Daar kan het wel met al die zoute zeewind, ik zou daar niet graag een appartement kopenquote:Op maandag 16 mei 2011 17:06 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Naar alle waarschijnlijkheid veel van de hoge meuk die men voor miljarden in dubai uit de grond gestampt heeft.![]()
Maar dat is natuurlijk geen nederland meer.
is daar de zeewind zouter dan aan de NL kust dan?quote:Op maandag 16 mei 2011 17:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Daar kan het wel met al die zoute zeewind, ik zou daar niet graag een appartement kopen
Maar net op RTLZ :
http://www.rtl.nl/compone(...)erkocht-in-april.xml
Betonrot is het roesten van het in het beton aanwezige wapening. Roesten is een expansieve reactie (roest zet uit) en doet het beton barsten. Hierdoor brokkelt de betonconstructie uitelkaar. Op een gegeven moment, en dat houd je niet tegen, verweert weer en wind toch het beton (die kleine poriën bevat) en kan ergens in de toekomst de wapening in contact komen met het externe vocht. Zodra dat gebeurt begint de betonrot. Hoe dichter en beter de betonmantel is hoe minder snel dit zal gebeuren natuurlijk. Maar op een gegeven moment gebeurt het toch.quote:Op maandag 16 mei 2011 17:18 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
is daar de zeewind zouter dan aan de NL kust dan?
je hebt echt geen idee wat betonrot is, he?
Utrecht ligt niet aan zeequote:Op maandag 16 mei 2011 17:18 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
is daar de zeewind zouter dan aan de NL kust dan?
je hebt echt geen idee wat betonrot is, he?
dat is inderdaad 'beton'rot. Roesten van ijzer, doordat de kwaliteit van beton onvoldoende is. Beton is namelijk helemaal niet sterk van zichzelf. Het ijzer verleent het sterkte.quote:Op maandag 16 mei 2011 17:31 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Betonrot is het roesten van het in het beton aanwezige wapening. Roesten is een expansieve reactie (roest zet uit) en doet het beton barsten. Hierdoor brokkelt de betonconstructie uitelkaar. Op een gegeven moment, en dat houd je niet tegen, verweert weer en wind toch het beton (die kleine poriën bevat) en kan ergens in de toekomst de wapening in contact komen met het externe vocht. Zodra dat gebeurt begint de betonrot. Hoe dichter en beter de betonmantel is hoe minder snel dit zal gebeuren natuurlijk. Maar op een gegeven moment gebeurt het toch.
Ik kan mij voorstellen dat het zoute water aan de kust het beton eerder doet verweren (door de zoutkristallen).
Ik denk inderdaad ook dat dat niet de reden is van Dubai. Had het niet iets te maken met alreeds aanwezige zoutkristallen in het beton en het daardoor poreus maken? Hierdoor is het contact met water waarschijnlijker?quote:Op maandag 16 mei 2011 17:56 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
dat is inderdaad 'beton'rot. Roesten van ijzer, doordat de kwaliteit van beton onvoldoende is. Beton is namelijk helemaal niet sterk van zichzelf. Het ijzer verleent het sterkte.
Wat met die bewuste vloeren aan de hand was dat er aan de beton een chemische toevoeging werd toegevoegd om de vloerdelen sneller te laten uitharden. Maar waardoor het beton ook minder dicht werd, zodat het ijzer kon oxideren.
In principe kan betonrot voorkomen in elke vloer welke niet voldoende dicht is. Dus bijv. bij gebruik van beton met te weinig cement.
Wat ons licht michaelmoore beweert is dat het in Dubai zouter is dan in IJmuiden, waardoor dezelfde kwaliteit bouw in Dubai eerder roetst dan IJmuuidenPast aardig in zijn reportoire.
Het pantheon in rome staat er ook nog steeds na bijna 2000 jaar maar daarbij heeft men geen stalen bewapening gebruikt.quote:Op maandag 16 mei 2011 18:02 schreef SemperSenseo het volgende:
Maar goed, volgens mij onstaat toch op een gegeven moment betonrot, hoe goed de contsructie ook is. Ik vraag mij af of gebouwen of bruggen van nu, gemaakt van gewapend beton, over 100, 200 jaar of zelfs 300 jaar nog wel bestaan...
quote:Op maandag 16 mei 2011 18:05 schreef Basp1 het volgende:
http://www.skyscrapercity.com/archive/index.php/t-467507.html
Meneer more heeft gelijk dat het klimaat in dubai nog wat erger is als in nl. Maar verder heeft de rest ook gelijk met waardoor betonrot ook kan optreden.
Maar de laatste jaren zit het beton dermate dicht omgeven zodat de carbonatie niet kan optredenquote:Oorzaak van de betonrot is volgens hem het extreme klimaat in de Golf-regio met hoge temperaturen en hoge luchtvochtigheid.
Precies, en dat is het nou juist. Ik denk niet dat het beton het probleem is, maar het metaal wat uiteindelijk toch gaat roesten. Wie kan mij garanderen dat over 80, 100 of zelfs 200 jaar de betonnen mantel diens metalen wapening nog vochtvrij afsluit van z'n omgeving? Ik betwijfel dat. Ik denk dat in de verre toekomst zo'n constructie wel 'ns een vloek kan zijn voor het voortbestaan van veel dan historische gebouwen die nu waren gebouwdquote:Op maandag 16 mei 2011 18:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het pantheon in rome staat er ook nog steeds na bijna 2000 jaar maar daarbij heeft men geen stalen bewapening gebruikt.
historische Burj al arabquote:Op maandag 16 mei 2011 18:55 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Precies, en dat is het nou juist. Ik denk niet dat het beton het probleem is, maar het metaal wat uiteindelijk toch gaat roesten. Wie kan mij garanderen dat over 80, 100 of zelfs 200 jaar de betonnen mantel diens metalen wapening nog vochtvrij afsluit van z'n omgeving? Ik betwijfel dat. Ik denk dat in de verre toekomst zo'n constructie wel 'ns een vloek kan zijn voor het voortbestaan van veel dan historische gebouwen die nu waren gebouwd
Hehe, waarom nietquote:
Ik ben voor robuuste systemen en zo min mogelijk moeilijke apparatuur in huis. Dan maar spinnen in huis. Of katten als ik mijn achterdeur openlaat als ik wegga.quote:Op maandag 16 mei 2011 15:01 schreef eleusis het volgende:
Waarom zou je een raam open moeten doen?
Ramen open willen hebben is mijns inziens toch een symptoom van niet goed werkende klimaatregeling. In m'n huidige optrekje met airco en vloerverwarming/koeling heb ik er totaal geen behoefte aan, en als bijkomend voordeel nooit spinnen/muggen binnen.
Ik ook. Het liefste systemen die volledig zonder electriciteit en bij voorkeur ook nog zonder bewegende delen werken.quote:Op maandag 16 mei 2011 20:54 schreef skrn het volgende:
[..]
Ik ben voor robuuste systemen en zo min mogelijk moeilijke apparatuur in huis. Dan maar spinnen in huis. Of katten als ik mijn achterdeur openlaat als ik wegga.
Mooi systeem inderdaad.quote:Op maandag 16 mei 2011 20:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik ook. Het liefste systemen die volledig zonder electriciteit en bij voorkeur ook nog zonder bewegende delen werken.
In Israël was ik eens op een kibboets en daar hadden ze een systeem gebouwd met een hoge toren waardoor op autonome wijze aangrenzende gebouwen gekoeld werden als gevolg van het optreden van luchtstromen in die toren. Dat vind ik nu mooi.
Ik zou dat verschrikkelijk vinden. Net zoals ik het al verschrikkelijk vind wanneer je niet meteen naar buiten kunt lopen. Net alsof je in de gevangenis zit!quote:Op maandag 16 mei 2011 21:02 schreef skrn het volgende:
[..]
Mooi systeem inderdaad.
Ramen die niet open kunnen. Wie bedenkt zoiets?
Daarom zou ik na mijn pensioen het liefst naar Bulgarije gaan, gewoon eigen lapje land, een paar beesten, eigen waterput, vuurtje stoken sávonds, goede bakfiets erbij, maar wel internet natuurlijkquote:Op maandag 16 mei 2011 21:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik zou dat verschrikkelijk vinden. Net zoals ik het al verschrikkelijk vind wanneer je niet meteen naar buiten kunt lopen. Net alsof je in de gevangenis zit!
Dat lijkt mij ook heerlijk. Verder hoef ik dan ook maar weinig te hebben, maar zo'n beetje aanrommelen is het fijnste dat er is. Een auto, dure kleding etc. heb ik dan echt niet nodig.quote:Op maandag 16 mei 2011 21:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Daarom zou ik na mijn pensioen het liefst naar Bulgarije gaan, gewoon eigen lapje land, een paar beesten, eigen waterput, vuurtje stoken sávonds, goede bakfiets erbij, maar wel internet natuurlijk
Je wordt alleen wel gezien als wandelende portemonnee...quote:Op maandag 16 mei 2011 21:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook heerlijk. Verder hoef ik dan ook maar weinig te hebben, maar zo'n beetje aanrommelen is het fijnste dat er is. Een auto, dure kleding etc. heb ik dan echt niet nodig.
Je kunt het nu ook wel doen met een beetje spaargeld hoor! Je lasten zijn daar extreem laag. Moet je online iets kunnen bijverdienen via internet. Bijvoorbeeld als programmeur of tekstschrijver.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |