Als een vrouw geinteresseerd is werkt ze mee. Dan gaat het vaak gelijk op.quote:Op zondag 8 mei 2011 12:24 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Dat is mijn perceptie van hoe het werkt. Ik ben nooit versierd door een vrouw; ik heb niet eens ooit een poging daartoe meegemaakt. Ook heb ik het nooit in mijn omgeving gezien. Daarentegen hoor ik altijd dat ik als man meer initiatief moet nemen om vrouwen te versieren. Ik geloof pas dat vrouwen ook mannen versieren zodra ik het in het echte leven meemaak... mijn visie: vrouwen willen liever versierd worden dan zelf versieren.
Hoe bedoel je? Puur omdat ik het wijt aan geluk of pech?quote:Op zondag 8 mei 2011 12:32 schreef WinterBreeze het volgende:
[..]
Met zo'n gesloten denkraam kom je ook niet heel ver
Dat is niet helemaal waar ligt aan het meisje. Ja er zijn een boel vrouwen die inderdaad versierd willen worden, maar er zijn ook een boel vrouwen die het trouwens wel zelf doen. Een vriendin van mij heeft haar vriend versierd waar ze nu al een poos mee samen is. Heeft gewoon haar nummer aan hem gegeven , waarop stond als je op zoek bent naar een sms-relatie hier is mijn nummer. Dat geeft wel degelijk aan dat vrouwen het ook doen.quote:Op zondag 8 mei 2011 12:24 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Dat is mijn perceptie van hoe het werkt. Ik ben nooit versierd door een vrouw; ik heb niet eens ooit een poging daartoe meegemaakt. Ook heb ik het nooit in mijn omgeving gezien. Daarentegen hoor ik altijd dat ik als man meer initiatief moet nemen om vrouwen te versieren. Ik geloof pas dat vrouwen ook mannen versieren zodra ik het in het echte leven meemaak... mijn visie: vrouwen willen liever versierd worden dan zelf versieren.
[..]
Vandaar dat ik zei; ze horen hier niet thuis als hulpzoekende op dit vlak. Uiteraard kunnen ze wel goede raadgevers zijn.
De enige rede waarom ik het niet wil geloven is omdat ik daarmee mijn eigen falen in handen leg van een externe factor. Ik word niet versierd door vrouwen; ik kan daar helemaal niets aan doen. Het heeft voor mij geen nut om in te zien of het wel of niet gebeurt. In mijn leven bestaat het niet, en daar heb ik geen verklaring voor. Waarom zou je me willen overtuigen dat vrouwen dit wel doen? Wat schiet iemand/ik hier mee op?quote:Op zondag 8 mei 2011 12:34 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar ligt aan het meisje. Ja er zijn een boel vrouwen die inderdaad versierd willen worden, maar er zijn ook een boel vrouwen die het trouwens wel zelf doen. Een vriendin van mij heeft haar vriend versierd waar ze nu al een poos mee samen is. Heeft gewoon haar nummer aan hem gegeven , waarop stond als je op zoek bent naar een sms-relatie hier is mijn nummer. Dat geeft wel degelijk aan dat vrouwen het ook doen.
Nou blijkbaar kom je daar wel ver mee, ik ben daar het bewijs van. Of het valt de mensen niet op, kan ook.quote:Op zondag 8 mei 2011 12:32 schreef WinterBreeze het volgende:
[..]
Met zo'n gesloten denkraam kom je ook niet heel ver
Als je een zeldzaam goed wil zijn, wees dan de man die durft toe te geven dat hij het misschien verkeerd heeft.
Omdat de volgende post precies een voorbeeld is van wat ik bedoel:quote:Op zondag 8 mei 2011 12:34 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Puur omdat ik het wijt aan geluk of pech?
In werkelijkheid gebeurt het, maar in jouw wereld niet, dus het bestaat niet. Je kijkt hiermee niet verder dan je neus lang is. Hoe kun je dromen, doelen of ambities hebben met zo'n simplistisch wereldbeeld?quote:Op zondag 8 mei 2011 12:39 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
De enige rede waarom ik het niet wil geloven is omdat ik daarmee mijn eigen falen in handen leg van een externe factor. Ik word niet versierd door vrouwen; ik kan daar helemaal niets aan doen. Het heeft voor mij geen nut om in te zien of het wel of niet gebeurt. In mijn leven bestaat het niet, en daar heb ik geen verklaring voor. Waarom zou je me willen overtuigen dat vrouwen dit wel doen? Wat schiet iemand/ik hier mee op?
Alleen als je onzeker bent, is dat een verbetering. Als je je zeker voelt en veel mogelijkheden hebt, moet je juist selectief zijn, je goed profileren richting je doelen, een bepaald niveau handhaven, professioneel en strategisch handelen.quote:Op zondag 8 mei 2011 12:27 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Nee , dat ben ik zo oneens als je strategisch wilt zijn moet je juist geen reet boeien wat een ander denkt en ook niet eens nadenken over reputatie.
Ik denk namelijk juist als je over reputatie gaat nadenken dat je dan juist onzeker gaat lopen klungelen.
Het is een vorm van zelfbescherming; ik raak depressief en gefrustreerd van die wetenschap; dus ik probeer het weg te duwen. Ik heb dromen, doelen en ambities; ik heb er zelfs teveel. Ik kijk naar mezelf om dingen te veranderen in mijn leven (die dromen, doelen en ambities te verwezelijken), want ik ben op dit moment dood ongelukkig.quote:Op zondag 8 mei 2011 12:42 schreef WinterBreeze het volgende:
In werkelijkheid gebeurt het, maar in jouw wereld niet, dus het bestaat niet. Je kijkt hiermee niet verder dan je neus lang is. Hoe kun je dromen, doelen of ambities hebben met zo'n simplistisch wereldbeeld?
Een strategie is niet verkeerd. Mijn huidige strategie is om bij het uitgaan dames aan te spreken... zonder verdere gedachte, zonder enig idee van te voren. Dit is mijn strategie, mijn bewuste strategie, omdat het bij mij niet vanzelf gaat. Ik moet me er bewust constant naartoe slepen, anders gebeurt het niet. Op welke manier maak ik het mezelf moeilijker met die strategie?quote:Op zondag 8 mei 2011 12:46 schreef formerjellybean het volgende:
Ik denk dat je zelf gewoon te krampachtig over versieren denkt. Strategieen en al dat gedoe daar maak je het jezelf alleen maar moeilijker mee.
Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar ik weet zelf dat het beter is om door die depressie heen te breken. Die wetenschap hangt anders de rest van je leven als een zwaard van Damocles boven je hoofd.quote:Op zondag 8 mei 2011 12:50 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Het is een vorm van zelfbescherming; ik raak depressief en gefrustreerd van die wetenschap; dus ik probeer het weg te duwen. Ik heb dromen, doelen en ambities; ik heb er zelfs teveel. Ik kijk naar mezelf om dingen te veranderen in mijn leven (die dromen, doelen en ambities te verwezelijken), want ik ben op dit moment dood ongelukkig.
In mijn ogen komt er juist druk op te staan wanneer je het nooit doet. Ik forceer mij nu, in de hoop dat het meer vanzelfsprekend wordt en ik er in de toekomst relaxter mee om kan gaan. Het is of dit, of aan de zijlijn staan en toekijken.quote:Op zondag 8 mei 2011 12:58 schreef formerjellybean het volgende:
Juist omdat versieren iets spontaans is als je het als strategie gaat zien , dan leg je jezelf veel te veel druk op en forceer je het en dan komt het ook niet meer spontaan over. Je bereikt dan eerder dat je dichtklapt, doordat je er zoveel druk op leg.
In plaats van te denken he ik moet een meisje versieren , meer leren denken he wat een leuk meisje wat zou er gebeuren als ik haar een biertje aanbied . De benadering is veel anders waardoor het gemakkelijker word.
Ben er mee bezig, heb mijn paar goede dagen weer gehad, vandaag weer een off-day. Het is niet iets wat je zomaar doorbreekt.quote:Op zondag 8 mei 2011 12:58 schreef WinterBreeze het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar ik weet zelf dat het beter is om door die depressie heen te breken. Die wetenschap hangt anders de rest van je leven als een zwaard van Damocles boven je hoofd.
Ik vind dat geklugel zelf wel charmant. Maar versieren staat toch vooral in het teken van seksualiteit en dan moet jezelf profileren in datgene dat sexy wordt gevonden.quote:Op zondag 8 mei 2011 12:46 schreef formerjellybean het volgende:
Geloof me qua versieren is toch echt denken over je reputatie het laatste wat je moet doen en om heel eerlijk te zijn flaters slaan qua versieren kan ook juist het ijs breken.
Ik denk dat je zelf gewoon te krampachtig over versieren denkt. Strategieen en al dat gedoe daar maak je het jezelf alleen maar moeilijker mee.
Depressie. Heb je het gevoel dat er maar weinig mogelijkheden en kansen zijn? Is al vaker besproken. Verzand altijd in de vraag hoe de realiteit eruit ziet. Maak je jezelf kansloos of ben je echt kansloos.quote:Op zondag 8 mei 2011 13:05 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Ben er mee bezig, heb mijn paar goede dagen weer gehad, vandaag weer een off-day. Het is niet iets wat je zomaar doorbreekt.
Een sociale fobie past niet bij iemand die niets wil, want dan bomt het niet wat anderen van je denken. Het is eerder een verlammende angst, die alles wat je doet zozeer belast, dat het niet meer leuk is.quote:Op zondag 8 mei 2011 02:22 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
nee, geen wil, geen motivatie, en als ik wat doe vind iik he tniet leuk
Ik heb geen vastgestelde depressie door een psycholoog oid. Het feit is gewoon dat ik al ruim een half jaar niet goed in mijn vel zit. Sinds begin maart is dit doorgeslagen en heb ik soms sessies van wel drie dagen gehad waarop ik alleen uit bed ben geweest voor toillet en eten. Ook ben ik vaak erg gefrustreerd en hebben enkele deuren, lampen en mijn telefoon het al moeten ontgelden vanwege een frustratie-aanval.quote:Op zondag 8 mei 2011 13:12 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Depressie. Heb je het gevoel dat er maar weinig mogelijkheden en kansen zijn? Is al vaker besproken. Verzand altijd in de vraag hoe de realiteit eruit ziet. Maak je jezelf kansloos of ben je echt kansloos.
Dat is wel standaard. Frustratie --> aggressie --> depressie.quote:Op zondag 8 mei 2011 13:17 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Ik heb geen vastgestelde depressie door een psycholoog oid. Het feit is gewoon dat ik al ruim een half jaar niet goed in mijn vel zit. Sinds begin maart is dit doorgeslagen en heb ik soms sessies van wel drie dagen gehad waarop ik alleen uit bed ben geweest voor toillet en eten. Ook ben ik vaak erg gefrustreerd en hebben enkele deuren, lampen en mijn telefoon het al moeten ontgelden vanwege een frustratie-aanval.
Je studeert iets technisch in Eindhoven. Het probleem is ook dat je jezelf daar ontwikkelt op een manier die haaks staat op vrouwen versieren. Dat losse, associatieve kletsen, gewend zijn aan vrouwen om je heen, is er allemaal niet. Legio gefrusteerde mannen op technische universiteiten. De eenzijdigheid van een technische studie/omgeving kun je proberen te compenseren door daarbuiten juist het tegenovergestelde op te zoeken. Creativiteit, natuur, gezelligheid en vrouwen. Je zelfexpressie kun je verbreden door zingen, dansen, acteren, etc. Jezelf leren ontspannen met sport of yoga (veel aardige, maar wazige vrouwen, spiritueel enzo). Doe alleen dingen waar vrouwen in de meerderheid zijn.quote:Mijn situatie is absoluut niet kansloos. Ik ben gewoon ontzettend teleurgesteld in hoe de zaken lopen, met name met de dames dus; maar dit is ook overgeslagen naar alle andere vlakken van mijn leven.
Ik probeer er de afgelopen paar weken weer wat grip op te krijgen; de rotzooi die ik gemaakt heb weer wat bij elkaar te vegen. Sociale contacten weer wat op te pakken... nieuwe dingen te ondernemen in mijn leven. Ik raak echter nog altijd heel gemakkelijk uit balans... bepaalde vormen van kritiek laten me omslaan van perfect rustig naar "intern kokend".
Mee eens; ik zit al jaren in een wereld met een man/vrouw verhouding van ongeveer 1 op 8. Bij een universiteit hoort ook een bepaalde lifestyle waarbij je elkaar weer opzoekt. Veel verenigingen of sporten kennen dus globaal gezien deze zelfde man/vrouw verhouding. Het is niet zo dat er geen vrouwen om me heen zijn. Het is echter wel zo dat de dames bij de opleidingen veel aandacht krijgen. Zekere om de schaarse knappere dames hangt een air van "impress me" heen. In mijn tweede jaar ooit de fout gemaakt om verliefd te worden op zo'n meid; een van de meest pijnlijke ervaringen ooit uiteindelijk. Ik weet, in de periode van 4 maanden waarin ze single was, van minstens 6 andere jongens zeker dat ze ook wat voor haar voelde. Het is een ziekelijke competitie waarbij je ontzettend veel geluk nodig hebt.quote:Op zondag 8 mei 2011 13:34 schreef deelnemer het volgende:
Je studeert iets technisch in Eindhoven. Het probleem is ook dat je jezelf daar ontwikkelt op een manier die haaks staat op vrouwen versieren. Dat losse, associatieve kletsen, gewend zijn aan vrouwen om je heen, is er allemaal niet. Legio gefrusteerde mannen op technische universiteiten. De eenzijdigheid van een technische studie/omgeving kun je proberen te compenseren door daarbuiten juist het tegenovergestelde op te zoeken. Creativiteit, natuur, gezelligheid en vrouwen. Je zelfexpressie kun je verbreden door zingen, dansen, acteren, etc. Jezelf leren ontspannen met sport of yoga (veel aardige, maar wazige vrouwen, spiritueel enzo). Doe alleen dingen waar vrouwen in de meerderheid zijn.
Een waarschuwing. Veel in de wereld van socio's stuit logisch denkende mensen tegen de borst, omdat het ook gewoon onlogisch is. Daar moet je overheen stappen. Ze weten niet beter, maar die conclusie accepteren ze nooit.
Pure jaloezie; kut gevoel idd. Wegstoppen en doen alsof je slaapt is zo slecht nog niet op dat moment.quote:Op zondag 8 mei 2011 18:10 schreef lanterfanteraar het volgende:
Zo ik ben voor het eerst sinds ruim een week weer buiten geweest. Met moeder en haar vriendin plus de dochter en het zoontje van de vriendin. Het ging allemaal wel oke, totdat dochter opeens halverwege een Date kreeg ( want hij was toch al in de buurt). Het was zo'n heel typische scooterjongen en hij werkt heel hard ( jaja dat is goed van hem hoor) in de bouw. Ja ik kon gewoon niets meer uitbrengen?? Ik ging maar net doen alsof ik lag te slapen. Ik herkende wel dat gevoel dat ik op de universiteit soms had. Vreselijk ongemakkelijk, net een goudvis.
Waarom is dat ongemakkelijk? Ze krijgt een date, leuk voor haar. Dan zeg je tot ziens/veel plezier en ga je met je moeder, vriendin en zoontje mee? Jaloers zijn hoef je niet te uiten.quote:Op zondag 8 mei 2011 18:10 schreef lanterfanteraar het volgende:
Zo ik ben voor het eerst sinds ruim een week weer buiten geweest. Met moeder en haar vriendin plus de dochter en het zoontje van de vriendin. Het ging allemaal wel oke, totdat dochter opeens halverwege een Date kreeg ( want hij was toch al in de buurt). Het was zo'n heel typische scooterjongen en hij werkt heel hard ( jaja dat is goed van hem hoor) in de bouw. Ja ik kon gewoon niets meer uitbrengen?? Ik ging maar net doen alsof ik lag te slapen. Ik herkende wel dat gevoel dat ik op de universiteit soms had. Vreselijk ongemakkelijk, net een goudvis.
Huh, oh nee? Ik was totaal niet jaloers, hij was namelijk helemaal niet mijn type. Ik doelde meer op het ongemakkelijke gevoel dat ik soms in gezelschap ervaar.quote:Op zondag 8 mei 2011 18:12 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Pure jaloezie; kut gevoel idd. Wegstoppen en doen alsof je slaapt is zo slecht nog niet op dat moment.
