Echt hè? Als zijn opa dat zou lezen...quote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:06 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Toch wel wat zwak van die D_K, zo'n opmerking maken, snel wegrennen en z'n meissie er voor op laten draaien
ja...zo is het...helemaalquote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:06 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Toch wel wat zwak van die D_K, zo'n opmerking maken, snel wegrennen en z'n meissie er voor op laten draaien
zoetzuur.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:06 schreef PietjePuk007 het volgende:
Na 't zout komt 't zoet, of hoe ging die ook alweer?
Na het zout komt bij mij meestal de mayo.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:06 schreef PietjePuk007 het volgende:
na het bitter pietjequote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:06 schreef PietjePuk007 het volgende:
Nee, ik weet het echt niet, heb ook nooit gedichten van 'm gelezen. Weet alleen dat m'n vader me verteld heeft dat ie gedichten schreef en die ondertekende met 'relmof'. Maar die kan ik het nu ook niet meer vragen...quote:
oke er was iets met gedichten nou dat was het dusquote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:07 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, ik weet het echt niet, heb ook nooit gedichten van 'm gelezen. Weet alleen dat m'n vader me verteld heeft dat ie gedichten schreef en die ondertekende met 'relmof'. Maar die kan ik het nu ook niet meer vragen...
OMG, toen ik het las dacht ik in eerste instantie "dat kan nooit, Remlof is jonger dan ik!" om me vervolgens te realiseren dat ik maar 21 jaar na het einde van de oorlog geboren benquote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:00 schreef remlof het volgende:
Zomg, WO2 begon 71 jaar geleden, duurde 5 jaar en ik ben 25 jaar na het einde ervan geboren, bedenk ik mij opeens.
Ben ik al zo oud?
Dat lijkt heel erg lang geleden nu hè? Wij zijn van net na de wederopbouwquote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
OMG, toen ik het las dacht ik in eerste instantie "dat kan nooit, Remlof is jonger dan ik!" om me vervolgens te realiseren dat ik maar 21 jaar na het einde van de oorlog geboren ben
En wees blij als jonkie. Als wij al volop aan de blauwe pillen zitten en één en ander moeten agenderen, kun jij nog gewoon à la minuut iemand blij maken.quote:
Dat gaat wel goed komen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:15 schreef remlof het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe dat in het echt klinkt
Dat het even duidelijk is, mensen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:16 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
En wees blij als jonkie. Als wij al volop aan de blauwe pillen zitten en één en ander moeten agenderen, kun jij nog gewoon à la minuut iemand blij maken.
Ja, hoewel mijn ouders daar weinig last van hadden als plattelandskinderen... Ze waren ook niet veel tekort gekomen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:14 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat lijkt heel erg lang geleden nu hè? Wij zijn van net na de wederopbouw
Arnhem lag wel behoorlijk in puinquote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, hoewel mijn ouders daar weinig last van hadden als plattelandskinderen... Ze waren ook niet veel tekort gekomen.
Jullie behoren tot de eerste echte verwende generatiequote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:14 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat lijkt heel erg lang geleden nu hè? Wij zijn van net na de wederopbouw
De mijne leefden in Rotterdam, die hebben de volle laag gekregen qua razzia's, voedseltekorten en bombardementen. Negen jaar later werd ik geboren, ik heb nog best een tik opgelopen van wat dat bij hen had veroorzaakt.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:17 schreef Leandra het volgende:
Ja, hoewel mijn ouders daar weinig last van hadden als plattelandskinderen... Ze waren ook niet veel tekort gekomen.
Daarom ben ik ook lief voor Ian, dat is de generatie die beslist of wij überhaupt nog een pilletje mogen slikken, ook als we ze niet zelf kunnen betalen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:16 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
En wees blij als jonkie. Als wij al volop aan de blauwe pillen zitten en één en ander moeten agenderen, kun jij nog gewoon à la minuut iemand blij maken.
Ja, dat heeft zowel Arnhem als Rotterdam geen goed gedaan. Daar hadden ze wel mooiers van kunnen maken destijdsquote:
Jullie mogen van mij allemaal aan de pillen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Daarom ben ik ook lief voor Ian, dat is de generatie die beslist of wij überhaupt nog een pilletje mogen slikken, ook als we ze niet zelf kunnen betalen.
Ik begrijp niet zo goed dat ze al die bejaarden niet iedere morgen een xtc pil geven. Volgens mij lopen ze dan opeens en zomaar een stuk vlugger en zijn er vast minder rollators nodigquote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:21 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Jullie mogen van mij allemaal aan de pillen.
Heeft je opa dat overleefd? Ik hoop van wel. Een aantal familieleden van mij zaten ook in kampen, en mijn vaders moeder is door de Duitsers vermoord.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:21 schreef Toverheks het volgende:
mijn moeder werd naar Friesland gestuurd en mijn vader werd naar Groningen gestuurd, mijn opa heeft heel lang in Dachau gezeten, zat in het Amsterdamse verzet maar door zijn eigen mensen verraden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |