Doodverwensing, ban!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 09:56 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Jij mag wel in Zwolle komen wonen hoor
Dat is dan wel weer lief.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 09:56 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Jij mag wel in Zwolle komen wonen hoor
Jaquote:
Het zou tijd worden dat er uberhaupt een topic is geopend! Ik zat op de foon en internet op de laptop lag eruit, dus kon het zelf niet doen, duurde het alsnog een paar minuten. Fucking luie donders!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:01 schreef rival het volgende:
niet klagen over TT, had je zelf maar wat moeten doen!
Mijn text-only-mode heeft geen nieuwe-reeks-knop.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:02 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Het zou tijd worden dat er uberhaupt een topic is geopend! Ik zat op de foon en internet op de laptop lag eruit, dus kon het zelf niet doen, duurde het alsnog een paar minuten. Fucking luie donders!
Is wel zoquote:
And proud of itquote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:07 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Mja, dat jij gek bent wisten wel al.
Noujah eeuwigquote:
Ja en dan? als ik me dan nog steeds vermaakquote:Op dinsdag 10 mei 2011 09:51 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
We spreken hem wel weer als hij 50 is en nog steeds alleen
Nouk en ik zijn het er unaniem over eens.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:08 schreef rival het volgende:
[..]
Noujah eeuwig
Maarja
[..]
Ja en dan? als ik me dan nog steeds vermaak
Afgelopen weekend was voor het eerst dat ik er echt helemaal niet wilde zijn.quote:
Dat weet je toch niet, misschien sterf ik wel eenzaam, alleen en als maagdquote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:10 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Nouk en ik zijn het er unaniem over eens.
Jij bent dan echt niet nog steeds single!
Jij bent toch geen maagd?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:11 schreef rival het volgende:
[..]
Dat weet je toch niet, misschien sterf ik wel eenzaam, alleen en als maagd
JIJ MAG NIET DOOD BINNEN NU EN MINSTENS 10 JAAR!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:11 schreef rival het volgende:
[..]
Ach, het zal best te doen zijn, maar dat West-Frieze accentquote:
Dat weet ik dan weer, dat dat niet mogelijk isquote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:11 schreef rival het volgende:
Jawel hoor: Drentsquote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:13 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ach, het zal best te doen zijn, maar de West-Frieze accentEcht waar, er is geen erger dialect in Nederland te vinden.
Waarom denk je dat?quote:
Dat ben ik ook niet van planquote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:13 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
JIJ MAG NIET DOOD BINNEN NU EN MINSTENS 10 JAAR!
24 augustusquote:
Goed zo, braaf.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:14 schreef rival het volgende:
[..]
Waarom denk je dat?
[..]
Dat ben ik ook niet van plan
Dat klinkt gewoon grappigquote:
Ik heb een TYFUS hekel aan het WestFriese accent en kan rustig zeggen dat ze dat in Purmerend nog net niet spreken.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:13 schreef stbabylon het volgende:
Ach, het zal best te doen zijn, maar dat West-Frieze accentEcht waar, er is geen erger dialect in Nederland te vinden.
Lazer op zeg. Drents flipping rules. Skikquote:
west fries? tis gewoon plat Amsterdams manquote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:13 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ach, het zal best te doen zijn, maar dat West-Frieze accentEcht waar, er is geen erger dialect in Nederland te vinden.
Hebben Amsterdammers hersencellen dan?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:15 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Lazer op zeg. Drents flipping rules. SkikDat is gewoon hartstikke mooi
West-Fries klinkt alsof je een Amsterdammer neemt (al een heel fout begin) en die even flink in zijn noten hebt geschopt, hem op zijn neus hebt gebonkt en een flink aantal hersencellen hebt verwijdert.
Alles tussen Amsterdam en Den Helder klinkt mij gewoon West-Fries en kut in de orenquote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:15 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Ik heb een TYFUS hekel aan het WestFriese accent en kan rustig zeggen dat ze dat in Purmerend nog net niet spreken.
Echt nietquote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:15 schreef rival het volgende:
[..]
west fries? tis gewoon plat Amsterdams man
Moet je nagaan!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:15 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Hebben Amsterdammers hersencellen dan?
Weer wat geleerd
Amsterdamsquote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:15 schreef rival het volgende:
[..]
west fries? tis gewoon plat Amsterdams man
Ik wilde net zeggen, het is meer Amsterdams wat je hier hoort.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:15 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Ik heb een TYFUS hekel aan het WestFriese accent en kan rustig zeggen dat ze dat in Purmerend nog net niet spreken.
Rotterdams hieroquote:
Had toch wel gehoopt dat je aan de hand van mijn diepgaande posts die conclusie toch wel had kunnen trekken.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:15 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Hebben Amsterdammers hersencellen dan?
Weer wat geleerd
Goed, dan luister je dus niet.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:16 schreef stbabylon het volgende:
Alles tussen Amsterdam en Den Helder klinkt mij gewoon West-Fries en kut in de oren
Nou ja, maakt ook niet uit, want Amsterdams is ook vrij kut.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:16 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik wilde net zeggen, het is meer Amsterdams wat je hier hoort.
Ik werk in een dorpje net buiten Purmerend, daar praten ze plat WestFries, dat is inderdaad een van de lelijkste accenten die er bestaan. Erger dan Limburgs, dat is gewoon lief.
Ze zeggen het. Het is plat iig. Amsterdams plat, niet Achterhoeks plat.quote:
Sorryquote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:17 schreef STING het volgende:
[..]
Had toch wel gehoopt dat je aan de hand van mijn diepgaande posts die conclusie toch wel had kunnen trekken.
ja logisch... dat wat ze in de HOOFDSTAD van je land praten is vrij kut....quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:17 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Nou ja, maakt ook niet uit, want Amsterdams is ook vrij kut.
Vreemde logica wel babequote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:19 schreef rival het volgende:
[..]
ja logisch... dat wat ze in de HOOFDSTAD van je land praten is vrij kut....
onaangepaste boer
ik spreek perfect accentloos ABNquote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:17 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Ze zeggen het. Het is plat iig. Amsterdams plat, niet Achterhoeks plat.
Gaan de deuren bij jou open of los?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:19 schreef Mystikvm het volgende:
Geen accent hier trouwens. En dat voor iemand die keihard uit de Veluwse/Achterhoekse klei is getrokken.
You so funnyquote:
Als ze in die hoofdstad gewoon normaal Nederlands praten (niet ABN, want mensen die zo'n rrrrrrrrrrr gebruiken moeten tegen de muur), heb ik daar geen probleem mee. Het zijn voornamelijk de laag-opgeleide, onaangepaste asociale Amsterdammers die Amsterdams lullen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:19 schreef rival het volgende:
[..]
onaangepaste boer
Het is volgens mij maar relatief een klein percentage mensen die in Amsterdam, dat typische platte Amsterdamste accent hebben. Volgens mij is het in bijv. Zaandam een stuk ergerquote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:19 schreef rival het volgende:
[..]
onaangepaste boer
Open. Je legt ook dingen in de kofferbak, en niet in de kattenbak. Maar ik ken de uitdrukkingen welquote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:20 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Gaan de deuren bij jou open of los?
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:20 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Gaan de deuren bij jou open of los?
Zoals mijn zus.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:20 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Als ze in die hoofdstad gewoon normaal Nederlands praten (niet ABN, want mensen die zo'n rrrrrrrrrrr gebruiken moeten tegen de muur), heb ik daar geen probleem mee. Het zijn voornamelijk de laag-opgeleide, onaangepaste asociale Amsterdammers die Amsterdams lullen.
Zo zeg ik dat ookquote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:22 schreef stbabylon het volgende:
Ook winkels zijn los van 9:00 tot 18:00. Als ze open waren, kon je er ook na 18:00 naar binnen
Waar ik vroeger zo'n hekel aan had als ik in het dorp liep en ik kwam iemand tegen die mij dacht te kennen:quote:
Hokjesdenkerquote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:20 schreef stbabylon het volgende:
Het zijn voornamelijk de laag-opgeleide, onaangepaste asociale Amsterdammers die Amsterdams lullen.
JA! Jij helemaal ja. Geen accent te bekennen, bij jou.quote:
Samzje!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:21 schreef Samzz het volgende:
Goedemorgen
Ik had vertraging. En het was leuk
Dus ik moet naar Zaandam verhuizenquote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:21 schreef STING het volgende:
[..]
Het is volgens mij maar relatief een klein percentage mensen die in Amsterdam, dat typische platte Amsterdamste accent hebben. Volgens mij is het in bijv. Zaandam een stuk erger
Mijn achterhoekse ex zei een keer: doe jij de keukendeur eens los.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:21 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Open. Je legt ook dingen in de kofferbak, en niet in de kattenbak. Maar ik ken de uitdrukkingen wel
De MacDonalds hier was verbouwd. Ging weer open. Groot spandoek: We binne weer lös.quote:
Winkels zijn open van 9:00 tot 18:00 uur, daarna zijn ze DICHT.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:22 schreef stbabylon het volgende:
Ook winkels zijn los van 9:00 tot 18:00. Als ze open waren, kon je er ook na 18:00 naar binnen
Echt niet hequote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:22 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
JA! Jij helemaal ja. Geen accent te bekennen, bij jou.
Precies!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:23 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Winkels zijn open van 9:00 tot 18:00 uur, daarna zijn ze DICHT.
Ik benne'r êne van Bosquote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:22 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Waar ik vroeger zo'n hekel aan had als ik in het dorp liep en ik kwam iemand tegen die mij dacht te kennen:
Woar ben ie d'r êne van dan?
Hier ook ja.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:22 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Waar ik vroeger zo'n hekel aan had als ik in het dorp liep en ik kwam iemand tegen die mij dacht te kennen:
Ja, dicht gebruiken we wel. Dat is gewoon het tegenovergestelde van losquote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:23 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Winkels zijn open van 9:00 tot 18:00 uur, daarna zijn ze DICHT.
I love youquote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:23 schreef Huppelmuts het volgende:
De MacDonalds hier was verbouwd. Ging weer open. Groot spandoek: We binne weer lös.
Om te janken vind ik dat
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:22 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
En dingen die 'los' zitten, kun je zo meenemen. Zo kunnen we nog wel even doorgaan hè?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:25 schreef stbabylon het volgende:
Ja, dicht gebruiken we wel. Dat is gewoon het tegenovergestelde van los
Maar goed, winkels die open zijn, missen dus minstens 1 muur
Kats niet, winkels bint LOS!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:23 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Winkels zijn open van 9:00 tot 18:00 uur
Ik ook van jouquote:
Dan heb je gewoon de verkeerde vrienden in Amsterdam, serieus.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:27 schreef stbabylon het volgende:
How then to, in het oosten en het noorden heb je over het algemeen veel meer aan mensen. Goed, je moet even bekend worden, maar als je eenmaal over die 'drempel' heen bent, kan ook alles. Als ik in Groningen strand, kan ik altijd bij vage bekenden blijven slapen. Bij vrienden in Amsterdam wordt dat heel lastig.
In Gelderland, Overijssel, Drenthe en Groningen heb ik gewoon gelijk. En dat vind ik meer dan genoegquote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:27 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
En dingen die 'los' zitten, kun je zo meenemen. Zo kunnen we nog wel even doorgaan hè?
Geen probleem met slaapplaats regelen in/om Amsterdam hoorquote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:27 schreef stbabylon het volgende:
How then to, in het oosten en het noorden heb je over het algemeen veel meer aan mensen. Goed, je moet even bekend worden, maar als je eenmaal over die 'drempel' heen bent, kan ook alles. Als ik in Groningen strand, kan ik altijd bij vage bekenden blijven slapen. Bij vrienden in Amsterdam wordt dat heel lastig.
Daar heb ik geen last vanquote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:27 schreef stbabylon het volgende:
Bullshit.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:27 schreef stbabylon het volgende:
Ik heb bijna 10 jaar in Amsterdam gewerkt, ik ken ondertussen echt wel het verschil gemiddeld. Er zullen ladingen uitzonderingen zijn, uiteraard, maar algemeen gesproken, lijkt het allemaal zeer open in het westen, maar dat is alleen het bovenste laagje.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:27 schreef L-E het volgende:
[..]
Dan heb je gewoon de verkeerde vrienden in Amsterdam, serieus.
Doarbuutn woonn toch allinnig moar buutnlanders.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:27 schreef stbabylon het volgende:
[..]
In Gelderland, Overijssel, Drenthe en Groningen heb ik gewoon gelijk. En dat vind ik meer dan genoeg
Ik moest lachenquote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:27 schreef Royco1 het volgende:
Ja, of het andere standaard antwoord, met een pen.
Thoisquote:
Ik ook niet, maar wel ruim van te voren. Als ik om 23:30 bel of het kan, wordt het lastig.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:28 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Geen probleem met slaapplaats regelen in/om Amsterdam hoor
Heb je ook Ziggo?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:29 schreef ArTiC het volgende:
[..]
Thois
En hier ben de d'r ok inne van....
Thuiswerken als je adsl failt...
Tis huntienquote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:28 schreef Mystikvm het volgende:
Zelf kom ik uit Twello en iemand heeft een keer een hele verhandeling gehouden hoe ze in Deventer (3 km verderop) spreken over een hundeken en in Twello over een hundjen. Of een köpke en een köpjen.
Nope geen last van.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:30 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar wel ruim van te voren. Als ik om 23:30 bel of het kan, wordt het lastig.
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:30 schreef Techno het volgende:
Ben ik in het travelforum beland ofzo? Ik zie alleen maar buitenlandse teksten hier.
Je komt uit Drenthe?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:31 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb gewoon van mezelf een spraakgebrek
Vodafone ADSL...quote:
Heerlijkquote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:30 schreef Mystikvm het volgende:
Overigens, gehoord in de plaatselijke super:
"Hajje 't geheurd van Spiekerbosch? Die is dood!
Wattan?
Ik geleuf dattie 't an 't hart 'ehad had."
En dan snel uitgesproken
Nu moet ik natuurlijk vragen:quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:30 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Tis huntien
En dat zegt Rudie ut Twello ook
Ik kan mijn woonplaats niet eens in dialect uitsprekenquote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:32 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Heerlijk
En het lukt me ook nog gewoon probleemloos
Urk?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:32 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Ik kan mijn woonplaats niet eens in dialect uitspreken
Is idd ook een spraakgebrekregioquote:
Emmen.quote:
Nee ik hoopte dat dat genoeg wasquote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:32 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Nu moet ik natuurlijk vragen:
Welke Rudie?
Is dat niet gewoon een kwestie van wat letters inslikken?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:32 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Wat is daar nou moeilijk aanquote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:32 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Of een boer laten.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:33 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Is dat niet gewoon een kwestie van wat letters inslikken?
Ja en dat lukt me dus niet eensquote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:33 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Is dat niet gewoon een kwestie van wat letters inslikken?
Ja en als ik het probeer gaan ze me allemaal uitlachenquote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:34 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Wat is daar nou moeilijk aan
Gewoon 'm'n
Als je een Twellonaar echt op z'n pik wilt trappen dan moet je impliceren dat 'ie in een klein dorp woont. Ze hebben een beetje een minderwaardigheidscomplex wat dat betreftquote:
En je wil het ook nietquote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:34 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Ja en dat lukt me dus niet eens![]()
Ze laten hier ook altijd 'ge' weg. Dus ze hebben fietst, niet gefietst.
Ik kan dat niet hoor.
Doen ze hier ook inderdaad. 'Hebbie werkt?'quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:34 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Ik kan dat niet hoor.
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:28 schreef Mystikvm het volgende:
Zelf kom ik uit Twello en iemand heeft een keer een hele verhandeling gehouden hoe ze in Deventer (3 km verderop) spreken over een hundeken en in Twello over een hundjen. Of een köpke en een köpjen.
Nee, en dat weet ik ookquote:
Nope!quote:
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:35 schreef L-E het volgende:
[..]
Doen ze hier ook inderdaad. 'Hebbie werkt?'
Iedereen kent de buschauffeur toch?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:33 schreef Nouk84 het volgende:
Hier vragen ze ook wel 'waar je er één van bent'. Als is dat in Aalsmeer meer dan in Kudel. Gelukkig genoeg is mijn vader de meest anonieme man in heel Kudelstaart, dus niemand kent 'mM'n moeder compenseert dat vrij goed, overigens
I knowquote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:35 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Als je een Twellonaar echt op z'n pik wilt trappen dan moet je impliceren dat 'ie in een klein dorp woont. Ze hebben een beetje een minderwaardigheidscomplex wat dat betreft
In Wageningen laten ze vaak de T weg en plakken ze die achter een ander willekeurig woord waar geen T hoortquote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:34 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Ik kan dat niet hoor.
oh, werk je daarquote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:35 schreef L-E het volgende:
[..]
Doen ze hier ook inderdaad. 'Hebbie werkt?'
Oh jollyquote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:36 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
En of20 jaar gewoond. Mijn vader en later mijn stiefvader waren ook echte Twellomensen
Dat heb ik met de mijne ook, alleen duurt het nog langer, want ik ken ook heel veel mensen. Gelukkig is er overlapquote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:36 schreef ArTiC het volgende:
[..]
Iedereen kent de buschauffeur toch?
Ik kan echt niet met mijn vader door de stad lopen...500m duurt echt een dik kwartier door alle bekenden die hij tegenkomt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |