http://www.elsevier.nl/we(...)j-dood-Bin-Laden.htmquote:CIA-baas: Live-verbinding viel weg bij dood Bin Laden
zaterdag 7 mei 2011 13:19
Er zijn geen live-beelden van het moment waarop de Amerikaanse Navy-Seals 's werelds meest gezochte terrorist Osama bin Laden doodschieten.
Er zijn toch geen live-beelden van de dood van Osama bin Laden
Lees alles over de operatie en de dood van de Al-Qa'ida-leider in het dossier Osama bin Ladens dood
Dat heeft CIA-baas Leon Panetta gezegd tegen de Amerikaanse publieke omroep.
Helm
Vanwege technische problemen ging het beeld op zwart toen de Navy-Seals het huis van Bin Laden binnenvielen.
De Amerikaanse commando's maakten met behulp van camera's op hun helm opnames van de operatie, maar op het moment dat ze het huis bestormden, viel de live-verbinding weg.
Zwart
Ook de Amerikaanse president Barack Obama, die vanuit Washington DC meekeek, kon niets meer zien. Het scherm bleef 25 minuten, het grootste deel van de operatie, op zwart.
Het Witte Huis meldde eerder dat Obama live getuige was van 'operatie-Geronimo'. 'We konden redelijk volgen wat er gebeurde,' zegt Panetta, 'maar hadden geen directe verbinding toen de Navy-Seals het huis binnengingen.'
Na eerder Al-Qa'ida, hebben nu ook de Taliban de dood van Bin Laden erkend.
Door Jeroen Langelaar
Leg me uit, hoe gaat deze redenering precies?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:35 schreef Pizzakoppo het volgende:
Dit begint inderdaad wel heel aparte vormen aan te nemen, het lijkt aannemelijker te zijn dat het een hoax is dan dat het de waarheid is...
Nou ja, ik vond het allemaal al een aparte gang van zaken dat de volksvijand nummer 1 van de USA linea recta een kogel kreeg en in zee gedumpt werd zonder enige vorm van proces, ondervraging of iets dergelijks en nu is de verbinding weggevallen. Natuurlijk is dit gebaseerd op gevoel en niet op feiten, dat is ook niet mogelijk, maar iets zegt me dat het allemaal anders is gegaan dan dat ons wordt geprobeerd voorgespiegeld.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:38 schreef NDAsilenced het volgende:
[..]
Leg me uit, hoe gaat deze redenering precies?
Het in twijfel trekken van de hele gang van zaken maakt je niet automatisch tot een aluhoedje.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:30 schreef LXIV het volgende:
Nu ben ik helemaal niet van de samenzweringen ofzo, maar dit vind ik alweer erg vreemd.
Maar waarom zou Bush niet met een knal willen stoppen als president, ik bedoel, de publieke opinie had absoluut gunstiger gestemd geweest als hij een paar maand voor zijn stoppen Osama had vermoord...quote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:50 schreef mvdejong het volgende:
Uiteindelijk was het politiek voor Obama (zeker in de nasleep van zijn geboorteplaats-discussie) voordeliger om een groot succes te scoren tegen het terrorisme, dan de grote boze OBL als spookbeeld te gebruiken om de burgerrechten van Amerikanen en buitenlanders teniet te doen. Voor al Qaeda is het natuurlijk ook niet meer mogelijk om de leugen van de VS aan de kaak te stellen, ze hebben net zoveel boter op hun hoofd.
Ik kan mij voorstellen dat je satelietverbinding slechter wordt of wegvalt als je eerst buiten staat en daarna een betonnen gebouw binnenloopt met weet ik veel wat apparatuur dat ook nog eens het signaal kan storen.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:38 schreef Yi-Long het volgende:
Mocht het allemaal zo gegaan zijn zoals het Witte Huis beweert, en eigenlijk ga ik daar wel vanuit, dan kunnen we wel vaststellen dat ze er een hele aparte werkwijze op nahouden die onnodig veel vragen oproept die ze makkelijk hadden kunnen voorkomen.
