Jupquote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:19 schreef Pino112 het volgende:
Waarom mag in de volgende vergelijking;
Ni(s) + 4 CO (g) <-> Ni(CO)4 (g)
De Ni (s) niet in de evenwichtsconstante? Omdat ie vast is?
Ja. 2010-1 vraag 3?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:19 schreef Hurray het volgende:
A + B -> C
<-
Links is 300 K, rechts is 500K.
Is rechts dan de exotherme kant?
naar rechts toe is energie toe gevoegd dus dit is endothermquote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:19 schreef Hurray het volgende:
A + B -> C
<-
Links is 300 K, rechts is 500K.
Is rechts dan de exotherme kant?
Correct.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:20 schreef rense het volgende:
[..]
naar rechts toe is energie toe gevoegd dus dit is endotherm
dacht ik?
Kijk eerst of je te maken hebt met additiepolymerisatie of met condensatiepolymerisatie.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:15 schreef PG18 het volgende:
Hoe weet je welke twee monomeren er in een polymeer gebruikt zijn?
En daarbij moest je toch ook rekening houden met of ze om en om of willekeurig door elkaar heen zitten?
Jij gaat echt een 10 halen hequote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:24 schreef yosander het volgende:
[..]
Kijk eerst of je te maken hebt met additiepolymerisatie of met condensatiepolymerisatie.
Dan kijken waar de 'monomeren' worden herhaald.
Additiepolymerisatie: dubbele binding toevoegen om het aantal bindingen kloppend te maken
Condensatiepolymerisatie: kijk waar de esterbinding zit, daar splitsen en 'water toevoegen' om de bindingen weer kloppend te maken.
Hoop dat je 't snapt.
Dat nou ook weer nietquote:
Ik sta ook een 7.5, maar ben blij als ik überhaupt een voldoende haalquote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:28 schreef yosander het volgende:
[..]
Dat nou ook weer niet!
Ga voor de 8 zodat ik een 8 sta.
Ik sta een 7quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:30 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ik sta ook een 7.5, maar ben blij als ik überhaupt een voldoende haal![]()
![]()
GRM staat vol met allemaal shit, dus hopelijk lukt hetquote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:31 schreef yosander het volgende:
[..]
Ik sta een 7.
Voldoende moet wel lukken toch? Overal beetje puntjes sprokkelen.
Een thermoplast.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:34 schreef Hurray het volgende:
Nog een vraag:
Als een stof vervormt als je het verhit op 500 celsius, is het dan een thermo harder of plast? Waar zit de grens?
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:34 schreef Trollface. het volgende:
Hoe weet je wat de endotherme en wat de exotherme kant is in een evenwichtsreactie?
quote:Op maandag 16 mei 2011 23:20 schreef PG18 het volgende:
[..]
Kan iemand dit bevestigen? Klopt dit?:
"Probeer eerst eens je evenwichtsconstante uit te rekenen. Als de uitkomst van deze evenwichtsconstante kleiner is dan 1 dan verloopt de reactie naar links, is ze groter dan 1 dan verloopt ze naar rechts."
quote:Op maandag 16 mei 2011 23:24 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Als je een evenwicht hebt, verlopen de reacties naar links en rechts natuurlijk allebei! (en even snel) Evenwichtsconstante klein betekent dat de waarde onder de breuk (beginstof) groot is, dus dat het evenwicht naar links ligt.
Lijkt misschien een detail, maar voor een evenwicht is het wel van belang te weten dat de reactie beide kanten op verloopt.
quote:Op maandag 16 mei 2011 23:30 schreef PG18 het volgende:
[..]
Bedankt! Snap het nu
Had ook gezien dat Wikipedia zoiets zegt:
"Een K groter dan 1 geeft aan dat het evenwicht aan de productkant ligt. Er is dan bij evenwicht meer product dan reactant. Hoe groter de evenwichtsconstante, hoe meer product er wordt gevormd. Een K kleiner dan 1 geeft aan dat er meer reactant overblijft dan er product gevormd wordt. Hoe kleiner de K hoe minder product wordt gevormd."
http://nl.wikipedia.org/wiki/Evenwichtsconstante
als er een temperatuurs verhoging plaats vind gaat de reactie altijd naar de endotherme kant dus als dat naar links is dan is de exotherme kant rechts.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:34 schreef Trollface. het volgende:
Hoe weet je wat de endotherme en wat de exotherme kant is in een evenwichtsreactie?
Ja, maar hoe weet je of de endotherme kant links of rechts is?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:35 schreef WasMachinator het volgende:
[..]
als er een temperatuurs verhoging plaats vind gaat de reactie altijd naar de endotherme kant dus als dat naar links is dan is de exotherme kant rechts.
BINAS.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:36 schreef Zilverloo het volgende:
Ik ben ff de naamgeving van benzeenringen vergeten, was het fenyl (als zijketen)?
je moet kijken aan welke kant van het evenwicht de temperatuur het hoogste isquote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:36 schreef Trollface. het volgende:
[..]
Ja, maar hoe weet je of de endotherme kant links of rechts is?
Waar het hoogst is, is dus de exotherme kant. (TOCH??)quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:37 schreef dralion13 het volgende:
[..]
je moet kijken aan welke kant van het evenwicht de temperatuur het hoogste is
Thermoharden vervormen pas bij zeer hoge temperatuur en als, dan vervormen ze permanent.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:37 schreef Hurray het volgende:
[..]
Maar waar zit de grens? of vervormen thermoharders pas bij duizenden graden?
Succesquote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:37 schreef Pino112 het volgende:
Goed, ik ga bijna naar school, succes allemaal![]()
![]()
Inb4; nu al!? Ja, uur fietsen.
Had het niet iets te maken met de hoeveelheid deeltjes?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:37 schreef dralion13 het volgende:
[..]
je moet kijken aan welke kant van het evenwicht de temperatuur het hoogste is
Thermoharders vervormen nooit. Ze hebben geen glastoestand etc. Als het te heet wordt ontleden ze.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:38 schreef Trollface. het volgende:
[..]
Thermoharden vervormen pas bij zeer hoge temperatuur en als, dan vervormen ze permanent.
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:39 schreef Woerd26 het volgende:
Iemand een bestandje voor de gr (notefolio) met alle info over analyse technieken? chromatografie etc?
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:08 schreef Pino112 het volgende:
http://www55.zippyshare.com/v/55724963/file.html
Daar moet je naar kijken als je wilt weten wat er gebeurt als je de druk verhoogtquote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:38 schreef Trollface. het volgende:
[..]
Had het niet iets te maken met de hoeveelheid deeltjes?
Maar hoe weet je dan aan welke kant de temperatuur het hoogste is?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:51 schreef yosander het volgende:
[..]
Daar moet je naar kijken als je wilt weten wat er gebeurt als je de druk verhoogt.
Kun je zonder verdere gegevens niet weten volgens mij?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:54 schreef Trollface. het volgende:
[..]
Maar hoe weet je dan aan welke kant de temperatuur het hoogste is?
Nope.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:55 schreef yosander het volgende:
[..]
Kun je zonder verdere gegevens niet weten volgens mij?
Toppie.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:55 schreef yosander het volgende:
[..]
Kun je zonder verdere gegevens niet weten volgens mij?
Altijd meenemen. Stel je voor dat je hem nodig hebt.. kan geen kwaad om het niet mee te nemen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:05 schreef robinmos het volgende:
Nemen jullie een NL woordenboek mee naar scheikunde of is dat heel dom??![]()
Ja vind het ook wel een beetje overdreven vooral omdat m'n woordenboek 1600 bladzijdes is.. maar als er straks een belangrijk woord staat dat ik niet precies weet denk ik wel kuuuttquote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:06 schreef Prulez het volgende:
[..]
Altijd meenemen. Stel je voor dat je hem nodig hebt.. kan geen kwaad om het niet mee te nemen..
haha koningquote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:06 schreef Prulez het volgende:
[..]
Altijd meenemen. Stel je voor dat je hem nodig hebt.. kan geen kwaad om het niet mee te nemen.
Ik had gisteren ook mijn rekenmachine mee naar Nederlands. Woorden tellen!![]()
![]()
Dus, gewoon meenemen. Ik denk niet dat je hem nodig hebt, maar het kan geen kwaad.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:07 schreef robinmos het volgende:
[..]
Ja vind het ook wel een beetje overdreven vooral omdat m'n woordenboek 1600 bladzijdes is.. maar als er straks een belangrijk woord staat dat ik niet precies weet denk ik wel kuuutt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |