Nouja ik ben bij beide hellingen kapotquote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ach, zoveel stelt t ook niet voor hoorMaar beter als niets, denk ik dan maar..
Ik hoor wel van veel mensen dat ze de Eyserbosweg zwaarder vinden als de Keutenberg hoor! Michael Boogerd probeerde ook altijd daar het verschil te maken..
Nouja, als hij had gezegd dat het in Limburg of België was had ik het ook geloofdquote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:53 schreef Narcotical het volgende:
Ik werd wel gelost door studiegenoot van me, maar die is dan ook 30 kilo lichter dan ik..
[..]
Amerongseberg is volgens mij wel de zwaarste heuvel van de heuvelrug..
Ik vond de Kruisberg en Eyserbos niet zo moeilijk, op de Kruisberg ging ik toen ook niet volle bak. Eyserbos wel.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:50 schreef Neo-Mullen het volgende:
Wist niet dat er zulke hellingen in de Utrechtse heuvelrug zaten
Dacht dat dat zwaar overschat werd, maar blijkbaar werd het door mij onderschat
Trouwens, voor de Limburgers hier... ligt het aan mij of wordt de Kruisberg erg laag op de rang neergezet in deze lijst: http://www.heuvelsfietsen.nl/ranglijst_Nederland.php
De tering wat ben ik kapot als ik bovenaan benKapotter dan Camerig Zuid en vergelijkbaar met de Eyserbosweg als je het mij vraagt.
edit: Keutenberg onder de Eyserbosweg? Volgens mij is die lijst niet opgezet door een fietser
edit 2: Wel gave foto Knut
Haha jep dat bedoel ik maar, je weet immers nooit of iemand nog wat in de schuur heeft.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:58 schreef jackson het volgende:
[..]
Iemand? Ik zou speciaalzaken raadplegen gezien hier de meesten geen fietsenhandel hebben. Alhoewel het er bij sommigen misschien wel op lijkt
.
Probeer het eens uit op een steil klimmetje hier in NL. Ik zou helemaal doodgaan als ik zo zwaar moet stampen. Trap zelf liefst altijd tussen de 80 en 100 rpm.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:37 schreef nogeenmaarten het volgende:
Alweer een nieuw topic, ik herhaal mijn prangende vraag nog even uit de staart van het vorige.
Voor de berggeiten, is een trapfrequentie van rondom de 40 nog te doen?
Ik heb uitgerekend dat ik met mijn gewicht en gewicht van de fiets ongeveer met 7 km/h een 17% helling kan oprijden. Ik trap dan ca. 400 watt met een gewicht van 100+12 kg voor de fiets/ eten drinken et cetera.
Mijn minimale verzet is 39-29, helaas is er geen kleiner voorblad beschikbaar zonder een ander crackstel aan te schaffen. Met dit verzet en een snelheid van 7 km/h kom ik echter op een trapfrequentie van ongeveer 40 en dat lijkt mij behoorlijk laag. Is dat te doen of wordt het omvallen?
Hehehe... Tenzij je een rode helm hebt bij een blauw shirtje zoals ikquote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:03 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik vond de Kruisberg en Eyserbos niet zo moeilijk, op de Kruisberg ging ik toen ook niet volle bak. Eyserbos wel.
Helm op is trouwens vet soignee!
Als ik niet altijd een helm op had gehad, had ik hier denk ik niet meer achter m'n pc gezeten.
Sorry, iets te weinig informatie gegeven. Het gaat om de Mergellandroute in Limburg die ik over twee weken wil gaan rijden. Hierin zitten twee pittige klimmetjes van 16/17%, maar relatief kort. Het steilste stuk is misschien maar 500 m oid (ofwel 4-5 minuten). De vraag is eigenlijk of het voor zo'n korte duur toch stilvallen en wandelen wordt, of red je het tot boven op de 39-29 met gegeven vermogen en gewicht.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:51 schreef Gripper het volgende:
Probeer het eens uit op een steil klimmetje hier in NL. Ik zou helemaal doodgaan als ik zo zwaar moet stampen. Trap zelf liefst altijd tussen de 80 en 100 rpm.
Voor een niet-supergetrainde klimmer (en met 100 kg ben je vast geen superklimmer) is het een martelgang om in de bergen met een grote dubbel aan de slag te moeten. ik zou je echt een compact aanraden, misschien zelfs wel een tripel.
dat lukt wel met een dubbelquote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:05 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Sorry, iets te weinig informatie gegeven. Het gaat om de Mergellandroute in Limburg die ik over twee weken wil gaan rijden. Hierin zitten twee pittige klimmetjes van 16/17%, maar relatief kort. Het steilste stuk is misschien maar 500 m oid (ofwel 4-5 minuten). De vraag is eigenlijk of het voor zo'n korte duur toch stilvallen en wandelen wordt, of red je het tot boven op de 39-29 met gegeven vermogen en gewicht.
Gezien de prijs van een nieuw crankstel ga ik toch voor de genoemde set-up, tenzij er mogelijkheden zijn die ik over het hoofd zie. Zie dan wel (en meld het wel even terug hier) of het wandelen wordt of dat ik het net red tot boven.
Triple is wel fijn hoor. Ik neem aan dat jij volgend jaar ook gewoon meerijdt in de RVV?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:23 schreef jpjedi het volgende:
Ik heb nu een triple maar gebruik het nooit. Eigenlijk zou ik standaard een compact willen rijden en dan een quickfix voor triple als ik naar de heuvels toog. Echter het is zo`n gestoei om dat om te zetten.
2e fiets vind ik weer zo`n radicale oplossing. Dan staan er twee koersfietsen en een MTB in de garage. Met een beetje pech ook nog een cyclo frame erbij en ik kan gaan uitbouwen.
Als je de ruimte van je triple nooit gebruikt:quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:23 schreef jpjedi het volgende:
Ik heb nu een triple maar gebruik het nooit. Eigenlijk zou ik standaard een compact willen rijden en dan een quickfix voor triple als ik naar de heuvels toog. Echter het is zo`n gestoei om dat om te zetten.
Nah ben niet van de massa bijeenkomsten maar wie weet. Zou wel een mooie doelstelling zijn voor 2012.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:23 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Triple is wel fijn hoor. Ik neem aan dat jij volgend jaar ook gewoon meerijdt in de RVV?
Je rijdt hem op je eigen tempo, dus of je in de meute terecht komt is gedeeltelijk aan jou zelfquote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:29 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Nah ben niet van de massa bijeenkomsten maar wie weet. Zou wel een mooie doelstelling zijn voor 2012.
Niet eens zo`n gek idee maat! Ik had last van tunnelvisie en dacht enkel over crankstel vervangen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:28 schreef Gripper het volgende:
[..]
Als je de ruimte van je triple nooit gebruikt:
Koop een compact crankstel (steek 110 mm)
Daarop kun je zowel een grote dubbel (53-39) kwijt als een compact (50-34) kwijt.
De grote dubbel ligt er standaard op voor NL. Als je naar de bergen gaat, zet je je compactbladen erop.
Kwestie van een paar boutjes los en vastdraaien, en 1 extra set kettingbladen in de schuur hebben liggen. Als je van een dubbel naar triple wilt, moet je ook je schakelhendel voor de voorderailleur vervangen (en dus elke keer dat je van dubbel naar triple wilt je stuurlint aan die kant loshalen... )
Kijk, 40 omw/min zal absoluut niet comfortabel trappen, maar zolang je niet stilstaat, val je niet om (da's bijna een Cruyffiaanse wijsheidquote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:28 schreef nogeenmaarten het volgende:
Het zou toch verrekte handig zijn om:
a) vertrouwen te hebben a la Yankee
b) sec te kunnen uitrekenen of je bovenaan een helling komt gebaseerd op te genereren vermogen, verzet, trapfrequentie en (stijg)snelheid.
Awel, als ik over twee weken omval bij de Mergellandroute, dan heb ik dat ook eens meegemaakt. Zal in elk geval een helm ophebben!
Anders vernoem je een weg naar een wielrenner, en sluit je hem daarna af voor fietsers....quote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:03 schreef No-P het volgende:
Over Robert Gesink gesproken. Ik wilde zondag over de Robert Gesinkheuvel in Aalten(of berg of bult, ik weet het niet meer), is de weg daar vernieuwd en mag je er met de fiets niet eens meer overheen.
Dat is wel een fraaie route hoor, alleen een klein beetje om.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:14 schreef Freddeh het volgende:
Ja, was inderdaad ruk vanochtend. Morgen fiets weer mee in de kofferbak, en dan morgenmiddag naar huis fietsen, donderdagochtend terug naar het werk. Eens kijken hoe de route langs de Rotte vanaf de A12 tot Rotterdam isHeb er weer zin in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |