is 275 en TS zegt zelf dat zijn OV kosten er nog apart opstaan.quote:Op woensdag 11 mei 2011 12:21 schreef LolaLovesYou het volgende:
[..]
Uitwonende beurs is ruim 300 euro + ov kosten [64 euro volgens mij]
stel TS heeft een opleiding van meer dan 4 jaar is die 22k makkelijk behaald.
Ja ze weten de eind datum, betekend niet dat ze weten of je je diploma hebt.quote:Op woensdag 11 mei 2011 12:21 schreef Che_ het volgende:
[..]
Op de brief van hun staat gewoon de einddatum erop dus lijkt me dat ze het wel weten toch.
Hm typisch. Ik had namelijk 370 zonder lening met OV.quote:Op woensdag 11 mei 2011 12:22 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Nee, uitwonende beurs is 275 en TS zegt zelf dat zijn OV kosten er nog apart opstaan.
Het kan wel zijn dat TS nog een aanvullende beurs kreeg, maar ook die moet kwijtgescholden worden. De laatste 6 jaar is het bedrag van uitwonende studenten niet boven de 266 geweest (bedrag even opgezocht), voor zover ik kan herinneren begon het bij ongeveer 230 euro 6 jaar terug.quote:Op woensdag 11 mei 2011 12:24 schreef LolaLovesYou het volgende:
[..]
Hm typisch. Ik had namelijk 370 zonder lening met OV.
Maar het zal wel want veranderd zijn sinds ik mijn opleidingen heb afgerond.
Toen was het ook nog IBG
Hangt de hoogte van de uitwonende beurs ook nog deels af van het salaris van beide ouders ? Weet dat dat wel het geval is als je nog gewoon thuis woont.quote:Op woensdag 11 mei 2011 12:24 schreef LolaLovesYou het volgende:
[..]
Toen was het ook nog IBG
Je kunt inderdaad een aanvullende beurs krijgen, die was ik even vergeten.quote:Op woensdag 11 mei 2011 12:29 schreef Jenglejack het volgende:
[..]
Hangt de hoogte van de uitwonende beurs ook nog deels af van het salaris van beide ouders ? Weet dat dat wel het geval is als je nog gewoon thuis woont.
Ik kreeg meerquote:Op woensdag 11 mei 2011 12:24 schreef LolaLovesYou het volgende:
[..]
Toen was het ook nog IBG
via twitter met duo over je schuld discussieren ? Kan aan mij liggen maar wat is in zo geval vreemd aan bellen ? Overigens zet je in je openingspost dat je moest gaan bellen ..quote:Op woensdag 11 mei 2011 12:36 schreef Che_ het volgende:
[..]
bellen
communicatie verliep allemaal via twitter
ik nam aan dat iedereen tegenwoordig weet dat twitteren het nieuwe bellen is..blijkbaar niet dusquote:Op woensdag 11 mei 2011 12:39 schreef tuintegel het volgende:
[..]
via twitter met duo over je schuld discussieren ? Kan aan mij liggen maar wat is in zo geval vreemd aan bellen ? Overigens zet je in je openingspost dat je moest gaan bellen ...
aha nou fijn om te wetenquote:Op woensdag 11 mei 2011 12:43 schreef Che_ het volgende:
[..]
ik nam aan dat iedereen tegenwoordig weet dat twitteren het nieuwe bellen is..blijkbaar niet dus
bellendie is goed.. ik hou 'em er in.
WDKA?quote:Op woensdag 11 mei 2011 12:09 schreef LolaLovesYou het volgende:
[..]
Maar mijn opleiding had ook de eind datum van de opleiding verkeerd doorgegeven..
Just kiddingquote:Op woensdag 11 mei 2011 12:52 schreef tuintegel het volgende:
[..]
aha nou fijn om te weten. Ik doe gelukkig niet mee aan het "nieuwe bellen" .
Basisbeurs krijg je 4 maximaal 5 jaar. Dat is 9 tientjes per maand/ 220 per maand, hoe kom jij aan 22k?quote:Op woensdag 11 mei 2011 12:08 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ik heb mijn diploma
Tenzij je een studie doet waar 6 jaar voor staatquote:Op woensdag 11 mei 2011 19:55 schreef Il_Piccolo_Principe het volgende:
[..]
Basisbeurs krijg je 4 maximaal 5 jaar. Dat is 9 tientjes per maand/ 220 per maand, hoe kom jij aan 22k?
dat is jouw theoriequote:Op woensdag 11 mei 2011 19:55 schreef Il_Piccolo_Principe het volgende:
[..]
Basisbeurs krijg je 4 maximaal 5 jaar. Dat is 9 tientjes per maand/ 220 per maand, hoe kom jij aan 22k?
Aanvullende beurs. Dit zou dan wel een uitzonderlijke situatie zijn, maar het zou zomaar kunnen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:36 schreef Il_Piccolo_Principe het volgende:
[..]
Al heb je 6 jaar gekregen dan haal je de 15k nog niet zonder te lenen
Ik heb in totaal meer dan 25k gekregenquote:Op woensdag 11 mei 2011 20:36 schreef Il_Piccolo_Principe het volgende:
[..]
3,5 jaar hbo, ik zat aan de 14K. Aanvullende beurs dus, inderdaad.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:36 schreef Il_Piccolo_Principe het volgende:
[..]
Wat?quote:Op woensdag 11 mei 2011 12:30 schreef Che_ het volgende:
Het is opgelost.. ze zetten het éénmaal per jaar om in een gift dus even wachten tot 2012 (voor december)
Dat moet je sowieso zelf doen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 12:09 schreef LolaLovesYou het volgende:
[..]
dan heeft je school nog niet doorgegeven dat je je diploma behaald hebt.
Ik snap die zin niet.quote:
Aanvullende beurs wordt ook kwijtgescholden indien je tijdig een diploma haalt en niet met je studie stopt.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:36 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Aanvullende beurs. Dit zou dan wel een uitzonderlijke situatie zijn, maar het zou zomaar kunnen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |