Is dat niet gewoon een kwestie van wat letters inslikken?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:32 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Ik kan mijn woonplaats niet eens in dialect uitspreken
Wat is daar nou moeilijk aanquote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:32 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Ik kan mijn woonplaats niet eens in dialect uitspreken
Of een boer laten.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:33 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Is dat niet gewoon een kwestie van wat letters inslikken?
Ja en dat lukt me dus niet eensquote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:33 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Is dat niet gewoon een kwestie van wat letters inslikken?
Ja en als ik het probeer gaan ze me allemaal uitlachenquote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:34 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Wat is daar nou moeilijk aan
Gewoon 'm'n
Als je een Twellonaar echt op z'n pik wilt trappen dan moet je impliceren dat 'ie in een klein dorp woont. Ze hebben een beetje een minderwaardigheidscomplex wat dat betreftquote:
En je wil het ook nietquote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:34 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Ja en dat lukt me dus niet eens![]()
Ze laten hier ook altijd 'ge' weg. Dus ze hebben fietst, niet gefietst.
Ik kan dat niet hoor.
Doen ze hier ook inderdaad. 'Hebbie werkt?'quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:34 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Ik kan dat niet hoor.
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:28 schreef Mystikvm het volgende:
Zelf kom ik uit Twello en iemand heeft een keer een hele verhandeling gehouden hoe ze in Deventer (3 km verderop) spreken over een hundeken en in Twello over een hundjen. Of een köpke en een köpjen.
Nee, en dat weet ik ookquote:
Nope!quote:
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:35 schreef L-E het volgende:
[..]
Doen ze hier ook inderdaad. 'Hebbie werkt?'
Iedereen kent de buschauffeur toch?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:33 schreef Nouk84 het volgende:
Hier vragen ze ook wel 'waar je er één van bent'. Als is dat in Aalsmeer meer dan in Kudel. Gelukkig genoeg is mijn vader de meest anonieme man in heel Kudelstaart, dus niemand kent 'mM'n moeder compenseert dat vrij goed, overigens
I knowquote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:35 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Als je een Twellonaar echt op z'n pik wilt trappen dan moet je impliceren dat 'ie in een klein dorp woont. Ze hebben een beetje een minderwaardigheidscomplex wat dat betreft
In Wageningen laten ze vaak de T weg en plakken ze die achter een ander willekeurig woord waar geen T hoortquote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:34 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Ik kan dat niet hoor.
oh, werk je daarquote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:35 schreef L-E het volgende:
[..]
Doen ze hier ook inderdaad. 'Hebbie werkt?'
Oh jollyquote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:36 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
En of20 jaar gewoond. Mijn vader en later mijn stiefvader waren ook echte Twellomensen
Dat heb ik met de mijne ook, alleen duurt het nog langer, want ik ken ook heel veel mensen. Gelukkig is er overlapquote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:36 schreef ArTiC het volgende:
[..]
Iedereen kent de buschauffeur toch?
Ik kan echt niet met mijn vader door de stad lopen...500m duurt echt een dik kwartier door alle bekenden die hij tegenkomt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |