En dat stuk heet niet eens de Last Post, maar de Taptoe. Last Post is een Brits stuk dat op onze taptoe is gebaseerdquote:
Huh?! Hoezo niet livequote:Op donderdag 19 mei 2011 22:37 schreef MarjoBlabla het volgende:
En dat bij de dodenherdenking niet live muziek wordt gespeeld, maar het op een bandje staat en de mensen doen alsof ze muziek maken..
Om dan toch maar even interessant te doen. De v is pas na de w in het alfabet gekomen. Dit is ergens in de vroege middeleeuwen gebeurd. Dus de Engelsen hadden voor de w geen ander materiaal om mee te vergelijken dan een u. De u lijkt immers het meeste op de dubbele u oftewel de w.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 07:50 schreef marcel.nl het volgende:
En ik snap nog steeds niet dat een W in het engels wordt uitgesproken als dubbel u.
Doe dan net als de fransen dubbel v, dat begrijp ik dan.
Double U not.
Dat klopt niet helemaal. De 'v' was er echt eerder dan de 'w'.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 09:02 schreef whY... het volgende:
[..]
Om dan toch maar even interessant te doen. De v is pas na de w in het alfabet gekomen. Dit is ergens in de vroege middeleeuwen gebeurd. Dus de Engelsen hadden voor de w geen ander materiaal om mee te vergelijken dan een u. De u lijkt immers het meeste op de dubbele u oftewel de w.
Dus eerst was er een u (is al een hele oude letter) toen kwam de w en daarna pas de v (je kan het dan ook een single dubble U noemen?)
Frolloquote:Op vrijdag 20 mei 2011 09:32 schreef Frollo het volgende:
[..]
Dat klopt niet helemaal. De 'v' was er echt eerder dan de 'w'.
De 'v' bestond al bij de Etrusken en werd door de Romeinen gebruikt voor zowel de klank 'w' als voor 'u'. In de middeleeuwen schreef men 'v' aan het begin van een woord en 'u' midden in een woord, maar dat was slechts een vormvariatie. Nog altijd was het in wezen dezelfde letter. Pas in de 17e eeuw kwam er echt onderscheid tussen de medeklinker 'v' en de klinker 'u'.
De 'w' is inderdaad gewoon een dubbele 'v' of een dubbele 'u' (wat dus op hetzelfde neerkwam). Hij werd ook in de middeleeuwen nog niet als aparte letter beschouwd en er zijn talen waar dat nog steeds niet het geval is.
Geloof ik je gelijk in! Mijn kennis van letters is alweer meer dan 6 jaar geleden het kan zijn dat ik een beetje draai in de uitleg. De essentie is in ieder geval dat het een koppeling is van deze letters en dat bij het opstellen van ons huidig alfabet de letters gescheiden zijn en als drie klanken opgeschreven staan.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 09:32 schreef Frollo het volgende:
[..]
De 'w' is inderdaad gewoon een dubbele 'v' of een dubbele 'u' (wat dus op hetzelfde neerkwam). Hij werd ook in de middeleeuwen nog niet als aparte letter beschouwd en er zijn talen waar dat nog steeds niet het geval is.
Bij het tv-programma Tussen de Oren werd juist gezegd dat op die manier vriendelijker over zou moeten komen.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 11:07 schreef TripleBee het volgende:
De e's in het Heineken logo bewust een beetje achterover leunen, als in mensen die drinken..
[ afbeelding ]
Viel je dat ook op in de reclame? Daar zie je die drie e's één voor één naar achteren kantelen. (Weet niet of dit in elk reclamespotje van Heineken zo is, viel me laatst pas op)quote:Op vrijdag 20 mei 2011 11:07 schreef TripleBee het volgende:
De e's in het Heineken logo bewust een beetje achterover leunen, als in mensen die drinken..
[ afbeelding ]
I stand correctedquote:Op vrijdag 20 mei 2011 12:04 schreef MichielPH het volgende:
[..]
Bij het tv-programma Tussen de Oren werd juist gezegd dat op die manier vriendelijker over zou moeten komen.
Dat wist ik ook niet.quote:Op zondag 22 mei 2011 01:10 schreef BobW het volgende:
Dat AMRO van ABN AMRO voor Amsterdam en Rotterdam staat
En tijdens de Koude Oorlog werd de rode ster uit het logo gehaald om zo de Amerikaanse markt niet af te schrikken.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 12:30 schreef TripleBee het volgende:
[..]
I stand corrected
"In 1930 voor het eerst geintroduceerd: Heineken in fles. Geevolueerd tot stevige statiegeldfles en praktische wegwerp. Duidelijk herkenbaar dankzij het opvallende label. Wist je dat de letters 'e' in Heineken door Alfred Heineken zelf een stukje naar achter zijn gedraaid? Dat zorgde voor een 'lachende e' en zo voor een vriendelijke uitstraling."
Bron
Toch doet het mij ook denken aan de positie van mijn hoofd als ik het goud gele sap naar binnen werk.
Rabo(bank) = Raiffeisenbank + Boerenleenbank.quote:Op zondag 22 mei 2011 01:10 schreef BobW het volgende:
Dat AMRO van ABN AMRO voor Amsterdam en Rotterdam staat
Nu we toch bezig zijn - en stom toevallig dacht ik vanmiddag nog: waar staat ING eigenlijk voor -quote:Op zondag 22 mei 2011 01:14 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Rabo(bank) = Raiffeisenbank + Boerenleenbank.
De Groep Groepquote:Op zondag 22 mei 2011 01:18 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Nu we toch bezig zijn - en stom toevallig dacht ik vanmiddag nog: waar staat ING eigenlijk voor -
Internationale Nederlanden Groep werd al snel ingekort tot I-N-G, waarna de onderneming besloot om de statutaire naam te veranderen in ING Groep N.V.
Taaltechnisch ook niets fout aan natuurlijk.quote:Op zondag 22 mei 2011 02:11 schreef Gramulanion het volgende:
Weet niet of 'ie voorbij is gekomen, maar een neef van me dacht jarenlang dat "Als ik jou was" betekende dat je iemand ging wassen.
Dat is net zoiets als de voetbalclub VVV Venlo: Venlose Voetbal Vereniging Venlo.quote:Op zondag 22 mei 2011 01:18 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Nu we toch bezig zijn - en stom toevallig dacht ik vanmiddag nog: waar staat ING eigenlijk voor -
Internationale Nederlanden Groep werd al snel ingekort tot I-N-G, waarna de onderneming besloot om de statutaire naam te veranderen in ING Groep N.V.
BOERUH!quote:Op zondag 22 mei 2011 01:14 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Rabo(bank) = Raiffeisenbank + Boerenleenbank.
En dat dit bij de DSB Bank juis niet het geval is omdat dat niet staat voor Dirk Scheringa Bank (zoals veel mensen denken), maar voor Dirk Scheringa Beheer.quote:Op zondag 22 mei 2011 10:00 schreef tostitomaatkaas het volgende:
[..]
Dat is net zoiets als de voetbalclub VVV Venlo: Venlose Voetbal Vereniging Venlo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |