abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96371345

Naar aanleiding van discussie in andere topics over hoe de 3Js hun lied neer moeten zetten en hoe de eerste rehearsal was, heb ik besloten dit topic te openen. Nu zijn er niet meer drie topics waarin hierover gepraat wordt.

Wat vinden jullie goed en vooral, wat vinden jullie er minder goed aan?
Wat moet er gebeuren met het achtergrondkoortje?
Wat moeten ze zelf doen tijdens de act?

Kortom, er zijn genoeg dingen waar we het hier over kunnen hebben!

Hier ook nog even het filmpje van de eerste rehearsal:

Eurovisie Songfestival Queen donderdag 5 mei 2011 @ 00:22:28 #2
163650 Greys
pi_96371560
Leer die negert klappen!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_96371605
Eigenlijk vooral de 3. En de J's.
pi_96371697
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 00:23 schreef Tja..1986 het volgende:
Eigenlijk vooral de 3. En de J's.
Mijn moeder heeft me geleerd dat ik soms beter niet kan reageren in plaats van negatief, zeker als ik er verder niet betrokken mee ben/mee te maken heb.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 5 mei 2011 @ 00:26:05 #5
163650 Greys
pi_96371703
Het licht is te eighties.
Er gebeurt niets, behalve die lichtdruppels tijdens het refrein die wel tof zijn.
Die backings staan daar heel lullig zo precies daar achter. Die moeten meer naar links of rechts en niet zo de aandacht afleiden van de Jees, tot het einde, dan mogen ze.

En in godsnaam, laat er nog een toffe lichtshow oid bij komen, want vergeleken met alle andere acts is dit wel héél erg saai. Het nummer is goed, ik begrijp dat ze daarop willen vertrouwen, maar als je naar alle andere acts kijkt wil het oog gewoon ook wat.

[ Bericht 13% gewijzigd door Greys op 05-05-2011 00:33:03 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_96371806
Ik herhaal mezelf even:

- Te statisch
- Houding en gedrag van de Js
- Achtergrondkoortje
- Koortje moet naar een zijkant
- Die neger kan je weghalen, hij heeft totaal geen nut
- De linker backing viel te veel op
(- Ach, haal alle backings dan gelijk weg)
- Ander kleurtje licht?
- Microfoon van de backings stond te hard
pi_96371818
Wie heeft hier twitter en kan de 3Js een link van dit topic sturen?
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 5 mei 2011 @ 00:31:55 #8
163650 Greys
pi_96371951
Maar denk je niet dat 'Ach, haal alle backings dan meteen weg' een beetje een vreemde tip is, omdat ze die écht niet meer naar thuis sturen? :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_96371981
quote:
10s.gif Op donderdag 5 mei 2011 00:31 schreef Greys het volgende:
Maar denk je niet dat 'Ach, haal alle backings dan meteen weg' een beetje een vreemde tip is, omdat ze die écht niet meer naar thuis sturen? :+
Die tip is ook meer voor FOK! en voor de administratie, die hoeven ze niet serieus te nemen.

EDIT: Even tussen haakjes gezet.
  donderdag 5 mei 2011 @ 00:32:46 #10
6941 APK
Factual, I think.
pi_96371987
Laat ze een beetje enthousiasme uitstralen en tonen dat ze het leuk vinden om mee te doen ipv die 'we doen dit er even tussendoor omdat het moet' houding.

Ga dan niet :{w
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  donderdag 5 mei 2011 @ 00:34:07 #11
6941 APK
Factual, I think.
pi_96372037
quote:
10s.gif Op donderdag 5 mei 2011 00:31 schreef Greys het volgende:
Die 'lichtshow' gaan ze ook écht niet meer veranderen.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 5 mei 2011 @ 00:34:35 #12
163650 Greys
pi_96372054
De linker backing doet zó enthousiast, dat je eigenlijk vanzelf naar haar kijkt ipv naar de Jees.
Dat is zonde.

Ook even een positieve noot in dit topic:
Jan is echt heel goed bij stem ^O^ In de buitenlandse commentaren lees je ook alleen maar dat hij het heel goed zingt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 5 mei 2011 @ 00:35:46 #13
163650 Greys
pi_96372094
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 00:34 schreef APK het volgende:

[..]

Ik hoopte dat de kans daarop - dat daar nog iets bij komt qua visuele effecten - in elk geval iets groter en realistischer is dan dat ze de backings naar huis sturen :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_96372098
Jan is goed bij stem, dat zit dus wel goed. Achtergrondkoortje klinkt ook goed, maar mogen iets zachter staan denk ik. Nu hoor je Jan minder goed in het laatste refrein.

De 3JS moeten meer met de camera spelen. Meer 'contact' maken met de kijkers.

Hoe ze optraden zag er dus echt niet uit. De ene Jaap loopt heen en weer en Jan mag denk ik meer met zijn armen uitbeelden. 'Capture the sun, the source, it shone' .. steek dan je hand bijvoorbeeld omhoog alsof je naar de 'bron' wijst.

Achtergrondkoortje beweegt niet synchroon. De één is overenthousiast, de ander zit er net tussen en de mannelijke weet niet goed wat hij moet doen (komt onzeker over). Ik zou ze zelf meer aan de zijkant zetten, omdat ik denk dat dat er net wat mooier uitziet op beeld. Wel goed dat ze nu aan het eind van het eerste refrein ook iets hebben toegevoegd (klein detail).

En dan.. de 3js als jullie dit lezen...doe iets aan de belichting/achtergrond! Jullie hebben een stoer, volwassen poprock lied. Daar horen geen zachte/softe kleurtjes bij!
Ga voor iets fris zoals blauw/wit, groen/wit om een beetje een rockgevoel te krijgen. Het lied kan zo nog meer worden verkocht.

Als de mogelijkheid er is (rook kost geld, vuurwerk ook dus dat doen we maar niet..) zou ik gebruik maken van de LEDwand. Volgens mij heb ik het al eerder gelezen hier op het forum. Maar begin met grijze wolken waarna er een zon komt stralen ofzo (soort van Na regen komt zonneschijn)..het moet de boodschap van het lied versterken. Het heeft een positieve boodschap.
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
pi_96372099
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 00:34 schreef APK het volgende:

[..]

Nou, de Duitsers hadden het toch pas kort geleden in elkaar gezet? Of misschien kunnen ze de ene kleur in de andere veranderen (geel in wit), alleen dat (niet die hele show) valt toch wel mee?
pi_96372131
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 00:26 schreef Greys het volgende:
Het licht is te eighties.
Er gebeurt niets, behalve die lichtdruppels tijdens het refrein die wel tof zijn.
Die backings staan daar heel lullig zo precies daar achter. Die moeten meer naar links of rechts en niet zo de aandacht afleiden van de Jees, tot het einde, dan mogen ze.

En in godsnaam, laat er nog een toffe lichtshow oid bij komen, want vergeleken met alle andere acts is dit wel héél erg saai. Het nummer is goed, ik begrijp dat ze daarop willen vertrouwen, maar als je naar alle andere acts kijkt wil het oog gewoon ook wat.
Precies.
pi_96372169
Had FOK! ESF nou niet ook Twitter? Greys, kan jij dit de heren twitteren?
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 5 mei 2011 @ 00:38:29 #18
163650 Greys
pi_96372192
quote:
10s.gif Op donderdag 5 mei 2011 00:35 schreef grazz het volgende:
De 3JS moeten meer met de camera spelen. Meer 'contact' maken met de kijkers.
Ben het met al je punten eens, behalve met deze, die vind ik wat voorbarig.
Immers, wij hebben die rehearsal alleen op een knullig filmpje vanuit de zaal gezien. Je ziet dan camera's over het podium gaan waar Jan een aantal keer in kijkt.
Dus ik denk dat je bij de originele uitvoering straks meer het idee krijgt dat hij 'naar je zingt' dan dat je het nu van een afstandje bekijkt :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_96372194
En ik moet ook positief zijn, het lied op zich is erg goed, net zoals de stem van Jan Dulles.
pi_96372209
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 00:38 schreef Greys het volgende:

[..]

Immers, wij hebben die rehearsal alleen op een knullig filmpje vanuit de zaal gezien. Je ziet dan camera's over het podium gaan waar Jan een aantal keer in kijkt.
Dus ik denk dat je bij de originele uitvoering straks meer het idee krijgt dat hij 'naar je zingt' dan dat je het nu van een afstandje bekijkt :)
Dan moet hij alleen niet zijn ogen dichthouden.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 5 mei 2011 @ 00:39:36 #21
163650 Greys
pi_96372241
quote:
2s.gif Op donderdag 5 mei 2011 00:37 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Had FOK! ESF nou niet ook Twitter? Greys, kan jij dit de heren twitteren?
Ik denk er even een nachtje over na, goed? :@
Want dan zijn we helemaal de azijnpissers natuurlijk waar nooit iets goed is. Niet dat we daar van wakker moeten liggen, maar ze moeten wel die beetje goede zin die ze hebben nog even houden tot het optreden :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_96372246
Ik hoop niet dat ze het vervelend vinden :@ het is absoluut niet de bedoeling om het af te zeiken! Maar er is ruimte voor verbetering en er mogen in de tweede repetitie alsnog dingen worden veranderd zoals licht/achtergrond. Het kan het optreden nog iets extra's geven.
pi_96372262
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 00:38 schreef Greys het volgende:

[..]

Heb je ook gelijk in :Y
  donderdag 5 mei 2011 @ 00:40:59 #24
6941 APK
Factual, I think.
pi_96372287
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 00:35 schreef Greys het volgende:

Ik hoopte dat de kans daarop - dat daar nog iets bij komt qua visuele effecten - in elk geval iets groter en realistischer is dan dat ze de backings naar huis sturen :)
Ik bedoelde eigenlijk de beelden op het video-scherm.
Bij een aantal landen zie je dat daar echt over nagedacht is.
Ze hadden gewoon samen moeten werken met kunstenaars of vormgevers die er iets spectaculairs van hadden kunnen maken zonder dat het ten koste van de performance gaat.
  donderdag 5 mei 2011 @ 00:41:38 #25
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_96372304
3Js naar huis sturen en Nick en Simon dat lied laten zingen .
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')