Ik twijfel eraan of dit wel waar is. Oke, voor mannen is het uiterlijk duidelijk ontzettend belangrijk. Voor vrouwen is dit ook wel, maar voor vrouwen om echt een relatie te beginnen, zijn ook andere dingen minstens zo belangrijk. Ik denk dat vrouwen het minstens zo belangrijk vinden dat je veel zelfvertrouwen hebt; dat je goed verzorgd bent; dat je een rijk sociaal leven hebt; en voor velen... dat je veel geld hebt. Al die aspecten samen vormen de "league" waar je in zit; absoluut niet alleen het uiterlijk.quote:Op zondag 8 mei 2011 11:41 schreef Micson het volgende:
[..]
Sociaal gezien kun je je natuurlijk ontwikkelen, maar plat gezegd beginnen de knappe mensen relaties met elkaar, en de minder knappe zoeken ook elkaar uit..
Hier zijn natuurlijk genoeg uitzonderingen te vinden en als je je sociaal heel sterk ontwikkeld, kun je je mindere uiterlijk wellicht compenseren. Maar leagues bestaan er imo dus wel, omdat er toch een duidelijke trend is.
Zodra je doorkrijgt dat het voor een vreemde ook spannend, eng of ongemakkelijk kan zijn, kom je al een heel stuk verderquote:Op zondag 8 mei 2011 11:43 schreef minnemin het volgende:
dat plagen en uitdagen zou ik idd graag durven. Ik probeer wel eens wat maar dat is zo doodeng dat ik bij reactie ('tjeezis, hij praat gevat terug, wat nu?'), toch weer dichtklap en me afstandelijk ga opstellen uit bescherming. En dan is de cirkel weer compleet. Mijn mantra tegen anderen, 'kom op, gewoon doen, hij eet je niet op ofzo', daar wil ik ook voor mezelf in gaan geloven. Gewoon doen?
Spreek alsjeblieft voor jezelfquote:Op zondag 8 mei 2011 11:45 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Ik twijfel eraan of dit wel waar is. Oke, voor mannen is het uiterlijk duidelijk ontzettend belangrijk.
Joh, ik zit hier omdat ik slecht in communiceren ben. Wat ik bedoelde is dat mannen over het algemeen meer waarde hechten aan uiterlijk dan vrouwen.quote:
Nee heb je en een ja kun je wel vergetenquote:Op zondag 8 mei 2011 11:43 schreef minnemin het volgende:
dat plagen en uitdagen zou ik idd graag durven. Ik probeer wel eens wat maar dat is zo doodeng dat ik bij reactie ('tjeezis, hij praat gevat terug, wat nu?'), toch weer dichtklap en me afstandelijk ga opstellen uit bescherming. En dan is de cirkel weer compleet. Mijn mantra tegen anderen, 'kom op, gewoon doen, hij eet je niet op ofzo', daar wil ik ook voor mezelf in gaan geloven. Gewoon doen?
Dat kan toch op FOK net zo makkelijk. Je hebt MLIG die haar niets te bieden heeft, maar wel gelijk ja zou zeggen. Schenkstroop ook wel, en goh zo heb je er nog veel meer.quote:Op zondag 8 mei 2011 11:49 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Nee heb je en een ja kun je wel vergeten![]()
Als je dit in IRL niet druft, moet je gewoon op een datingsite zoals Paiq proberen om te flirten met jongens die je leuk vindt.
Dat is waar, alleen moet zij het "slachtoffer" leuk vinden niet andersom.quote:Op zondag 8 mei 2011 11:51 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Dat kan toch op FOK net zo makkelijk. Je hebt MLIG die haar niets te bieden heeft, maar wel gelijk ja zou zeggen. Schenkstroop ook wel, en goh zo heb je er nog veel meer.
Zo moeilijk is dat niet voor een vrouw als ze zich erg gewillig opstelt.
Wat ik zelf lastig vind, is dat je ook veel leert van nare ervaringen, terwijl je van nare ervaringen niets mag leren. Je hoort alles te vergeten. Want anders reageer je niet goed. Je hoort neer te kijken op mensen met problemen, je hoort moralistisch te denken, je hoort meelopers gedrag te erkennen als het goede. Er is ook veel irritants aan midden in het leven staan.quote:Op zondag 8 mei 2011 11:31 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Het is eigenlijk een ongeschreven regel in deze maatschappij om het niet te vragen, maar ik probeer het toch... hoe jong ben je? Ik ken namelijk ook iemand die gepest is tijdens de basis-/middelbareschool periode, en zij staat nu tijdens haar universiteitsperiode echt midden in het leven. Natuurlijk zul je altijd wel iets bij je dragen hiervan, maar het hoeft niet te betekenen dat je de rest van je leven een buitenbeentje hoeft te blijven.
Je kunt best een aantal keren falen, als het maar uitprobeert op plekken waar ze je niet kennen. Volgens mij kun jij best gevat zijn en dat volhouden, als je die angst eenmaal hebt overwonnen. Om die angst te overwinnen kun je beter klein beginnen. Zoals jezelf al zei: voortdurend proberen een praatje te maken met vreemde mannen en eraan wennen.quote:Op zondag 8 mei 2011 11:43 schreef minnemin het volgende:
Als je eerst enthousiast doet en daarna heel gesloten reageert denkt die kerel gewoon dat 'ie een blauwtje gelopen heeft. Dat je ergens op afgeknapt bent ofzo. Zolang je dat blijft doen bij kerels die je leuk vindt ga je niet verder komen.quote:Op zondag 8 mei 2011 11:43 schreef minnemin het volgende:
Klopt; om midden in het leven te staan moet je je inderdaad zo opstellen. Maar kun je ook op een andere manier echt gelukkig worden? Juist de delen waarbij je afwijkt van de stroom, maken je ongelukkig en leiden tot problemen...quote:Op zondag 8 mei 2011 11:55 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Wat ik zelf lastig vind, is dat je ook veel leert van nare ervaringen, terwijl je van nare ervaringen niets mag leren. Je hoort alles te vergeten. Want anders reageer je niet goed. Je hoort neer te kijken op mensen met problemen, je hoort moralistisch te denken, je hoort meelopers gedrag te erkennen als het goede. Er is ook veel irritants aan midden in het leven staan.
Minnemin bewonderd het juist en wil aanhaken. Dan moet je jezelf gedragen als de mensen waar je bij wilt horen. Jezelf goed kleden, goed verzorgen, hard werken aan je toekomst en daarover enthousiast kletsen.
De vrouwen die hier voortdurend aangeven dat ze willen neuken, hebben nog heel wat eisen hoor. Dat is ook zo irritant eraan. Ze lopen iedereen te frustreren en dat interesseert ze weer geen ruk.quote:Op zondag 8 mei 2011 11:51 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Dat kan toch op FOK net zo makkelijk. Je hebt MLIG die haar niets te bieden heeft, maar wel gelijk ja zou zeggen. Schenkstroop ook wel, en goh zo heb je er nog veel meer.
Zo moeilijk is dat niet voor een vrouw als ze zich erg gewillig opstelt.
Nee joh, ik weet niet hoe je erbij komt maar ik denk dat je mij verward met iemand anders. Het is wel zo dat mijn zusje model is, die heeft wel eens in beroemde bladen gestaan (of ja beroemd, de Grazia bijv.) als model voor kleding of make-up. Maar zij is zelf niet ''beroemd''. En door haar kunnen wij bijv. wel gratis naar de Miljonair Fair of professionele catwalk shows en dat soort dingen, maar ik heb d'r verder niet veel mee te maken en zij leidt ook een normaal leven. Dus nee.quote:Op zondag 8 mei 2011 09:32 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Jij komt toch uit een showbizz achtige subcultuur? Waren je ouders geen BNN'ers? Is het daar erg schijnheilig, met facade poetserij, dramaqueens, etc? Vind je het leuk of knap je erop af?
Ze geilen op die aandacht en lachen zich kapotquote:Op zondag 8 mei 2011 12:09 schreef deelnemer het volgende:
[..]
De vrouwen die hier voortdurend aangeven dat ze willen neuken, hebben nog heel wat eisen hoor. Dat is ook zo irritant eraan. Ze lopen iedereen te frustreren en dat interesseert ze weer geen ruk.
Joh dat is wat er zelf van maakt hoor niet je omgeving. Schijnbaar ben je zelf bang om op je bek te gaan (excusez le mot) en dat je daarvan maakt dat de omgeving het moeilijk vind maar geloof me het kan de omgeving echt niet boeien of je fout maakt of niet.quote:Op zondag 8 mei 2011 12:04 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Je kunt best een aantal keren falen, als het maar uitprobeert op plekken waar ze je niet kennen. Volgens mij kun jij best gevat zijn en dat volhouden, als je die angst eenmaal hebt overwonnen. Om die angst te overwinnen kun je beter klein beginnen. Zoals jezelf al zei: voortdurend proberen een praatje te maken met vreemde mannen en eraan wennen.
Vrouwen horen imho ook niet thuis in dit topic (als hulpzoekende!), omdat ze eigenlijk helemaal niet willen versieren. Ze willen versierd worden, en daar horen weer heel andere tips en adviezen bij. Maargoed, omdat er geen topic is "Als versierd worden niet zo makkelijk gaat", vind ik het persoonlijk niet erg.quote:Op zondag 8 mei 2011 12:12 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ze geilen op die aandacht en lachen zich kapot
Er is niets mis met jezelf aanpassen, tenzij de meute zelf zich hufterig begint te gedragen en moet daarin meedoen. Het normale is vaak zo lomp. Als je het leven wilt begrijpen (en dat vind ik leuk), dan zijn de alledaagse categorietjes zo uitsluitend en onbenullig. Hierarchie vorming in groepen is zo'n primitief geneuzel. Het strategische machtspel is zo stiekum aggressief. Ik vind het altijd zo zielig voor de rest en probeer daarom iedereen meet te nemen, ipv zo goed mogelijk voor mijzelf te zorgen.quote:Op zondag 8 mei 2011 12:09 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Klopt; om midden in het leven te staan moet je je inderdaad zo opstellen. Maar kun je ook op een andere manier echt gelukkig worden? Juist de delen waarbij je afwijkt van de stroom, maken je ongelukkig en leiden tot problemen...
Wat een bullshit, vrouwen willen net zo goed een man versieren.quote:Op zondag 8 mei 2011 12:16 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Vrouwen horen imho ook niet thuis in dit topic (als hulpzoekende!), omdat ze eigenlijk helemaal niet willen versieren. Ze willen versierd worden, en daar horen weer heel andere tips en adviezen bij. Maargoed, omdat er geen topic is "Als versierd worden niet zo makkelijk gaat", vind ik het persoonlijk niet erg.
Ja maar als die vrouwen er niet waren , dan kregen jullie geen tips vanuit de kant van vrouwen en zou het ook gauw een beetje een sneu topic worden met geklaag dat het niet lukt.quote:Op zondag 8 mei 2011 12:16 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Vrouwen horen imho ook niet thuis in dit topic (als hulpzoekende!), omdat ze eigenlijk helemaal niet willen versieren. Ze willen versierd worden, en daar horen weer heel andere tips en adviezen bij. Maargoed, omdat er geen topic is "Als versierd worden niet zo makkelijk gaat", vind ik het persoonlijk niet erg.
Dat is mijn perceptie van hoe het werkt. Ik ben nooit versierd door een vrouw; ik heb niet eens ooit een poging daartoe meegemaakt. Ook heb ik het nooit in mijn omgeving gezien. Daarentegen hoor ik altijd dat ik als man meer initiatief moet nemen om vrouwen te versieren. Ik geloof pas dat vrouwen ook mannen versieren zodra ik het in het echte leven meemaak... mijn visie: vrouwen willen liever versierd worden dan zelf versieren.quote:Op zondag 8 mei 2011 12:21 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Wat een bullshit, vrouwen willen net zo goed een man versieren.
Vandaar dat ik zei; ze horen hier niet thuis als hulpzoekende op dit vlak. Uiteraard kunnen ze wel goede raadgevers zijn.quote:Op zondag 8 mei 2011 12:21 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Ja maar als die vrouwen er niet waren , dan kregen jullie geen tips vanuit de kant van vrouwen en zou het ook gauw een beetje een sneu topic worden met geklaag dat het niet lukt.
As je strategisch handig wilt opereren, moet je beseffen dat je reputatie belangrijk is. Niet onzeker gaan lopen klungelen in een omgeving waar je voor vol wil worden aangezien.quote:Op zondag 8 mei 2011 12:14 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Joh dat is wat er zelf van maakt hoor niet je omgeving. Schijnbaar ben je zelf bang om op je bek te gaan (excusez le mot) en dat je daarvan maakt dat de omgeving het moeilijk vind maar geloof me het kan de omgeving echt niet boeien of je fout maakt of niet.
Die hebben wel wat andere dingen aan hun hoofd , dan druk te maken over wat een ander doet.
Nee , dat ben ik zo oneens als je strategisch wilt zijn moet je juist geen reet boeien wat een ander denkt en ook niet eens nadenken over reputatie.quote:Op zondag 8 mei 2011 12:24 schreef deelnemer het volgende:
[..]
As je strategisch handig wilt opereren, moet je beseffen dat je reputatie belangrijk is. Niet onzeker gaan lopen klungelen in een omgeving waar je voor vol wil worden aangezien.
Nou, van harte gefeliciteerd met je gelukkige leven.quote:Op zondag 8 mei 2011 12:27 schreef iwannabehigh het volgende:
Toch vind ik het maar raar, ik word regelmatig aangesproken door onbekende vrouwen (van mijn leeftijd). Gewoon op feestjes maar ook wel eens bij de bushalte, bij de cafetaria, op mijn stage/werk of van dat soort alle daagse plekken. Terwijl ik (en dat weet ik) een erg gesloten houding heb, en soms best onzeker overkom.
Met zo'n gesloten denkraam kom je ook niet heel verquote:Op zondag 8 mei 2011 12:31 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Nou, van harte gefeliciteerd met je gelukkige leven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |