abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 mei 2011 @ 21:36:20 #226
297133 Captain_Maximum
To the Max!!!
pi_96453000
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 19:45 schreef gehotseflotst het volgende:

[..]

Dat is wel een vreemde locatie ja, vlak bij het station :o
Bij Leiden centraal zijn ze ook bezig één te bouwen. Erg jammer, aangezien Oegstgeest gewoon een mooie locatie is.
signatuurloos
  vrijdag 6 mei 2011 @ 21:43:53 #227
297133 Captain_Maximum
To the Max!!!
pi_96453412
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 20:06 schreef Phantomesse het volgende:

[..]

Iemand die dood wil, gaat niet midden op het spoor staan lijkt me. Die gaat met zijn nek op de rails liggen, lijke mij dan. Dat zou ik zelf iig doen.
Tenzij de machinist het al van te voren ziet. Ik heb ook wel eens meegemaakt dat de trein voor een lammetje op het spoor stopte.
signatuurloos
pi_96453420
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 17:22 schreef fairytalessuck het volgende:
Je vindt het egoïstisch dat zo iemand mensen achter laat met vragen en alles.
Ik vind het op mijn beurt egoïstisch dat diegene zou moeten blijven leven omdat jij niet met verdriet achter wilt blijven.
Ik ben het hier zo ontzettend mee eens.
pi_96453600
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 17:33 schreef -Strawberry- het volgende:
Bij dit soort dingen vraag ik me altijd af wie de egoïst(en) is/zijn.
Zolang ze maar niet voor een trein springen. Prima dat je uit je leven stapt, maar doe dat niet op zo'n manier dat het duizenden mensen extra reistijd oplevert.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 21:49:32 #230
257041 Editeur
I LOVE MUDKIP K?
pi_96453723
Ik ben het eigenlijk altijd met TS eens geweest.
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 17:22 schreef fairytalessuck het volgende:
Je vindt het egoïstisch dat zo iemand mensen achter laat met vragen en alles.
Ik vind het op mijn beurt egoïstisch dat diegene zou moeten blijven leven omdat jij niet met verdriet achter wilt blijven.
Ik kwam tot deze post, heb een kwartier nagedacht en ben het er uiteindelijk mee eens..
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_96457535
Ik heb jaren gevonden dat zelfmoord egoistisch is, Tot ik er mee te maken kreeg, Je kunt niet in iemand zijn hoofd kijken en waarschijnlijk ziet die ander geen enkele uitweg meer! Dus om dan te stellen dat diegene moet blijven omdat de nabestaanden het niet begrijpen? Tja.... Iemand die depressief is, is ook moeilijk te begrijpen! En natuurlijk zijn wij boos geweest maar achteraf puur egoistisch omdat WIJ dachten hem wel te kunnen helpen!

Mijn vriend kampt ook met depressie en suicidale neigingen af en toe, Dat vind ik soms behoorlijk eng, Hij krijgt hulp maar als er dan ineens iets gebeurt waardoor hij van slag is neemt bij mij de paniek toe, ook al heeft hij mij bezworen er niet aan toe te geven! Als hij uiteindelijk op het punt komt dat hij niet meer verder kan en de pijn niet langer dragelijk is,,wie ben ik dan om hem te dwingen te blijven leven! En dat is niet makkelijk en het liefst zou ik er 24/7 bovenop zitten maar dat maakt het niet beter! Heel egoistisch hoop ik wel dat als hij ooit echt geen uitweg meer ziet hij wel voor de trein springt (sorry voor de conducteurs e.d) maar dat is puur omdat IK anders degene zal zijn die hem zal vinden!

Ieder mens is anders en ieder mens heeft recht op zijn eigen mening, Ik vind zelfmoord niet dapper en niet laf, Ik vind het vooral verdrietig dat mensen het leven zo intens zwart zien en geen enkele uitweg meer kunnen vinden dat ze zelfmoord als enige verlossing zien!
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 6 mei 2011 @ 23:04:21 #232
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_96457755
Ik denk hier niet zo over. Ik denk als zoiets gebeurt eigenlijk alleen maar: wat verschrikkelijk hoe die persoon zich moet hebben gevoeld om tot zo'n daad te komen. Ik voel medelijden. Wat verschrikkelijk kut en depri moet die persoon zich gevoeld hebben.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 23:08:00 #233
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_96457921
Het is eerder zonde omdat het anders had kunnen zijn. Diegene had zich weer beter kunnen gaan voelen.

Ook is het kut dat zelfmoord vaak zo geweldadig en pijnlijk is. Dat maakt het zo heftig.
pi_96459781
Je hebt ook veel mensen die met de auto voor de trein 'springen'. Wat zou daarvan het psychologische aspect zijn? Dat ze het alsnog in een vertrouwde omgeving willen ondernemen of ook dat ze geen weg terug willen hebben?

Hier in de plaats woonde een opvallend figuur, toevallig ook nog de vader volgens mij van een bekende zangeres. Die gast zag het ook niet meer zitten en deed een zelfmoordpoging door voor de trein te springen. Het probleem was echter dat hij wel van een borrel hield. Dus in plaats van voor de trein te springen sprong ie er tegenaan.

Dan voel je je je helemaal een mislukking volgens mij als zo'n poging zelfs mislukt.

Later lukte het volgens mij wel.
pi_96461416
Bedoel je vader van Mirjam toevallig?

pi_96461960
Als een mens aan zelfmoord denkt dan moet ie wel erg doorgedraaid zijn en psychisch niet meer in orde.
Vind zelfmoord echt heeel erg..
pi_96463713
De vader die voor mijn trein sprong, was op weg naar zijn werk.
Gelukkig weet ik het fijne er niet van, maar wat ik hoor het is vaak een minuten besluiting.

.
Ik zwaai naar dieren.
  Forum Admin zaterdag 7 mei 2011 @ 02:33:09 #238
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_96464429
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 00:48 schreef recaH het volgende:
Als een mens aan zelfmoord denkt dan moet ie wel erg doorgedraaid zijn en psychisch niet meer in orde.
Vind zelfmoord echt heeel erg..
Iemand in een heel, heel diep dal kan dit overwegen hoor, en hoe iemand in dat dal komt.. dat kan op zoveel manieren, aangeboren aandoening, buiten(of juist door zijn schuld)om heel veel nare dingen meemaken.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_96465328
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 19:02 schreef gehotseflotst het volgende:

[..]

Waar moet het dan wel gedaan worden? Er is altijd iemand die diegene moet vinden... tenzij diegene spoorloos verdwijnt, maar dan zullen de familie en vrienden altijd met vragen zitten... is diegene dan wel echt dood? enz...
Hoevaak gebeuren er wel niet fatale eenzijdige auto ongelukken. Waarbij de bestuurder "de macht over het stuur heeft verloren" op een stuk weg waarbij je denkt van "huh, hier?"

;)

Ontopic: Ondanks dat zelfmoordenaars zo'n beetje de gevaarlijkste mensen op aarde (kunnen) zijn heb ik verder weinig moeite mee. Als iemand besluit de zinloosheid van het leven niet aan te kunnen/willen, prima. Irritanter zijn die lui die zeggen zelfmoord te zullen plegen en het niet doen, aandachttrekkers :{w

[ Bericht 3% gewijzigd door tjoptjop op 07-05-2011 06:12:53 ]
pi_96465343
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 19:25 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Voor een overdosis moet je de middelen hebben. Voor een trein springen is in een opwelling zo gedaan. :{
Die dochter van Billy Joel die het probeerde met een overdosis homeopathische slaappillen _O- _O- _O-
pi_96465827
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 17:23 schreef Phantomesse het volgende:

[..]

Ik vraag me dan ook heel erg af wat hem ertoe gezet heeft om zelfmoord te plegen.
Aangezien je zijn actie al veroordeeld hebt vraag ik me sterk af of je je dat echt afvraagt...
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_96471959
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 00:33 schreef anneloeska het volgende:
Bedoel je vader van Mirjam toevallig?

Vaag dat mensen zo snel de link weten te leggen. Dacht dat ze helemaal niet zo overdreven bekend meer was.
pi_96472875
Ik heb vier zelfmoorden meegemaakt.

1e was van een moeder van een vriend. Was vroeger misbruikt hoorde ik achteraf, en was vaak heel afwezig. Ze had zichzelf zonder afscheidsbrief opgehangen. Ik was 14 jaar en kwam toen regelmatig over de vloer dus best wel een wtf moment.

2e was van een eigen vriend, zat vaak aan de drugs, op een gegeven moment zat hij vast in een dip, 2 jaar later was hij er nog niet uit, uiteindelijk een flinke overdosis coke genomen, wel met afscheidsbrief dat het hem heel erg spijt, maar omdat hij al 2 jaar als een zombie rondloopt dat ie niet zo wilt leven.

3e was van een vriendin, ze was getrouwd op haar 18e met een psycho, zo eentje die pas na het trouwen ontpopt tot een klootzak. Maar ze werd niet geloofd, want het was een oh zo leuke kerel. Ik heb wel eens gezien dat haar arm met blauwe plekken zat, haar vrienden waaronder ik geloofde het wel. Ze ging na 2 jaar scheiden, die klootviool heeft haar zo gek lopen te maken dat ze niks meer durfde, het contact met haar was al flink verwaterd, uiteindelijk heeft ze zichzelf opgehangen. Hier voelde ik me schuldig over, want we hadden die gast ook flink het leven ziek kunnen maken dat ie haar met rust liet... maar niks ondernomen. Ze scheen met medicatie al 3 keer eerder een poging ondernomen te hebben en ze heeft 2 maanden in een soort van gesticht gezet, dit hoorde ik achteraf pas.

4e was van een broer van een vriend, zat zwaar in de criminaliteit, die heeft zichzelf van kant gemaakt door voor een trein te springen omdat ie gezocht werd. Ik had met hem niet echt medelijden wat het was echt een klootzak die alleen aan zichzelf dacht, sloeg zijn moeder en broertje vaak als ze geen geld aan hem 'leenden'.

