Bron: http://www.webregio.nl/al(...)e-auto-gehangen.aspxquote:ALMERE - De kattenmishandeling in Almere is totaal geëscaleerd. Waren er eerst al meldingen binnengekomen van vergiftigingen, nu heeft WebRegio contact gekregen met een vrouw wier katten beestachtig zijn verminkt. Haar ene kat is daarbij zelfs achter een auto gehangen.
Dat vertelt Norma ten Hoeve uit Almere aan WebRegio. ‘’Woensdagochtend 4 mei deed ik de deur open voor mijn katten. Een van mijn katten had een tyrip om zijn nek ,zo strak dat hij hijgend binnenkwam. Gelukkig heb ik die toch los weten te krijgen.’’
De andere kat van Norma, Benji, was echter een paar dagen spoorlos. ‘’Na een hoop heen en weer gebel met de dierenambulance, hoorde ik dat er een dode kater was binnengebracht met een afgeknipte staart en vreselijk mishandeld. Ik heb hem gister geïdentificeerd en het was mijn lieve Benji.’’
Dit is alles is gebeurd in de Hagedisstraat, in de Faunabuurt in Almere. Benji is teruggevonden in de wijk Tussen de Vaarten op het Kurt Schwitterplantsoen.
De dierenambulance gaf aan nog nooit zo’n mishandeling te hebben meegemaakt. ‘’Vermoedelijk hebben ze mijn lieverd achter een auto gehangen. Ik vind het zo verschrikkelijk dat er in dit land, en nota bene in mijn eigen wijk zulke klootzakken rondlopen.’’
Niet meer naar buiten
Norma is er helemaal stuk van zegt ze tegen WebRegio. ‘’ Mijn andere katten mogen niet meer naar buiten. Ik heb inmiddels aangifte gedaan bij de politie, daar nemen ze het hoog op. Er wordt sowieso een buurtonderzoek ingesteld.
Almere wordt al enkele weken geteisterd door kattenmishandelingen.
"Vermoedelijk"quote:Op zaterdag 7 mei 2011 15:55 schreef senesta het volgende:
[..]
Bron: http://www.webregio.nl/al(...)e-auto-gehangen.aspx
Het is toch echt diep en diep triest. Als mensen al tot dit soort dingen in staat zijn dan horen zij net zo min op straat. Ik vind het een hele enge gedachte dat er mensen vrij rond lopen die tot dit soort dingen in staat zijn...bah!
quote:Op zaterdag 7 mei 2011 15:59 schreef Staal het volgende:
Godver.
Zorg voor je katten en hou ze binnen je tuin. Gewoon altijd.
Je hebt nu eenmaal gestoorde flippo's want dan weer een glasbak, dan weer gif. Ik begrijp mensen niet die hun kat altijd maar ergens buiten laten sjouwen.
quote:Op zaterdag 7 mei 2011 16:02 schreef Messina het volgende:
Een tyrip. Katten steken hun hoofd wel door gekkere gaten als ze ergens in willen.
Ja, fantastisch om voor dat je oud bent op een weg kapot gereden te worden.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 16:02 schreef juxtaposition het volgende:
[..]dat is het mooie aan een kat.
Die heeft een leven. Die kan zelf beslissen wat hij gaat doen, niet afhankelijk en triest kutleven omdat hij binnen zit en moet vragen om te pissen. Dat lijkt namelijk meer op een gevangenis.
Mijn katten kunnen het hele dorp doorlopen, ravotten in een park, prachtig leven.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 16:08 schreef Staal het volgende:
[..]
Ja, fantastisch om voor dat je oud bent op een weg kapot gereden te worden.
Joh, als je je geen kat kunt permitteren qua leefomgeving, begin er dan niet aan.
Maar dat doen mensen allemaal gezellig wel. Laat maar lekker lopen, bij andere mensen de boel onderschijten en stel je lieve katje vooral bloot aan auto's en mishandelaars. Puik hoor. Kattenliefhebbers zijn echte dierenliefhebbers..
Oke, voorbeeld:quote:
Onvoorstelbaar hé. Ik snap niet dat mensen hun kinderen nog naar de basisschool laten gaan, als je al die vreselijke verhalen over misbruik daar hoort.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 15:59 schreef Staal het volgende:
Godver.
Zorg voor je katten en hou ze binnen je tuin. Gewoon altijd.
Je hebt nu eenmaal gestoorde flippo's want dan weer een glasbak, dan weer gif. Ik begrijp mensen niet die hun kat altijd maar ergens buiten laten sjouwen.
Hoezo? Heb jij geen tuin?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 16:10 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Mijn katten kunnen het hele dorp doorlopen, ravotten in een park, prachtig leven.
Die hoor je op te sluiten dus?
Oh god hoor, de kindertjes worden tevoorschijn getrokken. Stelletje stakkers.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 16:13 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Onvoorstelbaar hé. Ik snap niet dat mensen hun kinderen nog naar de basisschool laten gaan, als je al die vreselijke verhalen over misbruik daar hoort.
quote:Op zaterdag 7 mei 2011 16:12 schreef Messina het volgende:
[..]
Oke, voorbeeld:
Kat ziet een gat in een schuurtje. Daar zit net een (vrij losse) tyrip. Kat krijgt z'n kop erdoor, maar bedenkt zich, en trekt z'n kop terug. Tyrip komt strakker te zitten, kat rukt de tyrip los en loopt naar huis.
Niet eens zo'n heel wild cowboy-scenario, toch?
Toen mijn kinderen nog niet oud genoeg waren om zich bewust te zijn van het gevaar van het verkeer en de vervelende intenties van sommige mensen mochten ze ook niet alleen op straat spelen nee. Hoewel ze dat best graag wilden hoor.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 16:10 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Mijn katten kunnen het hele dorp doorlopen, ravotten in een park, prachtig leven.
Die hoor je op te sluiten dus?
Dat wilde ik laatst met mijn dochter doen (ik heb nog een mooi keldertje, en enkel voor haar bescherming, dat er geen rare gasten domme dingen zouden doen.) en toen vond iedereen t zielig..
Goede vergelijking man. Behalve dan dat kinderen naar school laten gaan verplicht is, en je kat buiten laten lopen absoluut niet.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 16:13 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Onvoorstelbaar hé. Ik snap niet dat mensen hun kinderen nog naar de basisschool laten gaan, als je al die vreselijke verhalen over misbruik daar hoort.
Heb jij iets met de mishandeling te maken, misschien? Jij schijnt meer te weten dan wij doen?quote:
quote:Op zaterdag 7 mei 2011 16:17 schreef senesta het volgende:
[..]
Toen mijn kinderen nog niet oud genoeg waren om zich bewust te zijn van het gevaar van het verkeer en de vervelende intenties van sommige mensen mochten ze ook niet alleen op straat spelen nee. Hoewel ze dat best graag wilden hoor.
Mijn katten kunnen zich ook niet verweren en zijn zich ook niet bewust van alle gevaren die ze lopen. Dus mogen ze in mijn afgeschermde tuin en mogen ze af en toe mee naar buiten aan een tuigje. Zo ben ik er zeker van dat ze veilig zijn en kunnen ze evengoed af en toe lekker naar buiten.
Ik denk dat het gewoon ook niet meer kan op veel plaatsen tegenwoordig. Kijk voor de gein eens op amivedi of op marktplaats hoeveel katten er kwijt zijn of dood gevonden zijn. Vorig jaar zijn hier in de buurt in een paar maanden tijd 18 (!!) katten verdwenen en nooit meer terug gevonden.
Ik wil mijn katten niet kwijt.
Kanker.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 16:17 schreef senesta het volgende:
Mijn katten kunnen zich ook niet verweren en zijn zich ook niet bewust van alle gevaren die ze lopen. Dus mogen ze in mijn afgeschermde tuin en mogen ze af en toe mee naar buiten aan een tuigje. Zo ben ik er zeker van dat ze veilig zijn en kunnen ze evengoed af en toe lekker naar buiten.
Ja, of dat het zo'n gek tegenkomt.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 16:18 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Kanker.
Ik heb liever dat mijn katten een goed leven hebben, dat misschien voortijdig onder een auto zal stoppen, dan dat ze een kutleven in een tuigje hebben.
Een gat in een schuurtje met een tyrip?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 16:12 schreef Messina het volgende:
[..]
Oke, voorbeeld:
Kat ziet een gat in een schuurtje. Daar zit net een (vrij losse) tyrip. Kat krijgt z'n kop erdoor, maar bedenkt zich, en trekt z'n kop terug. Tyrip komt strakker te zitten, kat rukt de tyrip los en loopt naar huis.
Niet eens zo'n heel wild cowboy-scenario, toch?
Ik heb hier een kat die wel eens met z'n nek in het hengsel van een plastic tasje heeft vastgezeten. Door de paniek is hij gaan rennen, etc, en kwam dat ding steeds strakker te zitten.
Een kat in nood maakt rare sprongen
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat mensen - in verhouding - zeer zeldzame incidenten aangrijpen om op zogenaamd gevaar te wijzen. Het aantal katten dat slachtoffer wordt van een psychopaat op straat is verwaarloosbaar. Het is heel erg, maar lijkt me geen enkele aanleiding om alle katten maar enorm in hun vrijheden te gaan beperken.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 16:17 schreef Messina het volgende:
[..]
Goede vergelijking man. Behalve dan dat kinderen naar school laten gaan verplicht is, en je kat buiten laten lopen absoluut niet.
Ja je hebt gelijk, liever dat mijn katten een kutleven hebben omdat een stelletje gestoorde mensen die ZELF aan een tuigje zouden moeten lopen, niet normaal kunnen doen.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 16:20 schreef Staal het volgende:
[..]
Ja, of dat het zo'n gek tegenkomt.
Kan jou het schelen joh. Haal je toch weer een nieuwe uit het asiel?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |