abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 mei 2011 @ 17:11:34 #251
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_96893051
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 17:06 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Naar alle waarschijnlijkheid veel van de hoge meuk die men voor miljarden in dubai uit de grond gestampt heeft. 8-)

Maar dat is natuurlijk geen nederland meer.
Daar kan het wel met al die zoute zeewind, ik zou daar niet graag een appartement kopen

Maar net op RTLZ :
http://www.rtl.nl/compone(...)erkocht-in-april.xml
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_96893376
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 17:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Daar kan het wel met al die zoute zeewind, ik zou daar niet graag een appartement kopen

Maar net op RTLZ :
http://www.rtl.nl/compone(...)erkocht-in-april.xml
is daar de zeewind zouter dan aan de NL kust dan?
je hebt echt geen idee wat betonrot is, he?
  maandag 16 mei 2011 @ 17:31:51 #253
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_96893984
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 17:18 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Betonrot is het roesten van het in het beton aanwezige wapening. Roesten is een expansieve reactie (roest zet uit) en doet het beton barsten. Hierdoor brokkelt de betonconstructie uitelkaar. Op een gegeven moment, en dat houd je niet tegen, verweert weer en wind toch het beton (die kleine poriën bevat) en kan ergens in de toekomst de wapening in contact komen met het externe vocht. Zodra dat gebeurt begint de betonrot. Hoe dichter en beter de betonmantel is hoe minder snel dit zal gebeuren natuurlijk. Maar op een gegeven moment gebeurt het toch.

Ik kan mij voorstellen dat het zoute water aan de kust het beton eerder doet verweren (door de zoutkristallen).
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_96894044
Algemene informatie betonrot
BETONROT heet het in volksmond. De schade aan begane grond vloeren in huizen die tussen ongeveer 1965 en 1983 zijn gebouwd. Het gaat om de zogenaamde Kwaaitaal of Manta systeemvloeren. Door toevoeging van chemische middelen kan de wapening binnen vandaan worden "opgevreten", daarna gaat het roesten, brokkelt het beton af etc.

Let op.. zogenaamd "betonrot" komt alleen maar voor bij Kwaaitaal of Manta vloeren, u kunt eenvoudig bij uw gemeente navragen of uw woning daadwerkelijk een Kwaaitaal of Manta vloer heeft. Pas dan is risico aanwezig zoals omschreven. Ook kunt u zelf proberen e.a te beoordelen.

(kon me al niet voorstellen dat het betonstaal bijzonder veel van samenstelling was gewijzigd, dit klinkt aannemelijker)
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  maandag 16 mei 2011 @ 17:36:19 #255
323876 michaelmoore
pi_96894199
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 17:18 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Utrecht ligt niet aan zee
Ik denk dat jij er veel meer verstand van denkt te hebben
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_96895040
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 17:31 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Betonrot is het roesten van het in het beton aanwezige wapening. Roesten is een expansieve reactie (roest zet uit) en doet het beton barsten. Hierdoor brokkelt de betonconstructie uitelkaar. Op een gegeven moment, en dat houd je niet tegen, verweert weer en wind toch het beton (die kleine poriën bevat) en kan ergens in de toekomst de wapening in contact komen met het externe vocht. Zodra dat gebeurt begint de betonrot. Hoe dichter en beter de betonmantel is hoe minder snel dit zal gebeuren natuurlijk. Maar op een gegeven moment gebeurt het toch.

Ik kan mij voorstellen dat het zoute water aan de kust het beton eerder doet verweren (door de zoutkristallen).
dat is inderdaad 'beton'rot. Roesten van ijzer, doordat de kwaliteit van beton onvoldoende is. Beton is namelijk helemaal niet sterk van zichzelf. Het ijzer verleent het sterkte.
Wat met die bewuste vloeren aan de hand was dat er aan de beton een chemische toevoeging werd toegevoegd om de vloerdelen sneller te laten uitharden. Maar waardoor het beton ook minder dicht werd, zodat het ijzer kon oxideren.
In principe kan betonrot voorkomen in elke vloer welke niet voldoende dicht is. Dus bijv. bij gebruik van beton met te weinig cement.

Wat ons licht michaelmoore beweert is dat het in Dubai zouter is dan in IJmuiden, waardoor dezelfde kwaliteit bouw in Dubai eerder roetst dan IJmuuiden :) Past aardig in zijn reportoire.
  maandag 16 mei 2011 @ 18:02:21 #257
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_96895316
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 17:56 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

dat is inderdaad 'beton'rot. Roesten van ijzer, doordat de kwaliteit van beton onvoldoende is. Beton is namelijk helemaal niet sterk van zichzelf. Het ijzer verleent het sterkte.
Wat met die bewuste vloeren aan de hand was dat er aan de beton een chemische toevoeging werd toegevoegd om de vloerdelen sneller te laten uitharden. Maar waardoor het beton ook minder dicht werd, zodat het ijzer kon oxideren.
In principe kan betonrot voorkomen in elke vloer welke niet voldoende dicht is. Dus bijv. bij gebruik van beton met te weinig cement.

Wat ons licht michaelmoore beweert is dat het in Dubai zouter is dan in IJmuiden, waardoor dezelfde kwaliteit bouw in Dubai eerder roetst dan IJmuuiden :) Past aardig in zijn reportoire.
Ik denk inderdaad ook dat dat niet de reden is van Dubai. Had het niet iets te maken met alreeds aanwezige zoutkristallen in het beton en het daardoor poreus maken? Hierdoor is het contact met water waarschijnlijker?

Maar goed, volgens mij onstaat toch op een gegeven moment betonrot, hoe goed de contsructie ook is. Ik vraag mij af of gebouwen of bruggen van nu, gemaakt van gewapend beton, over 100, 200 jaar of zelfs 300 jaar nog wel bestaan... :')
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_96895414
http://www.skyscrapercity.com/archive/index.php/t-467507.html

Meneer more heeft gelijk dat het klimaat in dubai nog wat erger is als in nl. Maar verder heeft de rest ook gelijk met waardoor betonrot ook kan optreden.
pi_96895586
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 18:02 schreef SemperSenseo het volgende:

Maar goed, volgens mij onstaat toch op een gegeven moment betonrot, hoe goed de contsructie ook is. Ik vraag mij af of gebouwen of bruggen van nu, gemaakt van gewapend beton, over 100, 200 jaar of zelfs 300 jaar nog wel bestaan... :')
Het pantheon in rome staat er ook nog steeds na bijna 2000 jaar maar daarbij heeft men geen stalen bewapening gebruikt.
  maandag 16 mei 2011 @ 18:10:33 #260
323876 michaelmoore
pi_96895644
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 18:05 schreef Basp1 het volgende:
http://www.skyscrapercity.com/archive/index.php/t-467507.html

Meneer more heeft gelijk dat het klimaat in dubai nog wat erger is als in nl. Maar verder heeft de rest ook gelijk met waardoor betonrot ook kan optreden.
quote:
Oorzaak van de betonrot is volgens hem het extreme klimaat in de Golf-regio met hoge temperaturen en hoge luchtvochtigheid.
Maar de laatste jaren zit het beton dermate dicht omgeven zodat de carbonatie niet kan optreden

Vroeger was ook een verhardingsversneller normaal en werd algemeen gebruikt

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 16-05-2011 18:20:42 ]
  maandag 16 mei 2011 @ 18:55:21 #261
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_96897693
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 18:09 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het pantheon in rome staat er ook nog steeds na bijna 2000 jaar maar daarbij heeft men geen stalen bewapening gebruikt.
Precies, en dat is het nou juist. Ik denk niet dat het beton het probleem is, maar het metaal wat uiteindelijk toch gaat roesten. Wie kan mij garanderen dat over 80, 100 of zelfs 200 jaar de betonnen mantel diens metalen wapening nog vochtvrij afsluit van z'n omgeving? Ik betwijfel dat. Ik denk dat in de verre toekomst zo'n constructie wel 'ns een vloek kan zijn voor het voortbestaan van veel dan historische gebouwen die nu waren gebouwd :')
  maandag 16 mei 2011 @ 19:20:39 #262
323876 michaelmoore
pi_96899242
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 18:55 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Precies, en dat is het nou juist. Ik denk niet dat het beton het probleem is, maar het metaal wat uiteindelijk toch gaat roesten. Wie kan mij garanderen dat over 80, 100 of zelfs 200 jaar de betonnen mantel diens metalen wapening nog vochtvrij afsluit van z'n omgeving? Ik betwijfel dat. Ik denk dat in de verre toekomst zo'n constructie wel 'ns een vloek kan zijn voor het voortbestaan van veel dan historische gebouwen die nu waren gebouwd :')
historische Burj al arab :? ;)
  maandag 16 mei 2011 @ 19:30:42 #263
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_96899976
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 19:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

historische Burj al arab :? ;)
Hehe, waarom niet ;)

Leuk filmpje:
pi_96906686
quote:
14s.gif Op maandag 16 mei 2011 15:01 schreef eleusis het volgende:
Waarom zou je een raam open moeten doen?

Ramen open willen hebben is mijns inziens toch een symptoom van niet goed werkende klimaatregeling. In m'n huidige optrekje met airco en vloerverwarming/koeling heb ik er totaal geen behoefte aan, en als bijkomend voordeel nooit spinnen/muggen binnen.
Ik ben voor robuuste systemen en zo min mogelijk moeilijke apparatuur in huis. Dan maar spinnen in huis. Of katten als ik mijn achterdeur openlaat als ik wegga.
  maandag 16 mei 2011 @ 20:56:24 #265
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_96906858
quote:
2s.gif Op maandag 16 mei 2011 20:54 schreef skrn het volgende:

[..]

Ik ben voor robuuste systemen en zo min mogelijk moeilijke apparatuur in huis. Dan maar spinnen in huis. Of katten als ik mijn achterdeur openlaat als ik wegga.
Ik ook. Het liefste systemen die volledig zonder electriciteit en bij voorkeur ook nog zonder bewegende delen werken.

In Israël was ik eens op een kibboets en daar hadden ze een systeem gebouwd met een hoge toren waardoor op autonome wijze aangrenzende gebouwen gekoeld werden als gevolg van het optreden van luchtstromen in die toren. Dat vind ik nu mooi.
The End Times are wild
  maandag 16 mei 2011 @ 21:01:23 #266
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_96907216
Het is toch van de gekken dat mocht de stroom in Nederland een poos uitvallen er misschien wel een miljoen Nederlanders van frisse lucht verstoken zijn?
Echt dat mensen dat wel fijn vinden zo'n systeem :')
pi_96907287
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 20:56 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik ook. Het liefste systemen die volledig zonder electriciteit en bij voorkeur ook nog zonder bewegende delen werken.

In Israël was ik eens op een kibboets en daar hadden ze een systeem gebouwd met een hoge toren waardoor op autonome wijze aangrenzende gebouwen gekoeld werden als gevolg van het optreden van luchtstromen in die toren. Dat vind ik nu mooi.
Mooi systeem inderdaad.

Ramen die niet open kunnen. Wie bedenkt zoiets?
  maandag 16 mei 2011 @ 21:03:41 #268
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
  maandag 16 mei 2011 @ 21:08:42 #269
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_96907785
quote:
7s.gif Op maandag 16 mei 2011 21:02 schreef skrn het volgende:

[..]

Mooi systeem inderdaad.

Ramen die niet open kunnen. Wie bedenkt zoiets?
Ik zou dat verschrikkelijk vinden. Net zoals ik het al verschrikkelijk vind wanneer je niet meteen naar buiten kunt lopen. Net alsof je in de gevangenis zit!
The End Times are wild
  maandag 16 mei 2011 @ 21:16:49 #270
323876 michaelmoore
pi_96908447
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 21:08 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik zou dat verschrikkelijk vinden. Net zoals ik het al verschrikkelijk vind wanneer je niet meteen naar buiten kunt lopen. Net alsof je in de gevangenis zit!
Daarom zou ik na mijn pensioen het liefst naar Bulgarije gaan, gewoon eigen lapje land, een paar beesten, eigen waterput, vuurtje stoken sávonds, goede bakfiets erbij, maar wel internet natuurlijk
  maandag 16 mei 2011 @ 21:22:10 #271
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_96908888
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 21:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Daarom zou ik na mijn pensioen het liefst naar Bulgarije gaan, gewoon eigen lapje land, een paar beesten, eigen waterput, vuurtje stoken sávonds, goede bakfiets erbij, maar wel internet natuurlijk
Dat lijkt mij ook heerlijk. Verder hoef ik dan ook maar weinig te hebben, maar zo'n beetje aanrommelen is het fijnste dat er is. Een auto, dure kleding etc. heb ik dan echt niet nodig.

Je kunt het nu ook wel doen met een beetje spaargeld hoor! Je lasten zijn daar extreem laag. Moet je online iets kunnen bijverdienen via internet. Bijvoorbeeld als programmeur of tekstschrijver.
The End Times are wild
pi_96909422
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 21:22 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook heerlijk. Verder hoef ik dan ook maar weinig te hebben, maar zo'n beetje aanrommelen is het fijnste dat er is. Een auto, dure kleding etc. heb ik dan echt niet nodig.

Je kunt het nu ook wel doen met een beetje spaargeld hoor! Je lasten zijn daar extreem laag. Moet je online iets kunnen bijverdienen via internet. Bijvoorbeeld als programmeur of tekstschrijver.
Je wordt alleen wel gezien als wandelende portemonnee...

Zit je daar lekker met je gezinnetje, komen er ineens 5 man met bivakmutsen je vrouw net zolang de tyfus slaan totdat jij zegt waar die niet bestaande kluis staat. ^O^
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_96922967
Sinds kort woon ik onder de grond; zo blijft mijn kavel onbebouwd.
pi_96924152
Houten fundering die gaat rotten door dalend grondwater is een groter probleem dan betonrot.
pi_96926270
Vanochtend toch weer onverwacht veel bouwverkeer gezien op de weg. Allemaal vrachtwagens met pre-fab kozijntjes en erkertjes :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')