Mja, dat was dus de reden dat ik me ziek meldde vandaag.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:51 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
Als je de letters op je scherm niet meer kan lezen, hebben ze op je werk ook niets aan je toch?
Wel, dan kun je nog steeds koffie halen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:51 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
Als je de letters op je scherm niet meer kan lezen, hebben ze op je werk ook niets aan je toch?
Ongetwijfeld. Dat zijn er waarschijnlijk minder dan de mensen die een verkoudheidje een griep noemen en dat vervolgens een goede reden vinden om op kosten van de werkgever een beetje in bed te gaan liggen lanterfanten.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:50 schreef Yuki het volgende:
Er zijn ook mensen die 1 keer in de 15 jaar griep hebben?
Voor een verkoudheid ziek melden?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:51 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik ken het, een loopneus + hoofdpijn = griep. Waar je je voor ziek moet melden zelfs, als ik mijn collega's mag geloven.
Het is een gemiddelde, dus het betekent dat 2 mensen nooit griep hebbenquote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:50 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Dan heb je het nog niet over de massa's mensen die het griep noemen.Er lopen een hoop medische wonderen rond, hebben drie keer per jaar griep. Tegelijkertijd tonen statistieken aan dat de gemiddelde mens één keer in de vijf jaar griep heeft. Rara, hoe kan dat?
Nee, dan is het 'griep'. Want als het griep is, dan is het wel serieus genoeg om thuis te blijven.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:52 schreef krengetje het volgende:
Voor een verkoudheid ziek melden?Meen je dat?
Omg.. dat is toch wel heel triest eigenlijk.
Wel handigquote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:45 schreef Yuki het volgende:
[..]
Jep.
Voornamelijk dusdanig uitgeput en hoofdpijn dat ik niet meer rechtuit kon lopen. Dat is na een weekend rustig doen wel over
[..]
Als ie de kans krijgt, likt hij de borden af als ze de vaatwasser in gaan
quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:52 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Het is een gemiddelde, dus het betekent dat 2 mensen nooit griep hebben
Lang leve het misbruiken van statistiek
Op de vorige afdeling waar ik werkte heeft de zorggroepmanager zich wel eens ziek gemeld. Dag later zat ze weer vrolijk aan de koffietafel. Ja, het ging wel weer hoor, ze was alleen "zoooo moe gisteren"...quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:52 schreef krengetje het volgende:
[..]
Voor een verkoudheid ziek melden?Meen je dat?
Omg.. dat is toch wel heel triest eigenlijk.
Echt... Sommige mensen snap ik nietquote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:53 schreef L-E het volgende:
[..]
Op de vorige afdeling waar ik werkte heeft de zorggroepmanager zich wel eens ziek gemeld. Dag later zat ze weer vrolijk aan de koffietafel. Ja, het ging wel weer hoor, ze was alleen "zoooo moe gisteren"...
Dusssss.
Sommige vrouwen zijn iedere maand een dag of paar dagen ziek.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:53 schreef L-E het volgende:
[..]
Op de vorige afdeling waar ik werkte heeft de zorggroepmanager zich wel eens ziek gemeld. Dag later zat ze weer vrolijk aan de koffietafel. Ja, het ging wel weer hoor, ze was alleen "zoooo moe gisteren"...
Dusssss.
dat heb ik ook wel eens. (migraine)quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:51 schreef Yuki het volgende:
[..]
Mja, dat was dus de reden dat ik me ziek meldde vandaag.
Bijgeslapen
Huisarts geweest
Omg.. dan gaat ze maar wat eerder naar bed ofzo. Wat is dat voor een mentaliteit. Iedereen is wel eens moe.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:53 schreef L-E het volgende:
[..]
Dusssss.
Ik ben het laatste jaar vrij vaak 'grieperig' geweest. Vermoeid, verkouden, vol hoofd, blegh, ook af en toe verhoging, maar echt het soort griep waarbij je denkt dat je dood gaat (Rifoki had m begin dit jaar) heb ik al jaren niet gehad.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:53 schreef Yuki het volgende:
Vroeger hield ik koorts als criterium. Maar dat ging nu niet echt op
Dan ga je naar je huisarts en laat je er iets aan doen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:55 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Sommige vrouwen zijn iedere maand een dag of paar dagen ziek.
Zelfs dat plan ik in het weekend zodat ik me niet 'ziek' hoef te melden. Ik ben zelfs zo stom om voor een operatie vrij te nemen ipv me ziek te melden.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:55 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Sommige vrouwen zijn iedere maand een dag of paar dagen ziek.
Die mensen ben ik ook wel eens tegengekomen in mijn carrière als leidinggevende. Het zal je verbazen hoe snel dat soort fratsen ophoudt als je de eerste dag als ze er weer zijn eens een goed gesprek voert over verzuim en tijdens een functioneringsgesprek daarover nog een aantekening maakt in het verslag.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:53 schreef L-E het volgende:
Dusssss.
ik had n collega die dat eens in de zoveel tijd op maandag had.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:53 schreef L-E het volgende:
[..]
Dusssss.
Leest iedereen eroverheen dat het mijn MANAGER betrof notabene?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:56 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Die mensen ben ik ook wel eens tegengekomen in mijn carrière als leidinggevende. Het zal je verbazen hoe snel dat soort fratsen ophoudt als je de eerste dag als ze er weer zijn eens een goed gesprek voert over verzuim en tijdens een functioneringsgesprek daarover nog een aantekening maakt in het verslag.
Verkoudheid, vol hoofd, buikpijn, lichte verhoging of zelfs diarree (wat flink lastig is @ work) vind ik geen reden om je ziek te melden.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:55 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik ben het laatste jaar vrij vaak 'grieperig' geweest. Vermoeid, verkouden, vol hoofd, blegh, ook af en toe verhoging, maar echt het soort griep waarbij je denkt dat je dood gaat (Rifoki had m begin dit jaar) heb ik al jaren niet gehad.
Nee. Triestquote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:57 schreef L-E het volgende:
[..]
Leest iedereen eroverheen dat het mijn MANAGER betrof notabene?
en toch zijn er vrouwen die daar ècht last van hebben hoor. Meestal is t idd n slap excuus, maar dat gaat helaas niet altijd op.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:55 schreef Yuki het volgende:
[..]
Dan ga je naar je huisarts en laat je er iets aan doen.
Ik vind menstruatie zo mogelijk het slapste excuus voor een ziekmelding.
Die titel plakken ze tegenwoordig maar op iedereen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:57 schreef L-E het volgende:
Leest iedereen eroverheen dat het mijn MANAGER betrof notabene?
Dat laatste is wel raar eigenlijk. Aangezien je niet kan werken ergo je ben ziek. Althans zo zie ik het.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:56 schreef krengetje het volgende:
[..]
Zelfs dat plan ik in het weekend zodat ik me niet 'ziek' hoef te melden. Ik ben zelfs zo stom om voor een operatie vrij te nemen ipv me ziek te melden.
Tja, ik kan niet voor een ander bepalen hoe iets voelt. Je kan je hondsberoerd voelen zonder koorts, en prima werken met verhoging. Zo subjectief als de pest allemaal.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:58 schreef Yuki het volgende:
[..]
Verkoudheid, vol hoofd, buikpijn, lichte verhoging of zelfs diarree (wat flink lastig is @ work) vind ik geen reden om je ziek te melden.
Whehe, ik werd erom naar huis gestuurd. Sindsdien meld ik me gewoon ziek hoor.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:58 schreef Yuki het volgende:
[..]
Verkoudheid, vol hoofd, buikpijn, lichte verhoging of zelfs diarree (wat flink lastig is @ work) vind ik geen reden om je ziek te melden.
Dit dus. Heb het zelf al een aantal keer gehad dat ik daardoor echt niks meer kon. Ben toen inderdaad naar de huisarts gegaan. Maar plan mijn eerste dagen nu gewoon in het weekend. Kan ik zonder schuldgevoel in mn bed kruipen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:59 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
en toch zijn er vrouwen die daar ècht last van hebben hoor. Meestal is t idd n slap excuus, maar dat gaat helaas niet altijd op.
Schoonmaakster = facilitair manager of intrieur managerquote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:59 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Die titel plakken ze tegenwoordig maar op iedereen.
Dat is dan een gegeven, maar is het dan fair dat de werkgever daar financieel gezien voor op moet draaien iedere maand?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:59 schreef Grijsmuisje het volgende:
en toch zijn er vrouwen die daar ècht last van hebben hoor. Meestal is t idd n slap excuus, maar dat gaat helaas niet altijd op.
tsja.. zo ben ik?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:59 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat laatste is wel raar eigenlijk. Aangezien je niet kan werken ergo je ben ziek. Althans zo zie ik het.
Toen ik nog menstrueerde was ik er ook doodziek van. Maar dan nam ik een lading ibuprofen in.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 20:00 schreef krengetje het volgende:
[..]
Dit dus. Heb het zelf al een aantal keer gehad dat ik daardoor echt niks meer kon. Ben toen inderdaad naar de huisarts gegaan. Maar plan mijn eerste dagen nu gewoon in het weekend. Kan ik zonder schuldgevoel in mn bed kruipen.
Helpt ook niet altijdquote:Op vrijdag 6 mei 2011 20:01 schreef L-E het volgende:
[..]
Toen ik nog menstrueerde was ik er ook doodziek van. Maar dan nam ik een lading ibuprofen in.
Ik snap het wel. En de dagen erna?quote:
Precies. Ik krijg er altijd wel een naar gevoel bij, ziekmeldingen om zulke dingen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 20:00 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Dat is dan een gegeven, maar is het dan fair dat de werkgever daar financieel gezien voor op moet draaien iedere maand?
eens in de mnd een paar dagen vrij nemen kan ook.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 20:00 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Dat is dan een gegeven, maar is het dan fair dat de werkgever daar financieel gezien voor op moet draaien iedere maand?
Ja, dat kan?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 20:03 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
eens in de mnd een paar dagen vrij nemen kan ook.
Euh.. zal het even uitleggenquote:
Bijvoorbeeld. Of je roostervrije dag omwisselen, als je parttime / in roosterdienst werkt. Of aan je werkgever vragen of je thuis dingen mag doen of... Zoveel alternatieven voor ziek melden.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 20:03 schreef Grijsmuisje het volgende:
eens in de mnd een paar dagen vrij nemen kan ook.
Klopt dan toch ook niet helemaal. Als je dan écht ziek bent dan wordt je genaaid..quote:Op vrijdag 6 mei 2011 20:05 schreef L-E het volgende:
Bij ons bestaat ziek melden overigens niet meer. Wij hebben een verlofmandje, waar de uren uit worden gehaald.
Ik neem aan dat je aan het begin van het jaar saldo hebt, en dat je overhoudt als je niet voor ieder wissewasje je ziek meldt.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 20:06 schreef krengetje het volgende:
Klopt dan toch ook niet helemaal. Als je dan écht ziek bent dan wordt je genaaid..
Hoezo word je dan genaaid?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 20:06 schreef krengetje het volgende:
[..]
Klopt dan toch ook niet helemaal. Als je dan écht ziek bent dan wordt je genaaid..
Je moet dan je vrije uren inleveren omdat je ziek bent? Als je ziek bent kun je er toch vrij weinig aan doen?quote:
niet iedereen propt zich graag vol pillen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 20:01 schreef L-E het volgende:
[..]
Toen ik nog menstrueerde was ik er ook doodziek van. Maar dan nam ik een lading ibuprofen in.
Nee, je levert geen vrije uren in. Je levert uren uit je verlofmandje in, die zijn daarvoor bedoeld.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 20:08 schreef krengetje het volgende:
[..]
Je moet dan je vrije uren inleveren omdat je ziek bent? Als je ziek bent kun je er toch vrij weinig aan doen?
Ik ook niet. Maar ik meld me nog minder graag elke maand ziek.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 20:08 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
niet iedereen propt zich graag vol pillen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |