abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96596148
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 13:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ach, zoveel stelt t ook niet voor hoor ;) Maar beter als niets, denk ik dan maar..

Ik hoor wel van veel mensen dat ze de Eyserbosweg zwaarder vinden als de Keutenberg hoor! Michael Boogerd probeerde ook altijd daar het verschil te maken..
Nouja ik ben bij beide hellingen kapot :') En als ik de Eyserbosweg pak, dan heb ik bijna altijd de Kruisberg al gehad (die ligt een paar km voor de Eyserbosweg)
Ik vind ze op z'n minst even zwaar, maar ik verkies qua zwaarte toch eerder de Keutenberg. Ik ga 'm zometeen toch nog eens in een kort toertje zetten. Klein rondje van 40km vandaag denk ik.
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 13:53 schreef Narcotical het volgende:
Ik werd wel gelost door studiegenoot van me, maar die is dan ook 30 kilo lichter dan ik.. :{

[..]

Amerongseberg is volgens mij wel de zwaarste heuvel van de heuvelrug.. ;)
Nouja, als hij had gezegd dat het in Limburg of België was had ik het ook geloofd :o
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_96596286
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 13:50 schreef Neo-Mullen het volgende:
Wist niet dat er zulke hellingen in de Utrechtse heuvelrug zaten :o
Dacht dat dat zwaar overschat werd, maar blijkbaar werd het door mij onderschat :@

Trouwens, voor de Limburgers hier... ligt het aan mij of wordt de Kruisberg erg laag op de rang neergezet in deze lijst: http://www.heuvelsfietsen.nl/ranglijst_Nederland.php
De tering wat ben ik kapot als ik bovenaan ben :') Kapotter dan Camerig Zuid en vergelijkbaar met de Eyserbosweg als je het mij vraagt.

edit: Keutenberg onder de Eyserbosweg? Volgens mij is die lijst niet opgezet door een fietser :')

edit 2: Wel gave foto Knut
Ik vond de Kruisberg en Eyserbos niet zo moeilijk, op de Kruisberg ging ik toen ook niet volle bak. Eyserbos wel.

Helm op is trouwens vet soignee! _O_
Als ik niet altijd een helm op had gehad, had ik hier denk ik niet meer achter m'n pc gezeten.
pi_96597030
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 13:58 schreef jackson het volgende:

[..]

Iemand? Ik zou speciaalzaken raadplegen gezien hier de meesten geen fietsenhandel hebben :'). Alhoewel het er bij sommigen misschien wel op lijkt :7.
Haha jep dat bedoel ik maar, je weet immers nooit of iemand nog wat in de schuur heeft. :7
Ik ga maar es duchtig op jacht ja. Een oud stalen ros is ook puik wat mij betreft.
Acid burns your mind
You will never find
Only darkness inside
Turn, turn off your mind
  dinsdag 10 mei 2011 @ 14:51:14 #29
130803 Gripper
Get a grip
pi_96598449
quote:
5s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 13:37 schreef nogeenmaarten het volgende:
Alweer een nieuw topic, ik herhaal mijn prangende vraag nog even uit de staart van het vorige.
Voor de berggeiten, is een trapfrequentie van rondom de 40 nog te doen?

Ik heb uitgerekend dat ik met mijn gewicht en gewicht van de fiets ongeveer met 7 km/h een 17% helling kan oprijden. Ik trap dan ca. 400 watt met een gewicht van 100+12 kg voor de fiets/ eten drinken et cetera.
Mijn minimale verzet is 39-29, helaas is er geen kleiner voorblad beschikbaar zonder een ander crackstel aan te schaffen. Met dit verzet en een snelheid van 7 km/h kom ik echter op een trapfrequentie van ongeveer 40 en dat lijkt mij behoorlijk laag. Is dat te doen of wordt het omvallen?
Probeer het eens uit op een steil klimmetje hier in NL. Ik zou helemaal doodgaan als ik zo zwaar moet stampen. Trap zelf liefst altijd tussen de 80 en 100 rpm.
Voor een niet-supergetrainde klimmer (en met 100 kg ben je vast geen superklimmer) is het een martelgang om in de bergen met een grote dubbel aan de slag te moeten. ik zou je echt een compact aanraden, misschien zelfs wel een tripel.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_96598458
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 14:03 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ik vond de Kruisberg en Eyserbos niet zo moeilijk, op de Kruisberg ging ik toen ook niet volle bak. Eyserbos wel.

Helm op is trouwens vet soignee! _O_
Als ik niet altijd een helm op had gehad, had ik hier denk ik niet meer achter m'n pc gezeten.
Hehehe... Tenzij je een rode helm hebt bij een blauw shirtje zoals ik :')

Ben trouwens 1x aangereden, had m'n helm op en dat maakte geen klap uit voor de crash. Vol op de motorkap gelegen, daarna op de grond gedonderd met m'n reet. Geen krasje op m'n helm.
pi_96599099
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 14:51 schreef Gripper het volgende:
Probeer het eens uit op een steil klimmetje hier in NL. Ik zou helemaal doodgaan als ik zo zwaar moet stampen. Trap zelf liefst altijd tussen de 80 en 100 rpm.
Voor een niet-supergetrainde klimmer (en met 100 kg ben je vast geen superklimmer) is het een martelgang om in de bergen met een grote dubbel aan de slag te moeten. ik zou je echt een compact aanraden, misschien zelfs wel een tripel.
Sorry, iets te weinig informatie gegeven. Het gaat om de Mergellandroute in Limburg die ik over twee weken wil gaan rijden. Hierin zitten twee pittige klimmetjes van 16/17%, maar relatief kort. Het steilste stuk is misschien maar 500 m oid (ofwel 4-5 minuten). De vraag is eigenlijk of het voor zo'n korte duur toch stilvallen en wandelen wordt, of red je het tot boven op de 39-29 met gegeven vermogen en gewicht.

Gezien de prijs van een nieuw crankstel ga ik toch voor de genoemde set-up, tenzij er mogelijkheden zijn die ik over het hoofd zie. Zie dan wel (en meld het wel even terug hier) of het wandelen wordt of dat ik het net red tot boven.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 15:09:57 #32
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_96599258
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 15:05 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]

Sorry, iets te weinig informatie gegeven. Het gaat om de Mergellandroute in Limburg die ik over twee weken wil gaan rijden. Hierin zitten twee pittige klimmetjes van 16/17%, maar relatief kort. Het steilste stuk is misschien maar 500 m oid (ofwel 4-5 minuten). De vraag is eigenlijk of het voor zo'n korte duur toch stilvallen en wandelen wordt, of red je het tot boven op de 39-29 met gegeven vermogen en gewicht.

Gezien de prijs van een nieuw crankstel ga ik toch voor de genoemde set-up, tenzij er mogelijkheden zijn die ik over het hoofd zie. Zie dan wel (en meld het wel even terug hier) of het wandelen wordt of dat ik het net red tot boven.
dat lukt wel met een dubbel
.
pi_96599746
Ik heb nu een triple maar gebruik het nooit. Eigenlijk zou ik standaard een compact willen rijden en dan een quickfix voor triple als ik naar de heuvels toog. Echter het is zo`n gestoei om dat om te zetten.

2e fiets vind ik weer zo`n radicale oplossing. Dan staan er twee koersfietsen en een MTB in de garage. Met een beetje pech ook nog een cyclo frame erbij en ik kan gaan uitbouwen. :')
pi_96599788
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 15:23 schreef jpjedi het volgende:
Ik heb nu een triple maar gebruik het nooit. Eigenlijk zou ik standaard een compact willen rijden en dan een quickfix voor triple als ik naar de heuvels toog. Echter het is zo`n gestoei om dat om te zetten.

2e fiets vind ik weer zo`n radicale oplossing. Dan staan er twee koersfietsen en een MTB in de garage. Met een beetje pech ook nog een cyclo frame erbij en ik kan gaan uitbouwen. :')
Triple is wel fijn hoor. Ik neem aan dat jij volgend jaar ook gewoon meerijdt in de RVV? :+
pi_96599931
Het zou toch verrekte handig zijn om:
a) vertrouwen te hebben a la Yankee
b) sec te kunnen uitrekenen of je bovenaan een helling komt gebaseerd op te genereren vermogen, verzet, trapfrequentie en (stijg)snelheid.

Awel, als ik over twee weken omval bij de Mergellandroute, dan heb ik dat ook eens meegemaakt. Zal in elk geval een helm ophebben!
  dinsdag 10 mei 2011 @ 15:28:55 #36
130803 Gripper
Get a grip
pi_96599953
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 15:23 schreef jpjedi het volgende:
Ik heb nu een triple maar gebruik het nooit. Eigenlijk zou ik standaard een compact willen rijden en dan een quickfix voor triple als ik naar de heuvels toog. Echter het is zo`n gestoei om dat om te zetten.
Als je de ruimte van je triple nooit gebruikt:
Koop een compact crankstel (steek 110 mm)
Daarop kun je zowel een grote dubbel (53-39) kwijt als een compact (50-34) kwijt.
De grote dubbel ligt er standaard op voor NL. Als je naar de bergen gaat, zet je je compactbladen erop.

Kwestie van een paar boutjes los en vastdraaien, en 1 extra set kettingbladen in de schuur hebben liggen. Als je van een dubbel naar triple wilt, moet je ook je schakelhendel voor de voorderailleur vervangen (en dus elke keer dat je van dubbel naar triple wilt je stuurlint aan die kant loshalen... )
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_96599972
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 15:23 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Triple is wel fijn hoor. Ik neem aan dat jij volgend jaar ook gewoon meerijdt in de RVV? :+
Nah ben niet van de massa bijeenkomsten maar wie weet. Zou wel een mooie doelstelling zijn voor 2012. :)
pi_96600014
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 15:29 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Nah ben niet van de massa bijeenkomsten maar wie weet. Zou wel een mooie doelstelling zijn voor 2012. :)
Je rijdt hem op je eigen tempo, dus of je in de meute terecht komt is gedeeltelijk aan jou zelf ;)
pi_96600035
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 15:28 schreef Gripper het volgende:

[..]

Als je de ruimte van je triple nooit gebruikt:
Koop een compact crankstel (steek 110 mm)
Daarop kun je zowel een grote dubbel (53-39) kwijt als een compact (50-34) kwijt.
De grote dubbel ligt er standaard op voor NL. Als je naar de bergen gaat, zet je je compactbladen erop.

Kwestie van een paar boutjes los en vastdraaien, en 1 extra set kettingbladen in de schuur hebben liggen. Als je van een dubbel naar triple wilt, moet je ook je schakelhendel voor de voorderailleur vervangen (en dus elke keer dat je van dubbel naar triple wilt je stuurlint aan die kant loshalen... )
Niet eens zo`n gek idee maat! Ik had last van tunnelvisie en dacht enkel over crankstel vervangen. |:(
  dinsdag 10 mei 2011 @ 15:31:37 #40
130803 Gripper
Get a grip
pi_96600055
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 15:28 schreef nogeenmaarten het volgende:
Het zou toch verrekte handig zijn om:
a) vertrouwen te hebben a la Yankee
b) sec te kunnen uitrekenen of je bovenaan een helling komt gebaseerd op te genereren vermogen, verzet, trapfrequentie en (stijg)snelheid.

Awel, als ik over twee weken omval bij de Mergellandroute, dan heb ik dat ook eens meegemaakt. Zal in elk geval een helm ophebben!
Kijk, 40 omw/min zal absoluut niet comfortabel trappen, maar zolang je niet stilstaat, val je niet om (da's bijna een Cruyffiaanse wijsheid :P)
In de Alpen ga je echt kapot als je 20 km lang zo langzaam moet trappen, maar die paar minuten dat je over een klim doet op de mergelroute, t zal hooguit even doorbijten zijn.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_96602975
Hmm het zijn 34,5km geworden met een gemiddelde snelheid van 18 km/h
Erg langzaam en erg weinig omdat ik met m'n broertje ging en ik had geen zin om telkens kilometers om hem uit te fietsen. Het ging persoonlijk erg goed. Ik durfde zelfs nog ff te versnellen op de Keutenberg en op de Dikkebuiksweg.
Helaas heeft Mytracks maar 2/3 van de route gemeten en komen op de een of andere manier lang niet alle gegevens naar voren die ik hoopte.
Cuz I'm Mr. Brightside
  dinsdag 10 mei 2011 @ 19:26:36 #42
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_96610931
Ik heb ook weer lekker getraind. 3 uur door het bos (zat helemaal onder de rupsen toen ik thuis kwam) en nog een uurtje hardlopen en spinning. Had de training van gister doorgeschoven naar vandaag.
nogeenmaarten: korte stukken is wel te doen. Langere stukken moet je oppassen dat je jezelf niet opblaast. Ik ben zelf mijn triple een beetje ontgroeit. Kleinste blad gebruik ik hier in NL niet meer zo vaak en ook in Sauerland had ik hem niet meer nodig. Volgende cassette die ik erop zet wordt een 11-21 denk ik ipv een 12-25. Dan kan ik het kleinste blad weer wat vaker gebruiken met een rechte ketting.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_96613058
Zo. Ingeschreven voor de TdRC, 110km en géén RG-challenge. Ik trek het toch niet fatsoenlijk heuvelop :+

@Captain_Fab: Jij al ingeschreven? Of regel jij het on the spot?
  dinsdag 10 mei 2011 @ 20:03:40 #44
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_96613363
Over Robert Gesink gesproken. Ik wilde zondag over de Robert Gesinkheuvel in Aalten(of berg of bult, ik weet het niet meer), is de weg daar vernieuwd en mag je er met de fiets niet eens meer overheen.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_96613551
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 20:03 schreef No-P het volgende:
Over Robert Gesink gesproken. Ik wilde zondag over de Robert Gesinkheuvel in Aalten(of berg of bult, ik weet het niet meer), is de weg daar vernieuwd en mag je er met de fiets niet eens meer overheen.
Anders vernoem je een weg naar een wielrenner, en sluit je hem daarna af voor fietsers.... :{
  dinsdag 10 mei 2011 @ 20:11:08 #46
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_96613906
poehee vanmorgen kletsienat geregend op de fiets
pi_96614150
Ja, was inderdaad ruk vanochtend. Morgen fiets weer mee in de kofferbak, en dan morgenmiddag naar huis fietsen, donderdagochtend terug naar het werk. Eens kijken hoe de route langs de Rotte vanaf de A12 tot Rotterdam is :) Heb er weer zin in.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 20:23:54 #48
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_96614775
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 20:14 schreef Freddeh het volgende:
Ja, was inderdaad ruk vanochtend. Morgen fiets weer mee in de kofferbak, en dan morgenmiddag naar huis fietsen, donderdagochtend terug naar het werk. Eens kijken hoe de route langs de Rotte vanaf de A12 tot Rotterdam is :) Heb er weer zin in.
Dat is wel een fraaie route hoor, alleen een klein beetje om.
pi_96614944
Dat geeft niet als het mooi weer is :) Vind het prima als ik het red in 2 uurtjes tot thuis.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 21:39:44 #50
58560 Oksel
Gezellig.
pi_96620431
85km, gemiddeld 33,5. Werd niet veel kop-over-kop gereden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')