Hallo,
Wegens omstandigheden woon ik sinds 14 maanden op mezelf. Praktisch is dit peace of cake.
Emotioneel gezien echter niet. Ik ben van gedisciplineerde levenstijl met regels en regelmaat naar volledige vrijheid gegaan. Dit heeft grote invloed (gehad) op school. Van 3 Gymnasium naar 4 HAVO gegaan. Dit voelde als een faal, maarja HAVO was ook goed. Zoals ik al zei heb ik veel vrijheid, ik ben de enige op school die zichzelf mag afmelden( normaal moeten ouders bellen). Dit heeft het me zo makkelijk gemaakt om te spijbelen...de reden waarom ik spijbel is omdat ik vaker moe ben(emotioneel gezien).
Ook zit ik in een kutklas...ik leid sowieso een ander leven dan mijn klasgenoten/scholieren in NL. Helaas komt daarbij dat ik ook nog met spoiled miljonairskindjes op school zit waarvoor alles gedaan wordt. De kloof tussen mij en mijn klasgenoten is daarom zo groot. Verder ben ik het halve schooljaar er niet geweest, en als ik dan eens in de les ben zet ik mij 100% in. Dit wordt ook niet gewaardeerd..want they jelly omdat ik er zo weinig ben maar toch veel weet.
Op het gym had ik hier trouwens geen last van...omdat ze daar misschien niet in dezelfde situatie zitten maar wel logisch nadenken. Ik werd daar wel geaccepteerd en was zelfs een van de ''dommere ''mensen.Ik voelde me helemaal niet opgelaten en leerde veel van mijn klasgenootjes.
Verder heb ik het er met mijn mentor over gehad...Hij is aardig enzo en ik kan goed over fitness met hem praten en hij vindt mijn klasgenootjes ook een stel ''kutkinderen''', maar daar heb ik niet veel aan.
Ik ben sinds 2 maandjes alweer de goede kant op aan het gaan...ik ga gewoon naar school met de gedachte'' Dit is voor je toekomst Fanta-stick''. En ik heb al veel ingehaald, met leraren afspraken gemaakt. Nu doe ik het wel goed ik knok ervoor, maar dat is gewoon omdat ik een slecht rapport had. Volgend jaar misschien 5 HAVO en ik weet echt niet hoe ik dan nog een jaar met die kutkinderen moet volhouden, want volhouden zal ik moeten. Ik weet echt niet hoe ik mezelf moet motiveren. Nu lukt dat mede dankzij de druk. Maar in het begin van het schooljaar stress ik me niet en dus weg motivatie. Iemand advice ?