abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96386512
Sinds een goede 2 weken woont Indy bij ons. Ik zal eerst even beginnen met het lijstje, en dan nog wat nadere informatie en foto's.

Naam huisdier: Indy
Soort: Hond
Ras: Greyhoundachtige
Leeftijd: bijna 2
Dierenpaspoort beschikbaar: Ja
Gechipt: Ja
Gesteriliseerd/Gecastreerd: Ja
Datum laatste inenting (indien noodzakelijk): 18/11/09
Datum laatste dierenartsbezoek: onbekend
Reden laatste dierenartsbezoek: onbekend
Aard van het beestje: Indy is ontzettend sociaal naar mensen, een echte hartendief. Honden gaan ook super. Groot, klein, reu, teef, het maakt hem niks uit, hij wil overal graag mee spelen. Indy is zindelijk maar het zou kunnen dat hij, als hij net geplaatst is, door zijn verlatingsangst in huis plast. Dat was hier het geval, maar dit was met 3 dagen weg.
Dat is nog wel een punt om aan te werken, zijn verlatingsangst. Door het steeds herplaatsen vindt hij het moeilijk om te vertrouwen dat je terug komt. Dit zal in het begin veel oefenen zijn, en houdt je redelijk aan huis gebonden. Het is WEL op te lossen. Het gaat hier inmiddels steeds beter.
Omgang met kinderen: Fantastisch. Kinderen mogen alles met hem doen, maakt hem niks uit.
Bekende gezondheidsproblemen (indien aanwezig): Nee
Volgt het dier een speciaal dieet?: Nee. Hij krijgt hier vers. Het zou natuurlijk mooi zijn als dat zo kan blijven, maar dat hoeft niet. Hij moet vooral een goed huis krijgen.
Hoe ben je zelf aan het dier gekomen?: Indy is bijna 2 jaar geleden vanuit Spanje hierheen gekomen. In de tussentijd heeft hij 5 huisjes gehad. Wij zijn het zesde. 3 weken geleden werd Indy te koop aangeboden op marktplaats. Ik heb geinformeerd, en dat bleek niet de bedoeling te zijn. De hond komt namelijk van een stichting. Bij problemen dient de hond dan terug naar de stichting te gaan. Wij hebben ons aangeboden als opvanggezin, de stichting is de hond gaan halen en heeft hem bij ons ondergebracht.
Waarom word er afstand gedaan van het dier?: De vorige eigenaar vond dat Indy niet te houden was, dingen sloopte e.d. Hier zien wij NIKS van terug. Mits hij zijn beweging krijgt.

Verdere dingen: Toen hij een paar weken oud was hebben ze in Spanje zijn oren en staart afgeknipt, daar heeft hij verder geen last van. Indy kan wat trekken aan de lijn, dit is uit enthousiasme. Hij is 68 cm hoog en bijna 30 kilo. Ontzettend gespierd DUS sterk. Hij wordt steeds rustiger en trekt steeds minder. We zouden Indy liever niet bij katten zien (of misschien 1 kat, als hij zelfverzekerd is), daar wil hij graag mee spelen, maar de katten zijn daar niet van gediend. Het geeft hem erg veel prikkels (nou hebben we er ook 5..)

Wij zouden hem wel graag zien bij een andere hond, die ook partij voor hem is, zodat hij daar mee kan spelen en z'n energie daarin kwijt kan, en niet in de verkeerde dingen.

Het belangrijkste bij Indy is dat hij veel beweging krijgt, en op afgesloten gebied kan rennen. Hij kan loslopen, en komt best goed terug. Desalniettemin is het een windhond, en die gaan jagen als ze iets zien. Vandaar dat hij niet in het park oid los kan. Maar dus wel op afgesloten gebied.
Als hij aan z'n beweging komt is hij niet vervelend, sloopt hij niet, en ligt hij lekker in huis te slapen.
Hij is nu aal het puberen en voelt zich op z'n plek, dus hij begint ons een beetje uit te proberen. Hij is wel goed te corrigeren. Dit moet met zachte hand, maar wel consequent.
De volgende commando's kent hij, maar hebben nog wel wat uitwerking nodig:
zit, blijf, plaats, wachten, nee, rustig en hier/ kom eens.

In het kort:
Indy is een fantastische hond, een goedzak met geen druppel kwaad bloed. Erg lief en goed met andere honden. Heeft veel beweging nodig en is erg enthousiast.

Indy komt bij een stichting vandaan, ook zij zijn bezig met het zoeken van een nieuw baasje, maar wij maken het uiteindelijke besluit.
Voor Indy hoeven GEEN adoptiekosten betaald te worden, het enige wat heel mooi zou zijn (maar nog steeds vrijblijvend) is een donatie aan de stichting.

We hopen eindelijk een baas voor het leven te kunnen vinden voor hem, want hij verdient dit.
Voor vragen/opmerkingen enz. meld je in het topic of stuur een pb!

Foto's:

Sterkheidsbaas van alles.
pi_96386636
Mooie hond :)
Maar ik zoek geen hond
pi_96539905
Indy mag wel weer omhoog. :)

Hij doet het hier echt super. Van de week is hij, samen met Sally, anderhalf uur alleen thuis geweest. Bij thuiskomst was er helemaal niks aan de hand!
  maandag 9 mei 2011 @ 12:01:23 #4
333555 gehotseflotst
Prikkelend...
pi_96540491
Wat goed dat jullie hem hebben opgevangen *O* Hoop dat ie snel een permanent huisje vindt, want het is een schitterende hond O+
pi_96540683
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 12:01 schreef gehotseflotst het volgende:
Wat goed dat jullie hem hebben opgevangen *O* Hoop dat ie snel een permanent huisje vindt, want het is een schitterende hond O+
En dan moet je nagaan dat het nog een hond is die je moet zien om te zien hoe mooi/lief/fantastisch hij is.

Deze jongen verdient het zo een fantastisch huis te vinden. O+
pi_96540744
Wat lief dat je Indy opvangt! O+ Ik hoop zo dat hij eindelijk een blijvend huisje zal vinden.
  maandag 9 mei 2011 @ 12:10:30 #7
333555 gehotseflotst
Prikkelend...
pi_96540797
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 12:07 schreef Lonaa het volgende:

[..]

En dan moet je nagaan dat het nog een hond is die je moet zien om te zien hoe mooi/lief/fantastisch hij is.

Deze jongen verdient het zo een fantastisch huis te vinden. O+
Filmpje! *O*

Als ik het karakter van Indy zo hoor moet je wel een goed huisje kunnen vinden :D En hopelijk nu een huisje waar hij voor de rest van z'n leven kan blijven O+
pi_96541141
Oh wow, wat een mooierd O+ Ik hoop dat je snel een fijn (t)huis voor Indy vindt! :)
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_96541164
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 12:10 schreef gehotseflotst het volgende:

[..]

Filmpje! *O*

Als ik het karakter van Indy zo hoor moet je wel een goed huisje kunnen vinden :D En hopelijk nu een huisje waar hij voor de rest van z'n leven kan blijven O+
Ik zal vanmiddag in het bos eens kijken of ik een filmpje kan maken van deze kanjer.

Oh, en als jullie iemand in je omgeving weten... laat het horen! ;)
  maandag 9 mei 2011 @ 12:27:21 #10
333555 gehotseflotst
Prikkelend...
pi_96541376
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 12:21 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik zal vanmiddag in het bos eens kijken of ik een filmpje kan maken van deze kanjer.

Oh, en als jullie iemand in je omgeving weten... laat het horen! ;)
Ik ga deze week een hond opvangen, dus daar ga ik eerst voor rondvragen ;) Maar ik zal mijn ogen openhouden voor een huisje voor Indy O+
  maandag 9 mei 2011 @ 12:31:14 #11
217702 Lonaa
Honger!
pi_96541521
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 12:27 schreef gehotseflotst het volgende:

[..]

Ik ga deze week een hond opvangen, dus daar ga ik eerst voor rondvragen ;) Maar ik zal mijn ogen openhouden voor een huisje voor Indy O+
Oh leuk!
Wat voor hond?
  maandag 9 mei 2011 @ 12:47:37 #12
333555 gehotseflotst
Prikkelend...
pi_96542122
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 12:31 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Oh leuk!
Wat voor hond?
Kruising Labrador x Galgo :) Moet weg bij de huidige baasjes, omdat die geen tijd voor 'm hebben (en hij ligt nu vastgebonden aan de verwarming, want ze willen 'm niet meer :'( maar ze willen hem niet wegdoen voor ze ons adres/tel.nr./email hebben en die krijgen ze niet van de stichting)...
pi_96959341
Indy mag wel weer even omhoog. :)

Met daarbij de informatie dat hij de afgelopen week verschillende keren alleen is geweest en dat dat helemaal prima ging. :)

Ruim 2 uur is op dit moment al geen probleem meer. :)
pi_97305227
Indy heeft nog steeds geen baas.

Wel gaat het alleen zijn steeds beter. 4 uurtjes is al geen probleem meer. :)
pi_97660647
En Indy mag nog wel een keer omhoog.

Het is een schat van een hond, maar hij verdient echt een eigen huisje.

Inmiddels is het alleen blijven geen punt meer, ook niet alleen alleen (dus zonder andere hond)
pi_97929629
En Indy mag nog een keer omhoog.

Is er dan helemaal niemand die deze fantastische knul een huis kan bieden? Of iemand weet die dat kan?
  donderdag 9 juni 2011 @ 15:50:32 #17
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_97940273
Mooie hond hoor, leuke oogopslag.
pi_97956132
Hoop dat er snel een baasje voor 'm komt! Wat goed dat ie al zo lang alleen kan blijven zeg!
Voor welke stichting ben je opvanggezin? :o

Onze opvanghond gaat zaterdag kennismaken met een mogelijk baasje O+
  donderdag 9 juni 2011 @ 21:54:44 #19
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_97956970
indy O+
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  donderdag 9 juni 2011 @ 21:56:34 #20
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_97957095
Wat een prachtige hond! Ik kan er helemaal niets mee (heb 5 katten en ben geen honden-mens), maar het is een beauty O+
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_97970541
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:41 schreef gehotseflotst het volgende:
Hoop dat er snel een baasje voor 'm komt! Wat goed dat ie al zo lang alleen kan blijven zeg!
Voor welke stichting ben je opvanggezin? :o

Onze opvanghond gaat zaterdag kennismaken met een mogelijk baasje O+
Indy komt van De Greyhoundfoundation.
Ik sta ook ingeschreven als opvanggezien voor hun, en voor Greyhoundfriend en voor Prozus, en bij het asiel. :P

Indy doet het echt heel goed. Steeds een stapje beter. Hij was altijd heel erg druk voor het uitlaten, Sally (onze hond) gaat altijd netjes zitten, riem om en dan wandelen. Indy had de rust niet te gaan zitten. Ik liet m dan ff uitrazen in huis, en dan als ie rustig was, zei ik zit, en ging ie zitten.
Vanochtend, ging hij zo maar uit zichzelf zitten!! :)
pi_97974252
Wat een leukerd,
Het liefst zou ik hem meteen in huis nemen haha. Maar met een puberende andere hond en best veel weg zijn is dat niet ideaal voor zo'n beestje.

Zal iig eens mijn ogen openhouden hier voor mensen die nog een hond zoeken.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_97974338
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 11:20 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wat een leukerd,
Het liefst zou ik hem meteen in huis nemen haha. Maar met een puberende andere hond en best veel weg zijn is dat niet ideaal voor zo'n beestje.

Zal iig eens mijn ogen openhouden hier voor mensen die nog een hond zoeken.
Super. :)

Zijn pubergedrag is redelijk te hanteren hoor. :) Hij komt af en toe met iets aanzetten wat niet mag (een schoen o.i.d.) en dan hoef je hem alleen maar aan te kijken en hij laat het al los.
Echter, mocht je weg zijn en hij pakt een schoen, maakt ie m ook niet stuk.

Mag ik vragen hoeveel je weg bent?
pi_97974790
Het gaat erom dat mijn labrador momenteel ook ontzettend aan het puberen is :) Ik ben eigenlijk iedere avond wel weg, mijn labrador gaat ook regelmatig uit logeren enzo. Verder ga ik eind Augustus ook weer studeren. Zeker voor zo'n hond die in een stabiele omgeving moet komen als deze is dat niks. En die mensen die op mijn ventje passen zitten niet te wachten op nog een ben ik bang.. gezien ze er zelf ook al 2 hebben :D
pi_97974972
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 11:34 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Het gaat erom dat mijn labrador momenteel ook ontzettend aan het puberen is :) Ik ben eigenlijk iedere avond wel weg, mijn labrador gaat ook regelmatig uit logeren enzo. Verder ga ik eind Augustus ook weer studeren. Zeker voor zo'n hond die in een stabiele omgeving moet komen als deze is dat niks. En die mensen die op mijn ventje passen zitten niet te wachten op nog een ben ik bang.. gezien ze er zelf ook al 2 hebben :D
Ik denk dat ook voor Indy oppas niet ideaal is. Zeker na zoveel baasjes, volgens mij heeft ie dan geen idee wat m overkomt en kan hij slecht 'aarden'

Wel fijn dat je je ogen open wilt houden! :)
pi_97975102
Nee daarom, ik zou er echt nog een tweede hond bij willen. maar voor de hond zelf zou ik t al niet doen. Voor 1 heb ik nu genoeg aandacht kan hij met me spelen, enzovoorts.. als ik dat over 2 honden moet verdelen wordt het voor allebei te weinig. en dat is zielig :)
Ben al blij dat die labrador van mij het huis van de "oppas" gewoon als zijn tweede huis ziet.. verwend ding dat t is.. :P

Maar inderdaad zal goed uitkijken want tja iedere hond heeft toch recht op een liefdevol baasje :) maar gelukkig zit hij zolang wel fijn bij jullie.. Je zou hem zelf niet willen houden?

Heb je hem trouwens ook al op hondenplaza enzo gezet?
pi_97975850
Nee, wij hebben 5 katten, waarvan 1 angstige, en dat gaat niet goed.
Wij zijn ook nog niet 'klaar' voor een vaste 2e hond. Die komt ooit nog wel, maar geen greyhound, een podenco, die vind ik leuker.
Past goed bij die andere podenco die we al hebben.

Dus nee, Indy zoekt een andere baas

Hij staat nog niet op hondenplaza, dat ken ik niet?
  vrijdag 10 juni 2011 @ 12:04:58 #28
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_97975906
Je kan ook informeren bij een asiel bij jou in de buurt. Soms mogen ze daar op de site e.d. en mensen kopen het dier dan ook bij het asiel, maar dan mag je hem tot die tijd wel gewoon thuishouden.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_97975957
quote:
5s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 12:04 schreef Harajuku. het volgende:
Je kan ook informeren bij een asiel bij jou in de buurt. Soms mogen ze daar op de site e.d. en mensen kopen het dier dan ook bij het asiel, maar dan mag je hem tot die tijd wel gewoon thuishouden.
Maar het asiel zit al zo vol, hier. :'( Ze zitten midden in een verbouwing, de zomer komt er weer aan, ik weet niet of ik hun daar wel mee wil opzadelen?

Kan altijd even bellen natuurlijk. :)
pi_97977743
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 12:06 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Maar het asiel zit al zo vol, hier. :'( Ze zitten midden in een verbouwing, de zomer komt er weer aan, ik weet niet of ik hun daar wel mee wil opzadelen?

Kan altijd even bellen natuurlijk. :)
De hond houd je dan natuurlijk gewoon zelf, een advertentie op de site zal niet zo'n probleem zijn denk ik hoor.

En hondenplaza daar is ook een forum bij en is ook een gedeelte waar mensen honden die een nieuw baasje zoeken kunnen opzetten.
  maandag 13 juni 2011 @ 01:11:22 #31
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_98097636
Omhoog?
pi_98102793
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 01:11 schreef Mishu het volgende:
Omhoog?
Das altijd goed. ;)
pi_98242713
En nog een keer omhoog.

Er moet toch iemand te vinden zijn voor deze fantastische hond?
pi_98248658
Ik zie al een paar weken iedere keer dit topic omhoogkomen, en vind het heel jammer dat Indy nog geen baasje heeft gevonden. Aan mij heb je ook niets, ik vind het een prachtige hond, maar aangezien ik 40 uur per week werk en alleen woon, is dat niets voor een hond. Heb wel 2 katten, maar die zie ik ook niet zo snel de hond een paar keer per dag uitlaten.

Heb ook nog aan mijn ouders gedacht, mijn moeder wil ook eigenlijk graag een hond, ik heb even een beetje gezocht op wat voor soort hond de greyhound is, qua karakter zou het geweldig passen, maar ik denk dat de hond toch meer beweging nodig heeft dan mijn ouders die kunnen bieden. Mijn moeder heeft namelijk wat lichamelijke klachten en kan dus geen lange wandelingen maken.

Maar goed, deze post is dus ook een klein schopje, ik hoop echt dat Indy snel een goed baasje kan vinden, ziet er echt ontzettend lief uit.
pi_98254000
quote:
2s.gif Op donderdag 16 juni 2011 14:34 schreef Kper_Norci het volgende:
Ik zie al een paar weken iedere keer dit topic omhoogkomen, en vind het heel jammer dat Indy nog geen baasje heeft gevonden. Aan mij heb je ook niets, ik vind het een prachtige hond, maar aangezien ik 40 uur per week werk en alleen woon, is dat niets voor een hond. Heb wel 2 katten, maar die zie ik ook niet zo snel de hond een paar keer per dag uitlaten.

Heb ook nog aan mijn ouders gedacht, mijn moeder wil ook eigenlijk graag een hond, ik heb even een beetje gezocht op wat voor soort hond de greyhound is, qua karakter zou het geweldig passen, maar ik denk dat de hond toch meer beweging nodig heeft dan mijn ouders die kunnen bieden. Mijn moeder heeft namelijk wat lichamelijke klachten en kan dus geen lange wandelingen maken.

Maar goed, deze post is dus ook een klein schopje, ik hoop echt dat Indy snel een goed baasje kan vinden, ziet er echt ontzettend lief uit.
Wat lief van je! O+

Over die beweging, ik weet niet waar je ouders wonen?
Wij wonen hier in Apeldoorn vlakbij een losloopbos, Het Leesten. Dat is omheind en daar kunnen ze veilig los. In principe kan je (honden als) Indy, daar loslaten, op een bankje in de zon gaan zitten, en als je naar huis wil, roep je hem, wacht je even tot ie komt, lijn je hem aan en ga je naar huis. :)
Dat is ideaal, wat dat betreft. Om de dag zoiets is het minimale wat hij nodig heeft. 's Ochtends een minuut of 20 en 's avonds ff plassen en hij is ontzettend gelukkig.

Maar, dat moeten je ouders wel willen en de mogelijkheid toe hebben, anders wordt Indy (en ook je ouders) daar niet gelukkig van. :)
pi_98254065
Oh, en gewoon voor de leuk:
pi_98255663
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 16:30 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Wat lief van je! O+

Over die beweging, ik weet niet waar je ouders wonen?
Wij wonen hier in Apeldoorn vlakbij een losloopbos, Het Leesten. Dat is omheind en daar kunnen ze veilig los. In principe kan je (honden als) Indy, daar loslaten, op een bankje in de zon gaan zitten, en als je naar huis wil, roep je hem, wacht je even tot ie komt, lijn je hem aan en ga je naar huis. :)
Dat is ideaal, wat dat betreft. Om de dag zoiets is het minimale wat hij nodig heeft. 's Ochtends een minuut of 20 en 's avonds ff plassen en hij is ontzettend gelukkig.

Maar, dat moeten je ouders wel willen en de mogelijkheid toe hebben, anders wordt Indy (en ook je ouders) daar niet gelukkig van. :)
Ja, dat is dus een beetje het probleem, het enigste wat er bij mijn ouders in de buurt aan losloopgebieden is zijn wat braakliggende stukjes grond aan de rand van het dorp, welke waarschijnlijk op een gegeven moment ook weer volgebouwd worden. Er is wel een bos in de buurt, maar sowieso voor mijn moeder is dat niet op loopafstand. En mijn vader werkt natuurlijk ook, dus voor het overdag uitlaten zal het voornamelijk op mijn moeder aankomen.

Wat dat betreft is mijn moeder denk ik beter af met een wat kleiner formaat hond, die wat minder beweging nodig heeft. Ook wonen ze niet echt groot, dan is een grotere hond ook vaak wat onhandiger natuurlijk. Ik heb wel gelezen dat deze honden erg rustig in huis zijn, maarja, je kan met een vrachtwagen ook niet keren in een klein straatje, dus ik denk niet dat het de beste keus voor Indy zou zijn om ze bij mijn ouders te plaatsen.

Ik zal nog wel mijn ogen en oren open houden voor je, maar ik vind in zulke gevallen dat je echt naar het welzijn van het dier moet kijken, en niet alleen naar of er iemand heel graag een hond wil hebben. Zeker gezien het feit dat Indy al een beetje een historie heeft, en je op zoek bent naar een plekje voor de rest van zijn leven natuurlijk.
pi_98260705
quote:
2s.gif Op donderdag 16 juni 2011 17:07 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Ja, dat is dus een beetje het probleem, het enigste wat er bij mijn ouders in de buurt aan losloopgebieden is zijn wat braakliggende stukjes grond aan de rand van het dorp, welke waarschijnlijk op een gegeven moment ook weer volgebouwd worden. Er is wel een bos in de buurt, maar sowieso voor mijn moeder is dat niet op loopafstand. En mijn vader werkt natuurlijk ook, dus voor het overdag uitlaten zal het voornamelijk op mijn moeder aankomen.

Wat dat betreft is mijn moeder denk ik beter af met een wat kleiner formaat hond, die wat minder beweging nodig heeft. Ook wonen ze niet echt groot, dan is een grotere hond ook vaak wat onhandiger natuurlijk. Ik heb wel gelezen dat deze honden erg rustig in huis zijn, maarja, je kan met een vrachtwagen ook niet keren in een klein straatje, dus ik denk niet dat het de beste keus voor Indy zou zijn om ze bij mijn ouders te plaatsen.

Ik zal nog wel mijn ogen en oren open houden voor je, maar ik vind in zulke gevallen dat je echt naar het welzijn van het dier moet kijken, en niet alleen naar of er iemand heel graag een hond wil hebben. Zeker gezien het feit dat Indy al een beetje een historie heeft, en je op zoek bent naar een plekje voor de rest van zijn leven natuurlijk.
Dat laatste is zeker waar, maar ik zoek wel naar mogelijkheden. Dit lijkt me inderdaad niet ideaal.

Hoewel ik nog wel even wat wil opmerken over dat "kleine huis". Deze honden kunnen goed in een klein huis wonen. Ter vergelijking, wij wonen in een appartement. Met hem, Sally (onze hond, die bruine op dat filmpje) en op dit moment 6 katten. "wij" zijn mijn vriend en ik.
Dus uhm, het PAST wel. Het is inderdaad wel vol hier, maar als de honden goed uit zijn geweest heb je er geen kind aan en is het inderdaad goed te doen op een kleine ruimte.

Nogmaals, ontzettend fijne reactie, graag dat je je ogen en oren openhoudt, mensen mogen altijd vragen e.d. want we zijn inderdaad op zoek naar HET huis voor hem. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')