abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96587170
Ik moet Whuzz gelijk geven.... hij heeft een woning gekocht om er langdurig van te genieten, dan is het wel te rechtvaardigen dat je koopt in een neergaande markt, langdurig je lasten vastzetten in een periode van lage rente is dan wel verstandig. Aan het einde van de rit maakt het niet zoveel uit of je dan veel betaald hebt voor je woning bij een lage rente. Helaas kunnen we niet allemaal in de glazen bol kijken en weten wat we de komende 30 jaar gaan doen ;)
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_96587196
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 10:13 schreef xenobinol het volgende:

gewoon laten zien dat je meer lef dan verstand hebt en flink blijven lenen :)
Zegt de tokkie die nog geen krediet kan krijgen bij de pandjesbaas...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_96587295
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 10:15 schreef DS4 het volgende:

Ja mensen, open je ogen. Niet de instanties die echt meten hebben gelijk, nee het zijn de fokkertjes die nog nooit iets gepresteerd hebben in hun leven die het allemaal precies weten...

:')

Ach.... wiens brood men eet....

quote:
Niemand zegt dat het goed gaat met de huizenmarkt. Alleen is deze op slot gegaan ipv dat er een zware prijsdaling is gekomen.
Dus.... als een markt op slot gaat heeft dat totaal geen gevolgen voor de prijzen? Vraag en aanbod blijven gewoon ver bij elkaar uit de buurt? Dit zou wel eens nieuw economisch paradigma kunnen inluiden :o
I'll sing you a lullaby.
pi_96587358
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 10:16 schreef DS4 het volgende:

Zo lang je er goed woont maakt het niets uit. De woonlasten zijn gelijkgebleven.

Geld wat je op papier hebt maar niet te gelde kan maken is niet zo belangrijk.
Veel mensen wonen er niet lang goed. Scheiding, gezinsuitbreiding of gewoon zin om te verhuizen naar wat mooiers, maar financieel een probleem vanwege een restschuld van 50K of meer. Dat groepje kopers van 2-3 jaar terug heeft dan maar 1 optie: blijven wonen in dat huis waar je eigenlijk weg wilt..........of hopen op een goede meevaller in de vorm van dikke promotie, erfenis, de postcode kanjer............
pi_96587385
quote:
16s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 10:17 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zegt de tokkie die nog geen krediet kan krijgen bij de pandjesbaas...
Haha... typisch leengedrag.... naar anderen de tong uitsteken dat zij niet kunnen lenen :')
I'll sing you a lullaby.
pi_96587463
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 10:16 schreef EchtGaaf het volgende:
Succes is gewoon een keuze.
Ja.... net als lenen en een te duur huis kopen
I'll sing you a lullaby.
pi_96587474
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 10:20 schreef xenobinol het volgende:

Ach.... wiens brood men eet....
Die opmerking is zo mogelijk nog onzinniger dan jouw gemiddelde repliek.

quote:
Dus.... als een markt op slot gaat heeft dat totaal geen gevolgen voor de prijzen? Vraag en aanbod blijven gewoon ver bij elkaar uit de buurt? Dit zou wel eens nieuw economisch paradigma kunnen inluiden :o
Er zijn (veel) minder transacties. Dat is niet hetzelfde als een prijsdaling. Die is er ook, maar ligt rond de 5% en dus niet 20%.

De autoverkopen zijn ook een tijdje zwaar ingekakt. Ik weet bijna zeker dat de prijzen voor auto's niet gedaald zijn in die periode.

Open eens een boek over economie voordat je over economie gaat praten overigens...
pi_96587501
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 10:22 schreef xenobinol het volgende:

Haha... typisch leengedrag.... naar anderen de tong uitsteken dat zij niet kunnen lenen :')
Het probleem met niet kunnen lenen is vaak dat je dan ook niet kunt sparen..........te weinig inkomsten. w/
pi_96587600
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 10:21 schreef PierreBetfair het volgende:

Veel mensen wonen er niet lang goed. Scheiding, gezinsuitbreiding of gewoon zin om te verhuizen naar wat mooiers, maar financieel een probleem vanwege een restschuld van 50K of meer. Dat groepje kopers van 2-3 jaar terug heeft dan maar 1 optie: blijven wonen in dat huis waar je eigenlijk weg wilt..........of hopen op een goede meevaller in de vorm van dikke promotie, erfenis, de postcode kanjer............
Maar dan is het eigenlijke probleem dat men een woning heeft gekocht die men eigenlijk niet wil...
pi_96587692
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 10:22 schreef xenobinol het volgende:

Wat jij doet is net zoiets als jubelen dat je maar 100 euro inkomstenbelasting hoeft te betalen.... en kijk nou die zielige kerel, die moet 1 mio betalen... Wat een loser, whahahahahahaha...

Tsja... Ieder zijn lol in het leven zeg maar.
pi_96587899
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 10:24 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ja.... net als lenen en een te duur huis kopen
Ik zou graag een mooie boerderij willen. Met een rieten kap. Maar dat kan ik wel vergeten. Die S-klasse ook trouwens.
pi_96587902
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 10:27 schreef DS4 het volgende:

Maar dan is het eigenlijke probleem dat men een woning heeft gekocht die men eigenlijk niet wil...
Ja, je kan op je 30ste meestal niet gelijk de woning kopen waar je voorgoed in wilt blijven wonen. Meesten willen doorgroeien op de woningmarkt, dat wordt voor de topkopers een stuk lastiger.
pi_96588120
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 10:09 schreef PierreBetfair het volgende:
Ik moet Xeno en zn matties wel gelijk geven dat mensen die 2-3 jaar terug een woning voor de hoofdprijs hebben betaald, die centen de eerstkomende 10-20 jaar niet meer terug zien.
De eerstkomende 10 tot 20 jaar, goh leen ons jou glazen bol en we waren met zijn allen rijk geweest.

We kunnen hier nog niet eens voorspelling doen die maar 1 jaar vooruit kloppend zijn. :P
pi_96588188
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 10:35 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Ja, je kan op je 30ste meestal niet gelijk de woning kopen waar je voorgoed in wilt blijven wonen. Meesten willen doorgroeien op de woningmarkt, dat wordt voor de topkopers een stuk lastiger.
Dat valt volgens mij best mee, als mijn huidige huis (door een slechte markt) voor weinig weg gaat kan ik mijn volgende huis mogelijk ook voor 'weinig' kopen.

Situatie 1:
Huidige huis: 200K
Nieuwe huis: 400K

Bij lenen/sparen: 200K

Situatie 2: *10% daling
Huidge huis: 180K
Nieuwe huis: 360K

Bij lenen/sparen: 180K
  dinsdag 10 mei 2011 @ 10:43:21 #165
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_96588199
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 10:21 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Vaak springen overigens pa en ma bij. Zo niet, vanavond weer de trekking van de staatsloterij. :P
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_96588277
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 09:55 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Haha.... wie gelooft de 'officiele' cijfertjes nog... Durf gewoon eens de realiteit onder ogen te zien en open je ogen. Waarom staan de kranten vol met advertenties over nieuwbouwprojecten, aannemers die hun diensten aanbieden etc... omdat het zo geweldig gaat? Omdat de hoofdprijs nog steeds gevraagd kan worden? Geklaag van makelaars over de overheid en banken, banken die aan het subsidie infuus liggen, banken die onder vuur liggen vanwege de 'hoge' hypotheekrente.... iedereen klaagt ondertussen over zo'n beetje alles wat gerelateerd is aan de woningmarkt. Enkele jaren geleden was het toch echt allemaal anders... toen hadden ze allemaal nog een brede glimlach om het gezicht :D
"OPEN JE OGEN!!" "DE MAINSTREAM MEDIA LIEGT!!" goh, waar kom ik die dingen vaker tegen? O ja, complottheorie gelovers, ook wel aluhoedjes. Ben jij een aluhoedje xeno?
  dinsdag 10 mei 2011 @ 10:45:59 #167
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_96588295
quote:
Ja, je kan op je 30ste meestal niet gelijk de woning kopen waar je voorgoed in wilt blijven wonen.
Spreek voor jezelf :?
Mij is het gewoon gelukt hoor. Zo moeilijk is het niet.
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_96588347
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 10:24 schreef DS4 het volgende:

Die opmerking is zo mogelijk nog onzinniger dan jouw gemiddelde repliek.

Werkelijk.... kennelijk heb jij geen enkel besef van hoe de wereld echt werkt :)

quote:
Er zijn (veel) minder transacties. Dat is niet hetzelfde als een prijsdaling. Die is er ook, maar ligt rond de 5% en dus niet 20%.

De autoverkopen zijn ook een tijdje zwaar ingekakt. Ik weet bijna zeker dat de prijzen voor auto's niet gedaald zijn in die periode.

Open eens een boek over economie voordat je over economie gaat praten overigens...
Haha... de prijzen van nieuwe auto's zijn anders fors gedaald en die van de duurdere occasions ook. Ik ken mensen die meer dan 40% korting kregen op de aanschaf van een occasion. Misschien moet je eens uit je leerboeken komen en de echte wereld intrekken :)
I'll sing you a lullaby.
pi_96588351
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 10:43 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Dat valt volgens mij best mee, als mijn huidige huis (door een slechte markt) voor weinig weg gaat kan ik mijn volgende huis mogelijk ook voor 'weinig' kopen.

Situatie 1:
Huidige huis: 200K
Nieuwe huis: 400K

Bij lenen/sparen: 200K

Situatie 2: *10% daling
Huidge huis: 180K
Nieuwe huis: 360K

Bij lenen/sparen: 180K
Bijlenen kun je wel doorstrepen. Het wordt sparen gedurende de tijd dat je nog in je "oude" huis zit.

Je krijgt geen hypotheek als je 50K restschuld hebt..die kan je niet meenemen in je nieuwe hypotheek omdat de bank je nieuwe huis als onderpand neemt voor je hypotheek, ( en niet voor je hypotheek + 50K extra schuld.)
pi_96588368
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 10:25 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Het probleem met niet kunnen lenen is vaak dat je dan ook niet kunt sparen..........te weinig inkomsten. w/
Als je niet kan sparen moet je niet lenen.
I'll sing you a lullaby.
pi_96588422
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 10:27 schreef DS4 het volgende:

[..]

De woning zou toch meer waard worden, dus dat was geen probleem... gratis geld en je was in ieder geval ingestapt op 'the property ladder'. Bummer :')
I'll sing you a lullaby.
pi_96588439
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 10:45 schreef Whuzz het volgende:

Spreek voor jezelf :?
Mij is het gewoon gelukt hoor. Zo moeilijk is het niet.
Jij bent al snel tevreden. Er zijn ook mensen die uiteindelijk lekker willen wonen ipv in een blokhut.
pi_96588460
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 10:49 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Als je niet kan sparen moet je niet lenen.
:D dat is waar !
pi_96588480
quote:

[..]

Dit zijn dus de negatieve consequenties van een huizenmarkt-zeepbel, zo'n zeepbel zal vroeg of laat knappen en dat zit een grote laag van deelnemers gevangen in hun paleisje.
I'll sing you a lullaby.
pi_96588495
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 10:48 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Werkelijk.... kennelijk heb jij geen enkel besef van hoe de wereld echt werkt :)

[..]

Haha... de prijzen van nieuwe auto's zijn anders fors gedaald en die van de duurdere occasions ook. Ik ken mensen die meer dan 40% korting kregen op de aanschaf van een occasion. Misschien moet je eens uit je leerboeken komen en de echte wereld intrekken :)
Hoax, jij kent geen autobezitters, en zeker geen nieuwe autobezitters _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')