Mensen die op zich zelf wonen bedoel ik daarmee.quote:Op donderdag 5 mei 2011 18:16 schreef Paxcon het volgende:
Want alleen als 18+ let je erop? Ja, misschien als je onverantwoordelijke kinderen hebt..
Toch een hoop geldquote:Op donderdag 5 mei 2011 18:19 schreef Stranger het volgende:
Na vorig jaar 7K kWh te hebben verbruikt in een klein flatje (hoe, ik heb geen flauw idee), ben ik toch wat op gaan letten op elektriciteitsverbruik, computerschermen wat vaker uit, een timer-timer gebruiken in plaats van de magnetron een x-aantal minuten aanzetten om de tijd bij te houden enzovoorts. Gisteren kreeg ik de jaarafrekening: 4K kWh en ruim 400 euro terug
+1quote:Op donderdag 5 mei 2011 18:19 schreef Chinless het volgende:
Ik woon in een complex waar comfort de regel is. Ik heb vloerverwarming en verkoeling over de gehele vloer en nee ik wil het daarom op 1 temp. hebben.
Verder kwa stroom zet ik apparaten wel uit, maar soms staat tv, pc en laptop gewoon tegelijk aan.
Laat ik het zo zeggen, ik leef nu en zo wil ik leven. Ik wil niet elke minuut vd dag aan besparing denken.
Ja, daar hou ik wel rekening mee.quote:Op donderdag 5 mei 2011 18:19 schreef CamelNLD het volgende:
Ik doe wat ik kan maar ga geen spullen aanschaffen om daarop te besparen. De eerste keer dat ik op mezelf woonde kreeg ik ook geld terug. Volgend jaar zal je waarschijnlijk dik moeten betalen omdat je maandelijksbedrag dan te laag is. Pas daar goed voor op dat je niet te laag gaat. Je kunt beter per jaar iets terug krijgen dan dat je ineens 200 euro moet bijbetalen.
ik schroef t bedrag daarom ook elke keer weer op het oude bedrag. Hoef OFFICIEEL maar 20 euro minder te dokken per maand. Maar idd, dan mag ik straks weer meer gaan ophoestenquote:Op donderdag 5 mei 2011 18:19 schreef CamelNLD het volgende:
Ik doe wat ik kan maar ga geen spullen aanschaffen om daarop te besparen. De eerste keer dat ik op mezelf woonde kreeg ik ook geld terug. Volgend jaar zal je waarschijnlijk dik moeten betalen omdat je maandelijksbedrag dan te laag is. Pas daar goed voor op dat je niet te laag gaat. Je kunt beter per jaar iets terug krijgen dan dat je ineens 200 euro moet bijbetalen.
Dat soort figuren heb je erbij lopen.. Heb dat ook 1 winter gedaan, ze kunnen van mij aan t gas. Comfort gaat voor.quote:Op donderdag 5 mei 2011 19:49 schreef Tja..1986 het volgende:
Je zit de hele winter in de kou voor een paar euro?
Je hoeft natuurlijk niet altijd aan besparing te denken, maar de verwarming uitzetten als je naar bed gaat, of een uurtje van te voren, kost je niet veel comfort, maar levert wel een hoop op.quote:Op donderdag 5 mei 2011 18:19 schreef Chinless het volgende:
Ik woon in een complex waar comfort de regel is. Ik heb vloerverwarming en verkoeling over de gehele vloer en nee ik wil het daarom op 1 temp. hebben.
Verder kwa stroom zet ik apparaten wel uit, maar soms staat tv, pc en laptop gewoon tegelijk aan.
Laat ik het zo zeggen, ik leef nu en zo wil ik leven. Ik wil niet elke minuut vd dag aan besparing denken.
Verwarming aanlaten als je gaat slapen lijkt me ook niet prettig. Bij mij gaat die na 23:00 uur terug naar 15 graden en ook wanneer ik een tijdje weg ben/op vakantie zet ik de verwarming op 15 graden.quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je hoeft natuurlijk niet altijd aan besparing te denken, maar de verwarming uitzetten als je naar bed gaat, of een uurtje van te voren, kost je niet veel comfort, maar levert wel een hoop op.
7K?! En jij woont alleen?quote:Op donderdag 5 mei 2011 18:19 schreef Stranger het volgende:
Na vorig jaar 7K kWh te hebben verbruikt in een klein flatje (hoe, ik heb geen flauw idee), ben ik toch wat op gaan letten op elektriciteitsverbruik, computerschermen wat vaker uit, een timer-timer gebruiken in plaats van de magnetron een x-aantal minuten aanzetten om de tijd bij te houden enzovoorts. Gisteren kreeg ik de jaarafrekening: 4K kWh en ruim 400 euro terug
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |