Als je dan echt klote hebt serveer je dus gewoon geen cappuccino meer in de avond.quote:Op donderdag 9 juni 2011 15:17 schreef maulibu het volgende:
Koffie-snob? Gewoon een gepassioneerde koffie-maker en drinker, met het verlangen dat mensen koffie geserveerd krijgen zoals het bedoeld is.
Nee hoor, deze cacaogebruiker staat altijd open voor discussie, tips en wetenswaardigheden.quote:Op donderdag 9 juni 2011 17:01 schreef maulibu het volgende:
Poeh cacaogebruikers zijn wel snel geagiteerd zeg.. Never mind.
Koffie is gewoon niet per definitie Italiaans. Omdat ze toevallig het bereidingsproces van het branden van de koffieboon hebben geperfectioneerd, betekent het nog niet dat de Italiaanse gewoonte rondom koffiedrinken de enige juist is. In Turkije, Guatemala, Vietnam, Indonesië, etc. hebben ze allemaal een andere manier van bereiden en drinken, en er is er geen een die per definitie juist is.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:08 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Wat hierboven staan vind ik echt een non-argument.
Ieder land heeft zijn eigen methodes om koffie te zetten, wat vaak tot ver in de geschiedenis terug gaat.
Turkse koffie: fijne koffie samen met suiker in een pannetje water koken en met prut en al inschenken.
Frans koffie: koffie en kokend water laten trekken zoals thee en dan de prut omlaag duwen.
Denk even aan mensen zoals Marco Polo die koffie meenam op zijn reizen en dat de Italianen het bereiden van koffie sterk hebben verbeterd in de eeuwen.
Zo kan je ook wel stellen dat Italianen methode van pasta bereiden niet de echte methode is, want ook de deegslierten komen oorspronkelijk niet uit Italië. Gelukkig weten wij wel beter!
Wie zegt dat het niet mag? In Italië (het land van oorsprong, voor de zoveelste keer) wordt cappuccino alleen 's ochtends gedronken. Het punt was ver hiervoor dat cacoa op de cappuccino niet "hoort" zoals gesteld werd.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:17 schreef Blik het volgende:
[..]
Daarom is die verheerlijking van de Italiaanse manier van koffie drinken gewoon kul, als iemand een cappucino in de avond wilt drinken na het diner moet die dat gewoon lekker zelf weten. Een beetje de koffie-nerd uithangen en zeggen dat dat niet mag is gewoon elitair gedrag
edit: volgens de nederlandse wikipedia is de cappuccino afkomstig uit Wenen, en niet uit Italië
Daar had ik hem ook al heengestuurd maar hij luistert nietquote:Op vrijdag 10 juni 2011 17:22 schreef Godtje het volgende:
En het heeft allemaal geen fuck te maken met nespresso.
Koffie voor de fijnproever: sterke koffie bij de open haard #6
quote:7617.20 - Limited Edition 2011 - Onirio - 10 x 0.37 ¤ 3.70
7510.20 - Indriya from India - 10 x 0.39 ¤ 3.90
7615.20 - Ristretto - 10 x 0.35 ¤ 3.50
7431.20 - Arpeggio - 10 x 0.35 ¤ 3.50
7439.20 - Roma - 10 x 0.35 ¤ 3.50
7440.20 - Decaffeinato - 10 x 0.35 ¤ 3.50
7820.20 - Fortissio Lungo - 40 x 0.37 ¤ 14.80
Ik denk dat hierdoor de miscommunicatie (laten we het zo maar noemen) is ontstaan:quote:Op vrijdag 10 juni 2011 16:56 schreef maulibu het volgende:
[..]
.... Het punt was ver hiervoor dat cacoa op de cappuccino niet "hoort" zoals gesteld werd....
Dáár reageerde ik op. Lezen.quote:
Zeg hallo, ik ben hier gewoon telkens heel netjes en open-minded aan het reageren. En nu ben ik een jankerd? Ga eens buiten spelen, kindje.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 18:19 schreef maulibu het volgende:
[..]
Dáár reageerde ik op. Lezen.
Daarnaast heropende ik de discussie niet maar was het gebruiker Blik, jankerds.
Dit.quote:Op zondag 8 mei 2011 09:23 schreef 1-of-6Billion het volgende:
[..]
Bestelling is doorgaans 180x Fortissio Lungo en 20x Ristretto.
Ik doe niet aan melk en of suiker
Orinio is als Lungo niet zo geschikt, maar maakt een puike espresso
Dat was ook zo ongeveer mijn vorige bestelling. Alleen ik merk dat ik het de volgende ronde qua aantallen om moet gaan draaien!quote:Op vrijdag 10 juni 2011 18:27 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
[..]
Dit.
Fortissio en Ristretto!
Zonder zuiker of melk.
Ik drink het altijd met melk, maar ik kan dat ook niet tegen koffie zonder melk.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 16:44 schreef Roel_Jewel het volgende:
Zijn er hier mensen die hun Nespresso met melk drinken? M'n vriendin doet dat ook. Ik vind dat persoonlijk beetje zonde... Ik drink meestal zwart, soms met beetje suiker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |