abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96960868
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 21:01 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Je moest je samenvatting niet eens in alinea's maken :) Althans, dat zegt mijn docent.
aw nee meen je dat nou? Is het fout als ik dat heb gedaan?
pi_96961154
Wij moesten het juist in alinea's van onze docent. Elk - is 1 alinea of tab
  dinsdag 17 mei 2011 @ 21:17:46 #278
330677 Internepper
Malafide paardenhandelaar
pi_96961313
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 21:11 schreef extorminator126 het volgende:

[..]

Natuurlijk niet :')
040
pi_96961321
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 21:15 schreef SuperKaasNacho het volgende:
Wij moesten het juist in alinea's van onze docent. Elk - is 1 alinea of tab
ja dat bdl ik, bij ons ook
pi_96961508
dat van alinea's is alleen duidelijk voor de docent, maar ook voor jezelf, zodat je elk streepje in een alinea hebt gezet en zo beter kan zien of je alles hebt en dergelijke.
pi_96961535
Wij hebben het geleerd om de punten die in de samenvatting moesten komen om te zetten naar antwoorden dus bijv; - wat er geconstateerd wordt met bedekking tot het huidige emancipatiedebat.
Er wordt geconstateerd met bedekking tot het huidige emancipatiedebat dat ..... etc.

maar er staat toch gewoon.
Uit je samenvatting moet voor iemand die de oorspronkelijke tekst niet gelezen heeft, duidelijk worden:

als je dan wel de punten noemt waarvoor punten worden gerekend en niet in die volgorde van 7 deelalinea's ofzo.. is het een samenvatting, en als iemand de oorspronkelijke tekst niet heeft gelezen kan die ook niet weten hoe het wel zat, en noem je toch goede dingen.

naja je veranderd er toch niks meer aan. als maar hoger dan 4.0 is, en met 17 punten voor tekstverklaring is dat wel ongeveer zeker.
pi_96963962
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 20:40 schreef extorminator126 het volgende:

[..]

uhm dan krijg je geen punten, de 7 aandachtspunten , zijn dus de 7 alinea's , je kan de antwoorden van bijv de 3de aandachtspunt niet in de 5de alinea zetten, want dan denken ze dat, dat het antwoord is voor de 5de aandachtspunt. Dus nee helaas
wat een onzin hij krijgt wel de punten, want als je gewoon een goed doorlopende samenvatting hebt en bijv. het gedeelte van dat het emancipatiedebat echter richting mist op het eind neerzet en het is een goed doorlopende samenvatting krijg je gewoon de punten ervoor.

Het maakt absoluut niet uit waar je in je samenvatting je antwoord formuleert , het moet gewoon een goed doorlopende samenvatting zijn! :)
pi_96964163
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 21:57 schreef EenEindBaas het volgende:

[..]

wat een onzin hij krijgt wel de punten, want als je gewoon een goed doorlopende samenvatting hebt en bijv. het gedeelte van dat het emancipatiedebat echter richting mist op het eind neerzet en het is een goed doorlopende samenvatting krijg je gewoon de punten ervoor.

Het maakt absoluut niet uit waar je in je samenvatting je antwoord formuleert , het moet gewoon een goed doorlopende samenvatting zijn! :)
of mijn docent is streng of ik ben opgelicht
pi_96964297
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 22:00 schreef extorminator126 het volgende:

[..]

opgelicht dus , maar welkom 2e controleur
pi_96964381
quote:
[quote]0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 22:00 schreef extorminator126 het volgende:

[..]

[/quote]

Kan toch helemaal niet. Bij die vraag stond er niet hoeveel alinea's er moesten zijn. Bovendien zou je niet voor elk puntje een nieuwe alinea hoeven te maken, zo is het in ieder geval mij niet aangeleerd.

Mij lijkt me, dat als je gewoon een aantal alinea's hebt, waarbij het kloppend is, en je alle punten benoemt die er gevraagd worden, het goed is. Ik had 3 alinea's. Als ik 7 alinea's had gemaakt, dan zou elke alinea uit twee of drie zinnen bestaan en dat slaat helemaal nergens op
pi_96965140
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 22:02 schreef Skiye het volgende:

[..]

Kan toch helemaal niet. Bij die vraag stond er niet hoeveel alinea's er moesten zijn. Bovendien zou je niet voor elk puntje een nieuwe alinea hoeven te maken, zo is het in ieder geval mij niet aangeleerd.

Mij lijkt me, dat als je gewoon een aantal alinea's hebt, waarbij het kloppend is, en je alle punten benoemt die er gevraagd worden, het goed is. Ik had 3 alinea's. Als ik 7 alinea's had gemaakt, dan zou elke alinea uit twee of drie zinnen bestaan en dat slaat helemaal nergens op
[/quote]

Als je zoals ik al vermoed van elk punt een soort alinea maakt schrijf telegram style....

Dit word direct fout gerekent dus rekenen maar op een 4 dan ofzo want je tekstverklaren telt dan alleen mee
pi_96965342
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 21:11 schreef extorminator126 het volgende:

[..]

en dat is het dus wel geloof me lees het maar in je eindexamen blaadjes : ''telegram-style'' word gelijk fout gerekent
pi_96965372
hoger dan een 6.0 of lager dan een 4.0 is het toch niet met tekstverklaring.
dus geen 7.0 maar maar wss 6.3 ofzo. skit, zolang maar 6 afgerond is.
pi_96965620
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 22:13 schreef EenEindBaas het volgende:

[..]

en dat is het dus wel geloof me lees het maar in je eindexamen blaadjes : ''telegram-style'' word gelijk fout gerekent
hoezo is dat gelijk telegram-style, ik heb gewoon hele zinnen.
pi_96965734
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 22:17 schreef extorminator126 het volgende:

[..]

hoezo is dat gelijk telegram-style, ik heb gewoon hele zinnen.
als je formuleert als een soort telegram-style samenvatting dus elke alinea 1 punt maken dus totaal van 7 alinea's is fout. Dit word telegram-style genoemd.

heb dezelfde fout vorig jaar gemaakt in 4 havo met mijn oefen-toets nederlands :)
pi_96965774
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 22:18 schreef EenEindBaas het volgende:

[..]

als je formuleert als een soort telegram-style samenvatting dus elke alinea 1 punt maken dus totaal van 7 alinea's is fout. Dit word telegram-style genoemd.

heb dezelfde fout vorig jaar gemaakt in 4 havo met mijn oefen-toets nederlands :)
Je moet een goed doorlopende samenvatting hebben en alinea's gebruiken om de tekst lees vriendelijk te maken en geen punten aan te duiden
pi_96965991
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 22:19 schreef EenEindBaas het volgende:

[..]

Je moet een goed doorlopende samenvatting hebben en alinea's gebruiken om de tekst lees vriendelijk te maken en geen punten aan te duiden
Ik ga eerlijk zeggen, ik geloof er helemaal niets van. We zien het wel toch bedankt voor de antwoorden ;)
pi_96966119
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 22:22 schreef extorminator126 het volgende:

[..]

Ik ga eerlijk zeggen, ik geloof er helemaal niets van. We zien het wel toch bedankt voor de antwoorden ;)
dan geloof je me niet ga het maar navragen of pak het eindexamen er zelf bij. ga naar havovwo.nl en kijk in de normering het staat er duidelijk in de regelement van het nakijken :)
pi_96966173
12508 klachten Nederlands al :o nog meer dan vwo ¤¤
  dinsdag 17 mei 2011 @ 22:26:41 #295
330677 Internepper
pi_96966317
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 22:23 schreef EenEindBaas het volgende:

[..]

dan geloof je me niet ga het maar navragen of pak het eindexamen er zelf bij. ga naar havovwo.nl en kijk in de normering het staat er duidelijk in de regelement van het nakijken :)
Helaas voor u.

Formulering: de weergave van de informatie-elementen moet begrijpelijk zijn voor een lezer die de uitgangstekst niet kent. Het is de kandidaat niet toegestaan telegramstijl te gebruiken. Voor een informatie-element dat geheel in telegramstijl is weergegeven, dienen geen scorepunten te worden toegekend. Voor een informatie-element dat gedeeltelijk in telegramstijl is weergegeven, kan maximaal de helft van het aantal scorepunten worden toegekend.
040
pi_96966424
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 22:26 schreef Internepper het volgende:

[..]

Helaas voor u.

Formulering: de weergave van de informatie-elementen moet begrijpelijk zijn voor een lezer die de uitgangstekst niet kent. Het is de kandidaat niet toegestaan telegramstijl te gebruiken. Voor een informatie-element dat geheel in telegramstijl is weergegeven, dienen geen scorepunten te worden toegekend. Voor een informatie-element dat gedeeltelijk in telegramstijl is weergegeven, kan maximaal de helft van het aantal scorepunten worden toegekend.
precies telegram-style = geen punten of bijna niks :)
  dinsdag 17 mei 2011 @ 22:30:31 #297
330677 Internepper
pi_96966534
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 22:28 schreef EenEindBaas het volgende:

[..]

precies telegram-style = geen punten of bijna niks :)
Onwaar.

Telegramstijl is taalgebruik dat uitzonderlijk bondig is, doordat woorden die ertoe dienen welgevormde zinnen te genereren, maar die niet strikt noodzakelijk zijn voor het begrip van de boodschap, worden weggelaten.
040
pi_96966677
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 22:30 schreef Internepper het volgende:

[..]

Onwaar.

Telegramstijl is taalgebruik dat uitzonderlijk bondig is, doordat woorden die ertoe dienen welgevormde zinnen te genereren, maar die niet strikt noodzakelijk zijn voor het begrip van de boodschap, worden weggelaten.
Voor een informatie-element dat geheel in telegramstijl is weergegeven, dienen geen scorepunten te worden toegekend.

het staat er zelfs :) en geloof me leraren vinden dat snel dat is telegramstijl is
pi_96966757
Wow, dan wordt je gewpnd. Zeker wanneer de docent dit niet heeft vermeld.
pi_96966791
ja heel hard ook
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')