abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 mei 2011 @ 10:07:30 #1
327765 BasBron
De Neger Des Heils
pi_96586846
Enkele maanden terug heb ik een langdurige relatie verbroken.
Communicatie was weg en het gevoel van liefde/lust was verschoven naar liefde zoals je dat voelt voor een broer/zus. Zij was altijd al erg onzeker, het klassieke voorbeeld van sterke vrouw naar buiten en thuis pas emoties laten zien. Ik was de enige bij wie ze echt zichzelf kon zijn (haar eigen woorden). Ze vond bij mij de rust die ze nodig had.

Nadat ik de relatie met fluwelen handschoenen had verbroken ging het toch nog erg slecht met haar. Ze at niks, ging maniakaal veel sporten en was zich toch weer stoerder aan het voordoen dan ze eigenlijk was. Gevolg: op het randje van een eetstoornis en emotioneel een wrak want ze kon niet meer bij mij terecht met haar gevoelens en dat stukje rust vinden.

Ik probeerde haar zo goed mogelijk bij te staan maar ze vond contact met mij te moeilijk en we besloten om even een radiostilte in te lassen. Ik zou niet meer op haar (nachtelijke) telefoontjes/sms'jes reageren.

Na 4 maanden leek het weer een beetje OK met haar te gaan. Volgens vriendinnen was ze weer op de goede weg. Ze stuurde me een lange emotionele mail waarin stond dat het beter met haar ging en ze voorzichtig aan besefte dat ze mij niet helemaal uit haar leven wilde verbannen. We hebben een aantal keer aan de telefoon gehangen en ondanks dat de spanning voelbaar was aan haar kant voelde ze zich er wel goed bij. We hebben afgesproken dat al het contact vanuit haar moet komen voorlopig omdat zij zelf het beste kan aangeven wanneer het goed voelt voor d'r.

De gehele periode heb ik een enorm schuldgevoel gehad. Want ondanks dat ik het niet meer eerlijk vond om een relatie op de rails te houden, blijf ik wel nog steeds heel veel van haar houden en wil ik niets dan het beste voor haar.

Afgelopen zaterdag een van haar beste vriendinnen gesproken en ze heeft een enorme terugval...
Ze werkt al 2 weken niet meer, wil niks meer ondernemen en huilt bij het minste of geringste. Ze zegt dat ze nog steeds niet snapt waarom ik de relatie verbroken heb en dat ze gewoon niemand anders wilt. Ik kon echt door de grond zakken toen ik het hoorde, vind het zo vervelend voor het meisje en wil het liefst gewoon tegen d'r zeggen dat het allemaal goedkomt.

Voel me gewoon zo machteloos want ik kan eigenlijk niks goed doen in deze situatie...
Is er een biertje in de zaal voor Bas Bron...laat je horen
Het mag een kleine zijn, het mag een warme zijn, het maakt niet uit... het maakt niet uit
pi_96586964
Het siert je dat je zo respectvol met haar omgaat, dat ten eerste ^O^
Verder is het precies zoals je zegt, jij kunt niks voor haar doen.
Dit zijn haar problemen waar ze zelf mee zal moeten dealen, maybe is het wel het beste om gewoon contact te verbreken.
Ook voor jezelf, omdat dit hele gedoe jou ook negatief beinvloed.
pi_96586974
Tja als jij niets meer wilt met haar moet je jezelf er ook niet om dwingen.

Ja zij zal het moeilijk vinden maar daar moet ze mee leren omgaan. Zo is het nou eenmaal, iedereen zal liefdesverdriet mee maken. Misschien kun je wel goede vrienden met haar blijven? Dat ze toch ook bij je terecht kan nog?
Ook al lijkt me dat erg lastig eerlijk gezegd.
pi_96586984
Iemand beland niet alleen door een verbroken relatie in een depressie of eetstoornis of iets dergelijks
dat gebeurt alleen als er nog veel meer dingen spelen
dus je schuldig voelen is jezelf te veel 'credits' geven
niet doen dus
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  dinsdag 10 mei 2011 @ 10:14:42 #5
171936 DuTank
Spaashaas.
pi_96587086
Jij kunt er niks aan doen, dat zij van nature zo labiel is.
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_96587520
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 10:07 schreef BasBron het volgende:
Voel me gewoon zo machteloos want ik kan eigenlijk niks goed doen in deze situatie...
Klopt, je kunt inderdaad niks doen. Je ex zal dit probleem toch echt zelf moeten aanpakken. Misschien kan een goede psycholoog helpen?
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_96587706
Denk dat jij eigenlijk de laatste persoon bent die haar kan helpen, al wil je het nog zo graag (waarvoor props).

Denk dat ze dit nooit achter zich kan laten als jullie nog steeds contact hebben en houden, want ze is nog steeds niet over je heen en dat haar zal op deze manier ook nooit lukken. Pas als je het contact verbreekt, kan ze dit afsluiten. Ze zal zich de eerste tijd slechter dan ever voelen, maar probeer haar dan niet weer te helpen.

Wel respect voor je betrokkenheid.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 10:32:46 #8
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_96587787
Als ik het zo lees heeft ze meer aan een goeie therapie om haar zelfdbeeld te verbeteren dan dat jij haar steeds uit de put haalt, dit heeft geen zin zeker nu je haar ex bent. Stel je voor je krijgt een nieuwe vlam dan zal ze daar wel helemaal niet mee om kunnen gaan. Denk dat ze eerst wat stabieler moet gaan worden.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 10:36:13 #9
327765 BasBron
De Neger Des Heils
pi_96587925
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 10:32 schreef controlaltdelete het volgende:
Als ik het zo lees heeft ze meer aan een goeie therapie om haar zelfdbeeld te verbeteren dan dat jij haar steeds uit de put haalt, dit heeft geen zin zeker nu je haar ex bent. Stel je voor je krijgt een nieuwe vlam dan zal ze daar wel helemaal niet mee om kunnen gaan. Denk dat ze eerst wat stabieler moet gaan worden.
Dit is dus al het geval... :{

Maar het ziet er idd naar uit dat ik gewoon echt het moet afkappen ondanks dat dat voor mij als in-de-steek-laten voelt...
Het mag een kleine zijn, het mag een warme zijn, het maakt niet uit... het maakt niet uit
pi_96588078
Alleen als je het afkapt, kan zij zich ooit beter gaan voelen en echt verder met haar eigen leven, en dat kun je haar ook uitleggen.

Dit doorzetten terwijl het averechts werkt is niet handig. Soms is tough love het beste.
pi_96590403
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 10:36 schreef BasBron het volgende:

[..]

Dit is dus al het geval... :{

Maar het ziet er idd naar uit dat ik gewoon echt het moet afkappen ondanks dat dat voor mij als in-de-steek-laten voelt...
Misschien een soort brief schrijven aan haar dat je uitlegt dat het voor haar beter is, als er geen contact is en dat je juist graag wilt dat ze weer aan haar zelf gaat werken zodat zij ook gelukkig word en dat dat helaas zonder jou is.
pi_96598967
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 11:40 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Misschien een soort brief schrijven aan haar dat je uitlegt dat het voor haar beter is, als er geen contact is en dat je juist graag wilt dat ze weer aan haar zelf gaat werken zodat zij ook gelukkig word en dat dat helaas zonder jou is.
Dat is wel netjes. Goed plan.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  dinsdag 10 mei 2011 @ 17:01:50 #13
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_96604555
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 10:11 schreef DeZoektocht het volgende:
Het siert je dat je zo respectvol met haar omgaat, dat ten eerste ^O^
Verder is het precies zoals je zegt, jij kunt niks voor haar doen.

Precies dit, goed dat jij respect vol met haar omgaat maar het is niet langer jou taak haar op te beuren. Het werkte niet, zolang jij contact blijft houden zal ze er nooit overheen komen want, als je uit haar reactie een ding kan afleiden, is het wel dat ze er nog niet mee klaar is. Vooral omdat ze niet snapt waarom jij het uitmaakte.

Geef het tijd, ze heeft vriendinnen die haar steunen, jij kan niets meer doen, je hebt gekozen voor een leven zonder haar. Ben een man en sta bij die keuze. En veel sterkte voor jullie beiden!
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_96640487
Ik vind het goed dat je het beste voor haar wil, maar soms is contact vebreken en betere optie.

4 maanden geleden ging het uit tussen mij en mijn vriend na 2 jaar en toen had ik ook veel verdriet en wilde hij ook alleen maar het beste voor me. We wilden vrienden blijven en hebben dat ook geprobeerd, maar dat werkte niet. In een relatie waren we perfect op elkaar ingespeeld (totdat het idd meer broer/zus werd), maar als vrienden was het er gewoon niet.

Misschien dat dit bij jullie ook zo is. Hoe graag je ook wil dat je haar ook wil helpen, misschien werkt het gewoon niet zo goed. En dat laatste beetje ook afkappen is moeilijk, maar op den duur misschien wel beter, vooral omdat zij jou dan los kan laten..
pi_96641458
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 10:07 schreef BasBron het volgende:
Enkele maanden terug heb ik een langdurige relatie verbroken.
Communicatie was weg en het gevoel van liefde/lust was verschoven naar liefde zoals je dat voelt voor een broer/zus. Zij was altijd al erg onzeker.....,
citeer "en het gevoel van liefde/lust was verschoven naar liefde zoals je dat voelt voor een broer/zus."

Ik ken de situatie niet, maar als dat de reden is vind ik dat ze wat beters verdiend.

Daarnaast zie ik dat je een herkenbare foto hebt, ik weet niet of je het bent. Maar anders vindt ik dat je haar voor schut zet, ik vind over haar onzekerheden enzo niet iets voor op een forum. (het is iets persoonlijks)

Nou heb ik helaas ook verkeerde dingen gedaan en ben zeker niet geweldig, maar dan heb ik er echt spijt van.

[ Bericht 9% gewijzigd door matthij02 op 11-05-2011 12:03:54 ]
pi_96642013
Die vrouw, daar mankeerde al wat aan. Anders wordt ze niet zo ontzettend afhankelijk van een relatie.
Het verbaast me ook niet dat misliep. Dit kan nooit een gelijkwaardige relatie zijn geweest. Die dame moet gewoon eerst flink in therapie en als ze haar leven op poten heeft, dan pas moet ze aan een relatie gaan denken.
  woensdag 11 mei 2011 @ 11:46:42 #17
343214 badisbad
free man's mind
pi_96642376
ik heb in exact dezelfde situatie gezeten en ik kan je 1 ding verzekeren; zo'n meid is je moeite niet waard. zij heeft issieus en daar moet zij mee leren leven, niet jij. ik kan je ook garenderen dat ze jou naar benede haalt bij familie/vrienden, zodat ze zich weer even beter kan voelen.

mijn ex was namelijk presies hetzelfde als die van jou, we waren uiteindelijk meer maatjes dan iets anders. hoe hard ik ook probeerde om alles op orde te krijgen, ook na de relatie heb ik nooit een slecht woord over haar gesproken en toch kreeg ik later terug dat ik van alles en nog wat verkeerd had gedaan. wat natuurlijk allemaal bullshit is.
Why can't they aim for my impenetrable body armor like everybody else!?
pi_96642403
Je hebt het goed aangepakt, begrijpelijk dat je je schuldig voelt maar je kunt er weinig aan doen. Ik denk niet dat het aan jou is om haar bij te staan tijdens deze terugval, misschien dat ze weer hoop krijgt als jij haar troost (het veilige gevoel). Veel succes!

Edit: even afstand houden dus.
For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.
pi_96642412
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 11:38 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Die vrouw, daar mankeerde al wat aan. Anders wordt ze niet zo ontzettend afhankelijk van een relatie.
Het verbaast me ook niet dat misliep. Dit kan nooit een gelijkwaardige relatie zijn geweest. Die dame moet gewoon eerst flink in therapie en als ze haar leven op poten heeft, dan pas moet ze aan een relatie gaan denken.
Ik dacht dat vrouwen altijd zo waren, ik las laatst ergens een profiel van een vrouw dat ze geen wanhopige berichten wilde. Er is niks mis als iemand naar liefde verlangt en als een vrouw zo is, wil ik er voor haar zijn en zeker niet afwijzen. Dat zou ik tenminste doen.

Het laat maar weer eens zien dat we in een ijstijd leven.

[ Bericht 2% gewijzigd door matthij02 op 11-05-2011 12:02:37 ]
  woensdag 11 mei 2011 @ 14:25:06 #20
327765 BasBron
De Neger Des Heils
pi_96648808
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 11:26 schreef matthij02 het volgende:

[..]

citeer "en het gevoel van liefde/lust was verschoven naar liefde zoals je dat voelt voor een broer/zus."

Ik ken de situatie niet, maar als dat de reden is vind ik dat ze wat beters verdiend.

Daarnaast zie ik dat je een herkenbare foto hebt, ik weet niet of je het bent. Maar anders vindt ik dat je haar voor schut zet, ik vind over haar onzekerheden enzo niet iets voor op een forum. (het is iets persoonlijks)

Nou heb ik helaas ook verkeerde dingen gedaan en ben zeker niet geweldig, maar dan heb ik er echt spijt van.
Ten eerste heb ik de niet relevante info even achterwege gelaten Mat. De vele gesprekken en pogingen om de liefde opnieuw leven in te blazen heb ik niet vermeld maar geloof me dat ik er werkelijk alles aan gedaan heb! Soms zit het er gewoon niet meer in...

Ten tweede, de pic ben ik niet en de situatie is in mijn ogen zo beschreven dat je echt niet eruit kan halen wie, wie is.

En ten derde kan ik werkelijk niets met die laatste zin van je... Zeg je nou dat ik geen spijt heb? :?
pi_96649295
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 11:47 schreef matthij02 het volgende:

[..]

Ik dacht dat vrouwen altijd zo waren, ik las laatst ergens een profiel van een vrouw dat ze geen wanhopige berichten wilde. Er is niks mis als iemand naar liefde verlangt en als een vrouw zo is, wil ik er voor haar zijn en zeker niet afwijzen. Dat zou ik tenminste doen.

Het laat maar weer eens zien dat we in een ijstijd leven.
Dat ben ik niet met je eens. Alleen als je zelf gelukkig bent heb je wat te bieden. Een dergelijke symbiose is gewoon niet gezond.
Iemand nodig hebben is iets heel anders dan om iemand geven. Dat is oneerlijk, zelfs.
Ik had zo'n ex.. Emotionele chantage, stalking, bedreiding, binnendringen van mijn woning.. en toen had ze een ander en was ik uit beeld.. Dat is niet houden van. Tegenover jezelf en de ander is dat oneerlijk en het heeft niks met liefde te maken.

En nee, vrouwen zijn niet altijd zo.. Wat een openbaring he? :P
pi_96654612
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 14:36 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dat ben ik niet met je eens. Alleen als je zelf gelukkig bent heb je wat te bieden. Een dergelijke symbiose is gewoon niet gezond.
Iemand nodig hebben is iets heel anders dan om iemand geven. Dat is oneerlijk, zelfs.
Ik had zo'n ex.. Emotionele chantage, stalking, bedreiding, binnendringen van mijn woning.. en toen had ze een ander en was ik uit beeld.. Dat is niet houden van. Tegenover jezelf en de ander is dat oneerlijk en het heeft niks met liefde te maken.

En nee, vrouwen zijn niet altijd zo.. Wat een openbaring he? :P
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 14:25 schreef BasBron het volgende:

[..]

Ten eerste heb ik de niet relevante info even achterwege gelaten Mat. De vele gesprekken en pogingen om de liefde opnieuw leven in te blazen heb ik niet vermeld maar geloof me dat ik er werkelijk alles aan gedaan heb! Soms zit het er gewoon niet meer in...

Ten tweede, de pic ben ik niet en de situatie is in mijn ogen zo beschreven dat je echt niet eruit kan halen wie, wie is.

En ten derde kan ik werkelijk niets met die laatste zin van je... Zeg je nou dat ik geen spijt heb? :?
niet op reageren joh
kijk anders maar eens in zijn postgeschiedenis...
Het is nogal een wereldvreemde vent met heel verstoorde vrouwbeelden etc
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_96680186
Er zijn een paar dingen die je wel voor haar kunt betekenen:

1 - Duidelijk zijn. Misschien accepteert ze nog niet dat het over is en blijft ze hoop houden. Is kut, maar dan is het beter als je hard voor haar bent zodat ze erdoorheen kan

2 - Duidelijk aangeven wáárom het over is. Daarmee kan ze sluiting van de zaak vinden en misschien acceptatie/herkenning vinden.
Kapitalisatie is de beste remedie tegen ideologische inhoud. - Zodiakk.
FA Jump: webicon weggehaald wegens wachtwoord beveiliging
  donderdag 12 mei 2011 @ 01:14:10 #24
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_96682437
Allereerst respect dat je nog steeds zoveel moeite voor d'r doet, ik zat iets minder dan een jaar geleden in precies dezelfde situatie, en ik kan je maar 1 ding raden: afkappen en geen contact meer opnemen.

Het klinkt heel hard en cru, maar er zijn drie dingen die je nu kunt doen:

1 - Contact houden. Je bent lief voor d'r, en dat is de persoon die je wilt zijn. Echter, zij zal nooit op d'r eigen benen leren staan, en zij zal nooit afscheid van je kunnen nemen, jij blijft immers altijd lief voor haar. Dit lost het probleem niet op.

2 - Afkappen, kil en afstandelijk doen. Dit is heel zwaar, temeer omdat je vanuit jezelf *wilt* helpen. Maar dit zal haar leren dat ze het zelf op moet lossen. Geef desnoods het nummer van een goede psycholoog oid, maar verbreek zoveel mogelijk het contact, en zoek het ook niet op. Dit is de beste optie.

3 - Naar doen. Dit wil je niet en zal d'r ook niet helpen, dus vergeet het maar gewoon. Dit maakt het probleem erger.

Het is ontzettend lastig, elk moment dat je afstandelijk reageert zul je jezelf eraan moeten herinneren dat dit het beste is voor haar. Je zult in haar ogen veranderen in een persoon die jij nooit had willen zijn. Iets waar ze je waarschijnlijk mee gaat confronteren. Reageer hier neutraal op, laat weten dat je gelukkig bent, maar ga er niet uitgebreid op in.
Als je een goede gemeenschappelijke vriend(in) hebt, praat dan met hem/haar, hij/zij kan je ex misschien ondersteunen.

Wat het schuldgevoel betreft. Jij bent hier niet schuldig aan.
Ten eerste heb jij het recht te kiezen met wie je gelukkig bent, en zij heeft dat te accepteren.
Ten tweede, zoals eerder gezegd, een relatie die beëindigd wordt is geen reden om depressief te worden. Daar is meer aan de hand. Daar kun jij niets aan doen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Tanin op 12-05-2011 01:24:31 ]
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  donderdag 12 mei 2011 @ 04:30:28 #25
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_96683759
Contact verbreken en over een jaartje kijken of er nog iets van vriendschap op te bouwen valt, als je dat dan nog zou willen.
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')