abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100462332
Je kunt niet oefenen toch? Ik heb in ieder geval geen link met oefeningen gehad of een dergelijke test ergens anders gezien. Ik heb de .rar gebruikt die hier al vaker voorbij is gekomen en kon die vrijwel foutloos maken. Maar hierbij speelt tijddruk + spanning geen rol. Bovendien leken die tests totaal niet op de test van E&Y.
pi_100462938
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 14:45 schreef Dr.Cooper het volgende:
Je kunt niet oefenen toch? Ik heb in ieder geval geen link met oefeningen gehad of een dergelijke test ergens anders gezien. Ik heb de .rar gebruikt die hier al vaker voorbij is gekomen en kon die vrijwel foutloos maken. Maar hierbij speelt tijddruk + spanning geen rol. Bovendien leken die tests totaal niet op de test van E&Y.
We hebben het over de f test hier al meerdere malen gehad. Ook kon je er 2 oefenen ( meer dan zat om het onder de knie te krijgen ).

Ik denk dat wat jij hebt gedaan, alleen maar nadelig is voor jou. Je kon beter niks invullen dan gokken. Want een fout telt zwaarder mee dan niks ingevuld. Als je van de 23 rond de 19 goed hebt, ben je denk wel binnen.
pi_100463624
Ik bedacht inderdaad direct erna dat het 'waarschijnlijk' beter zou zijn om niets in te vullen. Van diegene die ik goed heb gemaakt (tot en met ~22) heb ik ze volgens mij vrijwel allemaal wel goed.

Hoe kom je aan de informatie dat een fout zwaarder telt? Dat is namelijk waar ik nu over zit te twijfelen. Ik heb het nergens in de tekst zien terugkomen. Sterker nog, in de andere .rar (die hier al vaker voorbij is gekomen) staat dat je beter iets dan niets kunt invullen.

Overigens meer dan: Werken bij de grote 4 (E&Y, KPMG, PWC en Deloitte) - Deel 5 heb ik niet gevonden.

In ieder geval. Hij is nu al ingevuld. (misschien) de verkeerde beslissing gemaakt in de laatste minuut. Ik ga echt verschrikkelijk balen als een fout inderdaad zwaarder meetelt, want E&Y is sowieso mijn eerste keus.
pi_100468118
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 15:24 schreef Dr.Cooper het volgende:
Ik bedacht inderdaad direct erna dat het 'waarschijnlijk' beter zou zijn om niets in te vullen. Van diegene die ik goed heb gemaakt (tot en met ~22) heb ik ze volgens mij vrijwel allemaal wel goed.

Hoe kom je aan de informatie dat een fout zwaarder telt? Dat is namelijk waar ik nu over zit te twijfelen. Ik heb het nergens in de tekst zien terugkomen. Sterker nog, in de andere .rar (die hier al vaker voorbij is gekomen) staat dat je beter iets dan niets kunt invullen.

Overigens meer dan: Werken bij de grote 4 (E&Y, KPMG, PWC en Deloitte) - Deel 5 heb ik niet gevonden.

In ieder geval. Hij is nu al ingevuld. (misschien) de verkeerde beslissing gemaakt in de laatste minuut. Ik ga echt verschrikkelijk balen als een fout inderdaad zwaarder meetelt, want E&Y is sowieso mijn eerste keus.
Volgens mij was er ook nog over gesproken in een ander topic oid.

Dat een fout meetelt lijkt mij het meest logische, als je een tentamen maakt op school is het altijd beter om zo veel mogelijk intevullen fout is immers fout. Maar bij de iq-testen en bijv. Bij een wiskunde test dat ik had gedaan was het bijv. Een goed antwoord is +2 en een fout antwoord -1 en niks ingevuld een 0.

Bij E&Y had ik zelf ook maar tot vraag 25 beantwoord en ik had ongeveer 85% gescoord..( lange tijd geleden, weet het ook niet meer precies)

Anyway, je zult het binnen een paar dagen horen. Ik hoop dat je de antwoord krijgt welke je wilt horen.
pi_100469992
Ik heb net al gebeld. Gewoon om te vragen hoe er precies wordt gerekend. Het is inderdaad zo dat nauwkeurigheid ook meetelt.

Mij lijkt kwaliteit boven kwantiteit (tot op zekere hoogte) ook belangrijker. Vandaar dat ik gelijk begon te twijfelen na het maken van de test.

In ieder geval heb ik het niet gehaald vertelde ze kort daarop. Ze wist mij te vertellen dat ik in principe prima had gescoord maar slechts had gescoord op nauwkeurigheid en het daardoor net niet had gehaald. Ik twijfelde nog om te vragen of een hertest mogelijk is (i.v.m. gokken), maar ik neem gewoon mijn verlies. Het was immers gewoon een domme beslissing om te gokken en ik had beter mijn eigen ingeving moeten volgen i.p.v. te luisteren naar 'niet kiezen is sowieso fout'. Voor mij was het een test binnen een test. Ik baal flink want E&Y was mijn absolute eerste keus.
  maandag 8 augustus 2011 @ 18:01:30 #181
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_100470025
Balen zeg -O-
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  maandag 8 augustus 2011 @ 18:31:36 #182
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_100471005
Jammer :o

En nu?
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_100471537
Dat weet ik nog niet. Aan de ene kant denk ik 'accepteren' en doorgaan. Trek je les hieruit en niet meer doen. Aan de andere kant wil ik ook niet direct doorsolliciteren bij bedrijven waar ik geen goed gevoel bij heb.

Het op dit moment nog een beetje moeilijk accepteren dat je met een goed CV en ruime voldoendes door een slechte beslissing direct afvalt.

Momenteel ben ik dus vooral flink aan het balen :(.
pi_100471852
;( Dat is wel echt balen zeg. Vooral omdat je het anders waarschijnlijk gewoon had gehaald. Zijn er geen andere bedrijven die je aanspreken?
Misschien buiten de big four.
pi_100472333
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 18:00 schreef Dr.Cooper het volgende:
Ik heb net al gebeld. Gewoon om te vragen hoe er precies wordt gerekend. Het is inderdaad zo dat nauwkeurigheid ook meetelt.

Mij lijkt kwaliteit boven kwantiteit (tot op zekere hoogte) ook belangrijker. Vandaar dat ik gelijk begon te twijfelen na het maken van de test.

In ieder geval heb ik het niet gehaald vertelde ze kort daarop. Ze wist mij te vertellen dat ik in principe prima had gescoord maar slechts had gescoord op nauwkeurigheid en het daardoor net niet had gehaald. Ik twijfelde nog om te vragen of een hertest mogelijk is (i.v.m. gokken), maar ik neem gewoon mijn verlies. Het was immers gewoon een domme beslissing om te gokken en ik had beter mijn eigen ingeving moeten volgen i.p.v. te luisteren naar 'niet kiezen is sowieso fout'. Voor mij was het een test binnen een test. Ik baal flink want E&Y was mijn absolute eerste keus.
Jammer, de .rar dat hier ergens stond lijkt bijna op de tests van kpmg en pwc. Ook hierbij kun je beter niet gaan gokken.
Volgens mij blijft zo een test één jaar staan, dus je kunt het dan weer proberen.
pi_100472561
Gaat iemand van hier nog mee naar milaan met de deloitte accountancy experience?
pi_100473454
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2011 18:52 schreef mie_at_work het volgende:
;( Dat is wel echt balen zeg. Vooral omdat je het anders waarschijnlijk gewoon had gehaald. Zijn er geen andere bedrijven die je aanspreken?
Misschien buiten de big four.
Buiten de Big4 niet echt. Ik heb bewust gekozen voor IT auditing. Mijn keuzevakken zijn er ook op afgestemd. Sowieso ga ik nog solliciteren bij KPMG en PWC.

quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2011 19:03 schreef xminator het volgende:

[..]

Jammer, de .rar dat hier ergens stond lijkt bijna op de tests van kpmg en pwc. Ook hierbij kun je beter niet gaan gokken.
Volgens mij blijft zo een test één jaar staan, dus je kunt het dan weer proberen.
Nee daar heb ik van geleerd :(.

Op basis van die .rar had ik er alle vertrouwen in. Ik had gewoon niet moeten gokken (heat of the moment). Daarom ga ik het zeker ook nog bij KPMG en PWC proberen.

Als de test inderdaad een jaar blijft staan en er geen andere mogelijkheid is om hem opnieuw te doen valt EY helaas af. Ik wil voor mijn 30ste de RE titel halen. Een jaar wachten betekent een jaar uitstel, want je moet een jaar in dienst zijn voordat je met de RE mag starten. En ik wil ook niet na een jaar overstappen als een andere partij wel een investering in je doet. Daar ben ik te trouw en dankbaar voor.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dr.Cooper op 08-08-2011 19:43:40 ]
pi_100483869
Wie weet wat de dresscode is op de introdag van PwC op 1 september?
pi_100489812
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 22:34 schreef jenneth het volgende:
Geen idee. Maar in pak, of eventueel casual (overhemd met nette broek), kan nooit kwaad.
pi_100494183
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 18:00 schreef Dr.Cooper het volgende:

Klopt, het is een combinatie. Ik vond het tijdens het maken (gemaakt eind mei) ook wat onduidelijk. Uiteindelijk heb ik het wel gehaald (en ga per eind augustus bij E&Y aan het werk)
Tijdens een sollicitatiegesprek bleek dat elke opgave optelt tot 100%, dus nauwkeurigheid is/was zeker een meetgegeven. Daartegenover staat dat "maar" 10 opgaven maken (maar wel volledig goed) is ook geen garantie op succes. Snelheid was ook een issue.
Ik vond de test overigens wel leuk om te maken (dat ik hem gehaald heb zal meegespeeld hebben).

edit:wat betreft vragen om een hertest: Zou je kunnen doen, geeft natuurlijk aan dat je wel vastbesloten bent, en een bijtertje. Geef hen een goede reden waarom je een hertest zou moeten krijgen (niet iets als problemen met je pc, want dat had je ze maandag al kunnen/moeten vertellen). Kwaad kan het vragen om een 2de test niet, lijkt me. Tenminste als je nu niet meer van plan bent verder te gaan met E&Y. Laat je drive om voor E&Y te komen werken in het gesprek naar voren komen als je om zo'n hertest vraagt. Laat merken dat je niet onverschillig bent over je resultaat van de eerste test. No guts no glory natuurlijk.

[ Bericht 38% gewijzigd door Ton4891 op 09-08-2011 02:21:08 (toevoeging) ]
pi_100498394
ik zie vooral vragen over het salaris of leaseauto's van starters.
Weet iemand wat de salarissen zijn bij KPMG van alle 'adviseur schalen?

Junior IT adviseur : eerste 3 jaar (salaris ?)
IT adviseur: jaar 3 t/m 6 (salaris ?)
Manager adviseur : jaar 7+ (salaris ?)
pi_100500570
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 02:12 schreef Ton4891 het volgende:

[..]

edit:wat betreft vragen om een hertest: Zou je kunnen doen, geeft natuurlijk aan dat je wel vastbesloten bent, en een bijtertje. Geef hen een goede reden waarom je een hertest zou moeten krijgen (niet iets als problemen met je pc, want dat had je ze maandag al kunnen/moeten vertellen). Kwaad kan het vragen om een 2de test niet, lijkt me. Tenminste als je nu niet meer van plan bent verder te gaan met E&Y. Laat je drive om voor E&Y te komen werken in het gesprek naar voren komen als je om zo'n hertest vraagt. Laat merken dat je niet onverschillig bent over je resultaat van de eerste test. No guts no glory natuurlijk.

Allereerst gefeliciteerd uiteraard (en succes)!

Ik heb inderdaad besloten om om een hertest te vragen voordat ik ergens anders ga solliciteren. Hopelijk is dit mogelijk. Maar uiteraard wel zonder smoes. Ik geef gewoon eerlijk toe dat het een verkeerde keus was om te gokken. Ik wil ook niet eens noemen dat iemand mij vertelde 'niets invullen is sowieso fout'. Eigen keus, eigen fout. Ik had er immers direct na de test al geen goed gevoel over (kwantiteit boven kwaliteit voelt niet juist). Hopelijk zijn ze coulant. Ik moet alleen wachten tot a.s. maandag omdat de recruiter op vakantie is. Haar vervangster kon hierover geen mededelingen doen.
pi_100501189
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 22:34 schreef jenneth het volgende:
Gewoon even bellen en vragen, en je kunt beter overdressed zijn dan underdressed. Een stropdas kun je altijd ook meteen afdoen..

@dr cooper, je kunt het altijd nog vragen. Niet geschoten is altijd mis.
pi_100501221
@dr.cooper,

Dank je.
Jij ook succes uiteraard, ik hoop dat er een hertest mogelijk is!
pi_100507831
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2008 21:05 schreef thompson84 het volgende:

[..]

ja, dus ze hebben niet zo'n programma zoals pwc, want pwc richt zich op niet-economische en niet-juridische studenten. ik studeer zelf biomedische wetenschappen en geneeskunde, op de andere drie kantoren kan ik nergens terecht.
Is dit waar? Iemand anders hier ook ervaring mee?

Ik heb een bachelor in Bouwkunde, maar wilde altijd al de financiële/consultancy kant op. Dit is een super optie ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door HaroldRoger op 09-08-2011 14:27:37 ]
pi_100508557
Met een WO technische studie ben je sowieso welkom bij PWC en KPMG, zij recruiten ook gewoon op TUs.
pi_100508733
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 14:33 schreef leysha het volgende:
Met een WO technische studie ben je sowieso welkom bij PWC en KPMG, zij recruiten ook gewoon op TUs.
Heb helaas mijn TU master na 2 jaar moeten onderbreken, nu wil ik wel een master halen maar daar gaat het niet worden ;(
pi_100519499
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 11:19 schreef xminator het volgende:

[..]

Gewoon even bellen en vragen, en je kunt beter overdressed zijn dan underdressed. Een stropdas kun je altijd ook meteen afdoen..

@dr cooper, je kunt het altijd nog vragen. Niet geschoten is altijd mis.
I am a girl
pi_100519896
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 18:45 schreef jenneth het volgende:

[..]

I am a girl
Haha, sorry kan dat niet zien via de iphone.. Dan heb je het helemaal makkelijk imo,
pi_100523776
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 14:33 schreef leysha het volgende:
Inderdaad, heb zelf ook een TU achtergrond en zit bij PWC en KPMG in een sollicitatieprocedure, bij beide voor de advisory tak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')