Klopt, je kunt inderdaad niks doen. Je ex zal dit probleem toch echt zelf moeten aanpakken. Misschien kan een goede psycholoog helpen?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:07 schreef BasBron het volgende:
Voel me gewoon zo machteloos want ik kan eigenlijk niks goed doen in deze situatie...
Dit is dus al het geval...quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:32 schreef controlaltdelete het volgende:
Als ik het zo lees heeft ze meer aan een goeie therapie om haar zelfdbeeld te verbeteren dan dat jij haar steeds uit de put haalt, dit heeft geen zin zeker nu je haar ex bent. Stel je voor je krijgt een nieuwe vlam dan zal ze daar wel helemaal niet mee om kunnen gaan. Denk dat ze eerst wat stabieler moet gaan worden.
Misschien een soort brief schrijven aan haar dat je uitlegt dat het voor haar beter is, als er geen contact is en dat je juist graag wilt dat ze weer aan haar zelf gaat werken zodat zij ook gelukkig word en dat dat helaas zonder jou is.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:36 schreef BasBron het volgende:
[..]
Dit is dus al het geval...![]()
Maar het ziet er idd naar uit dat ik gewoon echt het moet afkappen ondanks dat dat voor mij als in-de-steek-laten voelt...
Dat is wel netjes. Goed plan.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:40 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Misschien een soort brief schrijven aan haar dat je uitlegt dat het voor haar beter is, als er geen contact is en dat je juist graag wilt dat ze weer aan haar zelf gaat werken zodat zij ook gelukkig word en dat dat helaas zonder jou is.
Precies dit, goed dat jij respect vol met haar omgaat maar het is niet langer jou taak haar op te beuren. Het werkte niet, zolang jij contact blijft houden zal ze er nooit overheen komen want, als je uit haar reactie een ding kan afleiden, is het wel dat ze er nog niet mee klaar is. Vooral omdat ze niet snapt waarom jij het uitmaakte.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:11 schreef DeZoektocht het volgende:
Het siert je dat je zo respectvol met haar omgaat, dat ten eerste![]()
Verder is het precies zoals je zegt, jij kunt niks voor haar doen.
citeer "en het gevoel van liefde/lust was verschoven naar liefde zoals je dat voelt voor een broer/zus."quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:07 schreef BasBron het volgende:
Enkele maanden terug heb ik een langdurige relatie verbroken.
Communicatie was weg en het gevoel van liefde/lust was verschoven naar liefde zoals je dat voelt voor een broer/zus. Zij was altijd al erg onzeker.....,
Ik dacht dat vrouwen altijd zo waren, ik las laatst ergens een profiel van een vrouw dat ze geen wanhopige berichten wilde. Er is niks mis als iemand naar liefde verlangt en als een vrouw zo is, wil ik er voor haar zijn en zeker niet afwijzen. Dat zou ik tenminste doen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:38 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Die vrouw, daar mankeerde al wat aan. Anders wordt ze niet zo ontzettend afhankelijk van een relatie.
Het verbaast me ook niet dat misliep. Dit kan nooit een gelijkwaardige relatie zijn geweest. Die dame moet gewoon eerst flink in therapie en als ze haar leven op poten heeft, dan pas moet ze aan een relatie gaan denken.
Ten eerste heb ik de niet relevante info even achterwege gelaten Mat. De vele gesprekken en pogingen om de liefde opnieuw leven in te blazen heb ik niet vermeld maar geloof me dat ik er werkelijk alles aan gedaan heb! Soms zit het er gewoon niet meer in...quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:26 schreef matthij02 het volgende:
[..]
citeer "en het gevoel van liefde/lust was verschoven naar liefde zoals je dat voelt voor een broer/zus."
Ik ken de situatie niet, maar als dat de reden is vind ik dat ze wat beters verdiend.
Daarnaast zie ik dat je een herkenbare foto hebt, ik weet niet of je het bent. Maar anders vindt ik dat je haar voor schut zet, ik vind over haar onzekerheden enzo niet iets voor op een forum. (het is iets persoonlijks)
Nou heb ik helaas ook verkeerde dingen gedaan en ben zeker niet geweldig, maar dan heb ik er echt spijt van.
Dat ben ik niet met je eens. Alleen als je zelf gelukkig bent heb je wat te bieden. Een dergelijke symbiose is gewoon niet gezond.quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:47 schreef matthij02 het volgende:
[..]
Ik dacht dat vrouwen altijd zo waren, ik las laatst ergens een profiel van een vrouw dat ze geen wanhopige berichten wilde. Er is niks mis als iemand naar liefde verlangt en als een vrouw zo is, wil ik er voor haar zijn en zeker niet afwijzen. Dat zou ik tenminste doen.
Het laat maar weer eens zien dat we in een ijstijd leven.
quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:36 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. Alleen als je zelf gelukkig bent heb je wat te bieden. Een dergelijke symbiose is gewoon niet gezond.
Iemand nodig hebben is iets heel anders dan om iemand geven. Dat is oneerlijk, zelfs.
Ik had zo'n ex.. Emotionele chantage, stalking, bedreiding, binnendringen van mijn woning.. en toen had ze een ander en was ik uit beeld.. Dat is niet houden van. Tegenover jezelf en de ander is dat oneerlijk en het heeft niks met liefde te maken.
En nee, vrouwen zijn niet altijd zo.. Wat een openbaring he?
niet op reageren johquote:Op woensdag 11 mei 2011 14:25 schreef BasBron het volgende:
[..]
Ten eerste heb ik de niet relevante info even achterwege gelaten Mat. De vele gesprekken en pogingen om de liefde opnieuw leven in te blazen heb ik niet vermeld maar geloof me dat ik er werkelijk alles aan gedaan heb! Soms zit het er gewoon niet meer in...
Ten tweede, de pic ben ik niet en de situatie is in mijn ogen zo beschreven dat je echt niet eruit kan halen wie, wie is.
En ten derde kan ik werkelijk niets met die laatste zin van je... Zeg je nou dat ik geen spijt heb?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |