Maarten-Pieter | maandag 9 mei 2011 @ 18:45 |
De Fok topicreeks voor de 94e Giro d'Italia die op 7 mei in Venaria Reale van start gaat en traditiegetrouw in Milaan finisht op 29 mei. Het parcours ![]() De etappes De belangrijkste etappes Etappe 7 ![]() Etappe 9 ![]() Etappe 13 ![]() Etappe 14 ![]() Etappe 15 ![]() Etappe 16 ![]() Etappe 17 ![]() Etappe 18 ![]() Etappe 19 ![]() De vorige winnaars De startlijst Die is natuurlijk nog niet 100% bekend, maar de inschrijvingslijst is sinds twee dagen online. Daar veranderen altijd nog wat dingen bij, maar veel veranderingen zullen er niet meer komen. De inschrijvingslijst is hier te vinden en anders hier. TV Zowel op Sporza, Eurosport als de RAI zal de Giro worden uitgezonden. Op uitzendtijden is het nog even wachten. | |
nodisch18 | maandag 9 mei 2011 @ 18:46 |
Zeer triest..., ben der stil van ![]() | |
Pino112 | maandag 9 mei 2011 @ 18:46 |
Nu ook op Ned1. | |
markdeajaxfan | maandag 9 mei 2011 @ 18:46 |
![]() | |
SuikerVuist | maandag 9 mei 2011 @ 18:47 |
Dat was het sowieso niet meer geweest. Het klassement was toen al gemaakt in de 3e week met alleen nog een tijdrit die er niet meer toe deed. | |
Pino112 | maandag 9 mei 2011 @ 18:48 |
![]() http://www.wouterweylandt.be/ | |
Redbullchick | maandag 9 mei 2011 @ 18:48 |
Ja het is triest. Ik volg het wielrennen niet zo maar hij was veel te jong om te sterven. RIP. | |
Smoofie | maandag 9 mei 2011 @ 18:50 |
![]() | |
Wereldgozer | maandag 9 mei 2011 @ 18:50 |
Hoorde het net tijdens het eten. Riposi In Pace. | |
Roel_Jewel | maandag 9 mei 2011 @ 18:50 |
| |
Pino112 | maandag 9 mei 2011 @ 18:50 |
Ongelooflijk goede edit, | |
Drebbelman | maandag 9 mei 2011 @ 18:51 |
Ik ben benieuwd hoe dit het verloop van deze Giro, met meer absurde afdalingen gaat beinvloeden. | |
Van_Poppel | maandag 9 mei 2011 @ 18:54 |
Daar dacht Riis anders over.. ![]() | |
hole1988 | maandag 9 mei 2011 @ 18:54 |
De Tering
| |
thettes | maandag 9 mei 2011 @ 18:54 |
Denk dat dat dan wel weer meevalt eigenlijk. | |
Pino112 | maandag 9 mei 2011 @ 18:57 |
Ja? ![]() ![]() | |
Lagrinta | maandag 9 mei 2011 @ 18:58 |
Juist niet. Statistisch gezien is de kans dat er nog zon geval komt juist klein. | |
Digital-Love | maandag 9 mei 2011 @ 18:58 |
Kan het nog steeds niet helemaal bevatten. RIP Wouter. | |
DutchSL | maandag 9 mei 2011 @ 18:59 |
Dit was geen absurde afdaling en heeft niets te maken met schandalige parcoursen of wat dan ook. Je kunt moeilijk alleen maar vlakke etappes rijden, klimmen (en dus dalen) hoort bij het wielrennen en het gaat 80.000 goed en helaas heel soms ook niet. Maar in een massasprint gebeuren ook wel eens ongelukken. Net zoals in het gewone leven ongelukken gebeuren. | |
Lagrinta | maandag 9 mei 2011 @ 19:00 |
Wat laat je nou zien dan? Die tweede foto is fietsen in de kou op grote hoogte. Ik zie het verband niet met een bochtige nerveuz afdaling met rotswanden hoor. Die eerste foto, laat niet duidelijk zien hoe stijl het afloopt. We moeten nu niet allemaal zielig gaan lopen doen over het parcours en zeker niet over beklimmingen. Wat dacht je van de nerveuze finale van Milaan - San Remo. Kroon knalde daar 2 jaar terug bijna tegen een muur en dat had net zo af kunnen lopn. | |
Oksel | maandag 9 mei 2011 @ 19:00 |
Ja, omstandigheden waren prima, asfalt zag er niet slecht uit. Ongeluk zit in een klein hoekje. En soms loopt het tragisch af, in dit geval heel erg tragisch. Klein stuurfoutje, boem. | |
Bonobo11 | maandag 9 mei 2011 @ 19:01 |
Dubbele gevoelens, Aan de ene kant houd ik van de Giro, juist vanwege het aantrekkelijke (vaak spektaculaire) parcours en koersverloop ivg met LeTour/ Vuelta. Gekke aankomsten met dwaze eindsprints en steile gevaarlijke beklimmingen/afdalingen. En dan gebeurt dit | |
Lagrinta | maandag 9 mei 2011 @ 19:02 |
Wuyts zei net op de radio wel dat hij het gevaarlijke wegen vindt. Wil ik best geloven, maar het is allemaal net verkeerd uitgepakt. Wrong time, wrong place. | |
Nober | maandag 9 mei 2011 @ 19:02 |
Het was vooraf al duidelijk dat deze Giro d'Italia behoorlijk pittig zou zijn met veel aankomsten bergop, en dus ook veel afdalingen. Ik hoop niet dat dit einde Giro 2011 betekend, hooguit morgen een rustige etappe maar daarna weer over tot de orde van de dag. | |
DutchSL | maandag 9 mei 2011 @ 19:02 |
Wat de Giro betreft, ik kan me voorstellen is dat de Monte Crostis (waar die foto's gemaakt zijn) wel geschrapt wordt. Op weg daar naar toe komen ze toch al langs de voet van de Zoncolan, dus ergens is dat een overbodige klim (plus afdaling). | |
Oksel | maandag 9 mei 2011 @ 19:03 |
Elke klim is overbodig. Je kan ook gewoon thuisblijven namelijk, of de auto pakken. | |
DutchSL | maandag 9 mei 2011 @ 19:03 |
Wuyts kletst uit zijn nek. Dit was een gewone afdaling, absoluut niet steil (amper 6% gemiddeld) en prima asfalt in een toeristisch gebied. Geen veredeld geitenpad van 12% bergaf zoals we die in de Dolomieten wel eens tegen komen. Een dertien in een dozijn afdaling, zoals je zo ook meer dan zat in de Tour tegen komt (wel gevaarlijkere nog). Ongelukken kunnen overal gebeuren. | |
Wereldgozer | maandag 9 mei 2011 @ 19:04 |
Is er al bekend wat Leopard doet? Kan me voorstellen dat die weinig zin hebben om nog op de fiets te stappen. | |
Lagrinta | maandag 9 mei 2011 @ 19:04 |
Zo is het denk k inderdaad. | |
Zelva | maandag 9 mei 2011 @ 19:05 |
Want als er meer klimmen dan een slotklim in een rit zitten is dat normaliter enkel en alleen omdat ze nergens anders heen konden en ze dus er wel over heen moesten? Dat ding zit niet voor niets op dat moment in het parcours. | |
Pino112 | maandag 9 mei 2011 @ 19:06 |
Wordt vanavond bekend gemaakt. | |
Lagrinta | maandag 9 mei 2011 @ 19:06 |
Dat Wuyts uit zn nek kletst kan best. Maar één ding zie je verkeerd. Een geitenpad is juist niet gevaarlijk, want daar gaan ze niet hard af. Gevaarlijk zijn afdalingen met rare bochten die er juist mooi bij liggen. Een afdaling die er slecht bij ligt is ook gevaarlijk, maar een mooie verradelijk afdaling ook. | |
franklop | maandag 9 mei 2011 @ 19:07 |
net op de belg: renners mogen zelf bepalen wat ze doen, er zal geen 'teambeslissing' worden genomen | |
Bismarck | maandag 9 mei 2011 @ 19:08 |
Dan blijft iedereen in de koers dus...om later op Lance Armstrong achtige wijze een etappe te winnen en naar de hemel te wijzen bij het passeren van de meet. | |
SaintOfKillers | maandag 9 mei 2011 @ 19:09 |
Wuyts zegt dat hij al zijn hele leven op vakantie gaat in Rapallo en omgeving, dus hij zal het wel een beetje kennen, veronderstel ik. | |
FTWO | maandag 9 mei 2011 @ 19:09 |
Respect voor de ingetogen manier van commentaar geven na de crash. De ernst was onmiddelijk duidelijk en daar gingen ze op de Belg prima mee om. Die zoom-in had niet gemoeten... | |
Bombvis | maandag 9 mei 2011 @ 19:10 |
Zoals al eerder gezegd, zo'n moment word in een split second genomen, al snel gingen ze over op de koers. Is misschien niet netjes van de cameraman en van de regisseur, maar wel te begrijpen | |
Pino112 | maandag 9 mei 2011 @ 19:11 |
Wanneer deed ie dat, na Casartelli in '95? | |
chufi | maandag 9 mei 2011 @ 19:12 |
Was een hele close close up maar wel heel kort, ze schakelden gelijk weg toen de ernst duidelijk was... | |
Bombvis | maandag 9 mei 2011 @ 19:12 |
Ja, 1e etappe erna werd gewonnen door de hele ploeg, etappe erna won Armstrong volgens mij | |
TheVulture | maandag 9 mei 2011 @ 19:12 |
Wat een vreselijk nieuws... zo jong nog en aanstaand vader... krijg het er koud van... Ik heb de beelden niet gezien en hoef die ook niet te zien eigenlijk... maar als ik iets hoor of schedelbreuk dan neem ik aan dat hij geen helm droeg of wel? | |
Nober | maandag 9 mei 2011 @ 19:12 |
Alle etappes die hij won na Casartelli's dood. | |
Ericr | maandag 9 mei 2011 @ 19:12 |
| |
Ambrosius | maandag 9 mei 2011 @ 19:13 |
Jawel, een helm is verplicht. | |
Felagund | maandag 9 mei 2011 @ 19:13 |
Wel, maar ik vermoed dat hij recht op het gezicht is gevallen, de helm heeft dan weinig zin meer. | |
Strani | maandag 9 mei 2011 @ 19:13 |
Dat is tegenwoordig verplicht. | |
Nober | maandag 9 mei 2011 @ 19:14 |
Hij is meters naar beneden gevallen, dan heeft een helm (die hij wel op had) weinig nut. | |
franklop | maandag 9 mei 2011 @ 19:15 |
sinds de dood van Kivilev is dat toch verplicht gesteld? | |
TheVulture | maandag 9 mei 2011 @ 19:15 |
Oh ok... ja ik heb dus geen beelden gezien dus vandaar mijn vraag | |
Strani | maandag 9 mei 2011 @ 19:15 |
Als ik me niet vergis werd toen de helm al snel in afdalingen verplicht. Tegenwoordig moeten ze hem dacht ik altijd ophouden. Maar als iemand me kan corrigeren, graag. | |
Drebbelman | maandag 9 mei 2011 @ 19:16 |
Wat ik begreep raakte hij met zijn pedaal de muur, kwam met een smak op de grond en is, door de hoge snelheid, nog een flink stuk over de weg gevallen. Als je ongelukkig valt heb je aan een helm natuurlijk ook niets meer. | |
Maarten-Pieter | maandag 9 mei 2011 @ 19:16 |
Nee, de helm is tegenwoordig altijd verplicht. | |
Strani | maandag 9 mei 2011 @ 19:16 |
Juist, dan had ik het goed. | |
045represent | maandag 9 mei 2011 @ 19:18 |
Helm dragen is verplicht en die droeg hij ook. Op tv was live te zien hoe de doktor zijn riempjes van de helm los knipte om beter bij zijn gezicht te kunnen... | |
TheVulture | maandag 9 mei 2011 @ 19:18 |
Verschrikkelijke pech dus... | |
Strani | maandag 9 mei 2011 @ 19:18 |
Overigens bedenk ik dat dit ook wel weer van invloed zal zijn op de oortjesdiscussie. Nu is het in dit specifieke geval niet zo relevant maar renners kunnen via de oortjes wel doorkrijgen of juist doorgeven wanneer er gevaarlijke omstandigheden zijn. Ik ben nooit voor oortjes, maar als je het zo bekijkt.. | |
Pino112 | maandag 9 mei 2011 @ 19:18 |
Wow. Kippenvel. | |
DutchSL | maandag 9 mei 2011 @ 19:19 |
Zucht, dat zeg ik toch helemaal niet. Ik huil niet mee met de wolven in het bos, maar divverse renners en ploegleiders hadden echter al voor de Giro kritiek op die bewuste klim en na dit verschrikkelijke ongeluk kun je de klok er op gelijk zetten dat die discussie over veiligheid van het parcours weer wordt opgerakeld (net zoals de discussie over kerncentrales hier na het ongeluk in Japan, wat ook appels en peren vergelijken is). De organisatie zal ongetwijfeld onder druk worden gezet en kan dan om een gebaar te maken deze bewuste klim er uit halen, het is logistiek heel makkelijk te doen en een rit met aankomst op de Zoncolan staat op zich ook al garant voor spektakel. Ik ben er niet voor, maar ik kan het me voorstellen dat men het gaat doen. Veel andere klimmen kun je niet schrappen, de dag erna bv. kom je logistiek volledig in de knoei als je in het parcours gaat snoeien. | |
Maarten-Pieter | maandag 9 mei 2011 @ 19:21 |
En ook erg dat hij vader wordt. Dat kind zal dus nooit een vader kennen ![]() | |
Digital-Love | maandag 9 mei 2011 @ 19:22 |
Volgens mij mocht de helm eerst nog af bij aankomsten bergop, maar hier werd het ook snel verplicht. | |
Ambrosius | maandag 9 mei 2011 @ 19:23 |
Klopt, als de finish boven was, mocht een tijdje de helm af op de slotklim. | |
maril | maandag 9 mei 2011 @ 19:23 |
Dat ja, was een vriend van Vinokoerof | |
Strani | maandag 9 mei 2011 @ 19:24 |
Tevens de laatste wielrenner die omkwam in een grotere Europese race. Om maar te benadrukken dat dit niet vaak voorkomt. | |
maniack28 | maandag 9 mei 2011 @ 19:25 |
Tijd voor een motorhelm dus ![]() Alle gekheid op een stokje... goed kut natuurlijk. | |
franklop | maandag 9 mei 2011 @ 19:26 |
waneer haalt het AD die foto's nou van de voorpagina af... tering doe dan een spoiler ofzo | |
Felagund | maandag 9 mei 2011 @ 19:27 |
Of gewoon niet. Heeft totaal geen nieuwswaarde. | |
Ericr | maandag 9 mei 2011 @ 19:28 |
AD is sensatieblad, dat boeit ze niet. | |
FTWO | maandag 9 mei 2011 @ 19:28 |
Ik meen me te herinneren dat de val van Kivilev berop was? | |
Morpheus2002 | maandag 9 mei 2011 @ 19:29 |
Waarom? Het is echt verschrikkelijk wat er gebeurt is maar om het nu weg te censureren vind ik overbodig. | |
Bombvis | maandag 9 mei 2011 @ 19:29 |
Zelfs de telegraaf ( ![]() | |
franklop | maandag 9 mei 2011 @ 19:30 |
nou er zijn vast mensen, zoals ik, die liever de beelden niet zien. Zo veel moeite is het toch niet om een normale foto te gebruiken en eventueel een linkje te plaatsen in het artikel? | |
Bombvis | maandag 9 mei 2011 @ 19:30 |
Zo'n foto vind ik overbodig en kan als schokkend ervaren worden, dat zet je niet zo op de voorpagina (vind ik tenminste). Zet een normale foto van Weylandt erop en in het artikel onder een spoiler een aantal foto's van het ongeluk, dan weten de mensen dat het schokkend kan zijn | |
Morpheus2002 | maandag 9 mei 2011 @ 19:31 |
Ja kan ook maarja dat is de journalistieke vrijheid. Overigens is het filmpje veel erger om te zien dan de foto op de site van het AD. | |
franklop | maandag 9 mei 2011 @ 19:31 |
ja dat laatste weet ik en die ga ik dus ook gewoon niet bekijken | |
superkokje | maandag 9 mei 2011 @ 19:33 |
Het is weer verschrikkelijk, en de gevaarlijkste afdalingen moeten nog komen | |
superkokje | maandag 9 mei 2011 @ 19:35 |
Alle sterkte gewenst aan familie vrienden en collega's | |
Ericr | maandag 9 mei 2011 @ 19:36 |
Alleen zetten ze nu in feite een dode renner op hun voorpagina, lijkt me wat respectloos. | |
Bombvis | maandag 9 mei 2011 @ 19:36 |
Hier een reactie van Karl Vannieuwkerke: http://www.sporza.be/cm/s(...)wielrennen/1.1020124 | |
superkokje | maandag 9 mei 2011 @ 19:39 |
Ben benieuwd wat ze nu gaan doen met het routeschema van volgend jaar http://www.depers.nl/sport/566158/Alles-voor-het-spektakel.html | |
SuikerVuist | maandag 9 mei 2011 @ 19:41 |
? Riis stond voor de tijdrit ook al derde. Als je dat bedoelt. | |
alpeko | maandag 9 mei 2011 @ 19:45 |
Schandalig inderdaad. Zet gewoon een foto van hoe hij was op de voorpagina. | |
Ericr | maandag 9 mei 2011 @ 19:46 |
Riis wilde in de rit van Tarbes naar Pau vol door gaan koersen, achteraf gezien misschien ook wel de beste keuze geweest omdat nu er 7 1/2 op de fiets gezeten moest worden in die etappe ter ere van Casartelli. Riis dacht toen al dat hij voor elkaar kon krijgen wat hem een jaar later richting Pamplona wel gelukt is. Indurain op de knieen krijgen. | |
Lagrinta | maandag 9 mei 2011 @ 19:48 |
Wat is dit nou voor onzin. Wat heeft een mooie afdaling te maken met een zwaar parcours over idiote wegen. | |
Hoolii | maandag 9 mei 2011 @ 19:50 |
kan je het AD emailen of bellen ofzo? Zit mij toch wel serieus op te winden over die foto | |
Bijvlagenzinvol | maandag 9 mei 2011 @ 19:51 |
Nee. Het AD emailen of bellen kan helaas niet. Al het nieuws komt daar normaliter per postduif binnen. ![]() | |
Bombvis | maandag 9 mei 2011 @ 19:52 |
Ze hebben een contactpagina, kan je hier vinden: http://www.ad.nl/ad/nl/14(...)ontact/contact.dhtml | |
Lagrinta | maandag 9 mei 2011 @ 19:52 |
Een afdaling is zo gevaarlijk als je het zelf maakt. Bovendien ben je bij een gevaarlijke afdaling gewaarschuwd. | |
de_boswachter | maandag 9 mei 2011 @ 19:54 |
Op AD mobiel staan wel een stuk of 15 schitterende foto's van Wouter. Ze kunnen het dus wel.... Damn nog steeds brok in de keel als ik het nieuws hoor. | |
superkokje | maandag 9 mei 2011 @ 19:55 |
eens, maar we verwachten allemaal dat ze hard naar beneden gaan, anders wordt er weer gezegd dat er niks gebeurt in koers. Ook wij liefhebbers zijn hier naar mijn mening mede schuldig aan | |
alpeko | maandag 9 mei 2011 @ 19:55 |
internet@ad.nl | |
maril | maandag 9 mei 2011 @ 19:59 |
Maar het AD krijgt toch Telegraafkuren. http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ie-ik-ooit-zag.dhtml | |
Ericr | maandag 9 mei 2011 @ 20:00 |
Laten we ook niet teveel concentreren op afdalingen, ook op het vlakke gebeuren dit soort ongelukken en zelfs in het zicht van de finish. Ook al was dat bij Agostinho dan wel door een overstekende hond. Kivilev reed zich ook dood op het vlakke en Monsere door een auto die verkeerd geplaatst was op het parcours. Eens in de zoveel tijd rijdt een renner zich helaas dood, het aantal renners dat in een afdaling zich dood heeft gereden is volgens mij op 1 hand te tellen. Op de baan zijn vele malen meer doden gevallen en dat lijkt toch een veiliger plek dan een afdaling. | |
Eenskijken | maandag 9 mei 2011 @ 20:01 |
fucking hell.. lees het nu pas van Weylandt.. (net uit werk). Pfff wat vreselijk zeg. Je weet dat het kan gebeuren maar toch verwacht je het nooit in zo'n grote wedstrijd.. Rest In Peace Wouter Weylandt | |
alpeko | maandag 9 mei 2011 @ 20:02 |
Alleen ligt de snelheid tijdens afdalingen vaak wel 20-30 km/u hoger. | |
TheFastOne | maandag 9 mei 2011 @ 20:03 |
Dacht ik ook al... En dat durven ze dan nog hierbij in de buurt te zetten ![]() | |
Bonobo11 | maandag 9 mei 2011 @ 20:05 |
20:00 journaal meldt dat hij uit balans is gebracht door een mederenner, terwijl Beppu zei dat tie alleen reed tijdens z'n val ![]() | |
ItaloDancer | maandag 9 mei 2011 @ 20:05 |
Heel vreemd inderdaad, kijk ook net en denk ![]() | |
superkokje | maandag 9 mei 2011 @ 20:06 |
als hij idd uit balans is gebracht, heb ik medelijden met degene die dat gedaan heeft | |
Lagrinta | maandag 9 mei 2011 @ 20:06 |
Nee nee nee. Tuurlijk willen wij dat, maar daar zijn ze ook topsporter voor. Je bent lijdend voorwerp, dat weet je als je topsporter of artiest bent. | |
PirE | maandag 9 mei 2011 @ 20:06 |
In een bergetappe heb je maar een beperkt aantal renners die echt koersen voor de winst. Daarachter zullen ze vast niet zulke grote risico's nemen. Een heuveletappe is wat dat betreft gevaarlijker omdat er veel meer renners mee willen/kunnen doen voor de overwinning. | |
superkokje | maandag 9 mei 2011 @ 20:08 |
Voor een groot gedeelte waar,maar topsporters kunnen ook tegen zichzelf in bescherming woreden genomen. Het gaat helaas tegenwoordig alleen nog maar om de commercie. Kijk maar naar het circus rond de grote rondes, met name de tour | |
Lagrinta | maandag 9 mei 2011 @ 20:08 |
Ja, maar dat is niet perse gevaarlijker. E wat wil je, afdalingen afschaffen omdat er af en toe een incident is? Het gaat erom dat je niet met een smak op de weg terechtkomt. Renners breken vaak een sleutelbeen als ze langzaam rijden, rijden ze harder dan schuiven ze door. | |
Lagrinta | maandag 9 mei 2011 @ 20:09 |
Renners weten goed wat ze willen maar ze moeten zelf een vuist maken en publiek moet zn verstand gebruiken. | |
Lagrinta | maandag 9 mei 2011 @ 20:10 |
Kijk maar naar Roubaix. Het vermoeden was dat door het goede weer er veel valpartijn waren omdat veel renners er net aan bleven hange en daarom risico's namen. | |
Ericr | maandag 9 mei 2011 @ 20:11 |
Ja maar dat hoeft het niet gevaarlijker te maken, je bent daardoor ook veel alerter normaal gesproken. Heb zelf een absolute hekel aan afdalen omdat ik dieptezicht mis en hoe hoger de snelheid des te lastiger ik situaties goed kan inschatten maar een profrenner zal over het algemeen in afdalingen zich ten volste kunnen concentreren terwijl in een peleton op het vlakke die concentratie nog wel eens wegvalt met alle gevolgen van dien. | |
superkokje | maandag 9 mei 2011 @ 20:11 |
bergetappes zeker niet afschaffen. Wel rekening houden met het soort afdaling en de kwaliteit van het wegdek. dan beperk je al enige risico's. Zoals verwacht in de giro, waarom rijden over modder(zand) weggetjes | |
superkokje | maandag 9 mei 2011 @ 20:11 |
![]() | |
Lagrinta | maandag 9 mei 2011 @ 20:12 |
En toch is het mooi: Dat wegdek en die stuurmanskunsten. ![]() | |
alpeko | maandag 9 mei 2011 @ 20:13 |
O, zeer zeker wel. Natuurlijk kun je ook als je nagenoeg stil staat verkeerd terecht komen. Mijn vader heeft met minimale snelheid een schedelbasisfractuur opgelopen. Maar de kans op letsel neemt bij hogere snelheid natuurlijk gewoon exponentieel toe. O, nee, zeer zeker niet. Het hoort er helaas bij. We begeven ons ook iedere dag in het drukke verkeer terwijl we weten dat dat ook fout kan gaan. | |
Bombvis | maandag 9 mei 2011 @ 20:13 |
Dat heb ik ook gehoord bij het interview van Karl Vannieuwkerke, die vertelde ook dat hij tegen iemand anders was aangereden en daardoor uit balans raakte. Echter wist hij het ook niet zeker weten | |
Lagrinta | maandag 9 mei 2011 @ 20:14 |
Als je op je hoofd valt wel natuurlijk. Val je met een smak heb je breuken, glij je door dan heb je typische schaafwonden die bij fietsen horen. | |
Eenskijken | maandag 9 mei 2011 @ 20:18 |
zweethandjes als ik er naar kijk.. je bent zó kwetsbaar op een fiets.. brr | |
franklop | maandag 9 mei 2011 @ 20:19 |
| |
komrad | maandag 9 mei 2011 @ 20:21 |
Wat een verschrikkelijk nieuws, ![]() En wat een dilemma voor de ploeg en ploegleiding. Je kunt het niet goed doen, maak je al leiding een keuze dan ontneem je de renners de keuze en neem je geen besluit dan ontstaat er een lastig groepsproces (3 willen wel starten, 2 weten het nog niet, 3 willen niet starten). Al met al denk ik toch dat dit het verstandigste is wat de leiding kon doen. Wat het overigens voor de renners niet gemakkelijker maakt. En over de veiligheid: Je kunt er lang over praten maar een aantal sporten hebben, hoe erg ook, een risico in zich. Dat geldt voor wielrenner, maar bijvoorbeeld ook voor boksen. Over het algemeen denk ik dat de trainingen, op de openbare weg, nog veel gevaarlijker zijn dan de wedstrijden. Goed nadenken over de veiligheid van de wegen die gekozen worden mag en moet altijd onderdeel van de afweging van de organisatie zijn. Helaas kan het overal gebeuren en zijn er geen garanties. Gevoelsmatig is er iets oppervlakkigs in de reacties van het peloton (niet perse van de individuen). Ik kan dat niet uitleggen maar het voelt, hoewel ik weet dat de rond afblazen geen optie is, fout om morgen (of misschien) overmorgen 'gewoon' door te gaan. Afsluitend: Reflectie is krachtig en speelt in een rouwproces vaak een rol, maar hoe reflecteer je als betrokkene op zoiets..... | |
franklop | maandag 9 mei 2011 @ 20:30 |
nu aandacht bij Holland Sport, met Kai Reus, Rob Harmeling en Steven de Jongh | |
SuikerVuist | maandag 9 mei 2011 @ 20:31 |
Ik kan me zo voorstellen dat de meesten hem nauwelijks kenden. Vreemd dat ik me dat niet kan herinneren. Heeft Riis toen daadwerkelijk een aanval geplaatst - of is dat idee vooraf door de ploegleiding uit z'n hoofd gepraat? | |
Beregd | maandag 9 mei 2011 @ 20:33 |
Ik denk dat elke renner dit wel ergens raakt, hoor. Kan me niet voorstellen dat je als het je beroep is, hier niet stil van wordt. Kennen of niet. | |
nodisch18 | maandag 9 mei 2011 @ 20:34 |
antwoord hierop zie je op ned3 | |
Zelva | maandag 9 mei 2011 @ 20:38 |
![]() Tarbes-Pau was een dag na Casartelli. | |
komrad | maandag 9 mei 2011 @ 20:39 |
Ik geloof echt dat het ieder individu die er bij betrokken is (direct of indirect) raakt. Wat ik bedoel is dat het geheel van de reacties bij mij ergens iets oppervlakkigs oproept. zie verder mijn vorige reactie | |
masterofthetelecaster | maandag 9 mei 2011 @ 20:41 |
![]() het maakt het extra triest dat zijn vrouw in verwachting is RIP | |
alpeko | maandag 9 mei 2011 @ 20:42 |
Nu geheel toevallig gevolgd door een reportage over Horillio. Die kwam ook niet best terecht toen. | |
TheArt | maandag 9 mei 2011 @ 20:45 |
Je zal het maar zien gebeuren ![]() | |
No-P | maandag 9 mei 2011 @ 20:48 |
Ik denk het ook. Garmin: "On a day like today we are all teammates" | |
Anti-vermoeidheid | maandag 9 mei 2011 @ 21:02 |
1 minuut stilte gehouden op de training! | |
ItaloDancer | maandag 9 mei 2011 @ 21:13 |
Pfff, dit interview met Kurt Hovelynck: http://www.sporza.be/cm/s(...)wielrennen/1.1020179![]() | |
vosss | maandag 9 mei 2011 @ 21:14 |
Geen filmpje van de crash? | |
Sautor | maandag 9 mei 2011 @ 21:14 |
Ik vind die met Renaat erg om te horen | |
Hoolii | maandag 9 mei 2011 @ 21:20 |
emotioneel interview, maar trek direct mijn twijfels of je dit als journalist nu wel moet doen? Die jonge is 1 groot emotioneel wrak, maar misschien werkt t ook wel positief voor hem om over zijn vriend te praten. zwarte dag dit | |
DeeBee | maandag 9 mei 2011 @ 21:23 |
Die jongen... ![]() Zelf zwaar gecrashed en 3 collega's / vrienden verloren erdoor, kan mij voorstellen dat het niet meer zo hoeft van hem, pff... ![]() | |
Sautor | maandag 9 mei 2011 @ 21:26 |
Sowieso niet dezelfde avond lijkt mij, je gaat nu toch ook niet de vrouw van Weylandt interviewen? | |
Hoolii | maandag 9 mei 2011 @ 21:27 |
Nee vandaar de twijfels | |
Zwansen | maandag 9 mei 2011 @ 21:30 |
Damn.... ![]() ![]() | |
Wereldgozer | maandag 9 mei 2011 @ 21:30 |
Pfff... die gozer is zwaar kapot gegaan door het wielrennen zeg. | |
superkokje | maandag 9 mei 2011 @ 21:33 |
das heftig. Die stapt niet meer op | |
Leatherface | maandag 9 mei 2011 @ 21:34 |
Jezus, Weylandt heeft blijkbaar Hovelynck zijn leven gered na diens val in de Ronde van Belgie... | |
Sautor | maandag 9 mei 2011 @ 21:37 |
En dus ook nog eens 2 andere goede vrienden kwijtgeraakt door ongelukken. | |
Leatherface | maandag 9 mei 2011 @ 21:38 |
Ja, Frederiek Nolf en Dimitri De Fauw. Dat waren trouwens geen ongelukken. Nolf overleed aan een hartaanval in Qatar en De Fauw pleegde zelfmoord. | |
OProg | maandag 9 mei 2011 @ 21:41 |
De Fauw is zich altijd schuldig blijven voelen voor de botsing met Isaac Gálvez, dus ergens ook wel slachtoffer van een val. | |
Leatherface | maandag 9 mei 2011 @ 21:42 |
Ja, dat heb ik inderdaad gelezen. | |
jpjedi | maandag 9 mei 2011 @ 21:47 |
Ik ben ook een sissie in de afdaling. Wouter was voor de duvel niet bang... | |
superkokje | maandag 9 mei 2011 @ 21:53 |
We gaan gewoon verder http://nos.nl/artikel/239(...)-dinsdag-verder.html | |
TLC | maandag 9 mei 2011 @ 22:13 |
De eerste reactie op dit forum na de overwinning van Weylandt in Middelburg.. ![]() | |
TheFastOne | maandag 9 mei 2011 @ 22:16 |
Alles komt vandaag op een hele rare manier samen.... | |
#ANONIEM | maandag 9 mei 2011 @ 22:17 |
Jeetje wat een dag. Ik heb de beelden gelukkig niet gezien, maar wat verschrikkelijk dit. | |
Pino112 | maandag 9 mei 2011 @ 22:19 |
Zo zijn er ook nog een paar posts uit #1 die een beetje cru zijn nu, over doden enzo ![]() | |
Lagrinta | maandag 9 mei 2011 @ 22:19 |
Dacht er ook aan. | |
WaZa | maandag 9 mei 2011 @ 22:21 |
Het is en blijft onbegrijpelijk wat er is gebeurd zeer zwarte dag in de wielerwereld ! | |
chufi | maandag 9 mei 2011 @ 22:25 |
Ik denk een onoverzichtelijke bocht , stuurfout en raakt de rotswand ..... Val vol op zn gezicht/neus | |
SjaakVilleneuve | maandag 9 mei 2011 @ 22:26 |
Ik zat me nog "druk" te maken over Ajax vandaag .. Kom je thuis,net te laat voor Sporza .. ik kijk even naar Eurosport. Ik hoor Danny heel somber praten, Dan weetje eigenlijk al te veel. Zelf ben ik ooit aangereden tijdens een training door een auto, Ik schoof over de motorkap en kwam "gelukkig" op mijn rug terecht. Kriebels in mijn maag, ik weet me ook niet goed te uiten. Hoop dat Wouter geen pijn heeft gehad, | |
koekjestrommel1 | maandag 9 mei 2011 @ 22:27 |
Hij was volgens de docter op slag dood. Beelden net gezien, geen aanrader. | |
chufi | maandag 9 mei 2011 @ 22:28 |
Ja dat... Op de close up was ie al niet meer denk zo... ![]() | |
SuikerVuist | maandag 9 mei 2011 @ 22:30 |
Dus als ik het goed begrijp zou Riis na of voor de rit naar Pau hebben gezegd dat als Casartelli niet was verongelukt hij - Riis - dan in die rit (Tarbes-Pau) had aangevallen. Als dat zo is snap ik uberhaupt niet dat hij dat dat dan niet voor zich heeft gehouden. Laat ook maar, ik ben niet erg helder vandaag. | |
Pino112 | maandag 9 mei 2011 @ 22:41 |
Oei, ik lees allemaal dingen over Jeroen van Inkel, zou live op de radio nadat het overlijden bekend was geworden grapjes hebben gemaakt ![]() ![]() ![]() | |
chufi | maandag 9 mei 2011 @ 22:42 |
Nee ik heb de radio niet aanstaan als ik TV kijk | |
maril | maandag 9 mei 2011 @ 22:42 |
Riss had destijds een normale etappe willen rijden. Hij was sterk en zag toen dat Indurain niet goed was, hij zegt dat hij eeen kans had gehad die tour die tour te winnen als hij normaal had mogen rijden. dat jaar won Indurain een jaar later Riss. Maar ik heb later van veel renners gelezen dat die tourrit heel vermoeiend is in een draf, het was ook nog eens de langste etappe geloof ik. | |
maril | maandag 9 mei 2011 @ 22:45 |
Ik heb ook nooit begrepen waarom Riss dat niet voor zichzelf heeft gehouden. Doping zal zn hersens wel beinvloed hebben. | |
Eenskijken | maandag 9 mei 2011 @ 22:56 |
is het misschien niet een idee om toch een soort van integraalhelmen, al dan niet in lichte en kleinere, puntige vorm , te verplichten in bergetappes? ja, het is niet aerodynamisch, en ja het kost snelheid maar het redt wel levens.. en de helmen die ze nu hebben 'kosten' ook al snelheid. | |
de_boswachter | maandag 9 mei 2011 @ 23:04 |
Who gives a fuck. Luistert toch geen hond naar die kerel met zijn midlifecrisis. | |
Lagrinta | maandag 9 mei 2011 @ 23:06 |
Hoeveel doden zijn er gevallen in de afdaling? Casartelli zonder helm en Weylandt met helm. Kivilev op het vlakke, Manuel San Remo op het vlakke. Die afdaling is niet eens gevaarlijk, zon muurtje is gevaarlijk. | |
SuikerVuist | maandag 9 mei 2011 @ 23:08 |
Helder, bedankt. Die hele etappe heb ik waarschijnlijk gemist destijds. Ik weet ook niet wat en wanneer de TdF directie toen besloot om met die etappe aan te vangen. Werd er later ook niet gezegd dat Virenque eigenlijk wel op de hoogte was van het overlijden van Casartelli toen hij won in Cauterets? | |
Marcoss | maandag 9 mei 2011 @ 23:08 |
| |
jpjedi | maandag 9 mei 2011 @ 23:09 |
Van Mechelen ( Donckers koffie) ligt in coma na zijn val gisteren. Wat een ellende allemaal. ![]() | |
maril | maandag 9 mei 2011 @ 23:10 |
Mooi geschreven. http://johanbruyneel.com/blog/wouter_weylandt.html | |
Lagrinta | maandag 9 mei 2011 @ 23:14 |
Hugo Camps en Wuyts bij Canvas. Mooie TV. | |
hooibaal | maandag 9 mei 2011 @ 23:18 |
Terecht dat er na gebeurtenissen als deze gediscussieerd wordt of de bestaande veiligheidsreglementen nog toereikend zijn. Hopelijk zijn we niet zo naief om te denken dat je ongelukken altijd kan uitsluiten. Of dat renners met oortjes in, geen stuurfouten maken. | |
Waaghals | maandag 9 mei 2011 @ 23:19 |
Ik zat gister toevallig nog te lezen over de tragische dood van Monsere en zijn zoontje. En dan een dag later dit ![]() | |
Hyperdude | maandag 9 mei 2011 @ 23:29 |
Sporza interview met Kurt Hovelijnck over Weylandt. Zelf een paar jaar geleden een paar weken in coma gelegen na valpartij. http://www.sporza.be/cm/s(...)_Giro_2011/1.1020064 | |
Lagrinta | maandag 9 mei 2011 @ 23:38 |
Ik vind Bruyneel vaak een lul, maar dit kan hij als geen ander. Voor het eerst vochtige ogen. Wat een mooie beschrijving van de mooiste sport die er is. | |
Lagrinta | maandag 9 mei 2011 @ 23:42 |
Die jongen heeft het helemaal gehad. | |
jpjedi | maandag 9 mei 2011 @ 23:44 |
http://www.sporza.be/cm/s(...)wielrennen/1.1020248 Wuyts en camps.. | |
Lagrinta | maandag 9 mei 2011 @ 23:48 |
Die Camps gaf mooi tegengas want Wuyts dwaalt af, dit had niets met het dubieuze parcours te maken. Die Camp is ook echt een briljante poëet. | |
chufi | maandag 9 mei 2011 @ 23:48 |
ja dat. Ieder mens heeft gevoel | |
wimderon | maandag 9 mei 2011 @ 23:49 |
We moeten nu ook niet ineens alles gaan dramatiseren. Hoe erg het ook is, het is een risico van de sport, zoals aan zoveel andere sporten/beroepen risico's verbonden zitten. Heel veel meer dan wat er nu aan veiligheid ingebouwd zit (helmplicht, oortjes, seingevers) is ook niet mogelijk en eens in de zoveel tijd slaat het noodlot dan helaas toe. Er kan rekening gehouden worden met parcoursen, maar er zijn ook genoeg voorbeelden van dergelijke incidenten die op het vlakke of op een of andere lullige plek gebeurd zijn. | |
hole1988 | maandag 9 mei 2011 @ 23:54 |
hier wat beelden van oa het technisch onderzoek | |
Pino112 | dinsdag 10 mei 2011 @ 00:00 |
Fuck hé, die hele fiets is ook helemaal kapot. Dus hij is links tegen dat lage muurtje aangereden, en toen over de kop 20 meter verder? ![]() Ik kan het verdomme nog niet geloven ![]() ![]() | |
hole1988 | dinsdag 10 mei 2011 @ 00:11 |
mijn Italiaans is niet opperbest kan ik je melden. | |
Bombvis | dinsdag 10 mei 2011 @ 00:17 |
Mijn Italiaans is ook niks, maar als die tegen het begin van het muurtje is gekomen en geland is op de plek waar velen van ons hem hebben zien liggen, dan is die inderdaad echter meters verder geland. Stukje van Bruyneel was trouwens erg mooi om te lezen, kreeg er kippenvel van | |
hole1988 | dinsdag 10 mei 2011 @ 00:18 |
Interview met Ducrot http://nos.nl/l/239232 | |
hole1988 | dinsdag 10 mei 2011 @ 00:24 |
hier dezelfde beelden als het YT filmpje, maar dan bij Nieuwsuur http://nos.nl/l/239236 | |
lolcat811 | dinsdag 10 mei 2011 @ 00:38 |
Wielergek Vlaanderen in z'n hart geraakt ![]() Vaarwel Wouter, je zal hard gemist worden. ![]() Hier het statement van z'n boezemvriend en stadsgenoot Tyler Farrar: Grijpt je naar de keel ![]() | |
Bombvis | dinsdag 10 mei 2011 @ 00:38 |
En het is ondertussen 10 mei geworden, 365 dagen na de glorieuze overwinning van Weylandt in Middelburg ![]() | |
hole1988 | dinsdag 10 mei 2011 @ 00:45 |
| |
Blik | dinsdag 10 mei 2011 @ 00:46 |
Ik zit in Frankrijk op dit moment voor training zonder enige vorm van communicatie gedurende de sessies. Ik ben er stel van geworden. Wellicht een lompe vraag, maar ik ben toch erg benieuwd naar beelden. Alles op Youtube is al weg RIP Wouter ![]() | |
hole1988 | dinsdag 10 mei 2011 @ 00:54 |
| |
komrad | dinsdag 10 mei 2011 @ 00:58 |
de ploeg zal morgen starten volgens nu.nl | |
Beregd | dinsdag 10 mei 2011 @ 06:46 |
Erg flauwe reactie van Wuyts. Mooi eerbetoon van Camps. | |
SuikerVuist | dinsdag 10 mei 2011 @ 07:40 |
Ik snap niet wat Wuyts bedoelde met dat het onverantwoord was dat die lange afdaling "in deze fase van de Giro" zat. Is het dan gevaarlijker dan in de 3e week? edit: als het om het grote aantal renners in die afdaling gaat, hadden ze het parcours selectiever moeten maken. heeft niks met de beginfase van de Giro te maken. Sowieso... als je deze afdaling al veel te gevaarlijk vind kun je beter compleet stoppen met fietsen in Italië. [ Bericht 11% gewijzigd door SuikerVuist op 10-05-2011 08:26:44 ] | |
SaintOfKillers | dinsdag 10 mei 2011 @ 07:53 |
Weylandt stuurde eergisteren nog een berichtje aan zijn manager met de melding dat hij de Giro te gevaarlijk vond worden. | |
SuikerVuist | dinsdag 10 mei 2011 @ 08:33 |
Er zijn ook renners die de Scheldeprijs te gevaarlijk vinden worden. | |
Beregd | dinsdag 10 mei 2011 @ 08:47 |
Ging overigens niet over het parcours, maar over hoe er door de renners gekoerst werd. | |
Drebbelman | dinsdag 10 mei 2011 @ 09:31 |
Je ziet toch wel vaker aan het begin van zo'n grote ronde dat er veel nervositeit is in de laatste kilometers, zeker als de kans op een massasprint groot is en iedere ploeg aan het knokken is voor hun positie. Leidde de afgelopen jaren toch vaak tot valpartijen in de laatste kilometers. Wat betreft het rijgedrag van renners kan ik me de reactie dus wel voorstellen, maar het lijkt nu niet zo van toepassing, aangezien het zo'n 27km voor de finish plaats vond, en hij alleen fietste. Het blijft toch een 'normaal' werkongeval. | |
Leatherface | dinsdag 10 mei 2011 @ 09:56 |
Leopard-Trek gaat dus door. Ik zou dus meteen naar huis gaan als een ploegmaat van me verongelukt, vermoed ik. | |
Waaghals | dinsdag 10 mei 2011 @ 09:58 |
Ja maar als het in de laatste week was gebeurd, dan vind men het onverantwoord om zwaarvermoeide renners nog zo'n afdaling te laten doen. Hoe verschrikkelijk het ook is, het blijft een noodlottig ongeluk. | |
SuikerVuist | dinsdag 10 mei 2011 @ 10:00 |
^ Precies. Misschien dat het geen goed idee was om voor die lange afdaling op dat moment in de wedstrijd geen noemenswaardige hindernissen in het parcours op te nemen. Maar dat is dan ook alles. Ik vind het misselijkmakend van Wuyts en anderen om de dood van Weylandt min of meer toe te schrijven aan de Giro organisatoren. Misschien spreek ik voor m'n beurt, maar het heeft er toch alle schijn van dat het niet aan de moeilijkheidsgraad van de afdaling - of het koersgedrag van de overige renners lag. | |
Morpheus2002 | dinsdag 10 mei 2011 @ 10:10 |
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)rlijk-geworden.dhtml Foto van zijn vriendin. Arme vrouw ![]() | |
JohnDDD | dinsdag 10 mei 2011 @ 10:12 |
Vreselijk dit. Zijn val lijkt mij een kwestie van pure pech. Een klein beetje onoplettendheid op precies het verkeerde moment en je slaat met 90 km/u tegen je muurtje met je carbonfiets, ja, dan kan het slecht aflopen...vreselijk | |
maril | dinsdag 10 mei 2011 @ 10:21 |
Mogelijk starten ze alleen vandaag, maar morgen niet voor een eerbetoon van hun collega(leopard) vandaag. T, AD moet zich diep schamen dat blad is van stuitend niveau geworden. Om zo.n foto van zn vrouw te plaatsen. | |
Beregd | dinsdag 10 mei 2011 @ 10:22 |
En dan krijg je quotes van Wuyts alsBuiten het feit dat het compleet irrelevant is, is het ook nog eens gewoon onjuist. | |
SaintOfKillers | dinsdag 10 mei 2011 @ 10:41 |
Als je pech hebt, kan je in elke wedstrijd op elke plek ongelukkig vallen en zelfs omkomen Dat verandert echter weinig aan de sensatiezucht van de Giro-organisatie die een sowieso al gevaarlijke sport nog wat onnodig gevaarlijker wil maken. In dit geval stond het drama los van hun geïmproviseerde stuntjes (daar komen ze trouwens ontzettend goed weg), maar karma-gewijs krijgen ze gewoon waar ze al jaren om vragen. | |
OProg | dinsdag 10 mei 2011 @ 10:42 |
Misschien is het ook wel goed om samen verder te gaan om het te verwerken. Dat blijft lastig te beoordelen. | |
Leatherface | dinsdag 10 mei 2011 @ 10:45 |
Is heel wel mogelijk en ik vel er ook geen waardeoordeel over. Ik hoop bovenal dat ze doen wat voor hen het beste helpt in het verwerkingsproces. Maar ik zou het zelf niet kunnen. | |
franklop | dinsdag 10 mei 2011 @ 11:03 |
Mja Panasonic ging in 1995 ook door, terwijl Sky vorig jaar de Vuelta verliet toen een lid van het team overleed tijdens de koers. Iedereen heeft zijn eigen proces. | |
Waaghals | dinsdag 10 mei 2011 @ 11:05 |
Panasonic? Dat is een ander team. Motorola was het toen | |
franklop | dinsdag 10 mei 2011 @ 11:07 |
was even inde war met het team van de Breuk toen | |
Waaghals | dinsdag 10 mei 2011 @ 11:08 |
dat was ONCE ![]() | |
franklop | dinsdag 10 mei 2011 @ 11:09 |
ik moet soms gewoon mn mond houden ![]() | |
Waaghals | dinsdag 10 mei 2011 @ 11:09 |
overkomt de beste ![]() | |
Felagund | dinsdag 10 mei 2011 @ 11:30 |
Zoals verwacht is de 4e rit geneutraliseerd.Bron: nos | |
SuikerVuist | dinsdag 10 mei 2011 @ 11:33 |
^ Mooi. Bij Androni wilden ze koersen, dus kun je het maar beter niet aan de renners overlaten zoals eerst de bedoeling was...Ja, WTF. Bovendien is het zo dat er in het verleden op de 1e van 4 HC cols niet altijd gekoerst werd, dus of dat om "nobele" reden is besloten is zeer de vraag. Niet mee eens. Voor de Giro begon is er overigens al een etappe ingekort vanwege een te gevaarlijke finale. Dus het is niet zo dat de veiligheid van de renners ze helemaal niets kan schelen. Het is eigenlijk alleen de afdaling van de Crostis die voor ophef heeft gezorgd. Dat is zonder die vangnetten inderdaad gekkenwerk, maar ik weet niet hoe dat eruit zou hebben komen te zien met die vangnetten. Ik vraag me trouwens af of de Giro de laatste jaren objectief gevaarlijker is dan de Tour. Dat er gemiddeld meer zware valpartijen zijn bedoel ik dan. Die indruk krijg ik niet meteen. [ Bericht 0% gewijzigd door SuikerVuist op 10-05-2011 11:38:41 ] | |
alpeko | dinsdag 10 mei 2011 @ 11:39 |
Ik denk inderdaad dat dat wel meevalt. Denk alleen al aan vorig jaar in de Tour toen Cancellara de koers neutraliseerde vanwege de valpartij van Andy. En denk aan de valpartij van Frank op de kasseien. | |
Morpheus2002 | dinsdag 10 mei 2011 @ 11:45 |
Is de rit al begonnen? | |
Pino112 | dinsdag 10 mei 2011 @ 11:57 |
Die site ![]() ![]() | |
Szura | dinsdag 10 mei 2011 @ 12:04 |
Het AD moet optyfen met die Telegraaf-acties ![]() | |
Leatherface | dinsdag 10 mei 2011 @ 12:05 |
Ik ben er nog steeds een beetje ondersteboven van. | |
TheArt | dinsdag 10 mei 2011 @ 12:18 |
Jep, ik ook. Zeker te beseffen dat je zijn naam nooit meer in een uitslag tegen gaat komen, dat je zijn naam nooit meer in een koersverslag gaat horen vallen. Echt even slikken dan ja.
| |
baggerbaas | dinsdag 10 mei 2011 @ 12:26 |
Wat dat betreft is Christophe Vandegoor een heel stuk realistischer: http://sporza.be/cm/1.1020320?view=popupPlayer | |
lolcat811 | dinsdag 10 mei 2011 @ 12:41 |
De minuut stilte: http://www.sporza.be/cm/s(...)_Giro_2011/1.1020497 | |
lolcat811 | dinsdag 10 mei 2011 @ 12:44 |
| |
Leatherface | dinsdag 10 mei 2011 @ 12:45 |
Heel begrijpelijk. | |
TargaFlorio | dinsdag 10 mei 2011 @ 12:46 |
Inderdaad | |
Felagund | dinsdag 10 mei 2011 @ 12:48 |
Mooie column van Vanieuwkerke:
| |
Felagund | dinsdag 10 mei 2011 @ 12:49 |
Inderdaad, het lijkt me dat je als goede vriend ook bij de begravenis/crematie aanwezig wil zijn. | |
SteveBudin | dinsdag 10 mei 2011 @ 13:05 |
Ik snap het wel dat Farrar uit de Giro stapt. Denk dat hij als vriend en trainingsmaat een stuk meer contact had met Weylandt dan een aantal van zijn Leopard-ploeggenoten die misschien een totaal ander programma volgden. | |
Leatherface | dinsdag 10 mei 2011 @ 13:10 |
Ow, en Jeroen van Inkel. ![]() Q Music, paupers dat het zijn. ![]() | |
Pino112 | dinsdag 10 mei 2011 @ 13:12 |
Wat een kut'grap' was dat zeg, ik had het even teruggeluisterd ![]() ![]() ![]() | |
Lagrinta | dinsdag 10 mei 2011 @ 13:12 |
Dat meisje vind ik net zo triest. Vrouwen zijn trouwens best gevoelloos in dat soort situaties. Ze begrijpen doorgaans al weinig wat voor impact topsport heeft op mensen. En dan wat lacherig gaan doen, omdat ze zich geen houding kunnen geven. Ik haat vrouwen echt op dat soort momenten. | |
Leatherface | dinsdag 10 mei 2011 @ 13:12 |
Inderdaad. ![]() | |
Narcotical | dinsdag 10 mei 2011 @ 13:14 |
Wat zei hij dan precies? Niet dat het er heel veel toe doet eigenlijk, grappen over dit soort dingen zijn altijd onsmakelijk en ongepast.. | |
Bismarck | dinsdag 10 mei 2011 @ 13:15 |
Denk dat als je aan de meeste renners vraagt dat ze zullen antwoorden 'koersen', maar dat ze zich uiteraard wel neerleggen bij de beslissing om een neutrale etappe te rijden. Het is een wedstrijd en geen defilé. | |
Lagrinta | dinsdag 10 mei 2011 @ 13:16 |
De eerste de beste renner die wil koersen wordt van zn fiets geslagen door Cavendish. | |
Pino112 | dinsdag 10 mei 2011 @ 13:16 |
http://twaud.io/r18R | |
Lagrinta | dinsdag 10 mei 2011 @ 13:17 |
En dan, lekker alleen thuis zitten? | |
franklop | dinsdag 10 mei 2011 @ 13:19 |
wat zei die dan? Heb Qmusic aan staaan hier, maar niet gehoord.. | |
Leatherface | dinsdag 10 mei 2011 @ 13:20 |
Tijd voor bezinning en rouw. Maar nogmaals, iedere renner heeft zijn eigen verwerkingsproces. De opmerking van Gianni Savio dat de koers moet doorgaan is evenzeer te verdedigen. | |
Leatherface | dinsdag 10 mei 2011 @ 13:21 |
Een hele korte 'minuut stilte' ingelasten en dan vervolgens lachend zeggen: haha, dat gaat ons luisteraars kosten. Hier is het terug te horen: http://twaud.io/r18R Bijzonder smakeloos wat mij betreft. | |
Lagrinta | dinsdag 10 mei 2011 @ 13:21 |
La Gazzetta heeft ook gewoon videobeelden op de website. Dat is wat anders dan shockeren met een foto, maar dit is 2011, fatsoen is er niet meer. Kijk naar die Sjuul Paradijs die ging bellen met die Ruben, dat jochie dat als enige overlevende van die vliegramp bij Tripoli in het ziekenhuis lag. Als die Ruben familie van mij was, had iemand mij moeten bedwingen anders kon Paradijs ook richting hospitaal. | |
Narcotical | dinsdag 10 mei 2011 @ 13:22 |
Senk joe ![]() Beetje smakeloos dit ook weer van van Inkel | |
farscapevr8 | dinsdag 10 mei 2011 @ 13:24 |
tja en op elk 8 uur journaal zien we beelden van dooddrijvende aziaten, neergemaaide afrikanen etc etc, daar kijken we gewoon doorheen | |
Lagrinta | dinsdag 10 mei 2011 @ 13:24 |
Wuyts is een smerige demagoog. Wel een gevoelsmens maar hij denkt niet na. Levensgevaarlijk die cols.Ja als je Frans Duijts bent wel. maar niet voor topsporters. | |
SuikerVuist | dinsdag 10 mei 2011 @ 13:26 |
Van Inkel heeft z'n excuses aangeboden... op Twitter. Zo gaat dat tegenwoordig. http://twitter.com/JeroenvanInkel | |
Leatherface | dinsdag 10 mei 2011 @ 13:27 |
Nou, dan hoop ik voor hem dat ze zijn excuses aanvaarden. Maar beter denkt ie twee keer na voordat ie met zo'n grappen komt. | |
Bismarck | dinsdag 10 mei 2011 @ 13:28 |
Ondoordachte acties zijn Cavendish wel toevertrouwd. Wat Leatherface zegt, iedere renner heeft zijn eigen verwerkingsproces en voor wel koersen valt evenveel te zeggen als voor niet koersen. Gegeven het belang van de wedstrijd en het feit dat dit voor enkele ploegen de belangrijkste wedstrijd van het jaar is, vind ik het begrijpelijk dat er voorstanders van wel koersen zijn. | |
SteveBudin | dinsdag 10 mei 2011 @ 13:29 |
Volgens mij was die quote over de luisteraars meer een reactie op de uitspraak van Patricia: "Ik kende hem toch niet" na die stilte van 3 seconden. Debiel technisch dingetje. Je kan geeneens >10 seconden stil zijn op de radio dan start er automatisch een liedje op omdat het systeem dan denkt dat er een storing is. | |
Lagrinta | dinsdag 10 mei 2011 @ 13:30 |
Ik vind vrijwel geen enkel beeld schokkend in feite. Maar ik ben ook niet helemaal normaal denk ik. Iedereen waarschuwde me maar ik vond de beelden ernstig maar ik ben niet gauw onder de indruk. Maar verder het feit dat ie overleden is doet me wel zeer veel. | |
Pino112 | dinsdag 10 mei 2011 @ 13:30 |
Kan wel, is wel eens gebeurd op 3FM, maar goed, dat ter zijde. | |
Leatherface | dinsdag 10 mei 2011 @ 13:30 |
Hmm, misschien is de opmerking inderdaad een beetje uit de context. In een radiouitzending is er weinig tijd en ruimte voor reflectie. Misschien zijn mijn uitlatingen dan ook wat te fel. Maar goed, hopelijk leren ze ervan. | |
Narcotical | dinsdag 10 mei 2011 @ 13:33 |
Dit ook.. Hoelang zit die gast al op de radio.. Neem aan dat je na een beetje mediatraining wel weet hoe je hier mee om moet gaan.. Hij gaat "desgewenst" zijn excuses aanbieden.. Voor mij komt dat over als: "Ik bied mn excuses aan omdat iedereen dat wil maar eigenlijk heb ik er geen spijt van.." Walgelijk.. ![]() | |
Pino112 | dinsdag 10 mei 2011 @ 13:34 |
Inderdaad, hij doet het alleen omdat het moet imo ![]() | |
Lagrinta | dinsdag 10 mei 2011 @ 13:34 |
Van Inkel reageerde op dommig gedrag van een doos. Hoe dat meisje het ook zei:"sorry jongens, maar ik zit nog steeds met die wielrennen in mn hoofd". Op zon toon iets zeggen doen alleen oppervlakkige domme wijven van de Blackberry en Wayfarer generatie. Hollywood leegheid zeg maar. | |
Leatherface | dinsdag 10 mei 2011 @ 13:35 |
Dat is absoluut een terecht punt dat je maakt. Maar er is altijd sprake van een psychologische afstand. Dat kan te maken hebben met de geografische afstand of culturele aspecten. Topsport heeft natuurlijk fans, dat weegt zwaar mee. Sommigen hier leven heel intens mee met de wielrennerij, ikzelf incluis. Niet iedereen is of was natuurlijk een grote supporter van Weylandt. Maar je zag hem veel in actie in koersen, of je nu zelf aan het parcours stond of aan de beeldhuis gekluisterd was. | |
Lagrinta | dinsdag 10 mei 2011 @ 13:36 |
Excuses moet je nooit eisen, maar je moet ook niet zeggen dat je excuses aanbiedt omdat het gewenst is. Wederom gaat Inkel in de fout. Stumper is het. | |
Beregd | dinsdag 10 mei 2011 @ 13:38 |
nou ja, lekker belangrijk... | |
Leatherface | dinsdag 10 mei 2011 @ 13:38 |
Ik vond de opmerking heel ongepast en storend. Wel moet ik hem gelijk geven in dat liveradio geen ruimte voor correctie biedt. Het is onmiddelijk fout. Maar ik denk wel dat op dat moment je primaire emotie overheerst. Als hij oprecht aangedaan was, kwam het er vast heel anders uit. | |
zlakto | dinsdag 10 mei 2011 @ 13:38 |
| |
OProg | dinsdag 10 mei 2011 @ 13:39 |
Ik hoop dat ze op het einde niet alleen zijn ploeg maar ook Farrar naar voren laten rijden. Hij was toch het meest betrokken bij Weylandt. | |
Ereinion | dinsdag 10 mei 2011 @ 13:40 |
Denk ik ook wel, hoewel je op tv ook nou niet vaak mensen live dood ziet gaan. Iedereen die lange tijd op het internet doorbrengt heeft vast wel allemaal gruwelijke beelden gezien, maar ik weet zeker dat ik die beelden van hoe hij daar op die weg lag nooit meer zal vergeten. Dat komt natuurlijk ook omdat je hem (als sporter) kent, en dat je eerst nog in onzekerheid of het hopelijk nog goed met hem komt. Daarom worden die foto's op de AD site natuurlijk een stuk onsmakelijker, dat zijn dingen die je echt nooit meer hoeft te zien. Over de randdebiel Van Inkel kunnen we denk ik beter geen woorden vuil maken. | |
Lagrinta | dinsdag 10 mei 2011 @ 13:41 |
http://www.sporza.be/cm/s(...)wielrennen/1.1020541 Zie em zitten dan, de demagoog. | |
Beregd | dinsdag 10 mei 2011 @ 13:45 |
Gelukkig zat Camps erbij, respect hoe hij eer betoonde. | |
Lagrinta | dinsdag 10 mei 2011 @ 13:47 |
Camps, ja wat een poëet. Aan wielrennen kleefde altijd al melancholie, tragiek, naast romantiek en heroïek. Wielrennen is daarom geen leuke sport zoals met een balletje slaan of een balletje trappen. Het is een fascinerende sport. | |
franklop | dinsdag 10 mei 2011 @ 13:49 |
| |
Beregd | dinsdag 10 mei 2011 @ 13:53 |
Begrijpelijk, 210 km aan slakkentempo heeft niemand iets aan. | |
Leatherface | dinsdag 10 mei 2011 @ 13:58 |
Yep. Ik was niet een fan van Weylandt ofzo. Ik respecteerde zijn verdiensten en hij kwam sympathiek op me over, maar ik stond zeker niet op de banken als hij won. Het wielerfan zijn is echter een belangrijk onderdeel van mijn leven. Al van kleins af aan volg ik de sport. Ik reisde het halve land door om de proloog van een betrekkelijk kleine koers als de Enecotour te zien. Zelfs in tropisch paradijs Indonesië ging ik speciaal naar internetcafes om uitslagen bij te houden in plaats van op het strand te liggen. Met die renners in het peloton heb ik dan toch onbewust een emotionele band. Niet met iedere renner even sterk uiteraard. Maar als een jonge coureur, die een vaste waarde was in veel grote koersen, tragisch verongelukt komt dat hard bij me aan. Zeker omdat je die hele nasleep koortsachtig bijhoudt en in die spanning zit, zoals jij het treffend omschrijft. | |
Tommeke | dinsdag 10 mei 2011 @ 14:07 |
Ik ook, ik gaf gister een training en het zat steeds in m'n hoofd. Mooi gebaar van de Giro, de Last Post. | |
Morpheus2002 | dinsdag 10 mei 2011 @ 14:11 |
Heeft de NOS geen live stream van de etappe? ![]() | |
Eenskijken | dinsdag 10 mei 2011 @ 14:13 |
Wordt er vandaag nog uitgezonden? Kan nergens iets vinden | |
Narcotical | dinsdag 10 mei 2011 @ 14:13 |
Voor zover ik weet niet, alleen verslagen later op de avond in het sportjournaal ofzo.. Als je de etappe wilt volgen zul je naar eurosport of de belg moeten.. | |
franklop | dinsdag 10 mei 2011 @ 14:13 |
etappebeelden zijn er pas om 14:45 volgens mij | |
Bombvis | dinsdag 10 mei 2011 @ 14:13 |
Nos zendt niks uit, moet je bij Sporza of Eurosport zijn en die beginnen over 15 minuten ofzo | |
Tommeke | dinsdag 10 mei 2011 @ 14:14 |
Mooie laatste zinnen, krijg er rillingen van. | |
lolcat811 | dinsdag 10 mei 2011 @ 14:17 |
Sporza vanaf 14:30 | |
lolcat811 | dinsdag 10 mei 2011 @ 14:19 |
Dit dus. Dom wijf. | |
Chielus | dinsdag 10 mei 2011 @ 14:32 |
Mij schokt de foto & beelden nu ook niet. Het is de harde werkelijkheid. (net zoals Thijs Zonneveld meldde in z'n column in De Pers.) De shock was het live moment in de uitzending. Je zag meteen dat het echt heel erg mis was. | |
Bombvis | dinsdag 10 mei 2011 @ 14:47 |
Uitzending begonnen bij Sporza | |
poiuytr | dinsdag 10 mei 2011 @ 14:48 |
Op site van de NOS staat ook beeld van de 1 minuut stilte. | |
chufi | dinsdag 10 mei 2011 @ 14:51 |
Elke ploeg rijdt 10 km op kop | |
Pino112 | dinsdag 10 mei 2011 @ 14:53 |
Eurosport ook. | |
Reya | dinsdag 10 mei 2011 @ 15:04 |
Dat heb ik ook wel een beetje: doordat je het zo intensief volgt, komt het heel anders aan dan als bijvoorbeeld een snowboarder om het leven zou komen. Het is confronterend om te horen dat iemand die je 's-anderendaags nog in het peloton zag fietsen, zo'n ongeluk heeft gehad. | |
Leatherface | dinsdag 10 mei 2011 @ 15:06 |
Yep. De wielersport maakt al sinds mijn kindertijd een belangrijk deel uit van mijn leven. Niet als actief beoefenaar, maar als fan. Sinds de tijd van Indurain volg ik de sport intens en ben ik dus emotioneel sterk betrokken. Zo'n dodelijk ongeval maakt dus impact op me. De dood van Kumaritashvili vond ik ook vreselijk. Het idee dat zo'n jong ventje in een klap overlijdt vond ik afschuwelijk. Zeker toen ik de beelden een dag later bekeek en de close-up zag van hoe hij zich klaarmaakte voor zijn laatste fatale afdaling. Maar toch was dat anders omdat ik de atleet in kwestie niet kende en de sport rodelen niet volg. | |
El_Borracho | dinsdag 10 mei 2011 @ 15:12 |
Niet zozeer de dood zelf maakte de grootste impact op mij want eerlijk gezegd hoor je dagelijks overlijdensberichten waar je niet lang bij stilstaat. Wel dat ik de overbodige beelden van de RAI 10 seconden lang zag. Eerst heel de onzekerheid om wie het ging. Al snel komt dan de melding dat het om Wouter Weylandt zou gaan en dan dacht ik direct: toch niet Wouter, één van de meest sympathieke Belgen die ik al enkele jaren wat volg. De spanning die er mee gepaard ging doordat je direct zag hoe ernstig de feiten waren en de hoop dat hij het uiteindelijk toch zou halen... Nerveus twitteren om alsnog een positief teken te krijgen. Dat maakt het juist moeilijk. [ Bericht 4% gewijzigd door El_Borracho op 10-05-2011 15:26:30 ] | |
Leatherface | dinsdag 10 mei 2011 @ 15:18 |
Dat heb ik dan niet. Ook al mag ik Ricco niet, zoiets wens ik niemand toe. | |
El_Borracho | dinsdag 10 mei 2011 @ 15:19 |
Ik wens hem het ook niet toe, maar ik wil zeggen dat het voor mij anders is moest Ricco overleden zijn na zijn mislukte bloedtransfusie, door eigen toedoen dus. Misschien heb ik mezelf hier wel verkeerd uitgedrukt. | |
Leatherface | dinsdag 10 mei 2011 @ 15:21 |
Dat begrijp ik wel. Misschien drukte ik me verkeerd uit, want ik wilde zeker niet insinueren dat jij dat hem toewenste. Sorry daarvoor. | |
Beregd | dinsdag 10 mei 2011 @ 15:24 |
Naast een persoonlijk ongeval is het ook een diepe wonde voor het wielrennen in het algemeen. En als wielerfan raakt je dat sowieso. En die 10 seconden in beeld, waren mss niet extreem schokkend op zich, maar het moment zelf ze zien, zorgde toch voor extreem koude rillingen, iedereen die het volgde besefte meteen hoe dramatisch het was. Dat maakte die beelden voor mij zo erg. | |
SuikerVuist | dinsdag 10 mei 2011 @ 15:37 |
Vreemd dat het VRT journaal zich hiervoor laat gebruiken. Wuyts mag het dodelijk ongeval komen duiden en haalt o.a. weer een oud stokpaardje van stal dat er niks mee te maken heeft. De Giro moet vooral minder zwaar zijn dan de Tour en worden ingekort tot maximaal 18 dagen. Omdat Wuyts het zegt. | |
Bombvis | dinsdag 10 mei 2011 @ 15:48 |
Mooi dat de commentator van Sporza (naam is mij even ontschoten), die zegt dus ook dat het een vrij normale afdaling was die duizenden voorkomt in een grote ronde en altijd goed gaat. Ditmaal is het ongelofelijk pech dat het zo fout gaat, maar 99999 van de 100000 keer gaat het goed | |
Hoogstaande | dinsdag 10 mei 2011 @ 15:49 |
Eurosport doet het vandaag zonder commentaar. Ik vind het mooi hoe elke ploeg zn deel vooraan doet, ben ook erg benieuwd naar de finish | |
El_Borracho | dinsdag 10 mei 2011 @ 15:49 |
De Giro is mijn lievelingsronde om te volgen, juist door de gekke toestanden daar zoals rijden op onverharde wegen, extreme beklimmingen, ... al denk je dan niet echt na over mogelijke gevolgen. Ik vind Wuyts zijn opmerkingen wel vreemd. 5 cols van BC is teveel maar 3 niet? Het is zoals Camps repliceert: Parijs-Roubaix is evenzeer gevaarlijk door het stof en de kasseiwegen. Gisteren lag het volgens mij niet aan de helling zelf. In een massasprint vallen er ook vaak renners tegen een hoge snelheid. | |
El_Borracho | dinsdag 10 mei 2011 @ 15:50 |
Leopard zal een stuk voor het peloton de streep overschrijden. | |
Bombvis | dinsdag 10 mei 2011 @ 15:50 |
Leopard rijdt de laatste kilometer op kop, samen met wat beste vrienden. Zal wel een emotionele finish zijn. Sporza heeft wel wat commentaar, maar is ook grote gedeelten stil | |
Hoogstaande | dinsdag 10 mei 2011 @ 15:53 |
Ja dat weet ik, maar ben benieuwd hoe de finish wordt, qua emotionaliteit enzo | |
Hoogstaande | dinsdag 10 mei 2011 @ 15:57 |
Eurosport ook commentaar, maar dus erg weinig ook. Maarja, wat moet je er eigenlijk ook over zeggen | |
Pino112 | dinsdag 10 mei 2011 @ 16:03 |
Vind ik ook al indrukwekkend, zo een hele tijd wel beeld en geen commentaar. | |
Leatherface | dinsdag 10 mei 2011 @ 16:10 |
Een stilte zegt soms meer dan duizend woorden. | |
franklop | dinsdag 10 mei 2011 @ 16:12 |
Jeroen v Inkel biedt nu zijn excuses aan op de ether | |
El_Borracho | dinsdag 10 mei 2011 @ 16:12 |
http://www.hln.be/hln/nl/(...)-weduwe-wat-nu.dhtml Moet dit nu? | |
Morpheus2002 | dinsdag 10 mei 2011 @ 16:12 |
Hoe laat is de finish ongeveer? Weet iemand dat? | |
Morpheus2002 | dinsdag 10 mei 2011 @ 16:13 |
Wat is daar mis mee? Het is journalistiek hoor. Niet zo emo doen. | |
franklop | dinsdag 10 mei 2011 @ 16:14 |
rond 17:30/17:45 schat ik zo | |
franklop | dinsdag 10 mei 2011 @ 16:14 |
maar gelijk dichtdoen ook | |
franklop | dinsdag 10 mei 2011 @ 16:14 |
ow wacht moest er nog 1 ![]() |