Die eigenlijk al is bewezen alleen door het tijdsbestek dat er mee gemoeid is nog niet 100% kan worden bewezen. Maar in de onderzoeken die ze hebben gedaan is het keer op keer bewezen natuurlijk.quote:
Als je de gaten ertussen weglaat ja.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:47 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Die eigenlijk al is bewezen alleen door het tijdsbestek dat er mee gemoeid is nog niet 100% kan worden bewezen. Maar in de onderzoeken die ze hebben gedaan is het keer op keer bewezen natuurlijk.
Dat een soort zich kan aanpassen is natuurlijk wel bewezen. Maar dat wezens zich helemaal aanpassen naar een ander soort over 'miljoenen' van jaren is nooit geobserveerd of op wat voor manier dan ook bewezen. De evolutietheorie is wat dat betreft geen theorie.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:47 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Die eigenlijk al is bewezen alleen door het tijdsbestek dat er mee gemoeid is nog niet 100% kan worden bewezen. Maar in de onderzoeken die ze hebben gedaan is het keer op keer bewezen natuurlijk.
Dat inderdaad.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:49 schreef xibalba het volgende:
Waarom zou een "slim" insect beter in staat zijn te overleven? Volgens mij zijn insecten al heel erg succesvol. "Slim" zijn is dus relatief......
Klopt maar neem bijvoorbeeld dolfijnen of zelfs honden. Als we die intelligentie nemen, dat zou al beter haalbaar moeten zijn.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:52 schreef Alfje het volgende:
Voor intelligentie (beetje afhankelijk van hoe je het definieert) zijn waarschijnlijk grote hersenen nodig. Niet alleen in verhouding tot de grootte van het organisme maar ook een bepaalde minimum grootte.
Dat is hetzelfde als wel geloven dat ik een kilometer kan lopen maar niet geloven dat ik van hier naar Peking kan lopen als ik lang genoeg de tijd heb.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:50 schreef iwulff het volgende:
[..]
Dat een soort zich kan aanpassen is natuurlijk wel bewezen. Maar dat wezens zich helemaal aanpassen naar een ander soort over 'miljoenen' van jaren is nooit geobserveerd of op wat voor manier dan ook bewezen. De evolutietheorie is wat dat betreft geen theorie.
Nee, dat is hetzelfde als geloven dat je een kilometer kunt lopen en dat je daarom ook wel naar de maan kunt lopen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:54 schreef Alfje het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde als wel geloven dat ik een kilometer kan lopen maar niet geloven dat ik van hier naar Peking kan lopen als ik lang genoeg de tijd heb.
Een "slim" insect hoeft niet direct beter te kunnen overleven maar samen met de huidige overlevingsstrategieën zou hij wel een betere kans maken natuurlijk (snellere reactie op gevaar bijv.)quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:49 schreef xibalba het volgende:
Waarom zou een "slim" insect beter in staat zijn te overleven? Volgens mij zijn insecten al heel erg succesvol. "Slim" zijn is dus relatief......
Nee want de maan is niet haalbaar omdat je dat nooit lopend KAN bereiken. Peking is wel over land haalbaar en daarom wel een correct voorbeeld...quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:54 schreef iwulff het volgende:
[..]
Nee, dat is hetzelfde als geloven dat je een kilometer kunt lopen en dat je daarom ook wel naar de maan kunt lopen.
De kracht van de insecten zit hem juist in het "groepsgevoel", en het wegcijferen van het individu. Een hogere intelligentie zit dat waarschijnlijk in de weg.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:55 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Een "slim" insect hoeft niet direct beter te kunnen overleven maar samen met de huidige overlevingsstrategieën zou hij wel een betere kans maken natuurlijk (snellere reactie op gevaar bijv.)
Kwa afstand is ook dat prima mogelijk als je maar genoeg tijd hebt. Het probleem is alleen dat er geen "pad" is. Als je wilt claimen dat "micro-evolutie" wel kan maar "macro-evolutie" niet zal je echt aan moeten tonen dat er geen "pad" is.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:54 schreef iwulff het volgende:
[..]
Nee, dat is hetzelfde als geloven dat je een kilometer kunt lopen en dat je daarom ook wel naar de maan kunt lopen.
Maar ten koste van wat gaat die "slimheid"?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:55 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Een "slim" insect hoeft niet direct beter te kunnen overleven maar samen met de huidige overlevingsstrategieën zou hij wel een betere kans maken natuurlijk (snellere reactie op gevaar bijv.)
Valt ook wel weer mee. Ook een exoskelet kan zich aanpassen. Kijk maar eens naar de echte grote insecten. Zeggen dat iets niet kan klopt wel, als je een organisme pakt en dat 1 op 1 gaat vergroten.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:59 schreef luciferist het volgende:
omdat een exoskelet hun mogelijkheid geen mogelijkheid geeft zich te ontwikkelen tot grote organismen..
Mijn stelling is dus ook dat er geen 'pad' is voor macro-evolutie en dat hier ook geen theorie voor is. Er is slechts een idee dat dit een mogelijkheid is volgens sommige mensen die denken slim te doen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:58 schreef Alfje het volgende:
[..]
Kwa afstand is ook dat prima mogelijk als je maar genoeg tijd hebt. Het probleem is alleen dat er geen "pad" is. Als je wilt claimen dat "micro-evolutie" wel kan maar "macro-evolutie" niet zal je echt aan moeten tonen dat er geen "pad" is.
Eigenlijk moet ik het niet doen maar ik kan het niet laten...quote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:08 schreef iwulff het volgende:
[..]
Mijn stelling is dus ook dat er geen 'pad' is voor macro-evolutie en dat hier ook geen theorie voor is. Er is slechts een idee dat dit een mogelijkheid is volgens sommige mensen die denken slim te doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |