abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96608578
Hebben jullie misschien tips om een interieur Aziatisch in te richten? Leuke meubeltjes en accessoires? Zat zelf te denken aan: boeddhabeelden, dingen van bamboe, wierook, paarstinten... Maar dat zijn natuurlijk de cliché dingen, ik zoek ook apartere dingen, vooral kleinmeubeltjes. Lampen, beeldjes, kastjes, kaarsen, fotolijsten... Wel dingen die je echt kunt gebruiken, maar hier niet zo bekend zijn. Vind zelf vooral Chinese en Japanse dingen leuk, maar ook spullen uit Indonesië, India, Thailand, Maleisië, Viëtnam, Laos, Cambodja, Korea, noem maar op! Hoe ik er aan ga komen, zie ik wel weer, wil me eerst laten inspireren. :D Ook lifestyle/beauty/kookdingen zijn welkom...
pi_96608929
Zoiets als zithoek?

- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_96609022
Wil je echt het gevoel dat je in de jungle zit, of meer iets als bij Rituals bijvoorbeeld?
pi_96609658
waarom wil je dat?
No offence maar je klinkt niet als iemand die verstand heeft van de Aziatische cultuur
je dist alleen cliche's op en gooit ook nog eens gewoon alle landen in Azië op een hoop :')
De Indonesische cultuur/interieur en 'lifestyle' (wat een kotswoord) staat nogal ver af van de Japanse etc.
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_96631358
bas-beest: dank je voor deze foto, zoiets is inderdaad erg leuk, maar eigenlijk zoek ik iets dat nog wat strakker is. Dit is inderdaad een beetje jungleachtig.

Dus, inderdaad, Dauntl3ss, zoiets als bij Rituals, wat moderner, je brengt me op de goede term. ;)

rhubarbje: wat moet ik met zo'n gefrustreerde reactie? Nee, ik heb inderdaad geen - of iig nauwelijks - kennis van de Aziatische cultuur. Daarom plaats ik dit topic, want ik wil er juist meer over te weten komen. :) En ja, ik 'dis alleen clichés op en gooi ook nog eens gewoon alle landen in Azië op een hoop'. Dit geef ik nota bene zelf al toe, ik zeg er toch bij dat de door mij genoemde voorbeelden van meubelen alleen de bekende cliché dingen zijn? Dat je je daaraan ergert is voor mij nog lichtelijk te begrijpen, maar waarom erger je je dan nog steeds als zelfs duidelijk zichtbaar is dat ik móeite doe om wél meer kennis op te doen? Nogmaals, daarvoor open ik dit topic. Japanse en Indonesische inrichtingen verschillen inderdaad van elkaar. Dat ik over beide stijlen iets wil weten, wat is daar erg aan? Ik kan me later toch gaan richten op de stijl die ik het leukst vind? Ik wil voor nu gewoon een duidelijk overzicht hebben. :) Ik ga straks echt niet alles door elkaar gooien, hoor. Hou ik zelf niet eens van. En je vindt lifestyle een kotswoord. Ooit gehoord van 'genuanceerd'? Heb je zelf door hoe je overkomt?
  woensdag 11 mei 2011 @ 01:52:30 #6
338174 flap_konijn
konijnen zijn lief!
pi_96634159
japan:

een heel vage kennis waar ik een aantal keren geweest ben had het zo ongeveer ingericht... _O_
pi_96637903

Tatami matten, kamerscheidingen van papier en lage tafeltjes
Blessed is the mind too small for doubt.
pi_96637967
Bij het kabinet in Bunnik hebben ze vrij veel antiek (of als antiek uitziend, maar stiekum toch fabriek) Aziatisch meubelspul. Daarnaast allerlei decoratiespullen, veel chinese kasten etc. Zit vlak langs de A12.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_96645565
Ga langs het Wereldmuseum in Rotterdam! Hier heb je kunst uit verschillende landen in Azie, maar ook hele opstellingen van een tempel bijvoorbeeld. Het is uiteraard allemaal niet te koop, maar het gaat meer om de sfeer die je daar meekrijgt.
Klussen deel 1 en 2
pi_96646521
Wengé is mooi, qua vloer of meubilair. Orchideeën staan er mooi bij, en kleine opstellingen met kiezelstenen en water en drijfkaarsen zijn heel sfeervol, kaarsen, geurstokjes..

Bij Rituals verkopen ze trouwens ook spullen voor in huis, ga anders een keertje in de winkel neuzen, kan je iig ideeën opdoen. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')