abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96396885
18+ vraag.

Ik kreeg vandaag me (Gas) afrekening binnen kreeg ruim 120 euro terug *O* En dit was puur alleen de gas afrekening. Voor dit jaar hebben ze me geschat op 14 euro per maand wat ik moet betalen aan gas :P.

Wat ik deed in de winter is geen kachel aanzetten :P Denk maar even dat ik gek ben LOL maar goed, ik krijg toch terug :) Hebben jullie al je afrekening gehad? En besparen jullie? Zowel op Energie en gas, ;) ik denk het antwoord al te weten.
Drank is sneller op dan je lief is...
http://communistischberichting.wordpress.com/ Binnenkort naar Tsjechië! 13 juni naar Tsjechië
pi_96396928
Let ik totaal niet op; dan maar een wat hogere rekening. Als je de rekeningen niet kunt betalen dan weet je dat je in een te groot huis woont.
pi_96396945
wie heeft er nou gas :')
pi_96397004
Want alleen als 18+ let je erop? Ja, misschien als je onverantwoordelijke kinderen hebt..
pi_96397043
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 18:16 schreef Paxcon het volgende:
Want alleen als 18+ let je erop? Ja, misschien als je onverantwoordelijke kinderen hebt..
Mensen die op zich zelf wonen bedoel ik daarmee.
http://communistischberichting.wordpress.com/ Binnenkort naar Tsjechië! 13 juni naar Tsjechië
  donderdag 5 mei 2011 @ 18:17:45 #6
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_96397054
Ik laat altijd expres alles aan staan als ik weg ben, ik betaal toch all in.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_96397083
ik heb energie en gas in 1 en kreeg ook dit jaar weer een mooi zakcentje terug. En ik heb WEL de kachel aan gehad. Besparen - ok. Maar om nou de kachel uit te houden in de winter... no way. Heb alleen de kachel in de woonkamer aan en verder niet. Douchen deed ik in t begin echt rond de 5 min, om maar te besparen. Maar daar doe ik ook niet meer aan.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_96397099
Na vorig jaar 7K kWh te hebben verbruikt in een klein flatje (hoe, ik heb geen flauw idee), ben ik toch wat op gaan letten op elektriciteitsverbruik, computerschermen wat vaker uit, een timer-timer gebruiken in plaats van de magnetron een x-aantal minuten aanzetten om de tijd bij te houden enzovoorts. Gisteren kreeg ik de jaarafrekening: 4K kWh en ruim 400 euro terug *O*
pi_96397124
Ik woon in een complex waar comfort de regel is. Ik heb vloerverwarming en verkoeling over de gehele vloer en nee ik wil het daarom op 1 temp. hebben.

Verder kwa stroom zet ik apparaten wel uit, maar soms staat tv, pc en laptop gewoon tegelijk aan.

Laat ik het zo zeggen, ik leef nu en zo wil ik leven. Ik wil niet elke minuut vd dag aan besparing denken.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_96397126
Ik doe wat ik kan maar ga geen spullen aanschaffen om daarop te besparen. De eerste keer dat ik op mezelf woonde kreeg ik ook geld terug. Volgend jaar zal je waarschijnlijk dik moeten betalen omdat je maandelijksbedrag dan te laag is. Pas daar goed voor op dat je niet te laag gaat. Je kunt beter per jaar iets terug krijgen dan dat je ineens 200 euro moet bijbetalen.
pi_96397131
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 18:19 schreef Stranger het volgende:
Na vorig jaar 7K kWh te hebben verbruikt in een klein flatje (hoe, ik heb geen flauw idee), ben ik toch wat op gaan letten op elektriciteitsverbruik, computerschermen wat vaker uit, een timer-timer gebruiken in plaats van de magnetron een x-aantal minuten aanzetten om de tijd bij te houden enzovoorts. Gisteren kreeg ik de jaarafrekening: 4K kWh en ruim 400 euro terug *O*
Toch een hoop geld :)
pi_96397139
quote:
7s.gif Op donderdag 5 mei 2011 18:19 schreef Chinless het volgende:
Ik woon in een complex waar comfort de regel is. Ik heb vloerverwarming en verkoeling over de gehele vloer en nee ik wil het daarom op 1 temp. hebben.

Verder kwa stroom zet ik apparaten wel uit, maar soms staat tv, pc en laptop gewoon tegelijk aan.

Laat ik het zo zeggen, ik leef nu en zo wil ik leven. Ik wil niet elke minuut vd dag aan besparing denken.
+1
pi_96397163
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 18:19 schreef CamelNLD het volgende:
Ik doe wat ik kan maar ga geen spullen aanschaffen om daarop te besparen. De eerste keer dat ik op mezelf woonde kreeg ik ook geld terug. Volgend jaar zal je waarschijnlijk dik moeten betalen omdat je maandelijksbedrag dan te laag is. Pas daar goed voor op dat je niet te laag gaat. Je kunt beter per jaar iets terug krijgen dan dat je ineens 200 euro moet bijbetalen.
Ja, daar hou ik wel rekening mee.
pi_96397203
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 18:19 schreef CamelNLD het volgende:
ik schroef t bedrag daarom ook elke keer weer op het oude bedrag. Hoef OFFICIEEL maar 20 euro minder te dokken per maand. Maar idd, dan mag ik straks weer meer gaan ophoesten :P
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_96397271
ik betaalde 40 euro per maand puur voor gas, voor stroom 25 euro per-maand. Ik ga gewoon 20 omlaag :)
pi_96399288
Gas verbruik ik ook bijna niet meer
Heb in mn huis de oude schoorsteen weer in orde gemaakt en een houtkachel in de woonkamer.
En omdat mn oude cv vervangen moest worden (t ding was uit 1977 toen ik in 2006 introk)
heb ik meteen een zonneboiler en hr ketel geplaatst.
Verbruik nauwelijks nog gas.
Stroom is een kwestie van sommige gewoontes aanleren zoals licht uit als je weg gaat, pc uit, geen apparaten op stand bij maar een stekkerdoos met aan/uit schakelaar voor tv/dvd-speler ed.
Don't fuck with a Jedi Master, son.
pi_96400437
Je zit de hele winter in de kou voor een paar euro?
  donderdag 5 mei 2011 @ 22:39:35 #18
132605 kawotski
Il Dottore
pi_96411568
quote:
15s.gif Op donderdag 5 mei 2011 19:49 schreef Tja..1986 het volgende:
Je zit de hele winter in de kou voor een paar euro?
Dat soort figuren heb je erbij lopen.. Heb dat ook 1 winter gedaan, ze kunnen van mij aan t gas. Comfort gaat voor.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  donderdag 5 mei 2011 @ 22:44:47 #19
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_96411881
quote:
7s.gif Op donderdag 5 mei 2011 18:19 schreef Chinless het volgende:

Je hoeft natuurlijk niet altijd aan besparing te denken, maar de verwarming uitzetten als je naar bed gaat, of een uurtje van te voren, kost je niet veel comfort, maar levert wel een hoop op.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 00:37:47 #20
343853 honeyblack
Altijd daar
pi_96417335
ik zet ook nooit de kachel aan alleen als er visite moet langskomen. Krijg het dan wel snel warm lol .
The most important part of my religion is to play guitar.
~ Lou Reed
pi_96420735
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 22:44 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Je hoeft natuurlijk niet altijd aan besparing te denken, maar de verwarming uitzetten als je naar bed gaat, of een uurtje van te voren, kost je niet veel comfort, maar levert wel een hoop op.
Verwarming aanlaten als je gaat slapen lijkt me ook niet prettig. Bij mij gaat die na 23:00 uur terug naar 15 graden en ook wanneer ik een tijdje weg ben/op vakantie zet ik de verwarming op 15 graden.
signatuurloos
pi_96421143
Zal mij lekker me reet roesten.. Ik laat alles aanstaan.
se
pi_96421224
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 18:19 schreef Stranger het volgende:
7K?! En jij woont alleen?
Oh, and that's a bad miss!
pi_96421259
Ik heb best een laag inkomen, dus ja, ik let gewoon beter op me geld. :)
  vrijdag 6 mei 2011 @ 09:00:23 #25
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_96421294
Ik weet het pas in september.

Waarschijnlijk heb ik wel bespaard aan gas. Ik heb zo'n thermostaat beweging ziet, en als ie dat 2 uur lang niet doet, dan slaat ie af. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')