Maar het gezelschap was niet ongemakkelijk, totdat hij erbij kwam? Omdat je hem niet kende ofzo? Of omdat het een type is waar je slecht mee overweg kunt?quote:Op zondag 8 mei 2011 18:16 schreef lanterfanteraar het volgende:
[..]
Huh, oh nee? Ik was totaal niet jaloers, hij was namelijk helemaal niet mijn type. Ik doelde meer op het ongemakkelijke gevoel dat ik soms in gezelschap ervaar.
Waarom was het dan ongemakkelijk?quote:Op zondag 8 mei 2011 18:16 schreef lanterfanteraar het volgende:
[..]
Huh, oh nee? Ik was totaal niet jaloers, hij was namelijk helemaal niet mijn type. Ik doelde meer op het ongemakkelijke gevoel dat ik soms in gezelschap ervaar.
Ja ik vond het echt vreemd en wel vervelend dat ik dat weer had. Ik weet niet of het per se aan het type ligt, want met de studie had ik het ook en daar was iedereen toch wel een beetje van een bepaald niveau en een soort van zelfde interesse. Ik snap het niet. Met de meetings die ik sinds het stoppen van de studie heb gehad, ging het heel goed, gezellig en totaal niet geforceerd. Ze vonden me niet eens verlegen. Maar nu was het dus weer terug, dat goudvisachtige en misschien komt het weer terug als ik weer ga studeren. Vreselijk. Ik snap niet dat ik niet autistisch ben.quote:Op zondag 8 mei 2011 18:18 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Maar het gezelschap was niet ongemakkelijk, totdat hij erbij kwam? Omdat je hem niet kende ofzo? Of omdat het een type is waar je slecht mee overweg kunt?
Goudvis? Mag ik weten waar je dat op baseert?quote:Op zondag 8 mei 2011 18:24 schreef lanterfanteraar het volgende:
[..]
Ja ik vond het echt vreemd en wel vervelend dat ik dat weer had. Ik weet niet of het per se aan het type ligt, want met de studie had ik het ook en daar was iedereen toch wel een beetje van een bepaald niveau en een soort van zelfde interesse. Ik snap het niet. Met de meetings die ik sinds het stoppen van de studie heb gehad, ging het heel goed, gezellig en totaal niet geforceerd. Ze vonden me niet eens verlegen. Maar nu was het dus weer terug, dat goudvisachtige en misschien komt het weer terug als ik weer ga studeren. Vreselijk. Ik snap niet dat ik niet autistisch ben.
Oh dat is echt een treffende vergelijking van mij:quote:Op zondag 8 mei 2011 18:25 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Goudvis? Mag ik weten waar je dat op baseert?
Of je er nou een label autisme aan plakt of niet; je hebt een probleem waar je mee zit en daar moet je mee om zien te gaan / aan zien te pakken. Waar het dus om gaat, is dat vooral bij mensen waar je niet compleet vertrouwd mee bent, het lastig is voor jou om te communiceren? Je voelt je ongemakkelijk, alle actie die een normaal mens zou ondernemen, voelt voor jou aan als geforceerd?quote:Op zondag 8 mei 2011 18:24 schreef lanterfanteraar het volgende:
[..]
Ja ik vond het echt vreemd en wel vervelend dat ik dat weer had. Ik weet niet of het per se aan het type ligt, want met de studie had ik het ook en daar was iedereen toch wel een beetje van een bepaald niveau en een soort van zelfde interesse. Ik snap het niet. Met de meetings die ik sinds het stoppen van de studie heb gehad, ging het heel goed, gezellig en totaal niet geforceerd. Ze vonden me niet eens verlegen. Maar nu was het dus weer terug, dat goudvisachtige en misschien komt het weer terug als ik weer ga studeren. Vreselijk. Ik snap niet dat ik niet autistisch ben.
Jaja sorry ik ben ook niet zo van het classificeren, maar ik moest even denken aan de test van de mevrouw waar niets uit gekomen is.quote:Op zondag 8 mei 2011 18:32 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Of je er nou een label autisme aan plakt of niet; je hebt een probleem waar je mee zit en daar moet je mee om zien te gaan / aan zien te pakken. Waar het dus om gaat, is dat vooral bij mensen waar je niet compleet vertrouwd mee bent, het lastig is voor jou om te communiceren? Je voelt je ongemakkelijk, alle actie die een normaal mens zou ondernemen, voelt voor jou aan als geforceerd?
Of kun je wel communiceren met mensen die je niet echt kent; maar begrijpen ze je vaak totaal niet?
Heb je de test wel goed ingevuld dan?quote:Op zondag 8 mei 2011 18:24 schreef lanterfanteraar het volgende:
[..]
Ik weet niet wat ik hier ooit op kan zeggen. Begrijpen zal ik je nooit, dat is zeker.quote:Op zondag 8 mei 2011 18:32 schreef lanterfanteraar het volgende:
[..]
Oh dat is echt een treffende vergelijking van mij:
[ afbeelding ]
Kijk maar diep in zijn oog, dat is volkomen leegte. Hij kan niets uitbrengen. Dat is zo erg en wel een grote angst van mij. Misschien wel de grootste angst, om zoals de goudvis te zijn.
Nee, want ik heb alle testjes zelfs nog een keer ingevuld.quote:Op zondag 8 mei 2011 18:42 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Heb je de test wel goed ingevuld dan?
Tja, ik weet ook niet waar het dan wel aan kan liggen, dat gevoel niet te weten hoe je te gedragen in bepaalde situaties. Misschien toch omdat je niet genoeg oefening hebt gehad daarin? Dat je dat soort situaties hebt vermeden?
Kreeg je het gevoel dat je je moest verontschuldigen? Ik beschuldigde je nergens van hoor.quote:Op zondag 8 mei 2011 18:41 schreef lanterfanteraar het volgende:
Jaja sorry ik ben ook niet zo van het classificeren, maar ik moest even denken aan de test van de mevrouw waar niets uit gekomen is.
Die lege goudvis ogen waar je het over hebt; die zie je zelf niet, die zien anderen. Ben je bang om als een goudvis te zijn... iemand die zich niet kan uiten op de manieren waarop zij zou willen? Of ben je bang als goudvis gezien te worden... bang dat mensen je niet begrijpen, bang dat mensen je zien als een vreemd (misschien wel leeg?) persoon?quote:Op zondag 8 mei 2011 18:41 schreef lanterfanteraar het volgende:
Maar dat goudvisachtige dat overvalt me zo en ik dacht dat het weg was sinds die meetings.
Ik zeg redelijk snel Sorry, volgens mij.quote:Op zondag 8 mei 2011 18:54 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Kreeg je het gevoel dat je je moest verontschuldigen? Ik beschuldigde je nergens van hoor.
[..]
Die lege goudvis ogen waar je het over hebt; die zie je zelf niet, die zien anderen. Ben je bang om als een goudvis te zijn... iemand die zich niet kan uiten op de manieren waarop zij zou willen? Of ben je bang als goudvis gezien te worden... bang dat mensen je niet begrijpen, bang dat mensen je zien als een vreemd (misschien wel leeg?) persoon?
Heel apart zoiets heb ik nog nooit gehoord dat iemand bang is om in een leeg omhulsel te veranderen wat zicht niet kan uiten.quote:Op zondag 8 mei 2011 19:06 schreef lanterfanteraar het volgende:
[..]
Ik zeg redelijk snel Sorry, volgens mij.
Ja, om het niet kunnen uiten op de manier waarop ik zou willen. Dat anderen mij als "vreemd" zouden zien, vind ik nog wel grappig en ja... degenen die mij werkelijk ( irl) "vreemd" vinden, bedoelen dat niet eens negatief. En als het wel negatief zou zijn, zou ik dat ook nog wel grappig vinden. Ik heb mijzelf geen beeld opgelegd van de manier waarop ik over zou moeten komen op anderen. Ik ben gewoon bang om mijzelf in die goudvis te verliezen, zo in die dwangbuis.
@Lanter, heeft dat hier iets mee te maken?quote:Op zondag 8 mei 2011 19:14 schreef heloef het volgende:
Heel apart zoiets heb ik nog nooit gehoord dat iemand bang is om in een leeg omhulsel te veranderen wat zicht niet kan uiten.
huh wow mindfucking, ik dacht een stukje uit de krant ivm bronvermeldingquote:Op zondag 8 mei 2011 19:30 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
@Lanter, heeft dat hier iets mee te maken?
"maar ik kan soms zelfs ZO goed zijn, dat ik het leven vanuit mijn graf bekijk. ik kan dit niet goed uitleggen, maar je leeft dan alsof je een DVD van je leven terugspoelt. op dat soort momenten voel ik mij zeer werelds, dan ruleer ik, want dan sta ik boven het leven. je leeft dan in geschiedenis, als in een film. Snapt iemand dit?" Bron: Lanter, 04-02-2011
Soort van los koppelen van lichaam en geest ofzo?...
Welke standen, buiten goudvis en wereldse stand heb je nog meer? Ik twijfel of dat echt los van elkaar staat trouwens...quote:Op zondag 8 mei 2011 19:35 schreef lanterfanteraar het volgende:
[..]
huh wow mindfucking, ik dacht een stukje uit de krant ivm bronvermelding
hah wow mijn eigen postgeschiedenis
maar neh, dat is weer een andere stand. de goudvisstand is vervelend. die wereldse stand niet, die is wel lekker, beetje soort drugs of zo (( geen ervaring mee trouwens hoor)).
lol, je staat op standje I don't give a fuck. Ik vind dat ze het wel mooi omschrijft.quote:Op zondag 8 mei 2011 19:40 schreef Supersoep het volgende:
Al die standen van haar hebben nog een overkoepelende stand; genaamd "zweverig gezanik wat niet te doorgronden valt".
oh nee ik kwam alleen die goudvisstand in dit topic melden omdat die wel van toepassing is op het sociale leven. Ja het is wel een idee om alle standen Eens Op Te Schrijven, alleen wordt het door dat opschrijven en zogenaamde ontleden allemaal vager??quote:Op zondag 8 mei 2011 19:37 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Welke standen, buiten goudvis en wereldse stand heb je nog meer? Ik twijfel of dat echt los van elkaar staat trouwens...
Ik kan het me niet voorstellen dat het nog veel vager zal worden. Ik zou graag al je standen eens op een rijtje zien ja. En naja, ik denk dat uiteindelijk al je standen in zekere mate van invloed zijn op je sociale leven....quote:Op zondag 8 mei 2011 19:44 schreef lanterfanteraar het volgende:
[..]
oh nee ik kwam alleen die goudvisstand in dit topic melden omdat die wel van toepassing is op het sociale leven. Ja het is wel een idee om alle standen Eens Op Te Schrijven, alleen wordt het door dat opschrijven en zogenaamde ontleden allemaal vager??
Doe dat dan wel even prive a.u.b.. ik vind het allemaal maar angstaanjagend met haar goudvissen, coconnen en weet ik veel.quote:Op zondag 8 mei 2011 19:46 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Ik kan het me niet voorstellen dat het nog veel vager zal worden. Ik zou graag al je standen eens op een rijtje zien ja. En naja, ik denk dat uiteindelijk al je standen in zekere mate van invloed zijn op je sociale leven....
Goudvis stand noemen ze ook wel dissociatie, je bent er wel en je bent er niet . net alsof je leven voorbij gaat als een film.quote:Op zondag 8 mei 2011 18:51 schreef lanterfanteraar het volgende:
[..]
Nee, want ik heb alle testjes zelfs nog een keer ingevuld.
Ik heb het ook al aan de mevrouw verteld, maar ik kan het niet zo goed uitleggen? Het is alsof je in een dwangbuis wordt gestopt een beetje en een beetje zoals een goudvis. Wat moet ik daar nu mee, dat klinkt zo vaag. Vooral omdat het ook weleens Niet aanwezig was tijdens de studie.
Ja hmm misschien toch omdat veel andere mensen al langere tijd ( of zelfs hun hele leven) gewend zijn om op die manier te leven, in zo'n verband. En misschien omdat sommigen nog iets intimiderends hebben. Jaja ik vond die jongen wel een beetje intimiderend misschien. Misschien. Maar hij was niet onaardig of zo en hij doet wel goed zijn best in het leven. Heel benijdenswaardig allemaal.
Idd, ik heb het geprobeerd te snappen, maar er is gewoon geen touw aan vast te knopen, voor niemand vrees ik. Met alle respect overigensquote:Op zondag 8 mei 2011 19:48 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Doe dat dan wel even prive a.u.b.. ik vind het allemaal maar angstaanjagend met haar goudvissen, coconnen en weet ik veel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |