abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96410601
Het vorige deel : [Gezond Slank] #1455: met sport en veel gezond eten!

De Slankreeks
De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!
PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_96410638
Meer broccoli is altijd goed O+
Ja doei.
pi_96410684
Ik heb vandaag broccoli als side dish besteld in een restaurant 8-)
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  donderdag 5 mei 2011 @ 22:27:50 #4
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_96410773
Ik heb gister broccoli op!
En vandaag japanse wokgroente!

En ik heb de hele dag geen pijnstillers gebruikt en nergens last van :7
I think I like mirena :+
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
  Redactie Sport donderdag 5 mei 2011 @ 22:27:59 #5
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_96410785
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 22:24 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Minder vlees eten dan! *O*
Eens! Iemand nog lekker vegetarische tips? O+
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_96410797
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 22:27 schreef _Calimero_ het volgende:
Ik heb gister broccoli op!
En vandaag japanse wokgroente!

En ik heb de hele dag geen pijnstillers gebruikt en nergens last van :7
I think I like mirena :+
*O*
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_96410805
ik heb vandaag en gisteren broccoli op! En morgen en zondag weer O+
Ja doei.
pi_96410831
En nu ga ik slapen, want mag morgen werken O+ :* :W

mooie dromen allemaal! O+
Ja doei.
  Vis een optie? donderdag 5 mei 2011 @ 22:29:36 #9
70532 loveli
N
pi_96410892
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 22:27 schreef DeLuna het volgende:

[..]

De markt.
crap in = crap out
  donderdag 5 mei 2011 @ 22:29:48 #10
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_96410905
Broccoli ;(

Bloemkool :Y
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_96410955
Peulvruchten zijn goede vleesvervangers, en niet al te duur.
Bonen en/of kikkererwten, in chili of wraps of in een curry... :9
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_96410967
Eindstand van vandaag!

O: bakje turkse yoghurt met muesli
T: 2 v boterhammen met geitenkaas
L: 2 v boterhammen met een beetje roomboter en runderrookvlees, kommetje soep
T: 2 mandarijntjes, handje ongezouten noten
D: thais kip gerecht (kip, paprika, soort van chili saus), broccoli er naast dus en een paar frietjes gepikt van A. :+ en een glaasje rode wijn
pi_96410981
quote:

[..]

Ik vind quorngehakt lekker maar daarover zijn de meningen verdeeld.
  donderdag 5 mei 2011 @ 22:30:57 #14
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_96410985
Ik moet nog de kat van de buurman eten geven, internetbankieren en iets doorlezen voor vriendje. Maar ik wil slapen...

(oohhh had ik maar niet 3 afleveringen desperate houswifes moeten kijken! Veel te verslavend!)
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
pi_96411230
Zo. Bevrijdingsconcert afgekeken.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_96411289
quote:

[..]

Indiaas eten! O+
Of gewoon een vegetarische pastasaus maken met extra veel groenten. Of een lekkere salade met een blik bonen er doorheen. :)
Of vlees kopen als het in de aanbieding is en in de vriezer gooien. B-)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_96411390
truste :W

DeLuna, ik heb een tijd vegetarisch gegeten (en nu nog regelmatig), eventueel kan ik wel wat recepten opdiepen.
pi_96411435
Oh en ik vind ohsheglows.com een leuke site, ik ben niet vegan maar er staan wel inspirerende recepten tussen :)
  Redactie Sport donderdag 5 mei 2011 @ 22:38:44 #19
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_96411503
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 22:35 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Indiaas eten! O+
Of gewoon een vegetarische pastasaus maken met extra veel groenten. Of een lekkere salade met een blik bonen er doorheen. :)
Of vlees kopen als het in de aanbieding is en in de vriezer gooien. B-)
Dat van die pastasaus klinkt wel lekker. Salada ben ik nog niet zo weg van, maar laatst wel samen met de klas een salade gemaakt die ik nogal lekker vond. O+

quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 22:37 schreef Perruche het volgende:
truste :W

DeLuna, ik heb een tijd vegetarisch gegeten (en nu nog regelmatig), eventueel kan ik wel wat recepten opdiepen.
Zou leuk zijn. :Y
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_96411602
mmm vuurwerk hier.. hoor het wel maar kan het niet zien ;(
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  donderdag 5 mei 2011 @ 22:40:46 #21
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_96411636
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 22:40 schreef progje het volgende:
mmm vuurwerk hier.. hoor het wel maar kan het niet zien ;(
Net als zwarte piet?
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_96411973
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 22:40 schreef Muis006 het volgende:

[..]

Net als zwarte piet?
ja *snif*
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  donderdag 5 mei 2011 @ 22:53:24 #23
229513 Blurred86
Live Positive
pi_96412446
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 22:30 schreef Mini. het volgende:
Peulvruchten zijn goede vleesvervangers, en niet al te duur.
Bonen en/of kikkererwten, in chili of wraps of in een curry... :9
wel eten icm rijst!

en hi! wat hebben jullie veel gepost vandaag, dat ga ik niet allemaal bijlezen hoor :@
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
  Vis een optie? donderdag 5 mei 2011 @ 22:55:37 #24
70532 loveli
N
pi_96412589
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 22:53 schreef Blurred86 het volgende:
en hi! wat hebben jullie veel gepost vandaag, dat ga ik niet allemaal bijlezen hoor :@
Genoeg eten, niet drinken tijdens de zwangerschap, niet afvallen tijdens borstvoeding, wel gezond eten, kinderen kunnen tegen een stootje. Dat was het wel.
crap in = crap out
  donderdag 5 mei 2011 @ 22:59:00 #25
229513 Blurred86
Live Positive
pi_96412793
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 22:55 schreef loveli het volgende:

[..]

Genoeg eten, niet drinken tijdens de zwangerschap, niet afvallen tijdens borstvoeding, wel gezond eten, kinderen kunnen tegen een stootje. Dat was het wel.
thanks O+

oh en mag ik even opscheppen met het feit dat ik echt ass gekicked heb met mijn glucose uptake assay vandaag? 8-) resultaten waren perfect en met prachtig mooie kleine errorbars, oh yeah :7
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')