Zelfmoord is naar en lijkt egoistisch, in sommige gevallen is het ook. Ik ben van mijn 16e tot 21e heel erg depresief geweest maar ik vond zelfmoord voor zwakkelingen die hun problemen niet durven onder de ogen zien, maar ik heb nu zo mijn twijfels erover.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 14:53:26 #244
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_96473161
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 14:44 schreef Sanchos het volgende:
maar ik vond zelfmoord voor zwakkelingen die hun problemen niet durven onder de ogen zien, maar ik heb nu zo mijn twijfels erover.
Ik heb het ook van heel dichtbij meegemaakt en ik trek dat "voor zwakkelingen" ook zeker in twijfel. Mijn moeder heeft toen ik 5 was een poging gedaan; omdat haar psychische problemen niet (h)erkend werden door de huisarts. Op een gegeven moment was er gewoon geen andere uitweg meer, in haar geval is ze gelukkig op tijd gevonden en is ze daarna verplicht behandeld. Er zijn later nog terugvallen en opnames geweest en het heeft zeker zijn sporen achter gelaten binnen het gezin, het is zeker niet iets waar je lichtzinnig over moet denken.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 15:13:01 #245
344131 doorzuipenmanagerworden
Zuip en wordt manager!
pi_96473713
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 17:24 schreef Phantomesse het volgende:

[..]

Ik heb een behoorlijk turbelent leven achter de rug hoor :') Gedeeltes hiervan staan ook gewoon op Fok!. En tuurlijk heb ik ook ooit wel eens gedacht van 'Wat als...' maar mijn zelfs op die momenten gezonde verstand kon er niet bij om mn zus die pijn aan te doen en destijds m'n oma.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:'( :'(
Op donderdag 12 mei 2011 21:42 schreef Augustus_Thijs het volgende:
:D _O_ _O_Held van de avond :9
Op zaterdag 14 mei 2011 20:55 schreef BarrieButsers het volgende:
Mallerd. Hij is iedere avond gewoon een baas.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 15:17:31 #246
334388 Lamborghini_LP640
is geen Ferrari F430
pi_96473807
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 17:24 schreef Phantomesse het volgende:

[..]

ik ben toch blij dat je goed in het leven staat gezien je verleden ;)
CJ: I take a number 9.
Ryder: A number 9, just like his.
Sweet: A number 6 with extra dip.
Big Smoke: I'll have two number 9s, a number 9 large, a number 6 with extra dip, a number 7, two number 45s, one with cheese, and a large soda.
pi_96474430
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 17:20 schreef Phantomesse het volgende:

Het leven is af en toe kut, dat is een gegeven, maar persoonlijk ben ik van het 'je schouders eronder en weer even verder puffen' princiepe.
Zo ben ik dus ook, ik ben dan in een 'veilig' gezin opgegroeid, en qua opvoeding weinig tekort gehad, maar ik ben dus wel dik 5 jaar goed depri geweest, dat was het gevolg van in 3 maanden tijd mijn opa en 4 goede vrienden (auto ongeluk) in de dood verloren hebben, uiteindelijk na 6 maanden bij mijn familie in zuid-spanje gewoond en gewerkt te hebben ben ik weer positief in het leven gaan staan, wel heb ik nog steeds last van winterdepressies maar daar heb ik nu ook zoiets van 'get over it'
pi_96475120
Goh nu bedenk ik me net dat mijn groep zeven en acht meester ook zelfmoord heeft gepleegd, helemaal vergeten.

Hij was naast leraar ook voetbalcoach van een jonge groep jongens, en heeft een paar van hun een keer vieze dingen gestuurd via e-mail. Dit heeft éen van die ouders ontdekt en is toen naar de politie gestapt, waarna hij voor de trein is gesprongen.

Iedereen was natuurlijk geschrokken dat de geliefde meester zelfmoord had gepleegd maar weinig snapten het echt, ja die e-mails waren erg maar niet zó erg om dit te doen. De politie vond dat verdacht en is toen onderzoek gaan doen. Wat blijkt nou? Ze zijn erachter gekomen doormiddel van zijn dna dat hij de dader was van een onopgeloste moordzaak van 10 jaar eerder. Hij heeft een klein jongetje van ik geloof 8 of 10 jaar verkracht en vermoord.

Als hij niet voor de trein was gesprongen waren ze hier ook niet achter gekomen, dus ik ben hem wel enigzins dankbaar dat hij het gedaan heeft. Wel vind ik het jammer dat ik op zijn condoleance ben geweest, smerige klootzak.

Hij had vrouw en 2 dochters, intens medelijden met hun zeg.
pi_96475225
Je kan je vies vergissen in mensen ;)
pi_96475247
Toch apart dat je dan blijkbaar nog wel een geweten in je harses hebt en zelfmoord pleegt om wat je hebt gedaan (dat neem ik aan ten minste). Dan had hij het beter niet kunnen doen lijkt me, alsof hij zich niet kon bedwingen...heel raar. Sowieso als je een geweten hebt lijkt me zoiets compleet tegenstrijdig om te doen. Kan het me echt niet voorstellen..

Wel fijn dat ze nu iig die moordzaak hebben kunnen oplossen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')