abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96685822
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 09:21 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Misschien maak je zelf een klein rekenfoutje in de wekentelling? Het was immers nacht toen je aan het rekenen sloeg.
Heb je anders de datum van de 20wk echo en de datum waarop je uitgerekend zou zijn? Dan ga ik even met je meetellen.
sorry als ik te bemoeizuchtig ben, zo bedoel ik het niet
Ik heb graag dat je mee telt. Heb net al even op ene andere site uitgerekend en daar kwam uit dat mijn vruchtbare dag 24 dec was.
Ik ben uitgerekend op 17 september. 30 april was ik 20 weken!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  donderdag 12 mei 2011 @ 09:26:39 #152
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_96685848
Wanneer was je eerste dag van je laatste menstruatie?
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_96685889
quote:
10s.gif Op donderdag 12 mei 2011 09:24 schreef Ienemini het volgende:
Cyntia wat wordt er verteld in zn borstvoedingscursus??
Had me wel aangemeld word ik een dag van te voren opgebeld, waren 7 vrouwen hebben er 4 afgemeld ging het niet door... latere cursussen waren allemaal eind mei of je moest er een eind voor reizen....
Gisteren hebben we een introductie bijeenkomst gehad, ging vooral over algemene informatie.
Waarheden/onwaarheden, samenstelling moedermelk en hoe deze steeds aangepast wordt op de behoefte van het kindje, korte introductie over het aanleggen en dat het geen pijn mag doen. Volgende week krijgen we informatie over wat er eventueel fout kan gaan en hoe je dit op zou kunnen lossen. Tussendoor laat ze veel foto’s en filmpjes zien. Ze raadde aan om “breast crawling” op te zoeken op youtube. Hier ben ik nog niet aan toe gekomen. Gaat over het natuurlijk verloop na de bevalling, het kindje gaat dan vanaf de navel van de moeder op zoek naar de borst om voor het eerst te drinken.

Ik vind het in ieder geval een heel informatief iets, veel ruimte voor vragen. :)
pi_96685953
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 09:26 schreef Susie het volgende:
Wanneer was je eerste dag van je laatste menstruatie?
Ja daar zit hem hem dus. Dat is al maanden daarvoor geweest. Sinds de bevalling van de jongste is dat nooit helemaal goed meer geweest. Die was eind oktober of begin november.
  donderdag 12 mei 2011 @ 09:30:47 #155
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_96685964
Woei baby's onderweg! Tankgirl zet hem op! Ieniemienie hopelijk zet het bij jou gewoon snel door!

Llm's :*
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  donderdag 12 mei 2011 @ 09:32:25 #156
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_96686010
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 09:30 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Ja daar zit hem hem dus. Dat is al maanden daarvoor geweest. Sinds de bevalling van de jongste is dat nooit helemaal goed meer geweest. Die was eind oktober of begin november.
Ah ok.
Dan misschien een stomme vraag hoor... maar maakt het heel veel verschil? Behalve dat je dus misschien eerder gaat bevallen omdat jezelf denkt dat je dus al verder bent?
pi_96686118
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 09:32 schreef Susie het volgende:

[..]

Ah ok.
Dan misschien een stomme vraag hoor... maar maakt het heel veel verschil? Behalve dat je dus misschien eerder gaat bevallen omdat jezelf denkt dat je dus al verder bent?
Oh nee het maakt mij niks uit hoor. Maar vind het gewoon raar dat we dus al een goeie test hadden terwijl ik volgens de echos dan nog niet eens zwanger was. En het was ook nog eens zo;n test met tijdsindicator erop en die gaf 3+ aan wat dus betekend dat ja dan 5 weken zwanger zou zijn. Haha. Tis gewoon vaag allemaal!
  donderdag 12 mei 2011 @ 09:40:28 #158
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_96686235
Dat is wel vaag ja.
pi_96686470
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 09:25 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Ik heb graag dat je mee telt. Heb net al even op ene andere site uitgerekend en daar kwam uit dat mijn vruchtbare dag 24 dec was.
Ik ben uitgerekend op 17 september. 30 april was ik 20 weken!!
Als ik vanaf 30 april 20 weken terug ga tellen kom ik op 11 december. Dat zou best wel eens kunnen kloppen met het half december twee streepje piesen, toch?
pi_96686595
goedemorgend

ienemini nog niks meid.. hopelijk mag het nu toch eindelijk doorzetten hé ^O^

en tankgirl zet ze op meid ^O^

en dan eventjes vluchtig nog eens bijlezen.... :o
je mag de moed even verliezen, maar de hoop NOOIT opgeven Luna Jade Xandy
Kyan
pi_96686680
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 20:36 schreef Aoraki het volgende:
Ienemini wat spannend! en veel succes!

Hier een goede 20-weken echo gehad! We zijn helemaal opgelucht!
Ennnnnnn, we krijgen weer een jongetje!!! We zijn zoooo gelukkig.
fijn dat echo goed was en ook een zoon bij jullie...
Kyan
pi_96686685
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 09:48 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Als ik vanaf 30 april 20 weken terug ga tellen kom ik op 11 december. Dat zou best wel eens kunnen kloppen met het half december twee streepje piesen, toch?
Ja zo zou het wel kunnen ja. Maar ik heb ff gekeken. Eerste positieve test was 12 december. Dat was gewoon met streepjes. De tweede test was 15 december dat was met tijds ding erop.
pi_96686727
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 09:55 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Ja zo zou het wel kunnen ja. Maar ik heb ff gekeken. Eerste positieve test was 12 december. Dat was gewoon met streepjes. De tweede test was 15 december dat was met tijds ding erop.
Dan kan ik niets anders bednaken dan dat je het even aan de expert (lees: je vlos of de echoscopiste) moet vragen. Voor mij wordt het verder ook gokken...
pi_96686745
Toevallig was mijn eerste dag van de laatste menstruatie 12 december, was mijn eisprong op 26 december, was ik op 1 mei 20 weken en ben ik 18 september uitgerekend.
Zo zat het in ieder geval bij mij. Ik kon niet op 12 december 2 streepjes piesen want er was nog geen eisprong geweest.
Tralalalaaa
pi_96686837
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 09:57 schreef Take_A_Picture het volgende:
Toevallig was mijn eerste dag van de laatste menstruatie 12 december, was mijn eisprong op 26 december, was ik op 1 mei 20 weken en ben ik 18 september uitgerekend.
Zo zat het in ieder geval bij mij. Ik kon niet op 12 december 2 streepjes piesen want er was nog geen eisprong geweest.
Maar 20 weken zwanger betekent ongeveer 18 weken geleden bevrucht. Dat klopt dat toch gewoon?

niet schieten als ik onzin uitkraam, heb slecht geslapen, zit al bijna 3 uur op mijn werk tabelletjes met elkaar te vergelijken en heb dus dansende cijfertjes voor mijn ogen...
pi_96686838
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 21:24 schreef Susie het volgende:
Wat fijn Aoraki!

Ienemini niet meer gemeld hier?

@Mefke; ik overleg het morgen even met de vk. En nee, niet charmant nee, ben juist wat blij met dit weer. Niet al te warm, maar wel dat je slippers kunt dragen. Vraag me dan af wat voor schoenen ik aan kan doen met steunkousen? Ik wacht morgen iig even af en vanavond met de benen weer op een kussen slapen.
gewoon van die instappers
als ik één dag mijn steunkousen niet aan doe, slaap ik snachts héél slecht van de zeurende pijn
Kyan
pi_96686868
nog maar twee uurtjes wachten...
pi_96686877
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 09:59 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Maar 20 weken zwanger betekent ongeveer 18 weken geleden bevrucht. Dat klopt dat toch gewoon?

niet schieten als ik onzin uitkraam, heb slecht geslapen, zit al bijna 3 uur op mijn werk tabelletjes met elkaar te vergelijken en heb dus dansende cijfertjes voor mijn ogen...
Dat klopt, maar ze rekenen altijd die 2 weken extra erbij, er wordt geteld vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie.
Tralalalaaa
pi_96687359
Dat is dus precies wat ik bedoel. bij de echo op 1 mei was je 20 weken zwanger (dat komt uit op 11 december). Dat zou dus ongeveer de eerste dag laatste menstruatie zijn. Bevruchting 18 weken voor 1 mei (dus 2 weken na 11 december --> 25 december). Dan klopt het bij jou toch dat je op 12 december niet twee streepjes kon plassen?

Of begrijp ik jouw eerste post hierover gewoon niet? Dat kan heel goed hoor, zoals ik al aangaf, ik heb nogal last van alzheimer light door slaapgebrek, duf werk en de algehele zwangerschapsdemetie.
pi_96687408
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 09:57 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ja precies. We zijn tegelijk uitegeteld (ok 1 dag verschil). Dan is het toch raar dat zo vroeg al een goeie test had. Volgende week toch maar eens na vragen bij de vlos. Want zo zit er namelijk nog best wel verschil in de tijd dat ik uitgeteld ben.
pi_96687443
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 10:14 schreef SummerBreeze het volgende:
Dat is dus precies wat ik bedoel. bij de echo op 1 mei was je 20 weken zwanger (dat komt uit op 11 december). Dat zou dus ongeveer de eerste dag laatste menstruatie zijn. Bevruchting 18 weken voor 1 mei (dus 2 weken na 11 december --> 25 december). Dan klopt het bij jou toch dat je op 12 december niet twee streepjes kon plassen?

Of begrijp ik jouw eerste post hierover gewoon niet? Dat kan heel goed hoor, zoals ik al aangaf, ik heb nogal last van alzheimer light door slaapgebrek, duf werk en de algehele zwangerschapsdemetie.
En als het bij haar niet kan kna het bij mij ook niet. We schelen 1 dag aan elkaar!!
pi_96687525
succes Tankgirl en Ieneminie! *O* :%
pi_96687691
Tankgirl zet hem op
pi_96687911
Morgen een afspraak in het ZKH, bij de 3D echo zag de echo dame dat een niertje iets groter was dan normaal. Dit hoeft niets te betekenen maar wil het toch graag zeker weten. Het andere niertje kon ze niet zien omdat de baby geen zin had om anders te gaan liggen ;)
pi_96688077
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 10:16 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

En als het bij haar niet kan kna het bij mij ook niet. We schelen 1 dag aan elkaar!!
Ohja, oeps, gaat niet lekker hier... Mijn excuses.
pi_96688090
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 10:27 schreef Cyntiaa het volgende:
Morgen een afspraak in het ZKH, bij de 3D echo zag de echo dame dat een niertje iets groter was dan normaal. Dit hoeft niets te betekenen maar wil het toch graag zeker weten. Het andere niertje kon ze niet zien omdat de baby geen zin had om anders te gaan liggen ;)
Hebben we bij Leander ook gehad. Bleek gelukkig achteraf gewoon een meetfoutje te zijn. Succes ermee in ieder geval!!
pi_96688129
Dankje! Ik hoop ook op een meetfout maar better safe then sorry! ;)
pi_96689588
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 09:28 schreef Cyntiaa het volgende:

[..]

Gisteren hebben we een introductie bijeenkomst gehad, ging vooral over algemene informatie.
Waarheden/onwaarheden, samenstelling moedermelk en hoe deze steeds aangepast wordt op de behoefte van het kindje, korte introductie over het aanleggen en dat het geen pijn mag doen. Volgende week krijgen we informatie over wat er eventueel fout kan gaan en hoe je dit op zou kunnen lossen. Tussendoor laat ze veel foto’s en filmpjes zien. Ze raadde aan om “breast crawling” op te zoeken op youtube. Hier ben ik nog niet aan toe gekomen. Gaat over het natuurlijk verloop na de bevalling, het kindje gaat dan vanaf de navel van de moeder op zoek naar de borst om voor het eerst te drinken.
Oeh, over dat 'breast crawling' moet je inderdaad echt het een en ander opzoeken! En dit is misschien ook interessant voor je om te lezen, over intuïtief voeden. Ik vond het zó irritant dat de verpleegkundigen en de kraamhulp bij Ivan indertijd mijn borst vastgrepen en Ivan er met geweld tegenaan duwden. Bij Lena zagen ze dat ik ervaring had en lieten ze me gewoon m'n gang gaan. Dat was veel fijner! Lekker de hele dag de tijd nemen om te oefenen in plaats van op gezette momenten de baby dwingen om goed te happen en te drinken.

Oh, en ik erger me er altijd aan als er bij informatiebijeenkomsten wordt gezegd dat aanhappen geen pijn mag doen. Natuurlijk is het belangrijk om ervoor te zorgen dat er niet verkeerd wordt aangehapt, maar bij mij deed aanleggen echt wel even flink pijn de eerste tijd. Die pijn trok wel weg tijdens het voeden, maar ik moest wel m'n tanden op elkaar zetten. Mijn tepels moesten gewoon wennen aan het voeden.

Nog één tip: het is ook zinvol om te lezen hoe je weet dat je kind melk binnenkrijgt. Dit is wel een nuttige site met filmpjes.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_96690032
Dankje Claudia! Hier heb ik wat aan :D
Stiekem heb ik er al zoveel zin in om heerlijk knus te gaan voeden O+
  donderdag 12 mei 2011 @ 11:25:24 #180
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_96690347
Weer goedgekeurd bij de VK, bloeddruk weer netjes 120/70, vorige keer was ie 130/85, dus fijn wat gezakt.

Alles gaat zo goed, ( behalve de ribbenpijn, maar daarvoor moet ik meer rusten overdag, wat ik nu te weinig doe) dat ik pas de 23e weer terug hoef te komen. Mits ze er voor die tijd niet is, maar daar gaan we voor alsnog niet vanuit. :)

Vnvnd samen naar de info- avond over bevallen, en nu aan het werk!
  donderdag 12 mei 2011 @ 11:43:23 #181
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_96691087
Hoi, daar was ik weer. En ik ben totaal niet bijgelezen, excuus!

Donderdag 5 mei:
Eind van de middag kwamen de weeën echt goed op gang en om 19.15 hebben we de verloskundige gebeld omdat de weeën een uur lang om de 5 minuten kwamen.
Ik had 3 cm. ontsluiting en om 20.00 zaten we in de auto naar het ziekenhuis.
Daar aangekomen had ik 7 cm. ontsluiting en direct daarna kreeg ik persdrang, verloskundige keek even vertwijfeld maar na even voelen bleek ik volledige ontsluiting te hebben en mocht meepersen.
Om 21.20 was madam geboren. Dit was echt het tegenovergestelde van de eerste bevalling. Ik ben helemaal blij!!
Foto komt nog, en voor wie de naam wil weten mag even een pm doen. :)
pi_96691163
Wauw krijtlijk, wat een einsprint! Fijn dat je er goed op terugkijkt. Ik ben benieuwd naar een foto!

Oh, en natuurlijk gefeliciteerd! *O*
pi_96691322
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 11:18 schreef Cyntiaa het volgende:
Dankje Claudia! Hier heb ik wat aan :D
Stiekem heb ik er al zoveel zin in om heerlijk knus te gaan voeden O+
Ik wil ook weer niet doen alsof het rozegeur en maneschijn is. Ik vond het voeden zelf ook wel hard werken, pijnlijk, frustrerend en onzeker. Het heeft me de tweede keer erg geholpen om me erop in te stellen dat mijn hoofdtaak was om te voeden en tussendoor zoveel mogelijk te slapen. Als je een realistisch beeld hebt van wat het voeden is of kan zijn dan wordt het denk ik makkelijker om te genieten, de kleine handjes vast te houden, over het bolletje te aaien, het gezichtje te bestuderen. Echt heel geweldig. O+
pi_96691689
Gefeliciteerd krijtlijk!! Wat is het snel gegaan zeg!!
*poef* nu is het weg
  donderdag 12 mei 2011 @ 12:07:59 #185
100412 mefke79
komt goed!
pi_96692056
Zo Krijtlijk, dat is lekker snel!

Ieniminie en Tankgirl, succes!

Jee, L'tiekje wat hoef je pas laat weer terug zeg. Ik moet gewoon dinsdag al weer. Om de week nu dus. Vind ik ook prima hoor.

Ik ben gewoon gaar vandaag. Ben met man en kind opgestaan, half zeven dus. Toen zij vertrokken weer in bed gaan liggen (7.30 uur) en geslapen tot 10 uur. En nu nog moe. Snap er niets van, maar durf nu niet meer te gaan slapen, zul je zien dat het vanavond niet meer lukt.

Over die steunkousen. Het went vanzelf hoor. En het houdt me stukken mobieler dan de vorige keer, dus ik vind het prima. Het is het verschil tussen dit

en normale voeten. Enne, als ik ze nu even een dagje of twee niet aan heb, dan worden m'n voeten ook meteen weer dik. Dus ik trek ze gewoon aan. Ik kan nu ook gewoon mijn eigen schoenen aan, de zwarte schoenen die ik daar op de foto heb staan kan ik nu niet aan, veel te groot.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  donderdag 12 mei 2011 @ 12:26:46 #186
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_96692704
@mefke, ik heb ook van die dagen, dat ik tot tien uur slaap en nog moe ben. De andere dagen sta ik vroeg op en voel ik me prima. Ik denk dat het vaak te maken heeft met, of teveel gedaan, of groei van het ukje, het laatste kan ik het vaak aan linken...
  donderdag 12 mei 2011 @ 12:29:40 #187
100412 mefke79
komt goed!
pi_96692802
nou ja het rare is, als uk groeit voel ik dat enorm aan mijn buik, die trekt dan. Nu heb ik nergens last van. En gisteren ook al niet veel gedaan...nou ja, lekker rustig aan vandaag.

Tov vorige keer is er nog maar 1 cm groeiruimte van mijn baarmoeder. Ben benieuwd, daarmee gaat dit ukkie iig mijn borstbeen niet halen (gelukkig). En volgens de VK heb ik er eentje met een draaikontje. Ze pakte het gisteren vast en acuut ging ie draaien en anders liggen. Grappig om te zien en te voelen.
  donderdag 12 mei 2011 @ 12:38:39 #188
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_96693102
oeee Tankgirl en Ienemini! succes!!! ik hoop op verse beebs!!!

ennuh Poppedein waar ben je?? al gestript??
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_96693247
:+ Neuhh...vanavond laat pas ;)
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_96693307
mefke dat waren mooie voetjes.. bij mij waren zelf de tenen dik... geraakte alleen nog maar in teenslippers...
Kyan
  donderdag 12 mei 2011 @ 12:46:10 #191
100412 mefke79
komt goed!
pi_96693386
Lujaxa, dit is met 32 weken. Later kon ik alleen nog in mijn teva's (ik kan namelijk niet op slippers lopen) en waren zelfs deze schoenen echt te klein.
pi_96693621
Ik had voor de laatste maanden ook maat 41 gekocht. Maar paste gelukkig daarna weer fijn in mijn eigenste 40 :) Ben benieuwd wanneer ik ze nu aan moet. En terwijl ik verder helemaal geen extreem opgezette voeten had?

Hier verder alles goed, krijg ineens eindelijk een babybuik en morgen 13 weken. Was ik bij Rienk zomaar 40 37 weken, lijkt het nu niet op te schieten :')
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_96693680
eindelijk een babybuik? ik vind juist dat jouw buik heeeel erg hard gaat :?
pi_96693823
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 12:42 schreef Poppedein het volgende:
:+ Neuhh...vanavond laat pas ;)
Spannend! Hopen dat je kleintje zich snel laat zien!
Had je ondertussen nog naar de maten van het bedje kunnen kijken? *nieuwsgierig is*
pi_96693986
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 12:46 schreef mefke79 het volgende:
Lujaxa, dit is met 32 weken. Later kon ik alleen nog in mijn teva's (ik kan namelijk niet op slippers lopen) en waren zelfs deze schoenen echt te klein.
kon je nog stappen???
ik kon op den duur niet meer stappen van de pijn door de spanning van het vocht
Kyan
pi_96693999
Foei, alweer veel te lang niet gepost. Ik wijt het maar aan het feit dat het nog steeds heel goed gaat en dat ik nog zo lekker bezig ben met vanalles. Soms vergeet ik zelfs even dat ik alweer 35 weken ben en dat het dus eigenlijk zomaar zou kunnen gebeuren... Gelukkig is alles klaar voor de komst van m'n jongetje en ik kijk er echt naar uit! De namen staan inmiddels ook vast, in overleg met de vader gekozen en we voelen ons er allebei goed bij. Het loopt goed zoals het nu gaat en we hebben er vertrouwen in dat dat in de toekomst zo zal blijven. Sinds de meivakantie ben ik écht gestopt met mijn studie, ik hoop deze in september of februari weer te vervolgen. En tot jongetje zich aandient heb ik een leuk klusje: het geboortekaartje! Ik ben zelf bezig met het ontwerp, echt super om te doen! Alleen een leuk stukje tekst is nog een uitdaging, ik wil dit zo 'eigen' mogelijk hebben en dat is lastig, haha! :P
pi_96694034
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 12:54 schreef Kleurdoos het volgende:
eindelijk een babybuik? ik vind juist dat jouw buik heeeel erg hard gaat :?
Zo dik ben ik altijd :') Maar nu wordt ie eindelijk 'rond' als je die hoeken ff wegdenkt :X
pi_96694296
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 12:58 schreef Cyntiaa het volgende:

[..]

Spannend! Hopen dat je kleintje zich snel laat zien!
Had je ondertussen nog naar de maten van het bedje kunnen kijken? *nieuwsgierig is*
Oehh njee, goss..sorry, helemaal vergeten weer! Ik ren nu naar boven!
edit: antwoord in t kamertjestopic!

[ Bericht 3% gewijzigd door Poppedein op 12-05-2011 13:20:51 ]
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_96696210
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 13:11 schreef Poppedein het volgende:

[..]

Oehh njee, goss..sorry, helemaal vergeten weer! Ik ren nu naar boven!
edit: antwoord in t kamertjestopic!
Top! Zag het net staan :*
pi_96697695
Pffff... Nou merk ik ook dat stress niet zo goed is voor mij (en de piranha)... Ik heb me toch een partij buikpijn!
Lang leve de gemeente, vraag je na ruggespraak met de gemeente een vergunning aan om te bouwen, die word goedgekeurd, komen ze er na een half jaar achter dat de hele bouw vergunningsvrij is! Nou moet ik nog effe gaan strijden voor m'n legeskosten en constructieberekeningskosten terug te krijgen, want daar kunnen we een halve mooie babykamer van kopen!
Nou nog ff vechten met m'n telefoonprovider, aangezien die me facturen sturen die never nooit kunnen kloppen, en dan hoop ik dat het voorlopig eens klaar is met dat gestress!

The_Tankgirl, hopelijk heb je je meisje al in je armen!
pi_96698390
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 12:07 schreef mefke79 het volgende:
Zo Krijtlijk, dat is lekker snel!

Ieniminie en Tankgirl, succes!

Jee, L'tiekje wat hoef je pas laat weer terug zeg. Ik moet gewoon dinsdag al weer. Om de week nu dus. Vind ik ook prima hoor.

Ik ben gewoon gaar vandaag. Ben met man en kind opgestaan, half zeven dus. Toen zij vertrokken weer in bed gaan liggen (7.30 uur) en geslapen tot 10 uur. En nu nog moe. Snap er niets van, maar durf nu niet meer te gaan slapen, zul je zien dat het vanavond niet meer lukt.

Over die steunkousen. Het went vanzelf hoor. En het houdt me stukken mobieler dan de vorige keer, dus ik vind het prima. Het is het verschil tussen dit
[ afbeelding ]
en normale voeten. Enne, als ik ze nu even een dagje of twee niet aan heb, dan worden m'n voeten ook meteen weer dik. Dus ik trek ze gewoon aan. Ik kan nu ook gewoon mijn eigen schoenen aan, de zwarte schoenen die ik daar op de foto heb staan kan ik nu niet aan, veel te groot.
Mefke, ik denk dat je een foutje maakt, ik moet ook dinsdag alweer op controle hoor.. Mag nu elke week...
Zo, net weer een paar uur liggen slapen, maar voel me nog steeds ietwat brak eigenlijk..
  donderdag 12 mei 2011 @ 14:52:06 #202
100412 mefke79
komt goed!
pi_96698472
he, er stond toch de 23ste? Ik ga effe terugkijken... Ik zie het al, tis Juud die de 23ste pas terug hoeft, niet jij...
pi_96698515
Dat was Juud volgens mij..
  donderdag 12 mei 2011 @ 14:54:23 #204
100412 mefke79
komt goed!
pi_96698570
Juud, waarom hoef jij dan pas zo laat weer terug? L'tiekje en ik moeten wel om de week...
  donderdag 12 mei 2011 @ 15:12:17 #205
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_96699379
Stress = niet goed! Ik merk trouwens dat ik nergens het gevecht mee aan wil gaan, ben echt zo tegenover gesteld zoals ik normaal ben :? Ik krijg ook echt al opmerkingen dat ik zo rustig ben! haha!

Goedgekeurd door de vk, bloeddruk 120/70 en die vond ze echt top! ^O^ Hartje weer gehoord ook O+

Oh mefke! Wat een enkels! Dan vallen die van mij echt nog reuze mee. Besproken met vk en gaf aan dat er niet veel aan te doen is :? Wel in de gaten houden natuurlijk. Ga straks weer even lekker met de beentjes omhoog, met een kopje brandnetel thee. Overigens doet het bij mij (nog) niet zeer of iets hoor.
  donderdag 12 mei 2011 @ 15:21:03 #206
100412 mefke79
komt goed!
pi_96699742
Susie, de vk kan er ook weinig aan doen, je huisarts moet je een verwijzing geven voor de steunkousen. Je moet nog heel lang en wie weet het je het geluk dat je er geen pijn aan krijgt (Huup was veel meer opgezwollen, maar die had er geen last van), maar ik zou ze gewoon wel laten aanmeten. Je krijgt het vergoed, kost je niets en je kan ze altijd nog niet aan doen.

Ik ben ook veel minder fel in de zwangerschap, raar he.

Ooh, en ik heb echt een emotionele offday en geen idee waardoor. Blegh.
  donderdag 12 mei 2011 @ 15:26:31 #207
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_96699942
Ik kijk het in ieder geval nog even aan. (Eigenwijs ben ik) En anders idd even naar de huisarts. En die benen van Huup kan ik me nog herinneren ja, die kon hele mooie trappetjes op d'r scheenbenen maken! :D
  donderdag 12 mei 2011 @ 15:30:16 #208
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_96700076
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 14:54 schreef mefke79 het volgende:
Juud, waarom hoef jij dan pas zo laat weer terug? L'tiekje en ik moeten wel om de week...
Ik mocht ook gewoon volgende week woe of don terugkomen als ik dat zelf prettig vond, maar wat haar betreft ook die ma erop. En ik voel me prima, meisje doet het goed, bloeddruk was gezakt, allemaal tekenen dat het goed gaat voorlopig, dus ik heb er zelf voor gekozen om het op die maandag te plannen.

Mocht er iets gebeuren ondertussen of ik vertrouw het niet dan kan ik toch altijd bellen.
  donderdag 12 mei 2011 @ 15:33:51 #209
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_96700189
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 15:26 schreef Susie het volgende:
Ik kijk het in ieder geval nog even aan. (Eigenwijs ben ik) En anders idd even naar de huisarts. En die benen van Huup kan ik me nog herinneren ja, die kon hele mooie trappetjes op d'r scheenbenen maken! :D
Wellicht overbodig, maar heb je ook iets van een kussen of verhoging onder je voeteneind 's nachts? Dan kan het vocht namelijk makkelijker teruglopen je benen in.
Het loopt overdag dan sowieso wel weer terug, maar je begint dan weer met wat minder dikkere voeten en enkels...is mij verteld.

Ik heb er gelukkig geen last van, kan zelfs mijn ringen nog om. :o
  donderdag 12 mei 2011 @ 15:37:35 #210
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_96700332
@Mefke, als ik me een dagje niet zo happy voel dan ga ik iets leuks kopen voor ons meisje, online of even naar de winkels op ons pleintje.

Dat helpt altijd goed, of iets lekker halen voor het avondeten. :Y
pi_96701749
verloskundige heeft nogmaals gestript, maar heb er een hard hoofd in dat het vanddag nog meot gaan gebeuren. Kramp wordt steeds minder.

Deze verloskundige was het er helemaal mee eens om morgen naar het ziekenhuis te gaan en om het eventueel in te gaan leiden. Ze zij het lichaam is er meer dan aan toe alleen het kindje heeft er nog niet veel zin in. :-)

Ik hoop dat ze morgen plek in het ziekenhuis hebben en dat ze meteen maar beginnen met inleiden.
  donderdag 12 mei 2011 @ 16:37:22 #212
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_96703088
Spannend Ienemini! Hopelijk gaat het vanzelf nog lekker komen. Je weet het niet/nooit he! Maar erg lang gaat het dus niet meer duren voor je ;)
I'm so glamourous I piss glitter!
  donderdag 12 mei 2011 @ 16:38:53 #213
100412 mefke79
komt goed!
pi_96703155
Ienemini, pfff, jammer zeg dat het niet doorzet. Ik hoop dat je vannacht wel wat kan slapen. Pak anders gerust wat paracetamol he (als het geen echte weeën zijn zakken ze af en zijn het dat wel, dan komt het er toch wel doorheen). Succes!

Juud, pf, dat zou ik dus echt niet durven, zo lang geen controle. Stom eigenlijk, vorige keer vond ik het onzin die controles en ook nu zie ik niet echt wat de meerwaarde is, maar het is eerder een gevoel ofzo.
O en dingetjes kopen vrolijkt meestal wel op..maar zelfs daar had ik geen zin in. Ik heb gewoon zin in mijn eigen leventje terug enzo..
pi_96703338
Ik herken het gevoel wel een beetje mefke, voel me wat opgesloten thuis, iedereen aan het werk, dus ook weinig aanloop, en 's avonds (te vaak) nog dingen waardoor ik het idee heb dat ik O+ nauwelijks zie..

En loop me nu net te bedenken dat ik uk vandaag ook nog neit veel gevoeld heb, wat gedraai, maar meer niet...
  donderdag 12 mei 2011 @ 16:44:34 #215
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_96703437
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 16:38 schreef mefke79 het volgende:
Ienemini, pfff, jammer zeg dat het niet doorzet. Ik hoop dat je vannacht wel wat kan slapen. Pak anders gerust wat paracetamol he (als het geen echte weeën zijn zakken ze af en zijn het dat wel, dan komt het er toch wel doorheen). Succes!

Juud, pf, dat zou ik dus echt niet durven, zo lang geen controle. Stom eigenlijk, vorige keer vond ik het onzin die controles en ook nu zie ik niet echt wat de meerwaarde is, maar het is eerder een gevoel ofzo.
O en dingetjes kopen vrolijkt meestal wel op..maar zelfs daar had ik geen zin in. Ik heb gewoon zin in mijn eigen leventje terug enzo..
Dat kan ik me wel voorstellen, al heb ik er minder 'last' van dan dat jij hebt waarschijnlijk.
Ik vind het nog wel gezellig dat ze lekker in mijn buik zit, maar zal o zo blij zijn als ik geen buik meer heb en ik me weer fatsoenlijk kan draaien in bed en weer normaal de auto in en uit stap.
En weer mijn benen en de rest makkelijk kan scheren :)

Echt klaar met de zwangerschap ben ik dus nog niet, maar mijn lijf weer terug, het liefst morgen...
Terwijl ik altijd dacht dat geweldig te vinden, zwanger zijn is op een gegeven moment gewoon best pittig, niet alleen fysiek maar ook mentaal...

En idd, de controles bij mij zijn echt alleen voor mijn bloeddruk, voor de rest is het zonde van hun en mijn tijd. En dat ie nu wat gezakt is, zegt dat mijn lijf het nog goed trekt en het meisje het nog naar haar zin heeft. Dus ik verwacht ook niet zo snel verandering of dat ze ineens komt. :)
pi_96706275
heeft iemand ervaring met inleiden? in het ziekenhuis voelde ik mij vanochtend behandeld als een dom kind...de VK begon erover dat ze mij "een handje gingen helpen" en was bijzonder wazig wat ze nu eigenlijk wanneer gingen doen als het er maandag nog niet is, ik moest maar een tas meenemen in de auto, maar het kon ook zijn dat ik zo weer naar huis mocht om later in de week terug te komen, ik vroeg of ze van plan waren om te strippen, maar dat deden ze in het ziekenhuis niet, ze had het over een gel of een vetter en vliezen breken en/of weeenopwekkers , nu ik kon er niet echt iets van maken, maar was ook nog een beetje kwaad dat ik er bijna een uur op mijn afspraak moest wachten en dan ook nog op de terugkoppeling met de gyn, die even geen tijd had,
bovendien kreeg ik het gevoel dat ze lab onderzoeken doen gewoon om het lab uit te lasten (want ik moest eerder deze week een glucose dagcurve laten prikken, terwijl de dag ervoor de bloedtest op glucose gewoon goed was, ze hadden toen wel verhoogde glucose concentratie in de urinesneltest gevonden, en vandaag moest ik weer een uitgebreid bloedtest laten doen, omdat die andere al zo lang geleden was)
Als het zo moet ben ik het behoorlijk beu aan het worden...want voor hun is de gang van zaken natuurlijk normaal en weten ze waarschijnlijk precies wat ze wanneer doen, maar als patiënt krijg je de indruk dat ze maar wat doen en geen zin hebben je iets uit te leggen of voor- en nadelen op te noemen, maar gewoon dat doen wat ze altijd doen
ze wou vandaag op advies van de gyn wel een inwendig onderzoek doen en achteraf was het commentaar zoiets als "hm, ziet er niet slecht uit, 1-2 cm ontsluiting"

tja, wat moet ik er nu mee?

sorry voor de egopost... :{
  donderdag 12 mei 2011 @ 18:11:07 #217
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_96706752
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 15:33 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Wellicht overbodig, maar heb je ook iets van een kussen of verhoging onder je voeteneind 's nachts? Dan kan het vocht namelijk makkelijker teruglopen je benen in.
Het loopt overdag dan sowieso wel weer terug, maar je begint dan weer met wat minder dikkere voeten en enkels...is mij verteld.

Ik heb er gelukkig geen last van, kan zelfs mijn ringen nog om. :o
Dat doe ik idd Juud en helpt wel. Vanmiddag met de benen op de bank gelegen en het is nu al vele malen minder!

Tankgirl al een beeb? Ienemini dus naar het ziekenhuis morgen? Succes morgen!

[ Bericht 5% gewijzigd door Susie op 12-05-2011 18:16:21 ]
pi_96706883
Vandaag het 2e streepje zichtbaar *O* Morgen langs de huisarts.
Volgens de biologische klok al 20 dagen zwanger *O*

Is trouwens ons eerste, morgen zullen we vast wel te horen krijgen hoe het nu allemaal verder moet.

mijn vrouw dus
  donderdag 12 mei 2011 @ 18:21:22 #219
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_96707139
Gefeliciteerd Xaban!

Zana, wat vervelend dat je zo'n gevoel hebt. Ik kan je helaas niet verder helpen.
pi_96707241
Zana ik ben ook ingeleid. het verhaal staat hier
Ik hoop dat je er wat aan hebt. :*
pi_96707680
Xaban, gefeliciteerd!

En Zana, vervelend dat het zo loopt.
  donderdag 12 mei 2011 @ 18:55:00 #222
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_96708536
Zana, ik ben ook ingeleid, er staat ook genoeg online erover, ik zou zeggen, gooi er ff een google in of zoek op fok! het bevallingsverhalen topic eens door.

Voor de rest kan ik alleen maar meegeven: zorg ervoor dat jij (en je vent) overal over bent ingelezen en stel gewoon vragen overal over. Desnoods vraag je tel nr's die je later nog eens kan bellen om vragen te stellen. Ik vond mezelf toentertijd op het moment zelf misschien wel een zeikwijf, maar achteraf gezien kun je beter veel vragen en duidelijk zijn over je eigen wensen, dan achteraf spijt hebben dat je vragen niet hebt durven stellen. Het is nu eenmaal zo dat er bepaalde protocollen zijn in een ZKH die voor personeel heel vanzelfsprekend zijn maar voor jou niet. Je mag best kritisch zijn.

Ik kwam met Alexa toentertijd ook met een enorm deceptie-gevoel het ZKH uit. Was een controle, echo hier, echo daar, heel de dag gewacht en toen: Mevrouw, u heeft 2 cm ontsluiting, de waarden zijn twijfelachtig, u wordt morgen ingeleid btw. Koud op mijn dak, zonder uitleg en ik was zo flabbergasted dat ik niet had gevraagd. Ik heb toen echt staan te brullen buiten. Welke waarden? Waarom word ik ingeleid? Etc etc. Daarna heb ik me zo volledig mogelijk ingelezen.

Nou ja, heel verhaal misschien heb je er geen fuck aan, als je nog wilt PM-en, hij staat open.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  donderdag 12 mei 2011 @ 19:28:37 #223
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_96710293
En hier de beloofde foto. :)

donderdag 12 mei 2011 @ 19:30:06 #224
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_96710382
O+ Wat een prachtig meisje Krijtlijk, nogmaals van harte gefeliciteerd!
pi_96710386
Wat een mooi meisje Krijtlijk <3
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')