abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 mei 2011 @ 12:59:25 #1
97111 ukga
Siewosie baas
pi_96470340
ik zal het probleem proberen te samenvatten;

Ik hoorde via een familielid een verhaal wat niet voor mijn oren bestemt was. (ik ving een verhaal op terwijl ik in de badkamer stond te scheren, en niemand was zich bewust dat ik thuis was op dat moment) Ik hoorde dat "persoon X" een vader heeft, die eigenlijk niet zijn vader is.
Ik ken 'persoon X' redelijk goed.

Nu heeft dit familielid dit verhaal in vertrouwen aan iemand verteld en ik weet zeker dat het niet voor mijn oren bestemt is. Toch vind ik het lullig dat iemand al 20 jaar in de waan is dat de persoon die hem opgevoed heeft, zijn echte (biologische) vader is. Aan de ene kant zijn het mijn zaken niet, maar aan de andere kant zou ik persoonlijk graag willen dat iemand het mij zou vertellen als ik in die situatie verkeer.

wat zeggen jullie?
  zaterdag 7 mei 2011 @ 13:04:48 #2
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_96470451
Ik zou even met de persoon gaan praten die het tegen de ander zei.
Gewoon er even over praten of het niet handiger is om het te vertellen.
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
pi_96470456
Is persoon x blij met zijn huidige vader? Laten zoals het is. Vroeg of laat komt hij er misschien wel achter. Of niet.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 13:05:43 #4
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_96470476
Ik zou zoiets zelf ook wel willen weten idd. Maar ik denk dat jij niet helemaal de aangewezen persoon bent om zoiets te vertellen. Zoiets lijkt me meer een taak voor de moeder in kwestie.
Weet de niet-biologische vader het zelf eigenlijk wel?
  zaterdag 7 mei 2011 @ 13:07:03 #5
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_96470503
Als persoon X een goede vriend van je is, dan zou ik het niet voor me houden.
Is dat een geheim waar je echt deel van wil zijn?
Wil je echt later tegen persoon X zeggen, dat wist ik allang?

Dan hadden die personen y en z maar beter op moeten passen met waar ze het over zo'n precair onderwerp hebben.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 13:07:55 #6
97111 ukga
Siewosie baas
pi_96470523
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 13:05 schreef Trashcanman het volgende:
Ik zou zoiets zelf ook wel willen weten idd. Maar ik denk dat jij niet helemaal de aangewezen persoon bent om zoiets te vertellen. Zoiets lijkt me meer een taak voor de moeder in kwestie.
Weet de niet-biologische vader het zelf eigenlijk wel?
JA dat gevoel heb ik dus ook

BTW; ja de 'vader' in kwestie weet dat ie niet de biologische vader is
  zaterdag 7 mei 2011 @ 13:11:14 #7
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_96470592
Praat erover met de persoon die dat zei. Dat je het perongeluk heb gehoord en kijk dan verder ;)
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
  zaterdag 7 mei 2011 @ 13:12:52 #8
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_96470637
Het is niet je verantwoordelijkheid om het die persoon te moeten vertellen. De personen die er wel verantwoordelijk voor zijn die hebben vast een reden om het geheim te houden. Ik heb zelf een familielid waarvan ik ook wist dat haar vader niet haar echte vader is maar ik heb daarbij ook niet de neiging om het te moeten vertellen aan die persoon.

Je weet niet waarom het een geheim is voor die persoon, dus als je het niet van je af kunt zetten zou ik de reden proberen te achterhalen en dan voor jezelf beslissen of je het moet vertellen, alleen heb je best kans dat het je niet in dank zal worden afgenomen natuurlijk.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  zaterdag 7 mei 2011 @ 13:21:09 #9
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_96470818
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 13:07 schreef ukga het volgende:

[..]

JA dat gevoel heb ik dus ook

BTW; ja de 'vader' in kwestie weet dat ie niet de biologische vader is
Zou je dan niet eens met de ouders kunnen praten?
Gewoon om te kijken hoe hun over de kwestie denken en niet om openheid te eisen uiteraard, het blijft hun leven.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 13:24:58 #10
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_96470894
quote:
8s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 13:11 schreef genakt het volgende:
Praat erover met de persoon die dat zei. Dat je het perongeluk heb gehoord en kijk dan verder ;)
Eens, gegeven het feit dat het je zo dwars zit. Voor mezelf gesproken, zou ik het laten voor wat het is, aangezien het mijn zaken niet echt zijn. Tenminste, aangezien je zegt dat je die persoon 'redelijk goed kent', neem ik aan dat het geen directe familie is.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 13:56:48 #11
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_96471589
Niet mee bemoeien en dit geheim "vergeten". Dit zou ik iig doen wat betreft zaken die me niet aangaan.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 15:24:07 #12
97111 ukga
Siewosie baas
pi_96473976
Mijn opinie is net als vele hier; niet mee bemoeien, iedereen is happy. Alleen tsja,ik vind het altijd zo sneu als ik persoon x zie. Ik denk er soms ook wel eens over als ik persoon x zou zijn. Dit kan iedereen overkomen natuurlijk
maarja, wat niet weet wat niet deert.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 15:50:46 #13
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_96474644
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 15:24 schreef ukga het volgende:
Mijn opinie is net als vele hier; niet mee bemoeien, iedereen is happy. Alleen tsja,ik vind het altijd zo sneu als ik persoon x zie. Ik denk er soms ook wel eens over als ik persoon x zou zijn. Dit kan iedereen overkomen natuurlijk
maarja, wat niet weet wat niet deert.
Het is ook onwijs vervelend om dingen te horen die je niet zou moeten horen. Als je de waarheid zegt ben je de slechte boodschapper.

Bedenk je maar dat als jij persoon X zou zijn het ook helemaal niet zou weten en even zo vrolijk zou zijn. Mocht het later toch uitkomen, zwijg als het graf dat je het nieuws al wist, want dan krijg je een hoop onnodig drama, geneuzel over verraad op je deurmat.

"Vergeet" het.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_96474913
Als je het zou vertellen , zou je daarmee ook meteen de verstandhouding tussen persoonX
en je familielid veranderen.
uiteindelijk lukt altijd alles
  zaterdag 7 mei 2011 @ 16:15:46 #15
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_96475261
Als jij nu je bek opentrekt, hak jij de knoop door.

Jij zet de stok achter de deur voor de niet-biologische vader om het zijn zoon te moeten vertellen. Een beetje weldenkend mens zal in het geval van de vader de gedachte hebben: "Kut, ukga weet het ook al, nu kan ik niet anders dan het te vertellen, voordat íedereen het weet behalve m'n zoon."
Dit, dus.
pi_96477533
Niet vertellen.

Ik twijfel ook nog heel vaak of mijn vader wel echt mijn vader is, gezien mijn moeder niet bepaald moeilijk deed over het delen van haar lichaam.

Wanneer mijn pa gedronken heeft hebben we het er weleens over, en vraagt hij of ik echt geen dna test wil doen. Ik wil dit écht 100% zéker weten NIET laten doen. Ik vind het prima hoe ik nu leef namelijk, hij is mijn vader en daarmee klaar.

Stel dat uit de test zou blijken dat hij mijn vader niet is, wie is het dan wel?

Nee, ik zou die drama niet hoeven. Je kunt het er met de persoon waar je het van opgevangen hebt misschien wel over hebben. Het ligt er ook aan of de echte vader bekend is ja of nee, in de buurt woont, misschien wel een kennis is van persoon X. Factoren die meespelen, het is een lastige situatie en om het niet nog lastiger te maken zou ik het lekker laten. Persoon X zou hier nog weleens goed mee kunnen komen te zitten.
pi_96477723
Wat een rotsituatie :N
Die personen die dit gesprek hadden, wat zijn die van jou?
Als het bijvoorbeeld je ouders waren of zo, of andere directe familie zou je best eens op diegene af kunnen stappen en hem/haar je probleem voorleggen, denk ik.
  zondag 8 mei 2011 @ 05:40:53 #18
182560 krioro
no span
pi_96496931
Indien je om persoon X geeft, zeggen dat je het weet tegen degenen waarvan je het hebt gehoord, en als zij het niet gaan vertellen zelf doen.

Lijkt me logisch aangezien je aangeeft dat je het zelf ook graag zou willen weten.

In mijn omgeving is het verzwijgen van dit soort informatie ook voorgekomen, uiteindelijk (niet omdat het 'uitgelekt' was) door de niet-biologische vader verteld. En over dat verzwijgen was ík zelfs enigszins boos, terwijl ik niet het kind in kwestie ben. De waarheid is voor mij dan ook een groot goed.
full stops and exclamation marks
pi_96497194
Sowieso aangeven dat je het er niet mee eens bent. Je zult dan wel dingen te horen krijgen als "laat het rusten, je trekt een beerput open" of iets in die srekking, maar dan weet men iig hoe jij erover denkt. Of je het gaat vertellen is een tweede.

Ik zou me - als niet wetend kind - behoorlijk genaaid voelen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')