Ik weet er nog een paar van me nichtje Zoë (6 jaar, bijna 7):
Zoë vroeg wel eens aan mij, als ik ergens mee bezig was, wat ik aan het doen was en dan zei ik meestal om haar een beetje te pesten "zeg ik niet, anders weet jij het ook".
Ik mocht dit op een gegeven moment niet meer zeggen van mijn zus omdat zij het volgende antwoord kreeg toen ze aan Zoë vroeg hoe het op school was:
"zeg ik niet, anders weet jij het ook".
Vanwege het feit dat ze een aantal kinderen in haar buurt heeft wonen die ouder zijn dan haar (2 a 3 jaar) en die nog wel eens grove taal uiten (vloeken en zo) en ze dat op die leeftijd nogal snel overnemen zeg ik nog wel eens "pottelemedikkeleme" of "pot vol met 3 dubbeltjes" i.p.v. "godverdomme" in de hoop dat ze die grove taal niet te snel overneemt.
Mijn zus had een tijdje geleden woorden met iemand en zegt op een gegeven moment, zonder er zelf erg in te hebben, "godverdomme".
Waarop ze een standje kreeg van Zoë met de volgende tekst:
"pottelemedikkeleme mama, dat mag jij niet zeggen".
Mijn zus zat een tijd geleden hier achter de pc om iets op te zoeken op internet en kon het niet vinden, Zoë heeft dit een tijdje aangekeken en zegt na een paar minuten:
"Mama, als je iets zoekt moet je dat daar intypen (zoekbalk in Firefox), dat doet ome Magic-IRC ook altijd".
Vanwege het feit dat ik een tijdje geleden een nieuwe mini laptop had gekocht had ik mijn oude aan Zoë gegeven.
Mijn zus wil even op de kleine laptop iets opzoeken op internet en mocht deze alleen gebruiken als ze beloofde er heel erg voorzichtig mee om te gaan (Zoë heeft er ook de gehele tijd naast gestaan om te controleren dat mijn zus er inderdaad heel erg voorzichtig mee was).
Ik geloof dat ik een beetje invloed op die kleine meid heb