xxx
Maar of het haar beschermengel was weet ik niet...ik probeer hetzelf wel te zijn.. wie haar kwaad doet doet mij kwaad.. en wie haar gelukkig maakt, maakt mij gelukkig
Zoals Calvin & Hobbes.
Maar dan realistischer.
Ik zie zelf veel vergelijkingen met jouw verhaal, want het gebeurt snachts, je bent bang, en angst roept hetzelfde beeld weer op (nachtmerrie) en het gaat over wanneer je de kracht hebt verzameld om er 'iets' tegen te doen.
Ik denk dat ik je dus uit je droom moet helpen. Zoek anders dingen op over waanbeelden, hallucineren en dromen en hoe echt die kunnen zijn. Zo was ik er vaak genoeg heilig van overtuigd wakker te worden, maar besefte dat er toch iets niet goed was wanneer de maan ge-explodeerd is en de helft in je achtertuin ligt. Als je dan openstaat voor het feit dat zoiets kan, ga je dat als 'echt' zien, zoals bij jou is gebeurd. Je verwierp die man niet direct als zijnde een verbeelding.
Waarschijnlijk krijg ik overigens nu wel weer de halve paranormale wereld achter me aan omdat die zeggen dat je juist niet zomaar dingen moet verwerpen en dat kinderen heel spiritueel zijn enzo. Maar ik geloof pas wat ik heb gemerkt (en geloof wel in paranormaliteit, maar niet in beschermengelen die je bang maken en snachts in deuropeningen staan).
quote:Ja en Ja
Op woensdag 19 juni 2002 19:35 schreef sabje16 het volgende:
Hallo!
Vroeger zag ik 's nachts altijd een man in mijn deuropening staan. Ik werd hier toen heel erg bang van, en toen heeft mijn moeder gezegd dat ik maar eens moest vragen wat die man wilde en wat ie daar deed. Sindsdien heb ik die man niet meer gezien. Nou heb ik een beetje het idee dat dit een soort beschermengel van me was ofzo....kan het zijn dat die je opzoeken ofzo?? en kan je je hier ook voor afsluiten als je het niet wilt zien????xxx
[Dit bericht is gewijzigd door -CRASH- op 26-06-2002 00:15]
quote:
Op woensdag 26 juni 2002 00:10 schreef -CRASH- het volgende:[..]
quote:Je verteld in dit verhaal dat je die man vroeger zag? Hoelang geleden is vroeger en hoe oud was je toen?
Op woensdag 19 juni 2002 19:35 schreef sabje16 het volgende:
Hallo!
Vroeger zag ik 's nachts altijd een man in mijn deuropening staan. Ik werd hier toen heel erg bang van, en toen heeft mijn moeder gezegd dat ik maar eens moest vragen wat die man wilde en wat ie daar deed. Sindsdien heb ik die man niet meer gezien. Nou heb ik een beetje het idee dat dit een soort beschermengel van me was ofzo....kan het zijn dat die je opzoeken ofzo?? en kan je je hier ook voor afsluiten als je het niet wilt zien????xxx
Want het is bekent dat kinderen erg "open" staan voor het paranormale.
Tot een jaar of 7 á 8 dan verdwijnt het weer langzaam.
Dit kan echter wel weer terug keren als je gaat puberen, maar dat hoeft niet.
Die man kan iemand zijn die in dat huis heeft geleefd en die af en toe eens een kijkje komt nemen hoe het er verder gaat.
Bescherm engelen zijn engelen die in het verleden nooit geleefd hoeven te hebben.
Maar het kan net zo goed je opa....je oma...je tante of oom of wie dan ook van je familie zijn die gestorven zijn.
Toen ik bij het voeteneind van mijn bed kwam zag ik een man gehurkt voor mijn bed zitten. Ik kon niet zien hoe die eruit zag, want daar was het te donker voor in mijn kamer. Maar ik stond voor zijn neus en hij legde zijn hand op mijn schouder, om mij zeg maar gerust te stellen. Ik kon het niet zien in het donker, maar het voelde alsof die man vriendelijk naar mij lachtte.
Dit is eigenlijk het enigste wat ik me er nog van kan herinneren. Wat ik nog wel weet is dat ik de volgende ochtend aan mijn ouders heb gevraagd of die 's nachts mijn kamer zijn geweest, en dat waren ze niet. Toen die man in mijn kamer zat was de deur ook dicht, en lijkt me sterk dat als één van mijn ouders op mijn kamer komt, midden in de nacht, dat ze dan de deur dicht doen.
Ik heb het er weleens over gehad met goeie vrienden, maar die wisten het ook niet. maar toen ik dit topic las moest ik er gelijk weer aan denken. Vandaar dat ik het ff hier wggezet heb. Ik denk namelijk dat die man in mijn kamer dan een soort beschermengel is van mij ofzo. Vooral ook omdat ik helemaal niet bang was (en dat terwijl ik 6 jaar was, en er zit ineens een onbekende in je kamer). Ik zou het anders ook niet kunnen verklaren.
quote:Ik vind dit een erg mooi verhaal, en ik geloof je ook wel want het is bekent dat kinderen van zo'n leeftijd heel veel mee maken op paranormaal gebied.
Op vrijdag 28 juni 2002 13:32 schreef Tekno het volgende:
Ik heb ook welleens zoiets meegemaakt dat ik mijn beschermengel gezien heb. Ik was een jaar of 6 oud, en midden in de nacht (rond een uur of 3 schat ik) werd ik ineens wakker. Ik stapte mijn bed uit en liep door mijn kamer.Toen ik bij het voeteneind van mijn bed kwam zag ik een man gehurkt voor mijn bed zitten. Ik kon niet zien hoe die eruit zag, want daar was het te donker voor in mijn kamer. Maar ik stond voor zijn neus en hij legde zijn hand op mijn schouder, om mij zeg maar gerust te stellen. Ik kon het niet zien in het donker, maar het voelde alsof die man vriendelijk naar mij lachtte.
Dit is eigenlijk het enigste wat ik me er nog van kan herinneren. Wat ik nog wel weet is dat ik de volgende ochtend aan mijn ouders heb gevraagd of die 's nachts mijn kamer zijn geweest, en dat waren ze niet. Toen die man in mijn kamer zat was de deur ook dicht, en lijkt me sterk dat als één van mijn ouders op mijn kamer komt, midden in de nacht, dat ze dan de deur dicht doen.
Ik heb het er weleens over gehad met goeie vrienden, maar die wisten het ook niet. maar toen ik dit topic las moest ik er gelijk weer aan denken. Vandaar dat ik het ff hier wggezet heb.
Ik denk namelijk dat die man in mijn kamer dan een soort beschermengel is van mij ofzo. Vooral ook omdat ik helemaal niet bang was (en dat terwijl ik 6 jaar was, en er zit ineens een onbekende in je kamer). Ik zou het anders ook niet kunnen verklaren.
quote:Ik moet wel zeggen dat ik er toch wel met enig ontzag (of respect) op terugkijk. het heeft me wel wat gedaan. Vooral ook omdat ik nu zoiets heb van, ja als er wat gebeurt, er is altijd wel iets of iemand die je kan helpen. Het kan zijn dat ik die iemand al ontmoet heb, dat dat dus die man op mijn kamer was, maar een echt antwoord heb ik er niet op. En ik zou dat toch eigenlijk echt wel willen weten, ook al zou het puur uit nieuwsgierigheid zijn.
Op vrijdag 28 juni 2002 14:01 schreef mirsany het volgende:[..]
Ik vind dit een erg mooi verhaal, en ik geloof je ook wel want het is bekent dat kinderen van zo'n leeftijd heel veel mee maken op paranormaal gebied.
Het kan een bescherm engel zijn geweest...het kan ook iemand zijn geweest van je familie die je een groet kwam brengen.
Ikzelf heb nooit zoiets mee gemaakt maar ben me er wel in gaan verdiepen sinds een jaar of 10. Vlak nadat mijn vader is overleden.
Mijn oudste zoon was toen net 4 jaar en vertelde me dat hij opa heeft zien staan naast zijn bed. Het was net een filmpje vertelde hij me.
Toen ik later bij een medium was beaamde die dat zonder dat ik dat tegen haar had verteld.
Maar dat er iets is tussen hemel en aarde daar geloof ik dus wel in.
Zou er een manier zijn om erachter te komen wie dan die man op mijn kamer was? Want ik denk wel dat het mijn beschermengel is, het kan misschien ook één of andere geest geweest zijn die toevallig ff langskwam ofzo.
Trouwens ook heel raar, die man legde zijn hand op mijn schouder en dat voelde ik ook echt zo. Ik heb volgens mij (weet ik echt niet zeker, kan ook zijn dat er dat later bij is gekomen, want het is echt al 15 jaar geleden) hem ook aangeraakt, en het voelde "echt" zegmaar.
Nou je het zegt over je zoontje, dat die zijn opa heeft gezien, en dat het net een film was. Ik denk dat je mijn ervaring daar ook wel mee kan vergelijken, althans zo vinnik het nu ook nog wel de beste omschrijving, als je moet vertellen hoe het is gegaan.
Ik moet wel zeggen dat ik er toch wel met enig ontzag (of respect) op terugkijk. het heeft me wel wat gedaan. Vooral ook omdat ik nu zoiets heb van, ja als er wat gebeurt, er is altijd wel iets of iemand die je kan helpen. Het kan zijn dat ik die iemand al ontmoet heb, dat dat dus die man op mijn kamer was, maar een echt antwoord heb ik er niet op. En ik zou dat toch eigenlijk echt wel willen weten, ook al zou het puur uit nieuwsgierigheid zijn.
Zou er een manier zijn om erachter te komen wie dan die man op mijn kamer was? Want ik denk wel dat het mijn beschermengel is, het kan misschien ook één of andere geest geweest zijn die toevallig ff langskwam ofzo.
Trouwens ook heel raar, die man legde zijn hand op mijn schouder en dat voelde ik ook echt zo. Ik heb volgens mij (weet ik echt niet zeker, kan ook zijn dat er dat later bij is gekomen, want het is echt al 15 jaar geleden) hem ook aangeraakt, en het voelde "echt" zegmaar.
Nou je het zegt over je zoontje, dat die zijn opa heeft gezien, en dat het net een film was. Ik denk dat je mijn ervaring daar ook wel mee kan vergelijken, althans zo vinnik het nu ook nog wel de beste omschrijving, als je moet vertellen hoe het is gegaan.
Om daar achter te komen moet je een heel goed medium opzoeken. En dat is meestal heel moeilijk.
Althans die ervaring heb ik daarmee. Veel mediums zeggen meestal maar vage dingen en gissen vaak naar je verleden.
Diegene waar ik toen was zei dingen tegen mij die zij helemaal niet kon weten en wist toen ook dat het mijn vader was die tegen haar sprak.
Ik heb alleen en foto van mijn vader gegeven en nog niet eens erbij gezegt dat hij overleden was.
Ik was daarna ook een stuk "lichter" en opgelucht toen ik bij haar vandaan kwam.
Maar nogmaals je moet een goed medium hebben, anders zul je er nooit achter komen.
Ik heb naar mijn weten nog nooit een echte nachtmerrie gehad in mijn hele leven. En ik heb geen medium nodig om te weten of ik beschermengelen heb, ik ben een kind van God, dus ik weet dat hij me beschermt. Dus daarom ben ik niet bang voor engelen of demonen.
En engelen kunnen gewoon als echte mensen voordoen. Je kunt ze dan gewoon aanraken. (staat ook in de bijbel) En als je een oude bekende ziet die dood is gegaan, zal deze niet je beschermengel zijn. Ze hebben net zoveel kracht als een gewone mens. Bij mij zou de vraag dan zijn waarom deze dan niet is waar hij was (in hemel of hel). Maar ze kunnen je ook geruststellen. Dus dat over je geliefden weet ik niet hoe dat zit.
quote:oke, even een correctie, ik twijfelde of ik het toch wel goed had. Dat van die gids had ik dus fout, je gids is een geest die al vanaf je geboorte bij je is, en altijd bij je blijft in dit leven. Van de helpers klopt wel!
Op zondag 23 juni 2002 17:01 schreef catootje11 het volgende:
Ieder mens heeft 1 gids, en een paar helpers. Je gids is je diepste innerlijke ziel. En iedereen heeft 1 of meerdere helpers, dat verschild van tijd tot tijd, dat ligt eraan hoe je in het leven staat. Ik weet van mij persoonlijk dat mijn opa 1 van mijn helpers is, en ik weet dat hij mijn zeg maar beschermengel is. Maar je hoeft je beschermengel of helpers niet perse te kennen uit dit leven.
quote:Kijk, tis al heel lang (jaar of 17) geleden, dus hoe die "beschermengel" er precies uit zag weet ik niet meer, het was ook midden in de nacht dus pikdonker op mijn kamer. Maar ik weet in ieder geval zeker dat het geen mens van vlees en bloed was.
Op zaterdag 29 juni 2002 11:44 schreef ParAlien het volgende:
Tekno...zoals jij het verteld lijkt het alsof het een normaal uitziend persoon is geweest van vlees en bloed. Ook omdat je hem aan kon raken...ik dacht dat dat bij geesten niet kon??? Kan je misschien iets meer details geven over hoe de 'beschermengel' eruitzag...
Was iemand van normale lengte (langer dan mij toen want ik was nog maar 6) en een normaal postuur, voor de rest, ja, het gezicht zou ik echt niet weten, misschien dat ik onder hypnose veel meer zou weten hoor, maar nu weet ik alleen nog maar hoe het precies is gegaan. Ik kan het me allemaal nog heel levendig herinneren, maar als je vraagt hoe die engel er precies uitzag weet ik niet meer.
En dat aanraken, ja, zeker weet ik in ieder geval nog dat die engel zijn hand op mijn schouder lag, om mij gerust te stellen ofzo, en het voelde ook enorm vertrouwd. En ik heb toen ook die engel aangeraakt, maar meer zoals een kind dat doet op 6jarige leeftijd. Dus ook hand op schouder maar verder nix. Daarna draaide ik me om, liep terug naar bed en ging weer slapen. Heel raar eigenlijk, vooral ook om dat ik totaal geen angst voelde.
Sorry trouwens voor de late reply, maar ik was het een beetje vergeten om in dit topic weer ff te kijken.
Ik heb ergens een paar bladzijdes liggen uit een oud boek, daarin word beschreven hoe je een spiegel moet maken op een speciale manier.
Als je die spiegel ophangt in een verduisterde kamer ( de spiegel mag nooit het daglicht zien ) en je gaat er voor staan dan kun je je Gids naast je zien staan..
Te creepy om uit te proberen vond ik..
quote:Ehm, doe mij 's een kopietje van die bladzijdes??? of welk boek is het?
Op woensdag 03 juli 2002 13:11 schreef Bastard het volgende:
Iedereen heeft een beschermengel of een gids zoals je wilt. Soms ook wel meerdere zelfs!
Iemand die je een beetje in de gaten houdt, dingetjes influistert.Ik heb ergens een paar bladzijdes liggen uit een oud boek, daarin word beschreven hoe je een spiegel moet maken op een speciale manier.
Als je die spiegel ophangt in een verduisterde kamer ( de spiegel mag nooit het daglicht zien ) en je gaat er voor staan dan kun je je Gids naast je zien staan..Te creepy om uit te proberen vond ik..
quote:Ik ben aan het twijfelen of ik dat wel zou moeten posten, het boek is bij ons uit de bibliotheek gehaald namelijk ...
Op woensdag 03 juli 2002 13:32 schreef MAY-be het volgende:[..]
Ehm, doe mij 's een kopietje van die bladzijdes??? of welk boek is het?
quote:M'n mailadres is mark_dds@dds.nl
Op woensdag 03 juli 2002 14:06 schreef Bastard het volgende:[..]
Ik ben aan het twijfelen of ik dat wel zou moeten posten, het boek is bij ons uit de bibliotheek gehaald namelijk ...
quote:Ik zal es kijken wanneer ik kan scannen...
Op woensdag 03 juli 2002 14:06 schreef MAY-be het volgende:[..]
M'n mailadres is mark_dds@dds.nl
Dus je zou kunnen concluderen dat het gevaarlijk is om uit te proberen!
Staat geloof ik ook op hoe je de aartsengel Gabriel kan oproepen.. ( ril )
quote:Dat zou ik erg vet vinden...
Op woensdag 03 juli 2002 14:11 schreef Bastard het volgende:
Ik zal es kijken wanneer ik kan scannen...
Heb nog even gekeken bij bol.com maar daar kwam de titel ook niet bekend voor.Dus je zou kunnen concluderen dat het gevaarlijk is om uit te proberen!
Staat geloof ik ook op hoe je de aartsengel Gabriel kan oproepen.. ( ril )
En ik neem alle verantwoordelijkheid op me
quote:Meel
Op woensdag 03 juli 2002 14:18 schreef MAY-be het volgende:[..]
Dat zou ik erg vet vinden...
En ik neem alle verantwoordelijkheid op me
quote:
Op woensdag 03 juli 2002 14:26 schreef Bastard het volgende:
Meel
quote:Geen hotmail ook?
Op woensdag 03 juli 2002 14:30 schreef MAY-be het volgende:[..]
Ik kijk vanavond, ik heb hier geen webmail
quote:Alle webbased E-mail is hier geblocked
Op woensdag 03 juli 2002 14:32 schreef Bastard het volgende:
Geen hotmail ook?
oww... wacht... ben er via een omweg gekomen
quote:Anders post het hier ff, we zijn allemaal erg benieuwd...
Op woensdag 03 juli 2002 14:30 schreef MAY-be het volgende:[..]
Ik kijk vanavond, ik heb hier geen webmail
quote:Idd, ik ben er ook wel benieuwd naar. Anders xipe74@hotmail.com
Op woensdag 03 juli 2002 15:35 schreef Infinity123 het volgende:[..]
Anders post het hier ff, we zijn allemaal erg benieuwd...
quote:Dat laatste is niet per se nodig....
Op woensdag 03 juli 2002 17:18 schreef Bastard het volgende:
Fuck, ik gooi het wel online als ik
* het heb gevonden hier in deze boekenstapel
* het heb gescanned
* mn webspace aan de praat krijg bij mn provider
quote:Moet misschien ook gaan gebeuren xs4all......
Op woensdag 03 juli 2002 17:28 schreef MAY-be het volgende:[..]
Dat laatste is niet per se nodig....
Ik wil dat wel voor je hosten
quote:Ehm...
Op woensdag 03 juli 2002 17:39 schreef Bastard het volgende:[..]
Moet misschien ook gaan gebeuren xs4all......
Oh ik heb net gekeken, boek heet brandende kaarsen van ene Howard.
ISBN 90 252 6490 0 Niet 1,2,3 te vinden.
quote:
Op woensdag 03 juli 2002 17:44 schreef MAY-be het volgende:[..]
Ehm...
HOWARD Michael, Brandende kaarsen, Bescherming tegen moeilijkheden door middel van witte magie. Helmond, 1980, 88 pag., ingen., 12x19, conditie goed. [boeknr. 12587]. € 4.55
Klein boekje inderdaad
quote:Ik gebruik altijd of Amazon, of google
Op woensdag 03 juli 2002 17:45 schreef Bastard het volgende:[..]
1,2,3 zou dus zijn bol.com
Klein boekje inderdaad
-edit
Als ik hem op tijd heb zal ik 'm meenemen naar de meeting (als die nog doorgaat )
quote:Staan dus leuke en intressante dingen in wat je allemaal kan doen met kaarsen, maar ook het oproepen van engelen.. en maken van je spiegel.
Op woensdag 03 juli 2002 17:50 schreef MAY-be het volgende:[..]
Ik gebruik altijd of Amazon, of google
Heb het uiteindelijk gevonden bij een antiquar... zegt genoeg dacht ik
Ik ga de link niet plaatsen, heb net het boek "besteld", dwz een e-mail gestuurd met de tekst "ik wil hem graag hebben" en volgens mij heeft hij er maar eentje
Ben wel benieuwd naar jou verhaal als je dat hebt gedaan.. mits we je nog terug zien op het forum
quote:[bullshittrip]
Op woensdag 03 juli 2002 17:53 schreef Bastard het volgende:[..]
Staan dus leuke en intressante dingen in wat je allemaal kan doen met kaarsen, maar ook het oproepen van engelen.. en maken van je spiegel.
Ben wel benieuwd naar jou verhaal als je dat hebt gedaan.. mits we je nog terug zien op het forum
Ik zal sowieso niets doen waarvan ik een slecht gevoel heb.
[scepsismode]
En echt gevaarlijk kan het niet zijn want het bestaat toch niet want kijk maar naar www.skepsis.nl
[/scepsismode]
-edit
sorry voor de meligheid maar ik zit nu echt TE lang op m'n werk
quote:Skepsis ben je totdat je beter weet
Op woensdag 03 juli 2002 17:58 schreef MAY-be het volgende:[..]
zonder dollen, ik heb wel een vermoeden hoe dit zou moeten werken, topsecret, ga ik centen mee verdienen
Wil ik mee doen!!![]()
[scepsismode]
En echt gevaarlijk kan het niet zijn want het bestaat toch nietwant kijk maar naar www.skepsis.nl
[/scepsismode]![]()
-edit
sorry voor de meligheid maar ik zit nu echt TE lang op m'n werk
quote:Prima, no probs here
Op woensdag 03 juli 2002 18:00 schreef Bastard het volgende:
Wil ik mee doen!!Skepsis ben je totdat je beter weet
Site van het boek :
http://www.antiqbook.nl/beer/catalogi/esoterie.html
Boek wordt nu toch al voor me opgestuurd
Zie trouwens nog wel een aantal andere interessante titels.... shit... waarom heb ik nou schulden
http://www.xs4all.nl/~zegiknie/62-63.jpg
http://www.xs4all.nl/~zegiknie/64-65.jpg
http://www.xs4all.nl/~zegiknie/66-67.jpg
Je hebt er geen bril bij nodig
quote:Kijk daar hebben we wat aan
Op donderdag 04 juli 2002 17:38 schreef Infinity123 het volgende:
Heeeeeel erg bedankt bastard, je bent een schat
Ik geloof ook dat het voor de geestwereld net zo moeilijk is om ons te zien, als het voor ons is om die geestenwereld te zien.
Om een aantal zeer goede redenen is het aannnemelijk om te denken dat veel waarnemingen van geesten, zo ook veel voorspellende waarnemingen niet zozeer tot stand komen omdat ons oog iets daadwerkelijk ziet.
Maar veel meer omdat op een of andere wijze wij informatie krijgen uit die geestwereld die voor ons rationele materie-georienteerde brein onbegrijpelijk en zelfs ondetecteerbaar is; deze informatie is dus opzichzelf niet waarneembaar, maar kan wel bestaande waargenomen patronen beinvloeden. Of beter gezegd, kan de interpretatie daarvan beinvloeden.
Daarom ook dat bv een sjamaan in de krinkels van de rook dingen kan zien: de toevalsvormen krijgen door de onder de oppervlakte van het bewustzijn blijvende paranormale informatie een vorm toegedacht.
Een beschermengel is denk ik toch weer iets anders.. het zou kunnen zijn dat dat bijvoorbeeld een oud familielid is. Als je al over een "persoon" spreekt..
Ik geloof namelijk dat een beschermengel ( die iedereen heeft ) een bepaalde meerwaarde zou moeten geven aan je leven. In de stelling waar mensen een uitgestippelde lijn volgen die voor de geboorte al bepaald zou zijn, heb je dus een gids nodig om je te begeleiden op die speciale moeilijke stukken.
Het behalen van die delen heeft weer gevolgen op je grotere karma. Dus zon " persoon " moet in ieder geval op jou zielsnivo zitten, of daar boven. Anders zou hij onbruikbaar zijn toch?
Of je die nou zou kunnen waarnemen in zo'n spiegel.. ik weet het niet.
Misschien zoals Iteejer net zegt werkt dat als de sjamenen doen met rook, kijkend in de andere dimensie die naast ons leeft. Feit is dat ik het niet heb uitgeprobeerd, dus daar geen ervaring in heb.
Er zijn zoveel onbegrijpbare of onverklaarbare zaken in deze wereld, daar zou zo'n spiegel nog best bij passen.
quote:Staan intressante dingen in wat je met kaarsen kan doen he?
Op zaterdag 06 juli 2002 14:13 schreef MAY-be het volgende:
Yeah, boek is binnen
quote:Waarom zou de geestwereld het meer willen dan de materiele wereld? Ik denk dat het kort na het overlijden makkelijker is om jezelf hoe dan ook te laten manifesteren in het materiele.
Op zaterdag 06 juli 2002 17:18 schreef Bastard het volgende:
Ja ik denk ook wel dat het als het ware 2 verschillende werelden zijn die af en toe naast elkaar komen.
Maar dan is dat omdat de geestenwereld het wil.. misschien hebben ze wel een boodschap?
En die spiegels - is al een oud thema. Een vampier heeft geen spiegelbeeld, bv. En ze kunnen niet tegen licht. Misschien omdat ze in eerste instantie een beeld zijn wat slechts bestaat in de waarneming van de betrokkene?
Dat ideeen of geesten zich kunnen concretiseren en materialiseren is ook al niets nieuws. We kunnen met alle recht stellen dat er bv melkvissen in melk zitten: vissen, geheel bestaand uit melk. Zodat de grens tussen melk en vis dus niet meer te bepalen is.
Ook de klassieke grieken wisten dit al, getuige het verhaal van de beeldhouwer die voor veel geld een volkomen levensecht beeld van de koning zou maken. Op het ogenblik van aflevering presenteerde de man een vierkant stuk marmer. De koning zei 'en waar is het beeld nou?' 'Gewoon erin, u hoeft alleen maar het omringende marmer weg te halen'.
Zo kan dus ook lucht een geest worden. Een met de omgeving, maar toch afgezonderd. En als zodanig kan hij net zo goed opgeroepen en gecreeerd worden door een concreet persoon.
De gedachten definieren het object. In wezen werkt de waarneming ook zo: de woorden 'ceci n'est pas une pipe' onder een schilderij dat een pijp voorstelt duiden ook in deze richting.
quote:Waarom zou de materiele wereld het uberhaupt willen? We komen er vanzelf wel...
Op zaterdag 06 juli 2002 18:03 schreef iteejer het volgende:[..]
Waarom zou de geestwereld het meer willen dan de materiele wereld? Ik denk dat het kort na het overlijden makkelijker is om jezelf hoe dan ook te laten manifesteren in het materiele.
Je hebt er een aparte kijk op moet ik zeggen
Niets is totdat het word gevormd zeg je eigenlijk?
Maar dan zeg je tegelijkertijd dat een geest dus een opgewekt iets is. Iets wat wij zouden willen laten manifesteren, we moeten dan alleen maar simpel er aan te denken. Of begrijp ik je nu verkeerd?
Maar dan ontkracht je toch ook het idee dat er simpelweg geesten zijn, want ze zouden niet meer dan een idee zijn, een wens wellicht.
Dat is iets waar ik mn bedenkingen bij heb overigs.
Al vanaf kleins af aan heb ik met mensen gepraat en mensen gezien die in mijn slaapkamer waren. Ik vond dit eigenlijk heel normaal, ik was niet anders gewend en vond dit dus ook niet eng.
Toen ik een jaar of zeven was toen ging ik een keer met mijn ouders mee naar hun vrienden. Op een gegeven moment vroeg de vriendin aan mijn ouders of ze ook wisten of ik wel eens rare dingen zag op mijn kamer. Mijn ouders wisten dit niet en hebben dit mij gevraagd. Ik heb vervolgens gezegd dat ik nooit iets raars op mijn kamer had gezien dat ik daar alleen maar met de mensen aan het spelen was.
Het bleek dus dat die vriendin van mijn ouders aan mijn ogen had gezien dat ik paranormaal begaafd was, in andere woorden heel erg opensta voor verschillende paranormale gebeurtenissen en dat de mensen die ik zag overleden mensen waren uit dit leven of uit eventueel vorige levens.
Toen mijn ouders me dit vertelden, toen was ik eerst heel bang, ik bedoel as klein meisje denk je dan in een keer dat je spoken hebt gezien of geesten.
Ik heb vanaf dat moment een hele tijd niks meer gezien, ik was ook te bang.
Toen ik wat ouder was een jaar of twaalf, toen begon ik me weer waat te interesseren in het paranormale, ik werd nieuwschierig. Ik had in de jaren daarvoor al ontdekt dat ik dingen had die andere mensen niet hadden ik kon met mijn handen pijn wegnemen bij mensen en ik wist van tevoren welke dingen er gingen gebeuren, alleen ist ik dat vaak achteraf, omdat ik er niet bewust mee omging.
Ik ben me dus heel erg gaan verdiepen in het paranormale.
Op dit moment ben ik al redelijk ontwikkeld in het paranormale, ik heb weer contact met overledene maar heel zelden. Ik help vaak mensen hun pijn weg te halen. Ook ben ik samen met een vriendin een soort dagboek aan het bijhouden van de gebeurtenissen die we meemaken, zoals als het horen van een kinderstem bij ons in de kelder van de flat, ed. Het is veel te veel om te vertellen.
Als iemand nog vragen heeft of opmerkingen of iets anders waarmee ik kan helpen, stuur me gerust een mailtje!!
Liefs Nynke
p_nynke@hotmail.com
Mijn grootvader heeft mijn moeder en haar broesr en zussen vroeger zo bang gemaakt met verhalen over 'schimmen' en 'geesten' enzo dat ik er sindsdien wat angstig ben voor alles wat daar (op welke manier dan ook) mee te maken heeft.
Al is een beschermengel toch iets anders.. iets mooiers.
Voor watbetreft "dingen" die we zien, zolang je het niet zelf oproept, kan het in 99,9% van de gevallen geen enkel kwaad. De uitzonderingen zijn die gevallen waarin iets naar je is toegestuurd (maar als je je hiervoor afsluit, dan heb je niets te vrezen, als je het niet verdient krijg je het ook niet!) of dat je je op een plaats bevindt waar iets kwaads aanwezig is. Dat laatste komt meestal oomdat het is opgeroepen.
Dat er meer is dan onze ogen kunnen zien weet iedereen inmiddels wel. Vooral bij kinderen zijn het vooral de vooroouders die eens komen kijken hoe het met hun afstammelingen gaat. Soms is het inderdaad een engel, die dan bij je blijft om je te helpen. Hoe je die engel invult (helper, gids, Jezus, Gabriel, opa/oma) maakt nietuit, als het maar een naam heeft. Je kunt het beste hiervan maar genieten en het over je heen laten komen. Je merkt vanzelf wel waar je uitkomt.
Ik heb geen beschermengel. Het enige wat mij heeft geholpen en me door dingen heen trekt is mijn eigen verstand.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |