Ik ben bang dat de Puckabag je probleem niet oplost. Waarschijnlijk verzuipt ze er nog in waardoor het maaien niet geremd wordt. Het wintergedeelte biedt meer geborgenheid dan het zomergedeelte, maar helaas is het daar inmiddels al te warm voor. Het is een ontzettend fijn ding, hoor, en ik ben er dolblij mee. Maar het loste bij ons het probleem dus niet op.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 08:29 schreef Orea het volgende:
Claudia, jij hebt de puckabag voor Ivan hè? Jij bent er goed over te spreken toch?
Hier begint het ieder uur wakker door onrust op te breken en ik wil een puckabag voor Leia kopen.. Ze is namelijk heel vaak wakker, maar huilt niet. Is gewoon vrolijk en blij. Dus ze maait zichzelf wakker, rolt tegenwoordig naar haar buik (das prima maar ligt dan weer op haar speen, wat zeer doet etc. etc.) schuift zichzelf omhoog tot haar hoofd tegen het hoofdeinde aanligt.. Het is al minder als de deken om haar heen zit, maar das ook wel warm met dit weer..
De Puckabag is wel iets anders dan de Puckababy. De Puckababy is er in twee varianten, één voor baby's van 0-3 maanden en één voor baby's van 3-6 maanden ongeveer. Daarna wordt het (semi-)inbakeren afgeraden*. De Puckabag is een slaapzak voor kinderen vanaf 6 maanden, maar dat is een gewone slaapzak zonder inbakerfoefjes.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:31 schreef Jeetjejom het volgende:
En toen zag ik toevallig dat het een beetje over de Puckababy ging. Ik zit zelf dus ook een beetje in dilemma hierover. Espen slaapt namelijk overdag helemaal niet in de box of in bedje (of nou ja, hoogstens een half uurtje), dan slaat hij zichzelf namelijk wakker, of de speen uit zijn mond. 's Nachts slaapt hij zonder boe of bah wel gewoon uren aan een stuk, das het rare. Overdag zit hij dus eigenlijk grotendeels bij mij (of zijn vader) in de draagdoek. Eigenlijk vind ik het geen probleem en werkt dit uitstekend, maar van de andere kant, overdag zelf leren slapen is ook wel fijn. Zou de puckababy daarvoor helpen en kan ik die alleen overdag gebruiken? Of wordt dat afgeraden? Of zeggen jullie, zeur niet en hou hem lekker in de draagdoek zolang het nog kan, want over 6 weken moet ik weer gaan werken en dan kan het niet meer zoveel natuurlijk
Wat knap, zeg! Heel leuk om te zien. Ivan heeft deze fase min of meer overgeslagen doordat hij ging tijgeren en nadat hij al langs de bank liep ineens begon te kruipen alsof hij nooit anders had gedaan.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 12:45 schreef pessie het volgende:
Nathan leert kruipen (gisteren):
Nathan kan kruipen (vandaag):
Daarom houd ik nou zo van Fok! Ik had hier nog nooit van gehoord maar het klinkt als een uitkomst.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:37 schreef mrien het volgende:
Toen Lotte elk uur wakker werd en door haar bed ging en tegen de randen aan lag te bonkenen daardoor oververmoeid raakte hebben we een safe-t-sleep slaapwikkel aangeschaft. Toen sliep ze gelijk weer zonder problemen, de veiligheid had ze blijkbaar nodig!
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Daarom houd ik nou zo van Fok! Ik had hier nog nooit van gehoord maar het klinkt als een uitkomst.
Orea, heel herkenbaar wat je schrijft. Mette heeft ook zo'n periode gehad. Ze kon rollen en zelfstandig gaan zitten (late roller, vroege zitter) rond dezelfde tijd en dat maakte haar enorm onrustig in haar bed toen. Vaak vond ik haar al zittend in slaap gevallen. Meest rare posities kon ze aannemen. Ook begon ze toen door bed te zwerven. Fatsoenlijk zelf op zoek gaan naar haar speen kon ze toen niet. Wij moesten er dus heel vaak uit in die periode. Het heeft 2 weekjes geduurd en toen had ze haar 'draai' weer gevonden.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 08:29 schreef Orea het volgende:
Claudia, jij hebt de puckabag voor Ivan hè? Jij bent er goed over te spreken toch?
Hier begint het ieder uur wakker door onrust op te breken en ik wil een puckabag voor Leia kopen.. Ze is namelijk heel vaak wakker, maar huilt niet. Is gewoon vrolijk en blij. Dus ze maait zichzelf wakker, rolt tegenwoordig naar haar buik (das prima maar ligt dan weer op haar speen, wat zeer doet etc. etc.) schuift zichzelf omhoog tot haar hoofd tegen het hoofdeinde aanligt.. Het is al minder als de deken om haar heen zit, maar das ook wel warm met dit weer..
Ik zou om die reden ook wel terughoudend zijn bij grote baby's met hulpmiddelen. Ze leren door te oefenen en het oefenen gebeurt ook in bed. Maar goed, uiteindelijk is rust natuurlijk ook belangrijk. Als mijn baby elk uur wakker zou worden zou ik op den duur ook hulpmiddelen gaan zoeken!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:20 schreef wickie het volgende:
Zoals Claudia zegt, Mette was zo'n meisje erg gevoelig voor nieuwe foefjes ook gelijk onrustig in bed.
Op papier kan 'ie tot 2,5 jaar gebruikt worden, maar dat is hier echt niet het geval. Ivan is er nu al uitgegroeid.quote:Wij hebben trouwens ook een Puckabag, pas aangeschaft toen ze een jaar was, daarvoor veelste groot. Mette slaapt sinds dat ze dus kon draaien zitten niet meer onder een deken, ze zwerft te veel door bed (dat zwerven is dus nooit verdwenen)
Gedeelte 1: Daarom hebben wij geen hulpmiddelen gebruikt, alleen definitief overgeschakeld naar een slaapzak omdat een deken te onveilig werd. Maar ik zie een slaapzak niet als hulpmiddel (het helpt misschien bij geborgenheid te creeeen en bewegingsvrijheid te beperken, maar met die reden zijn we er niet op overgeschakeld). Ze was trouwens 7 of 8 maanden volgens mij toen dit gebeurde. Wij zagen het als gewoon even uitzitten en veel het bed uit.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zou om die reden ook wel terughoudend zijn bij grote baby's met hulpmiddelen. Ze leren door te oefenen en het oefenen gebeurt ook in bed. Maar goed, uiteindelijk is rust natuurlijk ook belangrijk. Als mijn baby elk uur wakker zou worden zou ik op den duur ook hulpmiddelen gaan zoeken!
[..]
Op papier kan 'ie tot 2,5 jaar gebruikt worden, maar dat is hier echt niet het geval. Ivan is er nu al uitgegroeid.Maar goed, Lena kan er straks weer in. De Puckabag is zo heerlijk zacht en comfortabel.
Ik ben begin november gestopt met de BV en werd eind december ongesteld. Daarna ergens in januari, in februari wederom, maar toen ook maar meteen 6 weken aan een stuk. En nu afgelopen week is het weer begonnen... Geen peil op te trekken dus. Heb wel wat LH testjes ondergepiest, maar ik vind steeds geen piek. Lijkt er dus op dat de boel nog niet werkt...quote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:54 schreef mrien het volgende:
Hier nog geen ongesteldheid te bekennen, gelukkig![]()
Bij Lotte werd ik na 9 maanden weer ongesteld, toen gelijk weer regelmatig
Ja hoor, bij volledig borstvoeding (ware het niet dat hij al vanaf zo'n 8 weken oud doorslaapt, en er dus geen nachtvoedingen meer zijn) en inmiddels lijkt m'n cyclus ook werkelijk weer een cyclus te zijn, alleen iets langer dan voor de zwangerschap (30 om 26), en het zou me niets verbazen als ik ook weer een eisprong heb, want ook de PMS is weer in working orderquote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:46 schreef flugeltje het volgende:
Dames, is bij jullie allemaal de cyclus trouwens weer aan de gang? Bij mij is het nu na 9 maanden nog haske onregelmatig en ik lijk geen eisprong te hebben... Iemand ervaring mee?
Ik kom er ook niet heel veel info over tegen.... Meestal krijgen vrouwen wel sneller hun cyclus terug. Maar maandje doorgaan met piesen en tempen en anders eventueel maar langs de huisarts voor een duwtje in de goede richting...quote:Op dinsdag 10 mei 2011 21:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja hoor, bij volledig borstvoeding (ware het niet dat hij al vanaf zo'n 8 weken oud doorslaapt, en er dus geen nachtvoedingen meer zijn) en inmiddels lijkt m'n cyclus ook werkelijk weer een cyclus te zijn, alleen iets langer dan voor de zwangerschap (30 om 26), en het zou me niets verbazen als ik ook weer een eisprong heb, want ook de PMS is weer in working order
Geen ervaring mee dus...
Ik vond het eerder ook niet zo'n probleem, maar aangezien het gerammel weer begonnen is hier zou ik wel graag weer binnen redelijke termijn de boel werkbaar hebben zeg maarquote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:03 schreef Claudia_x het volgende:
Als je je ongerust maakt of als je het vervelend vindt kun je natuurlijk altijd even naar de huisarts gaan. Daar is hij/zij voor. Maar het komt in ieder geval vaker voor in soortgelijke situaties. En toen ik onregelmatig menstrueerde raakte ik toch ineens zwanger van Ivan, dus het kan ook best zijn dat je wel een eisprong hebt!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |