Ah, mijn beeld dat die laag was, kwam natuurlijk van een makelaar :-)quote:Op maandag 9 mei 2011 20:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
Historisch gezien is de rente die banken vragen eerder hoog dan laag te noemen... Gelet op de zekerheid die er achter zit in NL is de rente zwaar overpriced!
Als je de prijzen corrigeert naar inkomen zijn ze lager dan 10 jaar terug...quote:Op maandag 9 mei 2011 20:12 schreef droom_econoom8 het volgende:
Maar één ding staat vast: De prijzen zijn historisch zeer hoog. And what goes up, must come down.
Nou, sommige dingen kun je wel zien aankomen hoor. De huizenmarkt is heel inelastisch. Dat wil zeggen dat een marktinefficiëntie pas heel traag wordt rechtgetrokken. (Niet in tienden van seconden net als op de beurs). Daar kun je je voordeel mee doen.quote:Op maandag 9 mei 2011 20:11 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Je hebt v.w.b die 20.000 die het op kan leveren of kosten wel over een toekomstvoorspelling van 3-4 jaar. Zo ver kan niemand vooruit kijken.
Overgrote deel is hier al van 300K naar 240K gezakt. Zou maar snel instappen, voordat je de boot weer mist. Als de markt weer aantrekt, wordt een bod van 12%-15% onder de vraagprijs niet meer serieus genomen, momenteel lukt het nog wel om een dergelijke "korting" te bedingen.quote:Op maandag 9 mei 2011 20:12 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Ah, mijn beeld dat die laag was, kwam natuurlijk van een makelaar :-)
Maar één ding staat vast: De prijzen zijn historisch zeer hoog. And what goes up, must come down.
300 naar 240, dat is al 20%. Welke regio is dat als ik vragen mag?quote:Op maandag 9 mei 2011 20:19 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Overgrote deel is hier al van 300K naar 240K gezakt. Zou maar snel instappen, voordat je de boot weer mist. Als de markt weer aantrekt, wordt een bod van 12%-15% onder de vraagprijs niet meer serieus genomen, momenteel lukt het nog wel om een dergelijke "korting" te bedingen.
En zo is het!quote:Op maandag 9 mei 2011 20:16 schreef Cherna het volgende:
Het belangrijkste voor mij geld dat ik nu leef en nu ergens moet wonen waar ik wil. En zolang kopen als maandlasten goedkoper is dan huren dan koop ik. Zou ik kopen als belegger dan was ik wel onroerend goed makelaar geworden.
Ik zie de huizenprijzen in Nederland niet heel hard crashen. Ik zie de prijzen eerder op een gelijk niveau blijven.quote:Op maandag 9 mei 2011 20:12 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Ah, mijn beeld dat die laag was, kwam natuurlijk van een makelaar :-)
Vertel eens: waar?quote:Op maandag 9 mei 2011 20:19 schreef PierreBetfair het volgende:
Overgrote deel is hier al van 300K naar 240K gezakt.
Is dat niet Limburg? want daar gaat het erg slecht.quote:Op maandag 9 mei 2011 20:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
300 naar 240, dat is al 20%. Welke regio is dat als ik vragen mag?
Ik weet het niet. Hier is het pas zo'n 10% denk ik.quote:Op maandag 9 mei 2011 20:24 schreef Cherna het volgende:
[..]
Is dat niet Limburg? want daar gaat het erg slecht.
http://www.jaap.nl/te-koo(...)794112/woningwaarde/quote:Op maandag 9 mei 2011 20:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Hier is het pas zo'n 10% denk ik.
Dat vind ik geen graadmeter eerlijk gezegd.quote:Op maandag 9 mei 2011 20:33 schreef Cherna het volgende:
http://www.jaap.nl/te-koo(...)794112/woningwaarde/
Is wel bieden maar het zit dicht bij de 20 % daling. Tja Limburg is de klos
Klopt, dit is ook een uitzondering dat ik snel even vond. Maar gemiddeld valt het allemaal wel mee. Ligt meer zo rond de 7-10%quote:Op maandag 9 mei 2011 20:38 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat vind ik geen graadmeter eerlijk gezegd.
Maar dat in krimpregio's de waarde onder druk staat is een feit.
West Brabant, tegen de Belgische grensquote:Op maandag 9 mei 2011 20:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
300 naar 240, dat is al 20%. Welke regio is dat als ik vragen mag?
Putten, Woensdrecht, Ossendrecht etc. Wel hele mooie huizen daar, ben er vaak geweest. En een mooie omgeving ook!quote:Op maandag 9 mei 2011 20:42 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
West Brabant, tegen de Belgische grens
Die regio ken ik vrij aardig en die -20% klopt niet.quote:Op maandag 9 mei 2011 20:42 schreef PierreBetfair het volgende:
West Brabant, tegen de Belgische grens
Op dit moment wel ja, maar ik heb afgelopen oktober toch prima 20 jaar @ 4,35% vast kunnen leggen. Diezelfde hypotheek doet nu 6,70% voor 20 jaar.quote:Op maandag 9 mei 2011 20:09 schreef LXIV het volgende:
Het scheelt enorm veel of je 30 jaar lang 4% rente of 5% rente betaalt. Zeker bij een aflossingsvrije hypotheek! Dat tikt meer aan dan 20.000 euro meer betalen voor je huis.
Helaas vragen de banken ook extreme tarieven voor langdurige hypotheken. Met andere woorden: die rentestijging op lange termijn is gewoon al ingecalculeerd!
Nee, dat scheelt heel veel. Zeker als je aflossingsvrij of een soortgelijke combinatie hebt (waarbij je dus de volle rente blijft betalen).quote:Op maandag 9 mei 2011 20:47 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Op dit moment wel ja, maar ik heb afgelopen oktober toch prima 20 jaar @ 4,35% vast kunnen leggen. Diezelfde hypotheek doet nu 6,70% voor 20 jaar.
En nu zullen de huizenprijzen vast wel wat dalen, maar dat verschil over die 20 jaar ga je nooit halen.
Het gaat om de daling van de gemiddelde transactieprijs.quote:Op maandag 9 mei 2011 20:49 schreef oinkoink12 het volgende:
ik vind daling ook zo'n raar begrip, als je je huis veel te duur te koop zet, zal de prijsdaling steeds groter zijn.
Als ik een huis koop voor 200k en volgende maand te koop zet voor 300k, en dan na 15 maanden in de verkoop te staan hem kwijtraak voor 240k is dan de huizenprijs gedaald met 20%?
best even slikken, zeker voor mensen in het wat duurdere segment. Mn zus & co verkochten hun huis in 2008 voor 6 ton, de overburen zetten een vergelijkbaar huis een half jaar later te koop voor dezelfde prijs......en nu 2 jaar later is het eindelijk weg voor 460.quote:Op maandag 9 mei 2011 20:43 schreef LXIV het volgende:
Putten, Woensdrecht, Ossendrecht etc. Wel hele mooie huizen daar, ben er vaak geweest. En een mooie omgeving ook!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |