We hebben het over de f test hier al meerdere malen gehad. Ook kon je er 2 oefenen ( meer dan zat om het onder de knie te krijgen ).quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:45 schreef Dr.Cooper het volgende:
Je kunt niet oefenen toch? Ik heb in ieder geval geen link met oefeningen gehad of een dergelijke test ergens anders gezien. Ik heb de .rar gebruikt die hier al vaker voorbij is gekomen en kon die vrijwel foutloos maken. Maar hierbij speelt tijddruk + spanning geen rol. Bovendien leken die tests totaal niet op de test van E&Y.
Volgens mij was er ook nog over gesproken in een ander topic oid.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:24 schreef Dr.Cooper het volgende:
Ik bedacht inderdaad direct erna dat het 'waarschijnlijk' beter zou zijn om niets in te vullen. Van diegene die ik goed heb gemaakt (tot en met ~22) heb ik ze volgens mij vrijwel allemaal wel goed.
Hoe kom je aan de informatie dat een fout zwaarder telt? Dat is namelijk waar ik nu over zit te twijfelen. Ik heb het nergens in de tekst zien terugkomen. Sterker nog, in de andere .rar (die hier al vaker voorbij is gekomen) staat dat je beter iets dan niets kunt invullen.
Overigens meer dan: Werken bij de grote 4 (E&Y, KPMG, PWC en Deloitte) - Deel 5 heb ik niet gevonden.
In ieder geval. Hij is nu al ingevuld. (misschien) de verkeerde beslissing gemaakt in de laatste minuut. Ik ga echt verschrikkelijk balen als een fout inderdaad zwaarder meetelt, want E&Y is sowieso mijn eerste keus.
Jammer, de .rar dat hier ergens stond lijkt bijna op de tests van kpmg en pwc. Ook hierbij kun je beter niet gaan gokken.quote:Op maandag 8 augustus 2011 18:00 schreef Dr.Cooper het volgende:
Ik heb net al gebeld. Gewoon om te vragen hoe er precies wordt gerekend. Het is inderdaad zo dat nauwkeurigheid ook meetelt.
Mij lijkt kwaliteit boven kwantiteit (tot op zekere hoogte) ook belangrijker. Vandaar dat ik gelijk begon te twijfelen na het maken van de test.
In ieder geval heb ik het niet gehaald vertelde ze kort daarop. Ze wist mij te vertellen dat ik in principe prima had gescoord maar slechts had gescoord op nauwkeurigheid en het daardoor net niet had gehaald. Ik twijfelde nog om te vragen of een hertest mogelijk is (i.v.m. gokken), maar ik neem gewoon mijn verlies. Het was immers gewoon een domme beslissing om te gokken en ik had beter mijn eigen ingeving moeten volgen i.p.v. te luisteren naar 'niet kiezen is sowieso fout'. Voor mij was het een test binnen een test. Ik baal flink want E&Y was mijn absolute eerste keus.
Buiten de Big4 niet echt. Ik heb bewust gekozen voor IT auditing. Mijn keuzevakken zijn er ook op afgestemd. Sowieso ga ik nog solliciteren bij KPMG en PWC.quote:Op maandag 8 augustus 2011 18:52 schreef mie_at_work het volgende:
Dat is wel echt balen zeg. Vooral omdat je het anders waarschijnlijk gewoon had gehaald. Zijn er geen andere bedrijven die je aanspreken?
Misschien buiten de big four.
Nee daar heb ik van geleerdquote:Op maandag 8 augustus 2011 19:03 schreef xminator het volgende:
[..]
Jammer, de .rar dat hier ergens stond lijkt bijna op de tests van kpmg en pwc. Ook hierbij kun je beter niet gaan gokken.
Volgens mij blijft zo een test één jaar staan, dus je kunt het dan weer proberen.
Geen idee. Maar in pak, of eventueel casual (overhemd met nette broek), kan nooit kwaad.quote:Op maandag 8 augustus 2011 22:34 schreef jenneth het volgende:
Wie weet wat de dresscode is op de introdag van PwC op 1 september?
Klopt, het is een combinatie. Ik vond het tijdens het maken (gemaakt eind mei) ook wat onduidelijk. Uiteindelijk heb ik het wel gehaald (en ga per eind augustus bij E&Y aan het werk)quote:Op maandag 8 augustus 2011 18:00 schreef Dr.Cooper het volgende:
Ik heb net al gebeld. Gewoon om te vragen hoe er precies wordt gerekend. Het is inderdaad zo dat nauwkeurigheid ook meetelt.
Mij lijkt kwaliteit boven kwantiteit (tot op zekere hoogte) ook belangrijker. Vandaar dat ik gelijk begon te twijfelen na het maken van de test.
Allereerst gefeliciteerd uiteraard (en succes)!quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 02:12 schreef Ton4891 het volgende:
[..]
edit:wat betreft vragen om een hertest: Zou je kunnen doen, geeft natuurlijk aan dat je wel vastbesloten bent, en een bijtertje. Geef hen een goede reden waarom je een hertest zou moeten krijgen (niet iets als problemen met je pc, want dat had je ze maandag al kunnen/moeten vertellen). Kwaad kan het vragen om een 2de test niet, lijkt me. Tenminste als je nu niet meer van plan bent verder te gaan met E&Y. Laat je drive om voor E&Y te komen werken in het gesprek naar voren komen als je om zo'n hertest vraagt. Laat merken dat je niet onverschillig bent over je resultaat van de eerste test. No guts no glory natuurlijk.
Gewoon even bellen en vragen, en je kunt beter overdressed zijn dan underdressed. Een stropdas kun je altijd ook meteen afdoen..quote:Op maandag 8 augustus 2011 22:34 schreef jenneth het volgende:
Wie weet wat de dresscode is op de introdag van PwC op 1 september?
Is dit waar? Iemand anders hier ook ervaring mee?quote:Op maandag 22 december 2008 21:05 schreef thompson84 het volgende:
[..]
ja, dus ze hebben niet zo'n programma zoals pwc, want pwc richt zich op niet-economische en niet-juridische studenten. ik studeer zelf biomedische wetenschappen en geneeskunde, op de andere drie kantoren kan ik nergens terecht.
Heb helaas mijn TU master na 2 jaar moeten onderbreken, nu wil ik wel een master halen maar daar gaat het niet wordenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:33 schreef leysha het volgende:
Met een WO technische studie ben je sowieso welkom bij PWC en KPMG, zij recruiten ook gewoon op TUs.
I am a girlquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:19 schreef xminator het volgende:
[..]
Gewoon even bellen en vragen, en je kunt beter overdressed zijn dan underdressed. Een stropdas kun je altijd ook meteen afdoen..
@dr cooper, je kunt het altijd nog vragen. Niet geschoten is altijd mis.
Inderdaad, heb zelf ook een TU achtergrond en zit bij PWC en KPMG in een sollicitatieprocedure, bij beide voor de advisory tak.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:33 schreef leysha het volgende:
Met een WO technische studie ben je sowieso welkom bij PWC en KPMG, zij recruiten ook gewoon op TUs.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |