abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 mei 2011 @ 22:15:03 #1
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_96455209
Deze dag in de geschiedenis:
In 2002 wordt politicus Pim Fortuyn, lijsttrekker van de LPF, in Hilversum vermoord door een linkse milieuactivist. Tussen 1992 en 2001 schrijft Fortuyn columns voor het weekblad Elsevier. Hij bevestigt daarin zijn rechtse imago. In 1997 schreef hij het boek 'Tegen de islamisering van onze cultuur'. Fortuyn zegt daarin dat hij tegen vreemdelingenhaat is, maar dat islamieten een bedreiging vormen voor de Nederlandse identiteit, doordat ze de scheiding van kerk en staat niet erkennen. lees meer

Wellicht is het gepast om hier een topic over te openen aangezien deze man de politiek en met name Paars een mokerslag heeft toegebracht.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_96455244
Bij deze.
pi_96455796
Pim Fortuyn

Wat een baas _O_
Opzondag 29 mei 2011 23:51 schreef Adelante het volgende:
Pizie heeft echt overal foto's van he!?! Of een zingend varken of een benchpressende she-male: niets is haar te gek!
pi_96456713
Inderdaad eeuwig zonde dat Pim Fortuyn dood is. Vergeleken bij Wilders was Fortuyn een man met klasse en stijl.

Als hij nog had geleefd had Wilders nooit zo groot kunnen worden denk ik.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  vrijdag 6 mei 2011 @ 22:47:30 #6
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_96456946
Best vreemd dat er weinig berichtgeving is over zijn dood, zo'n iemand gaat nog voor een hele tijd de geschiedenisboeken.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 7 mei 2011 @ 00:15:29 #7
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_96460863
Het is een gotspe dat hier zo weinig belangstelling voor is.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 7 mei 2011 @ 00:40:04 #8
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_96461629
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 00:15 schreef phpmystyle het volgende:
Je kunt ook gewoon even respectvol stilstaan bij zijn dood zonder dat op fok te posten.
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
pi_96461711
quote:
Inderdaad. Het verbaast mij ook. Ook landelijk 0,0 aandacht :{
pi_96462292
quote:
Ach ja, ik geloof ook niet dat boer Koekoek 9 jaar na z'n dood nog officieel herdacht werd.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 7 mei 2011 @ 01:07:31 #11
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_96462648
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 22:25 schreef Pixie. het volgende:
Pim Fortuyn

Wat een baas _O_
^O^

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 22:42 schreef Tomatenboer het volgende:
Inderdaad eeuwig zonde dat Pim Fortuyn dood is. Vergeleken bij Wilders was Fortuyn een man met klasse en stijl.

