oja, dat kan ookquote:Op zondag 15 mei 2011 19:39 schreef Mirjam het volgende:
of de hele plaatr zwart wit maken, contrast optrekken, boel inzoomen en met de historybrush hond weer in originele staat terugbrengen
zo heb ik dat met deze ook gedaan heel lang geleden:
[ [url=http://farm3.static.flickr.com/2694/4122854417_84319b5593.jpg]afbeelding ][/url]
Ik vind het tweede plaatje een stuk lekkerder, ik zou alleen de horizon rechttrekken (jaja, het eeuwige kritiekpunt op een fotografie forum). De kleurtjes zijn natuurlijk gewoonweg heerlijk !quote:Op zondag 15 mei 2011 19:47 schreef x-tremed het volgende:
Gisteren fotoklus gehad op 160m hoogte in Rotterdam
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
had ook even die muur middenonder blauw gemaaktquote:Op zondag 15 mei 2011 20:40 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik vind het tweede plaatje een stuk lekkerder, ik zou alleen de horizon rechttrekken (jaja, het eeuwige kritiekpunt op een fotografie forum). De kleurtjes zijn natuurlijk gewoonweg heerlijk !
Dat hele zwart-wit truukje gebruik ik vooral als een onderwerp wegvalt in het rommelige eromheen. Ook zoals Mirjam de schoentjes doet vind ik goed gevonden, mooi door subtiliteit ook.
Ik deed het laatst bij deze foto :
[ afbeelding ]
quote:[b]Op zondag 15 mei 2011 19:47 schreef x-tremed het volgende:
---8<---
Gisteren fotoklus gehad op 160m hoogte in Rotterdam
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Welke muur bedoel je ? Ik denk dat jij die baan onderin bedoelt ? Dat is een stuk straat met een 'hekje' namelijk.quote:Op zondag 15 mei 2011 20:44 schreef murp het volgende:
had ook even die muur middenonder blauw gemaakt
Geweldig!! Guerilla art!!quote:Op maandag 16 mei 2011 00:05 schreef Rachel_Penose het volgende:
Ja, je doet wel eens wat als je je verveeld
[ afbeelding ]
je hebt gelijkquote:Op maandag 16 mei 2011 15:36 schreef CompuMess het volgende:
[..]
Fijne plaat qua kleur en standpunt, afwateringstechnisch inderdaad iets minder...
Tof!! Mequote:Op zondag 15 mei 2011 21:39 schreef BrandX het volgende:
@ murp & mirjam: daar moet ik me dan eens in verdiepen. Met die lasso lukt me zelden enzo. Krijg dat zelden netjes
Maar goed, ontopic:
Ik heb er een die qua compositie mooier is, maar die is niet scherp. Had mijn verkeerde camera bij me
Dit is trouwens de noord-zuid tunnel die momenteel onder Amsterdam door wordt geboord.
Vet hoor!quote:Op maandag 16 mei 2011 21:03 schreef Phydomir het volgende:
Nog eentje van mijn New York tripje. Om het af te leren.
[ link | afbeelding ]
statue of liberty by PhydomiR, on Flickr
Dit is voor mij een kandidaat om op 60*40 af te laten drukken.
Een van de meest prestigieuze Indiaase restaurants in Londen heet Gaylord.quote:Op maandag 16 mei 2011 21:56 schreef nodisch18 het volgende:
Homofiel ijsboertje in Varanasi![]()
[ afbeelding ]
Klopt!quote:Op dinsdag 17 mei 2011 08:29 schreef CompuMess het volgende:
Wat er vooraf ging aan de tunnel van BrandX...
niet deze boor, maar wel een soortgelijke uitvoering...
[ afbeelding ]
"Let op, Doe niet, Pas op..."
Vanaf hier is het nog 85 meter naar het begin van de tunnelboor...
[ afbeelding ]
Inside the machine...
[ afbeelding ]
Tunnelboor Molly onder het Scheldeplein.
Tunnelboor 'Molly' zal een dezer dagen beginnen te knagen aan het 10 meter dikke betonnen sluitblok...
je mag even een ander linkje plaatsen. Ik heb flickr al vervangen door img, maar je link doet het niet. Komt denk ik de de @ die er in staat.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 09:03 schreef nodisch18 het volgende:
Heeft iemand van jullie enig idee hoe de volgende foto is "ontstaan"?
[ afbeelding ]
Ik snap er niks van, boven buigen de spaken mee, terwijl ze onderin juist tegen buigen?Iemand die het kan verklaren? De foto is overigens genomen met een telefoon.
Vind hem trouwens wel cool dus plemp ik hem hier!
Door de draaisnelheid. De snelheid van de spaak wordt groter naarmate hij verder richting de velg gaat. Daardoor wordt de uitslag groter. Dat zie je ook als je een pen tussen je vingers heen en weer wiebelt.quote:
Dit is echt geweldig!quote:Op dinsdag 17 mei 2011 21:34 schreef murp het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.flickr.com/photos/murp/
Dat verklaart dat de spaak breder wordt dichter bij de velg. Dat verklaart echter niet waarom de spaak krom lijkt.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Door de draaisnelheid. De snelheid van de spaak wordt groter naarmate hij verder richting de velg gaat. Daardoor wordt de uitslag groter. Dat zie je ook als je een pen tussen je vingers heen en weer wiebelt.
Dankjewel!!quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:13 schreef Thomass het volgende:
[..]
Dat verklaart dat de spaak breder wordt dichter bij de velg. Dat verklaart echter niet waarom de spaak krom lijkt.
Dat komt door de sluiter die de lijntjes een voor een uitleest (in het geval van deze foto, gemaakt met een mobiele telefoon)
Ik vind hem vet maar dat had ik op Flickr ook al gezegd.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 21:34 schreef murp het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.flickr.com/photos/murp/
Wat is dat groene/witte erachter eigenlijk?quote:Op woensdag 18 mei 2011 18:31 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Ik vind hem vet maar dat had ik op Flickr ook al gezegd.
[ afbeelding ]
http://www.flickr.com/photos/ferrybb123/5730935154/in/photostream
dus de bovenkant is de onderkantquote:Op woensdag 18 mei 2011 23:14 schreef Mexicaantje. het volgende:
Bovenste ooglid omhoog getrokken en foto andersom gezet.
misschien is het je andere oog die nog een kwartslag naar rechts moet?quote:Op woensdag 18 mei 2011 23:18 schreef Mexicaantje. het volgende:
Jawohl. Tenminste, als ik het goed onthouden heb.Weet wel dat ik hem andersom heb gezet. Maar eigenlijk ben ik niet zeker ervan.
Zwaar relaxte foto! De kleur van de rups is prachtig groen, het takje is ook mooi groen, en een stuk donkerder dan de rups, wat erg mooi is. Ook de bokeh is goed, achtergrond is ontzettend goed onscherp en grijs waardoor het felgroene van de rups er echt uitspringt.quote:Op woensdag 18 mei 2011 23:57 schreef De_Taartjesfee het volgende:
van afgelopen week
[ link | afbeelding ]
caterpillar by De_Taartjesfee, on Flickr
Eerste vind ik bijzonder spiritueel, hou ik wel vanquote:Op donderdag 19 mei 2011 13:46 schreef Mexicaantje. het volgende:
Als je die tweede zo bewerkt als die eerste en iets meer symmetrisch maakt istie supervet (vind/denk ik dan hč). Je haalt de kracht van die foto weg door je fletse bewerking.
[ link | afbeelding ]
[19/365]
[ link | afbeelding ]
[20/365]
Wat maak jij toch vreemde vogel foto'squote:Op donderdag 19 mei 2011 18:12 schreef Mexicaantje. het volgende:
ThanksEn ja is de bedoeling. Vind het juist een heel groot compliment haha.
Tweede van jou is fijn, mooie kleuren en schaduwen.
[ link | afbeelding ]
[20/365]
Deze mag er ook wel bij. Technisch gezien niet door mij gemaakt, maar wel in opdracht van mij haha.
wat heb je een dikke wijsvingerquote:Op donderdag 19 mei 2011 13:46 schreef Mexicaantje. het volgende:
Als je die tweede zo bewerkt als die eerste en iets meer symmetrisch maakt istie supervet (vind/denk ik dan hč). Je haalt de kracht van die foto weg door je fletse bewerking.
[ link | afbeelding ]
[20/365]
quote:Op donderdag 19 mei 2011 18:47 schreef murp het volgende:
[..]
Wat maak jij toch vreemde vogel foto's
Dat heeft echt wel zo zn charme
Ik druk hem plat JONGEHquote:
Dat is lichtquote:Op woensdag 18 mei 2011 23:05 schreef murp het volgende:
[..]
Wat is dat groene/witte erachter eigenlijk?
en nog een oude foto nieuw bewerkt:
[ afbeelding ]
Originele foto'squote:Op donderdag 19 mei 2011 18:47 schreef murp het volgende:
[..]
Wat maak jij toch vreemde vogel foto's
Dat heeft echt wel zo zn charme
Ik hou wel van die 'industriele' foto's!quote:Op dinsdag 17 mei 2011 08:29 schreef CompuMess het volgende:
Wat er vooraf ging aan de tunnel van BrandX...
niet deze boor, maar wel een soortgelijke uitvoering...
[ afbeelding ]
"Let op, Doe niet, Pas op..."
Vanaf hier is het nog 85 meter naar het begin van de tunnelboor...
[ afbeelding ]
Inside the machine...
[ afbeelding ]
Tunnelboor Molly onder het Scheldeplein.
Tunnelboor 'Molly' zal een dezer dagen beginnen te knagen aan het 10 meter dikke betonnen sluitblok...
quote:
Dank!quote:
quote:Op donderdag 19 mei 2011 20:54 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Nee man, heb jij Black Sheep nooit gezien?
Dit is wel gaaf hoor. Valt zoveel te zien.quote:Op donderdag 19 mei 2011 20:08 schreef Individual het volgende:
[..]
Ik hou wel van die 'industriele' foto's!
[ afbeelding ]
Compositie vind ik super maar het contrast is naar mijn idee echt iets te allemaal. Zo komt het vrij onrealistisch over.quote:
Dat vond de Engelse Telegraph ook; die heeft em gepubliceerd.quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:10 schreef Wiebeldak het volgende:
Dit is wel gaaf hoor. Valt zoveel te zien.
Hm. Ik heb geen last van dat 't contrast te sterk is. Misschien jouw of mijn beeldscherm.quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:10 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Dit is wel gaaf hoor. Valt zoveel te zien.
[..]
Compositie vind ik super maar het contrast is naar mijn idee echt iets te allemaal. Zo komt het vrij onrealistisch over.
quote:Op donderdag 19 mei 2011 20:54 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Nee man, heb jij Black Sheep nooit gezien?
quote:Op donderdag 19 mei 2011 22:57 schreef Mexicaantje. het volgende:
Slechtste film die ik ooit gezien heb.
Om het ontopic te houden:
[ link | afbeelding ]
[25/365] - lol.
Beetje jammer alleen van de focus maar whatever.
Heerlijk zo'n dom kijkend schaapjequote:
heb je die eerste foto bewerkt?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 11:50 schreef DennyH het volgende:
Als echte fotografie noob hier ook maar is wat fotoos posten en kijken wat voor commentaar erop kom.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Geen van de fotoos zijn bewerkt daar moet ik me ook nog in verdiepen wat voor programma lekker werkt en wat je daar dan mee kan doen.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:43 schreef Mirjam het volgende:
[..]
heb je die eerste foto bewerkt?
volgens mij valt er qua bewerking nog veel uit te halen
ik zal ff photoshop aanslingeren voor een voorbeeldjequote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:59 schreef DennyH het volgende:
[..]
Geen van de fotoos zijn bewerkt daar moet ik me ook nog in verdiepen wat voor programma lekker werkt en wat je daar dan mee kan doen.
levels, contrast en color allemaal ff laten bepalen door photoshop (auto levels etc.)quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:13 schreef DennyH het volgende:
[..]
Ziet er al gelijk stuk beter uit, en met wat voor instellingen is dat gedaan dan?
Dank u voor de tipsquote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:21 schreef Mirjam het volgende:
[..]
levels, contrast en color allemaal ff laten bepalen door photoshop (auto levels etc.)
vervolgens zelf nog met de brightness en contrast gespeeld, en de kleurwaarden.
Leuk gekaderd, geeft ook een beetje een indruk van de grootte. Welk diafragma (ivm scherptediepte) heb je gebruikt? En hoe heb je scherp gesteld?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 15:28 schreef Phydomir het volgende:
Nog wat foto's bewerkt en op mijn flickr account gezet. Deze vond ik ook wel mooi geworden.
[ link | afbeelding ]
Ferry to liberty island by PhydomiR, on Flickr
F14 op 40mm en met alleen het middelste focus punt op de boot scherp gesteld.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 19:16 schreef Robby87 het volgende:
[..]
Leuk gekaderd, geeft ook een beetje een indruk van de grootte. Welk diafragma (ivm scherptediepte) heb je gebruikt? En hoe heb je scherp gesteld?
mooie plaatquote:Op maandag 23 mei 2011 15:45 schreef muzas het volgende:
[ link | afbeelding ]
Bridge
Kwam zaterdag tijdens een wandeling dit bruggetje tegen... Erg leuk gezicht... Hier ga ik zéker nog een keer met zonsopkomst langs
Jij hier?quote:Op maandag 23 mei 2011 15:45 schreef muzas het volgende:
[ link | afbeelding ]
Bridge
Kwam zaterdag tijdens een wandeling dit bruggetje tegen... Erg leuk gezicht... Hier ga ik zéker nog een keer met zonsopkomst langs
Ik vind deze wel heel fijn "wegkijken" door de kleuren vooral. Goede kleur keuze en dat terwijl het eigenlijk maar een paar simpele bloemen zijn boeit het mij toch door die keuze.quote:
Super compositie met het water van links voor naar rechts achter. Vind de kleurtjes alleen wel wat te fel.quote:Op maandag 23 mei 2011 15:45 schreef muzas het volgende:
[ link | afbeelding ]
Bridge
Zebra motief over je heen vind ik geweldig. Goed licht.quote:Op maandag 23 mei 2011 18:32 schreef DitIsFloor het volgende:
Dikke spam jongeh (oké, valt wel mee: dit is al wel de tweede keer dat ik hem post ^^).
[ afbeelding ]
Wauw! Deze is echt heel vet, precies op het goede momentquote:Op maandag 23 mei 2011 19:22 schreef Wiebeldak het volgende:
Ik doe deze ook even crossposten omdat het lente topic volgens mij is uitgebloeid.
En ik moet mijn explore foto toch echt even goed delen. 2 foto's in 1 week in Flickr explore heb ik nog nooit meegemaakt.
[ afbeelding ]
Het is een heel lenig Schotse hooglander kalfje. Alleen moeders vond het niet zo leuk dat ik zo dicht bij zat waardoor zij een stukje achter mij aan kwam met die grote horens. Maar de foto was al geschoten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |