abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 7 mei 2011 @ 15:55:31 #1
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_96474757
quote:
ALMERE - De kattenmishandeling in Almere is totaal geëscaleerd. Waren er eerst al meldingen binnengekomen van vergiftigingen, nu heeft WebRegio contact gekregen met een vrouw wier katten beestachtig zijn verminkt. Haar ene kat is daarbij zelfs achter een auto gehangen.

Dat vertelt Norma ten Hoeve uit Almere aan WebRegio. ‘’Woensdagochtend 4 mei deed ik de deur open voor mijn katten. Een van mijn katten had een tyrip om zijn nek ,zo strak dat hij hijgend binnenkwam. Gelukkig heb ik die toch los weten te krijgen.’’

De andere kat van Norma, Benji, was echter een paar dagen spoorlos. ‘’Na een hoop heen en weer gebel met de dierenambulance, hoorde ik dat er een dode kater was binnengebracht met een afgeknipte staart en vreselijk mishandeld. Ik heb hem gister geïdentificeerd en het was mijn lieve Benji.’’

Dit is alles is gebeurd in de Hagedisstraat, in de Faunabuurt in Almere. Benji is teruggevonden in de wijk Tussen de Vaarten op het Kurt Schwitterplantsoen.

De dierenambulance gaf aan nog nooit zo’n mishandeling te hebben meegemaakt. ‘’Vermoedelijk hebben ze mijn lieverd achter een auto gehangen. Ik vind het zo verschrikkelijk dat er in dit land, en nota bene in mijn eigen wijk zulke klootzakken rondlopen.’’

Niet meer naar buiten

Norma is er helemaal stuk van zegt ze tegen WebRegio. ‘’ Mijn andere katten mogen niet meer naar buiten. Ik heb inmiddels aangifte gedaan bij de politie, daar nemen ze het hoog op. Er wordt sowieso een buurtonderzoek ingesteld.

Almere wordt al enkele weken geteisterd door kattenmishandelingen.
Bron: http://www.webregio.nl/al(...)e-auto-gehangen.aspx

Het is toch echt diep en diep triest. Als mensen al tot dit soort dingen in staat zijn dan horen zij net zo min op straat. Ik vind het een hele enge gedachte dat er mensen vrij rond lopen die tot dit soort dingen in staat zijn...bah!
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zaterdag 7 mei 2011 @ 15:58:01 #2
256666 leeell
I know you're lonely
pi_96474819
triest dierenleed in de faunabuurt
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 15:59:23 #3
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_96474857
Godver.

Zorg voor je katten en hou ze binnen je tuin. Gewoon altijd.
Je hebt nu eenmaal gestoorde flippo's want dan weer een glasbak, dan weer gif. Ik begrijp mensen niet die hun kat altijd maar ergens buiten laten sjouwen.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_96474918
quote:
9s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 15:55 schreef senesta het volgende:

[..]

Bron: http://www.webregio.nl/al(...)e-auto-gehangen.aspx

Het is toch echt diep en diep triest. Als mensen al tot dit soort dingen in staat zijn dan horen zij net zo min op straat. Ik vind het een hele enge gedachte dat er mensen vrij rond lopen die tot dit soort dingen in staat zijn...bah!
"Vermoedelijk"

Maar mogelijk ook niet. Door dit soort verhalen staat Nederland dus hoog in de top 10 betreft dierenleed. "Vermoedelijk". "Misschien". "Mogelijk".

Staart eraf. Ik heb het zien (ja, letterlijk ZIEN) gebeuren bij een kat die met zijn staart onder de glasplaat van een tafel was komen vast te zitten. Was ook een mooie, rechte snee. Had er zomaar afgeknipt kunnen zijn.

Een tyrip. Katten steken hun hoofd wel door gekkere gaten als ze ergens in willen.

En begrijp me niet verkeerd, het KAN allemaal gegaan zijn zoals er staat, maar het kan ook net zo goed niet.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_96474939
quote:
8s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 15:59 schreef Staal het volgende:
Godver.

Je hebt nu eenmaal gestoorde flippo's want dan weer een glasbak, dan weer gif. Ik begrijp mensen niet die hun kat altijd maar ergens buiten laten sjouwen.
:') dat is het mooie aan een kat.
Die heeft een leven. Die kan zelf beslissen wat hij gaat doen, niet afhankelijk en triest kutleven omdat hij binnen zit en moet vragen om te pissen. Dat lijkt namelijk meer op een gevangenis.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 16:05:07 #6
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_96474990
Tja, je hebt een hoop geestelijk zwakkeren die katten haten. Zal altijd blijven bestaan.
Dit, dus.
pi_96475001
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 16:02 schreef Messina het volgende:
Een tyrip. Katten steken hun hoofd wel door gekkere gaten als ze ergens in willen.
:')
  zaterdag 7 mei 2011 @ 16:06:53 #8
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_96475027
Ik vind sowieso dat je je katten niet buiten moet laten, puur uit veiligheid.
Woon zelf ook in Almere en zie regelmatig katten rondlopen in m'n buurt.
Hey hallo wat een enorm kuttopic.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 16:08:24 #9
42366 Staal
pi_96475063
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 16:02 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

Die heeft een leven. Die kan zelf beslissen wat hij gaat doen, niet afhankelijk en triest kutleven omdat hij binnen zit en moet vragen om te pissen. Dat lijkt namelijk meer op een gevangenis.
Ja, fantastisch om voor dat je oud bent op een weg kapot gereden te worden.

Joh, als je je geen kat kunt permitteren qua leefomgeving, begin er dan niet aan.
Maar dat doen mensen allemaal gezellig wel. Laat maar lekker lopen, bij andere mensen de boel onderschijten en stel je lieve katje vooral bloot aan auto's en mishandelaars. Puik hoor. Kattenliefhebbers zijn echte dierenliefhebbers. ^O^ .
Un certain jeune homme
pi_96475125
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 16:08 schreef Staal het volgende:

[..]

Ja, fantastisch om voor dat je oud bent op een weg kapot gereden te worden.

Joh, als je je geen kat kunt permitteren qua leefomgeving, begin er dan niet aan.
Maar dat doen mensen allemaal gezellig wel. Laat maar lekker lopen, bij andere mensen de boel onderschijten en stel je lieve katje vooral bloot aan auto's en mishandelaars. Puik hoor. Kattenliefhebbers zijn echte dierenliefhebbers. ^O^ .
Mijn katten kunnen het hele dorp doorlopen, ravotten in een park, prachtig leven.
Die hoor je op te sluiten dus?

Dat wilde ik laatst met mijn dochter doen (ik heb nog een mooi keldertje, en enkel voor haar bescherming, dat er geen rare gasten domme dingen zouden doen.) en toen vond iedereen t zielig..
pi_96475152
Deze afschuwelijke details moet je niet openbaar maken,
stel dat je iemand die niks te doen weet ermee op een idee brengt....
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_96475182
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 16:05 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

Oke, voorbeeld:

Kat ziet een gat in een schuurtje. Daar zit net een (vrij losse) tyrip. Kat krijgt z'n kop erdoor, maar bedenkt zich, en trekt z'n kop terug. Tyrip komt strakker te zitten, kat rukt de tyrip los en loopt naar huis.

Niet eens zo'n heel wild cowboy-scenario, toch?

Ik heb hier een kat die wel eens met z'n nek in het hengsel van een plastic tasje heeft vastgezeten. Door de paniek is hij gaan rennen, etc, en kwam dat ding steeds strakker te zitten.

Een kat in nood maakt rare sprongen ;)
pi_96475187
quote:
8s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 15:59 schreef Staal het volgende:
Godver.

Onvoorstelbaar hé. Ik snap niet dat mensen hun kinderen nog naar de basisschool laten gaan, als je al die vreselijke verhalen over misbruik daar hoort.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 16:13:53 #14
42366 Staal
pi_96475210
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 16:10 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

Mijn katten kunnen het hele dorp doorlopen, ravotten in een park, prachtig leven.

Hoezo? Heb jij geen tuin?
Un certain jeune homme
  zaterdag 7 mei 2011 @ 16:16:21 #15
42366 Staal
pi_96475280
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 16:13 schreef Absurditeit het volgende:

[..]

Onvoorstelbaar hé. Ik snap niet dat mensen hun kinderen nog naar de basisschool laten gaan, als je al die vreselijke verhalen over misbruik daar hoort.
Oh god hoor, de kindertjes worden tevoorschijn getrokken. Stelletje stakkers.

Goeie vergelijking he? Laat jullie je lieve kindertjes ook poepen in andermans tuin en vissen in andermans vijver? Stuur je die ook gewoon de weg over zonder erbij te zijn?

Mind you, ik ben dol op katten alleen niet op de meeste eigenaren omdat die namelijk zo hypocriet als de kolere zijn en net zo makkelijk hun dier onder een auto laten komen.
Un certain jeune homme
pi_96475312
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 16:12 schreef Messina het volgende:

[..]

Oke, voorbeeld:

Kat ziet een gat in een schuurtje. Daar zit net een (vrij losse) tyrip. Kat krijgt z'n kop erdoor, maar bedenkt zich, en trekt z'n kop terug. Tyrip komt strakker te zitten, kat rukt de tyrip los en loopt naar huis.

En staal, jawel, maar om er nou een berlijnse muur omheen te bouwen met prikkeldraad lijkt me bullshit.
  Moderator zaterdag 7 mei 2011 @ 16:17:20 #17
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_96475314
quote:

[..]

Dat wilde ik laatst met mijn dochter doen (ik heb nog een mooi keldertje, en enkel voor haar bescherming, dat er geen rare gasten domme dingen zouden doen.) en toen vond iedereen t zielig..
Toen mijn kinderen nog niet oud genoeg waren om zich bewust te zijn van het gevaar van het verkeer en de vervelende intenties van sommige mensen mochten ze ook niet alleen op straat spelen nee. Hoewel ze dat best graag wilden hoor.

Mijn katten kunnen zich ook niet verweren en zijn zich ook niet bewust van alle gevaren die ze lopen. Dus mogen ze in mijn afgeschermde tuin en mogen ze af en toe mee naar buiten aan een tuigje. Zo ben ik er zeker van dat ze veilig zijn en kunnen ze evengoed af en toe lekker naar buiten.

Ik denk dat het gewoon ook niet meer kan op veel plaatsen tegenwoordig. Kijk voor de gein eens op amivedi of op marktplaats hoeveel katten er kwijt zijn of dood gevonden zijn. Vorig jaar zijn hier in de buurt in een paar maanden tijd 18 (!!) katten verdwenen en nooit meer terug gevonden.

Ik wil mijn katten niet kwijt.
pi_96475320
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 16:13 schreef Absurditeit het volgende:

[..]

Goede vergelijking man. Behalve dan dat kinderen naar school laten gaan verplicht is, en je kat buiten laten lopen absoluut niet.
pi_96475344
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 16:17 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

Heb jij iets met de mishandeling te maken, misschien? Jij schijnt meer te weten dan wij doen?
  zaterdag 7 mei 2011 @ 16:18:52 #20
42366 Staal
pi_96475358
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 16:17 schreef senesta het volgende:

[..]

Toen mijn kinderen nog niet oud genoeg waren om zich bewust te zijn van het gevaar van het verkeer en de vervelende intenties van sommige mensen mochten ze ook niet alleen op straat spelen nee. Hoewel ze dat best graag wilden hoor.

Mijn katten kunnen zich ook niet verweren en zijn zich ook niet bewust van alle gevaren die ze lopen. Dus mogen ze in mijn afgeschermde tuin en mogen ze af en toe mee naar buiten aan een tuigje. Zo ben ik er zeker van dat ze veilig zijn en kunnen ze evengoed af en toe lekker naar buiten.

Ik denk dat het gewoon ook niet meer kan op veel plaatsen tegenwoordig. Kijk voor de gein eens op amivedi of op marktplaats hoeveel katten er kwijt zijn of dood gevonden zijn. Vorig jaar zijn hier in de buurt in een paar maanden tijd 18 (!!) katten verdwenen en nooit meer terug gevonden.

Ik wil mijn katten niet kwijt.
O+ .
Un certain jeune homme
pi_96475359
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 16:17 schreef senesta het volgende:
Kanker. :')
Ik heb liever dat mijn katten een goed leven hebben, dat misschien voortijdig onder een auto zal stoppen, dan dat ze een kutleven in een tuigje hebben. :')
  zaterdag 7 mei 2011 @ 16:20:02 #22
42366 Staal
pi_96475387
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 16:18 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

Ik heb liever dat mijn katten een goed leven hebben, dat misschien voortijdig onder een auto zal stoppen, dan dat ze een kutleven in een tuigje hebben. :')
Ja, of dat het zo'n gek tegenkomt.
Kan jou het schelen joh. Haal je toch weer een nieuwe uit het asiel?
Un certain jeune homme
  Moderator zaterdag 7 mei 2011 @ 16:20:10 #23
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_96475394
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 16:12 schreef Messina het volgende:

[..]

Oke, voorbeeld:

Ik heb hier een kat die wel eens met z'n nek in het hengsel van een plastic tasje heeft vastgezeten. Door de paniek is hij gaan rennen, etc, en kwam dat ding steeds strakker te zitten.

Een kat in nood maakt rare sprongen ;)
Een gat in een schuurtje met een tyrip? :D Dan kunnen ze de tyrip toch niet meenemen dan zitten ze ook vast aan de schuur :P Maar goed, alles kan natuurlijk maar als er meerder katten worden gevonden die door dit soort toevalligheden worden getroffen dan zou ik ook niet meer geloven dat het een ongelukje is hoor ;)
pi_96475415
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 16:17 schreef Messina het volgende:

[..]

Goede vergelijking man. Behalve dan dat kinderen naar school laten gaan verplicht is, en je kat buiten laten lopen absoluut niet.
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat mensen - in verhouding - zeer zeldzame incidenten aangrijpen om op zogenaamd gevaar te wijzen. Het aantal katten dat slachtoffer wordt van een psychopaat op straat is verwaarloosbaar. Het is heel erg, maar lijkt me geen enkele aanleiding om alle katten maar enorm in hun vrijheden te gaan beperken.

Dan is het een stuk schofteriger om alle katten maar in flatjes op te sluiten of te laten lopen in jouw tuintje van 3 bij 4 meter.
pi_96475431
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 16:20 schreef Staal het volgende:

[..]

Ja, of dat het zo'n gek tegenkomt.
Kan jou het schelen joh. Haal je toch weer een nieuwe uit het asiel?
Ja je hebt gelijk, liever dat mijn katten een kutleven hebben omdat een stelletje gestoorde mensen die ZELF aan een tuigje zouden moeten lopen, niet normaal kunnen doen.
pi_96475447
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 16:20 schreef senesta het volgende:

[..]

Een gat in een schuurtje met een tyrip? :D Dan kunnen ze de tyrip toch niet meenemen dan zitten ze ook vast aan de schuur :P Maar goed, alles kan natuurlijk maar als er meerder katten worden gevonden die door dit soort toevalligheden worden getroffen dan zou ik ook niet meer geloven dat het een ongelukje is hoor ;)
Het is maar een voorbeeld ;)

In ieder geval; De vorige katten zijn (succesvol) vergiftigd. Waarom zouden dat persoon dan ineens een andere tactiek bedenken? Dat is niet logisch. Tenzij het een ANDER persoon is. Of een ongeluk.

Vergiftigen is heel onpersoonlijk. Je legt gif neer, en klaar is Kees. Een kat z'n staart eraf knippen/verwurgen met een tyrip, daar moet je wel heel koud voor zijn. :{
  Moderator zaterdag 7 mei 2011 @ 16:22:30 #27
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_96475457
quote:

[..]

Je bent heel welkom een eens te komen inschatten wat een rotleven mijn katten hebben hoor :P
Ik denk dat binnenkatten het heel prima kunnen hebben. En ik hoor steeds meer akelige verhalen over dingen die gebeuren met katten en andere huisdieren. Ik heb ze liever veilig.
pi_96475463
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 16:21 schreef Absurditeit het volgende:
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat mensen - in verhouding - zeer zeldzame incidenten aangrijpen om op zogenaamd gevaar te wijzen. Het aantal katten dat slachtoffer wordt van een psychopaat op straat is verwaarloosbaar. Het is heel erg, maar lijkt me geen enkele aanleiding om alle katten maar enorm in hun vrijheden te gaan beperken.
Ik laat me weer veel te veel trollen :')
mooi bericht, maar dit zijn de mensen die je ook gek kunnen maken met hun "maar ik heb toch niets te verbergen" opmerkingen. Ik stink er elke keer weer in.

Goed gedaan jongens. Jullie hadden me goed laten happen.
pi_96475464
quote:

[..]

Dit ja. Maar een kat als vloerkleed omdat 'ie aangereden is, is helemaal niet zo zeldzaam.
  Moderator zaterdag 7 mei 2011 @ 16:23:17 #30
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_96475480
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 16:21 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

Ja je hebt gelijk, liever dat mijn katten een kutleven hebben omdat een stelletje gestoorde mensen die ZELF aan een tuigje zouden moeten lopen, niet normaal kunnen doen.
Mensen moeten normaal doen inderdaad en gewoon van andermans dieren afblijven. Of die katten nou los lopen of niet, daar heb je helemaal gelijk in :Y
  zaterdag 7 mei 2011 @ 16:25:13 #31
42366 Staal
pi_96475531
quote:

[..]

Dit zijn niet de enige gevaren. Net wat hierboven geschreven is, kijk die berichten van Amivedi in je omgeving. Kijk hoeveel katten er doodgereden worden of gif binnen krijgen van iemand die van zijn vissen of vogels houdt. Er zijn zoveel katten slachtoffer van dat argeloze gedrag van de eigenaren.

Dit in de OP is een incident. Een gek. Daar hoeft men zich massaal niet tegen te gaan wapenen.
Maar als je op een kutflatje woont zoals Juxtaposition, laat maar lekker lopen, een ander overlast bezorgen en we halen wel weer een nieuwe. Happy go lucky.
Un certain jeune homme
  Moderator zaterdag 7 mei 2011 @ 16:25:23 #32
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_96475535
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 16:22 schreef Messina het volgende:

[..]

In ieder geval; De vorige katten zijn (succesvol) vergiftigd. Waarom zouden dat persoon dan ineens een andere tactiek bedenken? Dat is niet logisch. Tenzij het een ANDER persoon is. Of een ongeluk.

Vergiftigen is heel onpersoonlijk. Je legt gif neer, en klaar is Kees. Een kat z'n staart eraf knippen/verwurgen met een tyrip, daar moet je wel heel koud voor zijn. :{
Ik weet niet, ik vind het heel moeilijk om in te schatten wat iemand beweegt om zoiets te doen. Misschien boos omdat het vergif niet zorgde voor een vermindering van katten in de tuin?
pi_96475540
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 16:23 schreef senesta het volgende:
Mensen moeten normaal doen inderdaad en gewoon van andermans dieren afblijven. Of die katten nou los lopen of niet, daar heb je helemaal gelijk in :Y
Ik vind het een onvoorstelbaar idee, dat mijn katten, (terwijl het zo'n fijne buurt is om in buiten te spelen, parken en water enzo) binnen moeten blijven, omdat sommige mensen die het echt niet verdienen, wel buiten mogen komen..

Overigens ben ik erg benieuwd naar je katten paradijs, maar mijn katten zijn gewend aan hun vrijheid, aan buiten zijn. Het is gewoon zielig om ze binnen te houden.
pi_96475552
quote:

[..]

Dit ja. Maar een kat als vloerkleed omdat 'ie aangereden is, is helemaal niet zo zeldzaam.
Het komt wel voor, maar laten we nou niet net doen alsof er in elke straat aan het einde van de dag dode katten liggen. Het overgrote deel van de katten sterft nog altijd op een vreedzame manier.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 16:26:52 #35
42366 Staal
pi_96475580
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 16:25 schreef Absurditeit het volgende:

[..]

Het komt wel voor, maar laten we nou niet net doen alsof er in elke straat aan het einde van de dag dode katten liggen. Het overgrote deel van de katten sterft nog altijd op een vreedzame manier.
Nee. Helaas.
Un certain jeune homme
pi_96475602
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 16:25 schreef senesta het volgende:

[..]

Ik weet niet, ik vind het heel moeilijk om in te schatten wat iemand beweegt om zoiets te doen. Misschien boos omdat het vergif niet zorgde voor een vermindering van katten in de tuin?
Ik ben blij dat je het niet weet. Ik weet het ook niet, en dat wil ik graag zou houden.

Maar bij moord (mens-mens), is het zo dat de dader kiest voor een afstandelijke moord (vergif, pistool van afstand, etc,etc), of een intieme moord (verwurging, steekwapen, etc, etc). Ik kan me zo voorstellen dat het bij mens-dier niet heel anders gaat.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 16:28:14 #37
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_96475634
quote:

[..]

Katten die onder auto's komen zijn echt geen uitzondering hoor :') Ik wil niet dat mijn kat dat risico loopt, dus die blijft lekker in de tuin.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_96475644
Wel mooi dat er een politieonderzoek wordt gestart!

Ik hoop dat ze hem vinden. Wat mij betreft mogen ze zijn staart aan de auto knopen en een paar rondjes cruisen.
pi_96475692
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 16:27 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik ben blij dat je het niet weet. Ik weet het ook niet, en dat wil ik graag zou houden.

Maar bij moord (mens-mens), is het zo dat de dader kiest voor een afstandelijke moord (vergif, pistool van afstand, etc,etc), of een intieme moord (verwurging, steekwapen, etc, etc). Ik kan me zo voorstellen dat het bij mens-dier niet heel anders gaat.
Er schijnt ook een verband te zijn tussen sociapathie en dierenmishandeling. Enge mensen hoor :{.
pi_96475712
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 16:25 schreef Staal het volgende:
Maar als je op een kutflatje woont zoals Juxtaposition, laat maar lekker lopen, een ander overlast bezorgen en we halen wel weer een nieuwe. Happy go lucky.
Nu ben je gewoon aan het trollen.
pi_96475725
quote:
3s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 16:29 schreef Filatelistfetisjist het volgende:

[..]

Er schijnt ook een verband te zijn tussen sociapathie en dierenmishandeling. Enge mensen hoor :{.
Ja, maar dan hebben we het wel over seriemoordenaars. Niet over Jan die in de kroeg met een slok op iemand dood slaat.
  Moderator zaterdag 7 mei 2011 @ 16:31:01 #42
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_96475744
quote:

[..]

Ik las net dat er per jaar naar schatting 30.000 katten worden doodgereden. Ik vind het toch behoorlijk wat.
pi_96475783
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 16:31 schreef senesta het volgende:

[..]

Ik las net dat er per jaar naar schatting 30.000 katten worden doodgereden. Ik vind het toch behoorlijk wat.
En tussen de 8000 en 13000 worden doodgeschoten.
pi_96475794
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 16:30 schreef Messina het volgende:

[..]

Ja, maar dan hebben we het wel over seriemoordenaars. Niet over Jan die in de kroeg met een slok op iemand dood slaat.
Nog niet helemaal gelezen, maar lijkt me wel interessant:
http://prime.peta.org/201(...)-a-professional-view
  zaterdag 7 mei 2011 @ 16:32:17 #45
42366 Staal
pi_96475796
quote:
3s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 16:29 schreef Filatelistfetisjist het volgende:

[..]

Sociopathie. Als je dan toch met termen gaat smijten.
Un certain jeune homme
  † In Memoriam † zaterdag 7 mei 2011 @ 16:34:20 #46
230491 Zith
pls tip
pi_96475857
Hahha deze topic _O-

Preutse overbeschermende kattenhouders _O-
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_96475866
Ik ken nog veel meer moeilijke woorden die ik verkeerd kan spellen, maar bedankt.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 16:34:36 #48
42366 Staal
pi_96475868
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 16:30 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

Nu ben je gewoon aan het trollen.
Nee, helemaal niet. Wat ik hier schrijf meen ik. Blijkbaar kun jij je katten zelf geen ruimte bieden maar wil je toch perse een kat. Dus laat je die buiten lopen en ga je hier vrolijk zitten verdedigen dat je eigenlijk amper naar die beesten omkijkt. De zogenaamde dierenliefhebber.
Un certain jeune homme
  Moderator zaterdag 7 mei 2011 @ 16:36:07 #49
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_96475919
Persoonlijke sneren zijn niet nodig om een punt te maken lijkt me?
  zaterdag 7 mei 2011 @ 16:39:10 #50
42366 Staal
pi_96476011
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 16:36 schreef senesta het volgende:
Persoonlijke sneren zijn niet nodig om een punt te maken lijkt me?
Ik maak geen persoonlijke sneer. Het is een sneer naar het gros van die happy go lucky kattenliefhebbers. Overigens ook nog eens de reden dat de asiels zo vol zitten met niet gesteriliseerde poezen en kittens. Laat maar lekker lopen allemaal.
Un certain jeune homme
pi_96476091
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 16:39 schreef Staal het volgende:

[..]

Ik maak geen persoonlijke sneer. Het is een sneer naar het gros van die happy go lucky kattenliefhebbers. Overigens ook nog eens de reden dat de asiels zo vol zitten met niet gesteriliseerde poezen en kittens. Laat maar lekker lopen allemaal.
Dit is wel een persoonlijke aanval, en een hele slechte ook aangezien ik eerder heb aangegeven een tuin te hebben. overigens ook een groot genoeg huis, toch wil ik ze de vrijheid van en vol leven en contact met andere katten niet ontnemen.

het zijn verdomme geen fokkers die in hun eentje zonder enig contact met anderen in het donker op hun kamertje zitten. Staal.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 16:42:16 #52
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_96476144
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 16:41 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

Dit is wel een persoonlijke aanval, en een hele slechte ook aangezien ik eerder heb aangegeven een tuin te hebben. overigens ook een groot genoeg huis, toch wil ik ze de vrijheid van en vol leven en contact met andere katten niet ontnemen.

het zijn verdomme geen fokkers die in hun eentje zonder enig contact met anderen in het donker op hun kamertje zitten. Staal.
Wat denk jij? Dat je kat naar buiten gaat, de buurtkatten ophaalt en dat ze dan samen gaan chillen? :')
pi_96476193
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 16:42 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Wat denk jij? Dat je kat naar buiten gaat, de buurtkatten ophaalt en dat ze dan samen gaan chillen? :')
Jij weet niet echt veel van katten he? :')
  zaterdag 7 mei 2011 @ 16:45:37 #54
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_96476241
Nee, wat voor leuk contact met andere katten heeft jouw kat dan volgens jou?
pi_96476361
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 16:45 schreef Harajuku. het volgende:
Nee, wat voor leuk contact met andere katten heeft jouw kat dan volgens jou?
Mijn katten jagen en spelen met een paar andere katten uit de buurt.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 16:52:57 #56
42366 Staal
pi_96476473
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 16:49 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

Mijn katten jagen en spelen met een paar andere katten uit de buurt.
Waar jagen ze eigenlijk op? Op andermans volières en vijvervissen?
Gedomesticeerd zegt jou vrij weinig blijkbaar.
Un certain jeune homme
  Moderator zaterdag 7 mei 2011 @ 16:53:11 #57
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_96476481
Ik geloof meteen dat de meeste katten het heerlijk vinden om buiten te zwerven overigens hoor, echt! Ik geloof ook dat katten die buiten mogen lopen wel tot kilometers in de omgeving hun huisje kunnen zwerven.

Maar als ik voor mezelf een optelsommetje maak dan kom ik er toch bij uit dat ik ze liever binnen heb.

- De overlast die katten veroorzaken voor de natuur, veel inheemse vogels die aan de grond nestelen hebben heel wat te verduren door de toename van katten.
- De overlast die mensen van mijn katten zouden hebben, wat ook regelmatig mishandeling in de hand lijkt te werken.
- Het gevaar dat ze gestolen worden.
- Het gevaar van ziektes, vergiftiging, verkeer, etc..

En dan neem ik gewone mafkezen zoals in de OP niet eens mee.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 16:56:53 #58
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_96476565
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 16:02 schreef Messina het volgende:

[..]

"Vermoedelijk"

Maar mogelijk ook niet. Door dit soort verhalen staat Nederland dus hoog in de top 10 betreft dierenleed. "Vermoedelijk". "Misschien". "Mogelijk".
Ik denk eerder dat de miljoenen plofkippen en euroknallervarkens die onder embarmelijke omstandigheden in de bio-industrie leven daar een grotere bijdrage aan leveren.
pi_96476895
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 16:52 schreef Staal het volgende:
Waar jagen ze eigenlijk op? Op andermans volières en vijvervissen?
Gedomesticeerd zegt jou vrij weinig blijkbaar.
Kikkers, veldmuizen, ratten, duiven.
Wij hebben ook een vijver met vissen. Die worden niet door de katten gepakt, dat hebben we ze afgeleerd, en ze komen nu niet in de buurt van vijvers/slootjes ed.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 17:10:55 #60
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_96476945
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 16:02 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

Onzin, wij hebben 4 binnenkatten en ze zijn gewoon gelukkig en gezond.
wij hebben onze redenen om de niet buiten te laten lopen, oa het om dit bericht van mishandelijk.

Huisdieren zijn niet voor niks huisdieren, die hoor je in je eigen omgeving te houden, niet om straat te laten struinen.

Maar dat is mijn mening.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_96477026
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 17:10 schreef snakelady het volgende:
Maar dat is mijn mening.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 17:14:50 #62
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_96477052
quote:

[..]

als je toch zoiets debiels gaat doen als kinderen met katten vergelijken, dan heb ik ene vraag voor jou.

Liet jij de 2 jarige dochter zonder toezicht buiten lopen?
En ik hoop en verwacht dat het antwoord hierop nee is, was ze toen ongelukkig?

daarbij is een kat kleiner en een kat leeft anders dan mensen, wij hebben alleen de grond om op te lopen, katten hebben dus veel meer ruimte dan een mens.
wij hebben een woning van 550 m³, ze mogen in eigenlijk zowat alle ruimtes komen, geloof me, die hebben ruimte genoeg. ;)
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_96477116
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 17:14 schreef snakelady het volgende:

[..]

als je toch zoiets debiels gaat doen als kinderen met katten vergelijken, dan heb ik ene vraag voor jou.

Liet jij de 2 jarige dochter zonder toezicht buiten lopen?
En ik hoop en verwacht dat het antwoord hierop nee is, was ze toen ongelukkig?

daarbij is een kat kleiner en een kat leeft anders dan mensen, wij hebben alleen de grond om op te lopen, katten hebben dus veel meer ruimte dan een mens.
wij hebben een woning van 550 m³, ze mogen in eigenlijk zowat alle ruimtes komen, geloof me, die hebben ruimte genoeg. ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overigens vind ik een kat toch iets anders dan een kind. Waarbij de vergelijking natuurlijk onzin is, ja ook de mijne, daar ben ik me van bewust. ;)
  zaterdag 7 mei 2011 @ 17:18:21 #64
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_96477146
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 17:08 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

Wij hebben ook een vijver met vissen. Die worden niet door de katten gepakt, dat hebben we ze afgeleerd, en ze komen nu niet in de buurt van vijvers/slootjes ed.
Hoe weet jij wat je kat een kilometer verderop uitspookt?
  zaterdag 7 mei 2011 @ 17:18:41 #65
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_96477157
quote:

[..]

Het gaat niet alleen om gevaar voor de katten, het gaat ook om gevaar voor mensen ( mensen die uitwijken voor een kat en een boom raken), voor de overlast, als ze bv in een zandbak peopen waar de volgende dag weer kinderen in willen spelen, de planten, vissen en vijvers die ze kapot maken en zo nog veel meer.

Maar wat boeit jouw dat, zoalng je kat maar buiten kan lopen he....
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 7 mei 2011 @ 17:18:49 #66
163650 Greys
pi_96477163
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 16:34 schreef Zith het volgende:
Hahha deze topic _O-

Preutse overbeschermende kattenhouders _O-
Totdat andermans kat steeds lekker op jouw auto kruipt om daar te gaan liggen zonnen en zijn nagels er even langs haalt tijdens het uitrekken, kijken wat je dán vindt van mensen die hun katten buiten laten loslopen :+

Maar goed, het topic ging om de walgelijke mishandeling van die katten. Want ook al houd ik zelf mijn kat binnen (het is een binnenkat, bengaal, met een ren buiten met klimbomen) dan nog heb je met je idiote poten van andermans los lopende katten af te blijven.
En al helemaal dat soort zieke dingen als achter de auto binden of in de glasbak gooien, dan heb je zelf gewoon een smerige zieke geest.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 7 mei 2011 @ 17:20:06 #67
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_96477213
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 17:18 schreef Greys het volgende:

[..]

Totdat andermans kat steeds lekker op jouw auto kruipt om daar te gaan liggen zonnen en zijn nagels er even langs haalt tijdens het uitrekken, kijken wat je dán vindt van mensen die hun katten buiten laten loslopen :+

Maar goed, het topic ging om de walgelijke mishandeling van die katten. Want ook al houd ik zelf mijn kat binnen (het is een binnenkat, bengaal, met een ren buiten met klimbomen) dan nog heb je met je idiote poten van andermans los lopende katten af te blijven.
En al helemaal dat soort zieke dingen als achter de auto binden of in de glasbak gooien, dan heb je zelf gewoon een smerige zieke geest.
Je moet wel niet sporen als je een weerloos dier zoiets aan kan doen. Katten, honden, baby's, kinderen. Dan zit er echt iets niet goed.

Maar goed, ik laat mijn voordeur ook niet openstaan ook al zouden mensen niet zomaar binnen mogen komen lopen.
pi_96477215
quote:
5s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 17:18 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Hoe weet jij wat je kat een kilometer verderop uitspookt?
Ze brengen de buit naar huis.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 17:21:10 #69
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_96477249
quote:

[..]

veel psychipaten beginnen klein, eerst vergiftigen en verminken van dieren en vervolgens gaan ze over op mensen.
Bijna alle seriemoordenaars zijn begonnen met dieren.

Vandaar dat politie hier ook allert op reageerd, niet alleen vanwege de dieren maar vanwege wat die persoon in de toekomst kan gaan doen.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 17:21:22 #70
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_96477254
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 17:20 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

Ze brengen de buit naar huis.
MIsschien is dat wel vier van de tien keer, dat weet jij helemaal niet.
pi_96477272
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 17:21 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

MIsschien is dat wel vier van de tien keer, dat weet jij helemaal niet.
Je maakt hier bijzondere aannames, waar baseer je die op?
Mooie dooddoener zo'n drogreden.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 17:23:01 #72
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_96477301
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 17:21 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

Je maakt hier bijzondere aannames, waar baseer je die op?
Mooie dooddoener zo'n drogreden.
Jij kan gewoon domweg niet weten wat jouw kat wel of niet doet. En ik vind het ontzettend raar dat jij dus zegt dat je kat dit en dat niet doet. Je bent er niet bij, weet jij veel.
pi_96477388
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 17:23 schreef Harajuku. het volgende:
Jij kan gewoon domweg niet weten wat jouw kat wel of niet doet. En ik vind het ontzettend raar dat jij dus zegt dat je kat dit en dat niet doet. Je bent er niet bij, weet jij veel.
Je bent er niet bij, dus? ook als ik er niet bij ben weet ik dat mijn vrienden niet samen iemand in elkaar aan het slaan zijn, omdat ik ze ken. of kan ik dat domweg niet weten?

Het begint zo een beetje een rare discussie te worden. Met dat als idee kan je alles wel zeggen.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 17:28:30 #74
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_96477462
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 17:08 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

Je hebt je kat aangeleerd om alleen de niet beschermende diersoorten te vangen?
Knap van je. :')

Toch vraag ik me af hoe katteneigenaren zouden reageren als er ineens een hond hun tuin in zou lopen om hun kat dood te bijten, zouden ze dan ook reageren met "ach het is de natuur, die beestjes horen toch lekker vrij rond te lopen" :+
pi_96477522
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 17:28 schreef snakelady het volgende:
Je hebt je kat aangeleerd om alleen de niet beschermende diersoorten te vangen?
Knap van je. :')
Verder zijn hier geen dieren die zich te grazen laten nemen.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 7 mei 2011 @ 17:30:56 #76
163650 Greys
pi_96477549
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 17:20 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Je moet wel niet sporen als je een weerloos dier zoiets aan kan doen. Katten, honden, baby's, kinderen. Dan zit er echt iets niet goed.

Maar goed, ik laat mijn voordeur ook niet openstaan ook al zouden mensen niet zomaar binnen mogen komen lopen.
En idd dan nóg he, als je dan een schijthekel hebt aan mensen die hun kat laten loslopen, richt je boosheid dan op de eigenaar, niet op de kat die niet beter weet :')
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 7 mei 2011 @ 17:32:07 #77
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_96477601
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 17:26 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

Je bent er niet bij, dus? ook als ik er niet bij ben weet ik dat mijn vrienden niet samen iemand in elkaar aan het slaan zijn, omdat ik ze ken. of kan ik dat domweg niet weten?

Het begint zo een beetje een rare discussie te worden. Met dat als idee kan je alles wel zeggen.

Een kat is geen mens, ene kat kan niet vertellen wat hij wel en niet heeft gedaan buiten.

De kat komt binnen, gaat lekker in zijn mandje liggen en gaat jou niet vertellen dat hij misschien de auto van de buren heeft bekrast, een vijver heeft lekgestoken met zijn scherpe nageltje omdat die goudvis er zo smakelijk uitziet( hij komt niet in jullie vijver, dat heb je hem aangeleerd, maar dat wil niet zeggen dat hij niet in de vijvers van anderen komt.) Een auto hem net op tijd heeft ontweken maar daardoor de auto wel schade heeft opgelopen of nog erger, gewonden en dat hij op weg naar huis nog even een jong uit een nest van een met uitsterven bedreigde vogel gepakt heeft.

simpelweg omdat jij het niet weet en de kat het je niet kan vertellen.
pi_96477643
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 17:32 schreef snakelady het volgende:

[..]

Een kat is geen mens, ene kat kan niet vertellen wat hij wel en niet heeft gedaan buiten.

De kat komt binnen, gaat lekker in zijn mandje liggen en gaat jou niet vertellen dat hij misschien de auto van de buren heeft bekrast, een vijver heeft lekgestoken met zijn scherpe nageltje omdat die goudvis er zo smakelijk uitziet( hij komt niet in jullie vijver, dat heb je hem aangeleerd, maar dat wil niet zeggen dat hij niet in de vijvers van anderen komt.) Een auto hem net op tijd heeft ontweken maar daardoor de auto wel schade heeft opgelopen of nog erger, gewonden en dat hij op weg naar huis nog even een jong uit een nest van een met uitsterven bedreigde vogel gepakt heeft.

simpelweg omdat jij het niet weet en de kat het je niet kan vertellen.
Ik moest lachen :')
  zaterdag 7 mei 2011 @ 17:33:48 #79
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_96477656
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 17:30 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

Oh ja, die ken jij natuurlijk ook allemaal persoonlijk _O- Wat een prachtverhaal.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 17:34:05 #80
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_96477668
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 17:30 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

Waar woon jij? Ik vind het geweldig dat jouw wijk de enige wijk is in heel Nederland waar de beschermende diersoorten zich niet te grazen laten nemen.

Nog meer smoesjes om je je er uit lullen?
pi_96477671
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 17:33 schreef Harajuku. het volgende:
Oh ja, die ken jij natuurlijk ook allemaal persoonlijk _O- Wat een prachtverhaal.
welke zouden er nog meer zijn dan?
  zaterdag 7 mei 2011 @ 17:34:38 #82
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_96477682
quote:
17s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 17:33 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

Ik moest lachen :')
Ja ik ook, maar meer omdat je gewoon onzin praat...
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 7 mei 2011 @ 17:34:42 #83
163650 Greys
pi_96477684
Het wordt nu wel weer het tigste 'moeten katten wel of niet los buiten kunnen' topic he?
Is ook wel een logisch gevolg, maar is het niet gewoon zo dat of een kat nou wel of niet los hoort te lopen op het moment dat hij dat doet... je gewoon met je zieke poten zo'n beest niet achter je auto hangt? :?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 7 mei 2011 @ 17:36:24 #84
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_96477735
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 17:34 schreef Greys het volgende:
Het wordt nu wel weer het tigste 'moeten katten wel of niet los buiten kunnen' topic he?
Is ook wel een logisch gevolg, maar is het niet gewoon zo dat of een kat nou wel of niet los hoort te lopen op het moment dat hij dat doet... je gewoon met je zieke poten zo'n beest niet achter je auto hangt? :?
Ja natuurlijk, maar die juxtraposition praat zulke grote onzin dat ik dat niet kan negeren :') Zijn kat speelt buiten met alle anderen katten en komt nergens aan _O_
pi_96477748
quote:
maar is het niet gewoon zo dat of een kat nou wel of niet los hoort te lopen op het moment dat hij dat doet... je gewoon met je zieke poten zo'n beest niet achter je auto hangt? :?
Nouja, als hij een van je goudvissen pakt moet je hem gewoon achter je auto hangen, oog om oog, vis om kat.. :')
pi_96477773
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 17:36 schreef Harajuku. het volgende:
Ja natuurlijk, maar die juxtraposition praat zulke grote onzin dat ik dat niet kan negeren :') Zijn kat speelt buiten met alle anderen katten en komt nergens aan _O_
Nee mijn kat is gestoord, valt kleine kinderen aan, schijt expres in jouw tuin, sloopt je auto, vermoord je vissen en vogels en is bezig met de laatste beschermde diersoorten uit te roeien.

Prove me wrong. :')

Overigens kunnen er best dieren zijn waar ik niet aan heb gedacht, maar daar reageren jullie niet op?
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 7 mei 2011 @ 17:38:03 #87
163650 Greys
pi_96477787
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 17:36 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

Nouja, als hij een van je goudvissen pakt moet je hem gewoon achter je auto hangen, oog om oog, vis om kat.. :')
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 7 mei 2011 @ 17:38:44 #88
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_96477805
quote:
Natuurlijk, maar het excuus van "Ik ga mijn kan niet binnenhouden voor dit soort incidenten"gaat gewoon niet op als je kijkt naar alle andere zaken.

Want je hoort geen een eigenaar reageren op het feit dat een loslopende kat schade kan aanrichten voor andere mensen en ook nog eens een gevaar kan zijn.

Ik heb een keer in het donker een kat doorgereden, vond het voor de kat natuurlijk het ergste, maar dat de auto beschadigd was en dat ik met een schuldgevoel rond liep vond ik ook niet geweldig.

De eigenaar hebben we ook nooit gevonden overigens.
pi_96477822
quote:
16s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 17:38 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik ben bijna bang dat mensen die hier zo fel tegen mij reageren ook katten een schop zouden geven omdat ze te dicht bij hun tuintje lopen.. :(
  zaterdag 7 mei 2011 @ 17:41:23 #90
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_96477881
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 17:37 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

Nee mijn kat is gestoord, valt kleine kinderen aan, schijt expres in jouw tuin, sloopt je auto, vermoord je vissen en vogels en is bezig met de laatste beschermde diersoorten uit te roeien.

Prove me wrong. :')

Overigens kunnen er best dieren zijn waar ik niet aan heb gedacht, maar daar reageren jullie niet op?
Jij kan gewoon niet stellen dat je kat dit en dat niet doet, want je bent er niet bij. Simpel.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 7 mei 2011 @ 17:41:25 #91
163650 Greys
pi_96477883
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 17:39 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

Ik ben bijna bang dat mensen die hier zo fel tegen mij reageren ook katten een schop zouden geven omdat ze te dicht bij hun tuintje lopen.. :(
Dat doe ik dagelijks :Y

Neuh, de enige die ik zou schoppen is degene die mijn kat iets aan zou doen. Maar dat zal niet zo snel voorkomen *afklopt* omdat mijn kat een sukkeltje is ( O+ ) waar wat steekjes los aan zitten, die valt zelfs uit lage klimbomen in de ren, dus die kan niet los. Die zou binnen een uur overreden worden.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 7 mei 2011 @ 17:43:08 #92
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_96477929
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 17:36 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

Ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn met een dure vijver of een volliere die iedere keer weer nieuwe dieren moeten kopen of hun vijver moeten maken een hekel hebben aan katten.
Ik zeg niet dat het goed is dat ze de kat iets aandoen maar de meeste katteneigenaren reageren erg laconiek, als je de eigenaar kan vinden.

Wat moet zo'n man doen volgens jou? als zijn prijsvogel die in zijn eigen tuin zit weer eens dood ligt omdat een kat hem heeft laten doodschrikken (ja dat kan gewoon) of hem heeft bekrast en dood is gegaan aan de infectie?

Jouw kat doet dat niet, jouw kat is uniek, maar 100.000 andere loslopende katten in Nederland doen dat wel.

en misschien is de persoon uit het nieuwsbericht wel zo'n persoon die het zat was, nogmaals, ik keur het zeker niet goed, maar de meeste kattenhaters haten katten omdat ze los buiten lopen, die hebben geen hekel aan de binnenkat die ze nooit zien.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 17:45:00 #93
337345 BrammetjeBraam
en Grootje Grutjes
pi_96477964
Het is zeker een risico om als kattenliefhebber je kat buiten te laten lopen. Je kunt zo'n beestje niet leren om eerst te kijken met oversteken en vooral koi- en volièrehouders kunnen behoorlijk uit hun plaat gaan tegenover zo'n beest omdat het hen klauwen met geld kost.
Hiervan zijn er ook een paar op fok te vinden die het de normaalste zaak van de wereld vinden om een kat te doden of verminken, omdat hij weer een vogel of vis te grazen heeft genomen. Dit meten ze breed uit en dat moet allemaal maar kunnen 'want die kattenliefhebbers moeten hun kat maar binnen houden.'
Persoonlijk vind ik dat al gestoorde psychopaten (al zullen zij niet als de martelaars zijn, die zijn een graadje of wat erger), want je kunt je tuin hier prima tegen afschermen, dat hadden wij vroeger ook.
Toch vind ik ook dat sommige katteneigenaren er ook te makkelijk over denken, want je kat hoeft niet de hele buurt rond te rennen 'omdat het anders zielig is', je achtertuin kan ook prima geschikt gemaakt worden om de katten binnen je tuin te houden ipv het probleem te verplaatsen naar je buren die de katten buiten moeten houden.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 17:45:15 #94
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_96477972
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 17:39 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

Nee, ik gooi een emmer water over ze heen als het niet vriest, aangezien mijn dochters ( die ik wel echt heb) niet graag in de zandbak spelen waar kattenstront in zit.

Verschrikkelijk mens ben ik toch ook....
  zaterdag 7 mei 2011 @ 17:45:19 #95
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_96477975
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 17:43 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn met een dure vijver of een volliere die iedere keer weer nieuwe dieren moeten kopen of hun vijver moeten maken een hekel hebben aan katten.
Ik zeg niet dat het goed is dat ze de kat iets aandoen maar de meeste katteneigenaren reageren erg laconiek, als je de eigenaar kan vinden.

Wat moet zo'n man doen volgens jou? als zijn prijsvogel die in zijn eigen tuin zit weer eens dood ligt omdat een kat hem heeft laten doodschrikken (ja dat kan gewoon) of hem heeft bekrast en dood is gegaan aan de infectie?

Jouw kat doet dat niet, jouw kat is uniek, maar 100.000 andere loslopende katten in Nederland doen dat wel.

en misschien is de persoon uit het nieuwsbericht wel zo'n persoon die het zat was, nogmaals, ik keur het zeker niet goed, maar de meeste kattenhaters haten katten omdat ze los buiten lopen, die hebben geen hekel aan de binnenkat die ze nooit zien.
Ja, dan zijn alle katten altijd zo perfect afgericht, net zoals die van hem. "MIjn kat zou dat noooooooit doen" :')
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 7 mei 2011 @ 17:45:50 #96
163650 Greys
pi_96477989
quote:

[..]

En zelfs dan ben je een zwaar ziek persoon als je zo'n kat dan met geknevelde pootjes in de glasbak flikkert of hem achter een auto hangt.
In zo'n geval dat je die eigenaar zat bent die er niets aan doet, dan gooi je desnoods een baksteen door de ramen van de eigenaar als je dan zo nodig je woede moet koelen, maar dan nog reageer je het niet af op een dier dat niet beter wéét dan buiten te mogen lopen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_96478001
quote:
Hierbij hoop ik dat niet alle eigenaren laconiek reageren, aangezien een kat dus ook verantwoordelijkheden meebrengt. Als mijn kat een raam sloopt, of een dure vogel vermoord, dan snap ik best dat de eigenaar bij mij verhaal komt halen, en mij aansprakelijk stelt voor de schade. Niet dat hij mijn kat achter de auto hangt.

Het auto schade verhaal is ook een goed tegenpunt, maar dit is voor mij toch geen reden om mijn katten de vrijheid af te pakken.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 17:47:45 #98
337345 BrammetjeBraam
en Grootje Grutjes
pi_96478027
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 17:46 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

Hierbij hoop ik dat niet alle eigenaren laconiek reageren, aangezien een kat dus ook verantwoordelijkheden meebrengt. Als mijn kat een raam sloopt, of een dure vogel vermoord, dan snap ik best dat de eigenaar bij mij verhaal komt halen, en mij aansprakelijk stelt voor de schade. Niet dat hij mijn kat achter de auto hangt.

Het auto schade verhaal is ook een goed tegenpunt, maar dit is voor mij toch geen reden om mijn katten de vrijheid af te pakken.
Helemaal met je eens. Al is voorkomen altijd nog beter dan genezen.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 7 mei 2011 @ 17:47:45 #99
163650 Greys
pi_96478028
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 17:45 schreef snakelady het volgende:

[..]

Nee, ik gooi een emmer water over ze heen als het niet vriest, aangezien mijn dochters ( die ik wel echt heb) niet graag in de zandbak spelen waar kattenstront in zit.

Verschrikkelijk mens ben ik toch ook....
Kan me niet voorstellen dat juxtaposition je een vreselijk mens vindt omdat je een kat je tuin uit jaagt. :) Alleen jij knoopt de kat niet aan je schutting, je laat hem alleen schrikken.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_96478035
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 17:45 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ja, dan zijn alle katten altijd zo perfect afgericht, net zoals die van hem. "MIjn kat zou dat noooooooit doen" :')
Mij belachelijk maken helpt totaal niet in deze discussie. Je bent toch een mod? gedraag je daar dan ook naar. We zitten niet in KLB
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')