1 ongewapende man van dichtbij door zijn kop geschoten, toevallig dat op dat moment de communicatie is weggevallen, en dan ook nog zo snel het lijkt gedumpt wat nergens voor nodig was, want het is al aangetoond dat dat hele 'islamitisch gebruik' verhaal ook niet helemaal klopt (48 uur ipv 24 uur, lichaam moet helemaal gewassen zijn, en in zee gooien is hoogst ongebruikelijk....)
Bush had volgens mij nooit wat te vertellen, hij werd geregeerd door de mensen achter hem, met name Rumsfeld en Cheney. Zolang het voor de CIA en de wapen-industrie nuttiger was om een grote vijand in leven te hebben, werd hem altijd verteld dat ze geen flauw idee hadden waar hij zat.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:52 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Maar waarom zou Bush niet met een knal willen stoppen als president, ik bedoel, de publieke opinie had absoluut gunstiger gestemd geweest als hij een paar maand voor zijn stoppen Osama had vermoord...
Hoop gezever bij elkaar. Je hebt altijd nog een backup geheugen zoals Sd card of weet ik wat wat je uitzend.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:30 schreef LXIV het volgende:
En dan blijkt nu weer dat de verbinding wegviel. Eigenlijk is er dus helemaal niemand die gezien heeft wat er daar gebeurt is, op die SEALS na.
Je zoekt meer dan 10 jaar naar de meest gezochte man ter wereld. Je geeft er tientallen miljarden dollars aan uit. Duizenden levens gaan er verloren aan deze zaak.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:54 schreef NDAsilenced het volgende:
[..]
Ik kan mij voorstellen dat je satelietverbinding slechter wordt of wegvalt als je eerst buiten staat en daarna een betonnen gebouw binnenloopt met weet ik veel wat apparatuur dat ook nog eens het signaal kan storen.
Hoe weet je of hij dichtbij in zijn hoofd is geschoten?
Het lijk dumpen in zee zijn voldoende redenen voor gegeven, waar is het lijk dan nog wel voor nodig? hij was geidentificeerd. Of vindt je dat zijn organen ter donatie nog gesteld moesten worden?
Hoezo erken jij deze interpretatie van Islamitisch gebruik, en waar is gezegd dat ze deze uberhaupt tot de letter hebben. Voor zover ik weet hebben zeg getracht om Islamitisch gebruik te respecteren, welke interpretatie dat dan precies is weten we niet. Overigens, waar komt die verwachting bij je vandaan dat er bij deze acties wel even een paar imams beschikbaar stonden met expertise over begrafenisrituelen?
Allemaal loze vragen en verdachtmakingen. Schijnbaar de hobby van veel mensen tegenwoordig.
Zo loos zijn alle vragen niet. Je gelooft toch zelf niet dat de Amerikanen zo primitief zijn dat ze de beelden niet opslaan tijdens zo'n onderneming? Dat een live-verbinding wegvalt zou nog kunnen, maar dat is echt niet het enige waar ze zich afhankelijk van maken.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:54 schreef NDAsilenced het volgende:
Allemaal loze vragen en verdachtmakingen. Schijnbaar de hobby van veel mensen tegenwoordig.
quote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:52 schreef MouzurX het volgende:
Weet je wat ik denk?
Het MOET wel zo zijn gegaan aangezien overheden altijd dingen helemaal verneuken.
Ja toch?quote:
Die heb je wel op je telefoon, maar je telefoon spoelde je per ongeluk mee toch?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 21:32 schreef Yi-Long het volgende:
Bij deze wil ik trouwens ook even bekendmaken dat ik vanmiddag in het toilet bij de McDonald's in Utrecht Mladic bij een urinoir zag staan!
Aangezien dit een levensgevaarlijke oorlogsmisdadiger is, heb ik mijn burgerplicht gedaan en hem zijn nek omgedraaid en door de wc gespoeld.
Helaas heb ik geen camera op mijn telefoon, dus heb er geen plaatjes van kunnen schieten, maar het is echt waar!!!
Feilloze redenatie. Vergeet je niet een steunbetuiging te sturen aan de directeur van 't Hofnarretje?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 21:21 schreef Daniel1976 het volgende:
Ik geloof de VS in dit geval. Omdat het allemaal niet zo netjes is gegaan.
Ik geloof niet dat de Navy-Seals een hoog prutsgehalte hebben, dus nee.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 21:33 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ja toch?
Zo veel fouten en domme dingen, gewoon zo "overheid".
Gelukkig is de executie niet uitgevoerd door 'het volk', want die hadden de hele missie waarschijnlijk voortijdig afgebroken om te stemmen op de PVV.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 21:33 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ja toch?
Zo veel fouten en domme dingen, gewoon zo "overheid".
Goed punt.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:53 schreef MouzurX het volgende:
Dit bericht zegt trouwens niet dat er totaal geen beelden zijn, ik neem aan dat zo'n headcam ook record?
Dat was een spijtig incident. Ze wilden die man van de fotorolletjes van Srebrenica nog een tweede kans geven. Legt 'ie de SD-tjes in een badje met foto-ontwikkelaar. Die man was 12 jaar uit de running geweest, dus wat weet die nog van digitale techniek?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 21:41 schreef Farenji het volgende:
[..]
Goed punt.
Waarschijnlijk hebben ze die in de consternatie na Bin Laden's dood per ongeluk ook gewist.
Navy seals hebben hun taak toch ook gedaan? Alleen alles eromheen is standaard "overheid"quote:Op zaterdag 7 mei 2011 21:38 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat de Navy-Seals een hoog prutsgehalte hebben, dus nee.
Dus jij weet wat de taak was van de Navy-seals en dat ze die hebben volbracht?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 22:01 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Navy seals hebben hun taak toch ook gedaan? Alleen alles eromheen is standaard "overheid"
Ze kreeg de beelden van haar overspelige man en Monica L. voor het eerst te zien.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:38 schreef remlof het volgende:
Ah, dus Hillary zette haar hand voor de mond toen de verbinding weg viel
Je doet alsof dit een fucking show is, veels te simpel gedacht. Verwar ook niet een zoektocht naar Bin Laden met de algemene de war on terror.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 21:00 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Je zoekt meer dan 10 jaar naar de meest gezochte man ter wereld. Je geeft er tientallen miljarden dollars aan uit. Duizenden levens gaan er verloren aan deze zaak.
Vervolgens heb je hem ein-de-lijk te pakken, je weet dat de hele wereld meekijkt, en wat doe je? Je dumpt het lijk binnen no-time in zee(!) Je laat er geen onafhankelijke journalisten bij om het te bevestigen. Je haalt er geen onafhankelijke lijkschouwer bij om een 2de autopsie te doen (als er al een 1ste autopsie gedaan is), en er zijn dus nu nergens bewegende beelden van...
...tja.... dan zal het vast helemaal aan mij liggen, maar dat roept toch wel een aantal vraagtekens op.
WAAR háál je het vandaan?quote:..Duizenden levens gaan er verloren aan deze zaak..
Uhm... gewoon uit het nieuws...quote:Op zaterdag 7 mei 2011 22:27 schreef NDAsilenced het volgende:
[..]
Je doet alsof dit een fucking show is, veels te simpel gedacht. Verwar ook niet een zoektocht naar Bin Laden met de algemene de war on terror.
[..]
WAAR háál je het vandaan?
Dat opslaan geloof ik niet. Stel dat een van hen gevangen wordt dan is alle informatie over het gehele verloop van de operatie in handen van de vijand.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 21:01 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Zo loos zijn alle vragen niet. Je gelooft toch zelf niet dat de Amerikanen zo primitief zijn dat ze de beelden niet opslaan tijdens zo'n onderneming? Dat een live-verbinding wegvalt zou nog kunnen, maar dat is echt niet het enige waar ze zich afhankelijk van maken.
Voor tientallen miljarden aan technologie en dan iets dat zelfs het Keniaanse leger nog voor elkaar zou krijgen, lukt dan niet.Alsof er 0,0 voorbereidingen zijn getroffen voor zo'n cruciale missie.
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |