abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 mei 2011 @ 11:40:11 #226
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_96879660
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 11:37 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Even daarop in gaan wat denk je hoeveel een VVE bijdrage van nieuwbouw bedraagd? Ik heb genoeg funda advertenties gezien waarbij deze vaak al boven de 200 euro per maand zitten. Maar ja die betonrot in nieuwbouw je moet toch nu al flink gaan sparen om dat straks te herstellen. :X
Bedraagd ?????

Betonrot in nieuwbouw kan niet meer, was een constructiefout uit de jaren 60 / 70 in bepaalde soorten vloeren van galerijen en balkons, kwaaitaalvloeren
Betonijzer van nu dat roest niet

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 16-05-2011 11:48:59 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_96880550
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 11:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Bedraagd ?????

Betonrot in nieuwbouw kan niet meer, was een constructiefout uit de jaren 60 / 70 in bepaalde soorten vloeren van galerijen en balkons, kwaaitaalvloeren
Betonijzer van nu dat roest niet

Ok mijn nederlands is niet altijd geheel goed vervoegd (of is het toch met een T of DT :') ).

Betonrot kwam niet door het betonijzer, maar door het slechte beton wat men gebruikte (voornamelijk door een uithardings versneller) . De huidige bewapingen is nog steeds van normaal staal, ik heb nog nooit roestvaststalen bewapening gezien. :+
  maandag 16 mei 2011 @ 12:12:26 #228
37248 BertV
Klei indiaan
pi_96881051
http://www.nu.nl/economie(...)leg-woningmarkt.html

quote:
Volgens de Rabobank staan in Nederland honderdtachtigduizend woningen te koop, terwijl er vorig jaar slechts honderddertigduizend werden verkocht.
De directie van de Rabobank kijkt nooit op Funda.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_96881211
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 12:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ok mijn nederlands is niet altijd geheel goed vervoegd (of is het toch met een T of DT :') ).

Betonrot kwam niet door het betonijzer, maar door het slechte beton wat men gebruikte (voornamelijk door een uithardings versneller) . De huidige bewapingen is nog steeds van normaal staal, ik heb nog nooit roestvaststalen bewapening gezien. :+
Dat klopt maar deels. Te weinig dekking en beschadigingen zijn de voornaamste redenen waardoor er veel betonrot voor kwam.
pi_96881496
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 11:29 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op?
Gewoon... je doppen gebruiken.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_96882897
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 12:17 schreef krapula het volgende:

[..]

Dat klopt maar deels. Te weinig dekking en beschadigingen zijn de voornaamste redenen waardoor er veel betonrot voor kwam.
Met dekking bedoel je neem ik aan hoever de bewapening in het beton opgesloten zit?

Aangezien de bewapingening die ik zie liggen overal nog steeds roestbruin zijn en niet gecoat met zink of een ander metaal zijn om deze corrosiebestendiger te maken.

En die beschadingen waren die juist niet veroorzaakt door die uithardings middelen waardoor er te grote porien in het beton kwamen en dus er water in contact kon komen met het wapeningsijzer?
  maandag 16 mei 2011 @ 13:07:22 #232
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_96882958
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 11:40 schreef michaelmoore het volgende:
ijzer van nu dat roest niet

_O-

Het element ijzer is in de loop der jaren veranderd? Mijn god, dat zet de complete wetenschap op zijn kop! Stel je voor dat het element goud het omgekeerde doet. Dan roesten straks alle goudvoorraden weg en moet GoudIsEcht zijn nick veranderen in GoudRoestWeg! :o
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_96886703
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 13:07 schreef Whuzz het volgende:
_O-

Het element ijzer is in de loop der jaren veranderd?
ijzer == staal in de volksmond dan ;)

quote:
Mijn god, dat zet de complete wetenschap op zijn kop! Stel je voor dat het element goud het omgekeerde doet. Dan roesten straks alle goudvoorraden weg en moet GoudIsEcht zijn nick veranderen in GoudRoestWeg! :o
No problem toch.... goudoxide zal er niet minder zeldzaam om worden :P
I'll sing you a lullaby.
  maandag 16 mei 2011 @ 14:54:02 #234
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_96886997
Gisteren Brandpunt gezien? 400k huizen die je niet moet willen hebben, een splinternieuw huis waar geen raam in open kan :|W alsof je in een terrarium woont :')
  maandag 16 mei 2011 @ 15:01:03 #235
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_96887276
Waarom zou je een raam open moeten doen?

Ramen open willen hebben is mijns inziens toch een symptoom van niet goed werkende klimaatregeling. In m'n huidige optrekje met airco en vloerverwarming/koeling heb ik er totaal geen behoefte aan, en als bijkomend voordeel nooit spinnen/muggen binnen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_96887964
quote:
10s.gif Op maandag 16 mei 2011 14:54 schreef WammesWaggel het volgende:
Gisteren Brandpunt gezien? 400k huizen die je niet moet willen hebben, een splinternieuw huis waar geen raam in open kan :|W alsof je in een terrarium woont :')
Ziekmakende huizen!
pi_96889000
Ik heb mijn ramen altijd op een kiertje staan, frisse lucht is van essentieel belang voor de gezondheid. In de winter doe ik gewoon een lekkere warme trui aan.... kacheltje op 16 graden... warm zat ^O^
I'll sing you a lullaby.
pi_96889067
Wat ik niet begrijp is waarom mensen in een ziekmakende woning blijven wonen? Dan onderneem je toch actie :7
I'll sing you a lullaby.
pi_96889494
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 15:45 schreef xenobinol het volgende:
Wat ik niet begrijp is waarom mensen in een ziekmakende woning blijven wonen? Dan onderneem je toch actie :7
Precies dat snap ik ook niet, als het een koopwoning is kun je gewoon de boel aanpassen (of niet zo kopen).

Als het een huurwoning is kun je gewoon iets anders zoeken. Als je er zeven jaar 'doodziek' blijft wonen met je kinderen aan de beademing ben je toch idioot.
  maandag 16 mei 2011 @ 15:59:43 #240
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_96889633
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 12:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat zou dan wel hele dure gebouwen worden als men roestvrijstaal of edelstaal gebruikt bij gewapend beton! :D

Trouwens, betonrot komt op een gegeven moment voor bij elk gebouw met zo'n constructie, ook al is het beton in orde, maar vooral als je bedenkt dat de gebouwen van tegenwoordig niet meer ontworpen zijn voor de eeuwigheid.

Ik heb vroeger gewerkt bij een ingenieursbureau, daar vertelde een architect mij dat gebouwen vroeger werden ontworpen voor 80 jaar (moet minstens voor zoveel jaar kunnen blijven staan zonder maar enig onderhoud), later voor 50 jaar, en nu slechts voor 20 jaar. Als ze die eis omlaag brengen kunnen ze ook goedkopere materialen gebruiken of de eisen aan deze materialen verlagen. Betekent wel dat er sneller onderhoud moet worden gepleegd. Maar he, gebouwen van tegenwoordig worden toch sneller afgebroken.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  maandag 16 mei 2011 @ 16:32:17 #241
323876 michaelmoore
pi_96891067
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 15:59 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Dat zou dan wel hele dure gebouwen worden als men roestvrijstaal of edelstaal gebruikt bij gewapend beton! :D

Trouwens, betonrot komt op een gegeven moment voor bij elk gebouw met zo'n constructie, ook al is het beton in orde, maar vooral als je bedenkt dat de gebouwen van tegenwoordig niet meer ontworpen zijn voor de eeuwigheid.

Ik heb vroeger gewerkt bij een ingenieursbureau, daar vertelde een architect mij dat gebouwen vroeger werden ontworpen voor 80 jaar (moet minstens voor zoveel jaar kunnen blijven staan zonder maar enig onderhoud), later voor 50 jaar, en nu slechts voor 20 jaar. Als ze die eis omlaag brengen kunnen ze ook goedkopere materialen gebruiken of de eisen aan deze materialen verlagen. Betekent wel dat er sneller onderhoud moet worden gepleegd. Maar he, gebouwen van tegenwoordig worden toch sneller afgebroken.
Betonrot kwam voor door een verouderde techniek, vooral bij kwaaitaalvloeren van 1960 tot 1980.
Het komt nu door goede regels en milieueisen in het bouwbesluit niet meer voor
http://www.betonrotonderz(...)%20in%20vloeren.html
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 16 mei 2011 @ 16:36:14 #242
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_96891264
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 16:32 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Betonrot kwam voor door een verouderde techniek, vooral bij kwaaitaalvloeren van 1960 tot 1980.
Het komt nu niet meer voor
http://www.betonrotonderz(...)%20in%20vloeren.html
Niet never nooit meer? Tot in den eeuwigheid? Dat lijkt mij sterk, alle materialen zijn aan erosie onderhevig en verweren :D

Wat je waarschijnlijk bedoelt is dat betonrot niet meer voorkomt binnen de specificaties waarin de materialen zijn ontworpen.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_96891279
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 15:56 schreef lutser.com het volgende:

Precies dat snap ik ook niet, als het een koopwoning is kun je gewoon de boel aanpassen (of niet zo kopen).

Als het een huurwoning is kun je gewoon iets anders zoeken. Als je er zeven jaar 'doodziek' blijft wonen met je kinderen aan de beademing ben je toch idioot.
Ik had een overbuurman die last had van vocht in de woning, zijn kinderen werden daar ziek van... die propte zijn gezin in de auto en stormde bij de corporatiedirecteur de kamer binnen, plofde zijn jongste op het bureau neer en vroeg of er al aan het vochtprobleem gewerkt werd.... hij kreeg erg snel een andere woning.... je moet gewoon dit soort mensen bij je probleem betrekken... niet vanachter de telefoon maar gewoon in levende lijve :D
I'll sing you a lullaby.
pi_96891443
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 16:36 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik had een overbuurman die last had van vocht in de woning, zijn kinderen werden daar ziek van... die propte zijn gezin in de auto en stormde bij de corporatiedirecteur de kamer binnen, plofde zijn jongste op het bureau neer en vroeg of er al aan het vochtprobleem gewerkt werd.... hij kreeg erg snel een andere woning.... je moet gewoon dit soort mensen bij je probleem betrekken... niet vanachter de telefoon maar gewoon in levende lijve :D
De meeste woningbouw 'verenigingen' hebben de directie heel effectief afgeschermd van de huurders. Maar als mijn kinderen ziek worden van een huis word het het heel snel opgelost.
pi_96891921
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 16:39 schreef lutser.com het volgende:

De meeste woningbouw 'verenigingen' hebben de directie heel effectief afgeschermd van de huurders. Maar als mijn kinderen ziek worden van een huis word het het heel snel opgelost.
Ik weet niet hoe het vandaag de dag gesteld is maar 10 jaar geleden kon je vrij makkelijk doorlopen. Mogelijk omdat het er hier nog gemoedelijk aan toe gaat :)
I'll sing you a lullaby.
pi_96892072
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 16:36 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Als je nog in contact kan komen lukt dat.

In mijn jeugd woonden we in een nieuwbouw wijk, stond een pomp maar de hele nacht herrie te maken ergerde mijn pa zich aan. heeft 2* aan de uitvoerder gevraagd of deze maatregelen konden nemen. Gebeurde niets, dus heeft hij in het telefoonboek teondertijd het telefoonnummer van de directeur van heijmans gevonden, deze midden in de nacht wakker gebeld, en de dag erna stond er een stille pomp. Maar natuurlijk te triest voor woorden dat het dan wel geregeld kan worden en op de normale manier niet.
pi_96892423
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 16:51 schreef Basp1 het volgende:

Als je nog in contact kan komen lukt dat.

In mijn jeugd woonden we in een nieuwbouw wijk, stond een pomp maar de hele nacht herrie te maken ergerde mijn pa zich aan. heeft 2* aan de uitvoerder gevraagd of deze maatregelen konden nemen. Gebeurde niets, dus heeft hij in het telefoonboek teondertijd het telefoonnummer van de directeur van heijmans gevonden, deze midden in de nacht wakker gebeld, en de dag erna stond er een stille pomp. Maar natuurlijk te triest voor woorden dat het dan wel geregeld kan worden en op de normale manier niet.
Waarschijnlijk heeft die uitvoerder een schild ontwikkelt tegen 'zeikerds' en is hij niet meer in staat om iedere individuele klacht op waarde te oordelen... in de kern zal het geen gebrek aan empathie zijn... eerder een gebrek aan interesse. Zijn taak is om de klus te klaren met de middelen die hem ter beschikking zijn gesteld. Ik denk dat als die directeur dagelijks word opgebeld door 'zeikerds' die mopperen over de herrie makende pompen deze ook een schild ontwikkeld... een geheim nummer neemt of gewoon zijn herrie makende pompen omruilt voor stillere pompen.... afhankelijk van de aard van de persoon.
I'll sing you a lullaby.
  maandag 16 mei 2011 @ 16:59:52 #248
323876 michaelmoore
pi_96892525
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 16:36 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Niet never nooit meer? Tot in den eeuwigheid? Dat lijkt mij sterk, alle materialen zijn aan erosie onderhevig en verweren :D

Wat je waarschijnlijk bedoelt is dat betonrot niet meer voorkomt binnen de specificaties waarin de materialen zijn ontworpen.
In gebouwen na 1980 is het nooit meer geconstateerd.

noem mij een gebouw van na 1985 waar betonrot in zit
  maandag 16 mei 2011 @ 17:04:57 #249
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_96892753
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 16:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

LOL! Beetje korte termijndenken he? Zo'n gebouw is nauwelijks 30 jaar oud, zoiets valt onder de Nederlandse definitie nog onder nieuwbouw. Wat ik bedoel als een gebouw straks 50, 80 of 100 jaar en ouder is.
pi_96892817
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 16:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Naar alle waarschijnlijkheid veel van de hoge meuk die men voor miljarden in dubai uit de grond gestampt heeft. 8-)

Maar dat is natuurlijk geen nederland meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')