Als hij nog had geleefd had Wilders nooit zo groot kunnen worden denk ik.
Als hij nog leefde, was hij nu minister-president _O- ^O^
Dan had wilders geprobeerd om bij zijn partij te komen, maar afgewezen door Team Fortuyn op zijn lage IQ :9
Rayen 2½ jaar!
pi_96462664
quote:
Dat komt omdat hij is vermoord door de heersende macht omdat hij een gevaar vormde voor de status quo (oorlog voeren, soevereiniteit opgeven, belasting heffen, vrijheden beroven etc etc etc) .
  zaterdag 7 mei 2011 @ 01:12:17 #13
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_96462792
Niet zo zeer zijn verrichtingen maar des te meer vanwege het feit dat politici voor elkaar een klimaat schiepen waarin een politieke moord kon plaatsvinden. Zoveel succes had de linkse politiek waarschijnlijk nooit van hun lastercampagne verwacht. Pim zal wel altijd de allerbeste politicus ooit blijven; simpelweg omdat hem de kans te falen niet werd gegund.
Jawohl Herr Kaloin!
pi_96462835
3 jaar na zijn overlijden was er ook een herdenking waar 5 huisvrouwen, 4 bejaarden en 2 tokkies op afkwamen.
pi_96463350
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 22:47 schreef phpmystyle het volgende:
Best vreemd dat er weinig berichtgeving is over zijn dood, zo'n iemand gaat nog voor een hele tijd de geschiedenisboeken.
We hebben het in de SC hier ook over gehad en mijn conclusie dat Fortuyn niet meer dan een kleine rimpeling in de vaderlandse politieke geschiedenis was staat nog steeds.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 01:36:16 #16
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_96463398
Hij zal inderdaad alleen herinnerd worden om het feit dat hij vermoord was, niet om zijn "mokerslag tegen Paars" of andere inhoudelijke dingen.
I'm just really stupid with my money, which is why I'll never have a lot of it! Problem solved, dilemma deleted!
pi_96463417
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 01:36 schreef dotCommunism het volgende:
Hij zal inderdaad alleen herinnerd worden om het feit dat hij vermoord was, niet om zijn "mokerslag tegen Paars" of andere inhoudelijke dingen.
Klopt, die moord was schokkend en serieus nieuws. Inhoudelijk was het allemaal totaal niet spannend.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 01:38:44 #18
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_96463439
Altijd stoppen op je hoogtepunt.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 01:40:14 #19
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_96463462
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 01:12 schreef Captain_Chaos het volgende:
Niet zo zeer zijn verrichtingen maar des te meer vanwege het feit dat politici voor elkaar een klimaat schiepen waarin een politieke moord kon plaatsvinden. Zoveel succes had de linkse politiek waarschijnlijk nooit van hun lastercampagne verwacht. Pim zal wel altijd de allerbeste politicus ooit blijven; simpelweg omdat hem de kans te falen niet werd gegund.
Mooi gezegd. Maar ik was wel heel benieuwd ja in hoeverre hij alles waar kon maken. We zullen het nooit weten. :'(
In discussies lulde hij toch heel wat politici onder tafel.

Ik moet nog steeds lachen als ik denk aan dat stukje wat op tv vertoont werd. Zijn plannen om op de top van ziekenhuizen/verzorgingshuizen te bezuinigen.
Toen hij aan daar een bezoekje bracht en de desbetreffende directeur hem begroette met uitgestoken hand, Pim alleen maar wees en zei "en U vliegt er als eerste uit" _O-
Rayen 2½ jaar!
pi_96463465
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 01:38 schreef Ringo het volgende:
Altijd stoppen op je hoogtepunt.
Van de LPF kwam het hoogtepunt zelfs na de dood van Fortuyn
  zaterdag 7 mei 2011 @ 01:46:37 #21
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_96463565
Eeuwig zonde dit inderdaad. Pim had z'n zaakjes een stuk beter voor elkaar dan Wilders nu. Waar Pim ons voor waarschuwde gaat nog steeds door, schandalig.
pi_96463590
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 01:33 schreef du_ke het volgende:

[..]

We hebben het in de SC hier ook over gehad en mijn conclusie dat Fortuyn niet meer dan een kleine rimpeling in de vaderlandse politieke geschiedenis was staat nog steeds.
Toch kun je je wel afvragen of zoiets als de PVV ooit zo succesvol van de grond was gekomen als Fortuyn was blijven leven. In die zin zou de moord het verloop van de politiek wel wat bepaald kunnen hebben.

Pim was natuurlijk nog altijd een beduidend grotere baas dan Geertje.
pi_96463599
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 01:48 schreef Absurditeit het volgende:

[..]

Toch kun je je wel afvragen of zoiets als de PVV ooit zo succesvol van de grond was gekomen als Fortuyn was blijven leven. In die zin zou de moord het verloop van de politiek wel wat bepaald kunnen hebben.

Zou kunnen. Misschien was dan een paar verkiezingen eerder duidelijk geworden dat goedkoop rechts populisme ook geen oplossingen biedt.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 01:50:16 #24
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_96463612
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 01:48 schreef Absurditeit het volgende:

[..]

Als Pim nog leefde, had de PVV niks om voor te werken, aangezien het probleem dan al lang en breed opgelost was.
pi_96463655
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 01:50 schreef Verbodsbord het volgende:

[..]

Als Pim nog leefde, had de PVV niks om voor te werken, aangezien het probleem dan al lang en breed opgelost was.
Dat is wel heel optimistisch :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')