abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96359381
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 20:43 schreef Samzz het volgende:

[..]

Dan weet ik het niet. Sowieso heb je niet onbeperkt garantie, zie mijn eerdere post.

Wettelijk is dit vastgesteld op zes maanden bij de consumentenkoop, tenzij anders bepaald in een contract. Maar minder mag nooit.
Ik heb altijd geleerd dat je je mond moet houden of je bescheiden moet opstellen als je er geen verstand van hebt.
  woensdag 4 mei 2011 @ 20:45:58 #277
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_96359421
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 20:45 schreef Godtje het volgende:

[..]

Ik heb altijd geleerd dat je je mond moet houden of je bescheiden moet opstellen als je er geen verstand van hebt.
Is het anders dan? :) Ik heb er pas nog een zaak over gelezen waarin de rechter zo oordeelde. :) Zes maanden de tijd om terug te komen wanneer het product niet voldoet.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  woensdag 4 mei 2011 @ 20:46:39 #278
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_96359461
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 20:40 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Zeg maar als er kaartjes zijn ;)
Dinsdagochtend geloof ik...
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  woensdag 4 mei 2011 @ 20:47:01 #279
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_96359477
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 20:44 schreef L-E het volgende:
Volgens mij hadden we al vastgesteld dat er geen garantie meer op zit. Dus waar hebben jullie het over? :@
Niets :D zoals altijd
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  woensdag 4 mei 2011 @ 20:47:42 #280
17979 MissMSX
Knightmare
pi_96359515
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 20:44 schreef Royco1 het volgende:
Dat is mijn post.
Als ze hem ooit nog onder garantie voorwaarden had willen insturen was die claim afgewezen omdat er door een niet apple erkend reparateur aan gesleuteld is.
En toen ging het verhaal dat ze toch al geen garantie meer had en daarvan zei ik dat dat misschien niet zo is :) Dus Hasan misschien geen goed idee ;)

Voor de duidelijkheid: misschien ook wel. Ik weet het in dit specifieke geval niet zeker :)
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  woensdag 4 mei 2011 @ 20:48:03 #281
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_96359534
Of is het zes weken, nu ben ik in de war :')
pi_96359537
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 20:46 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Dinsdagochtend geloof ik...
Woensdagochtend.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 4 mei 2011 @ 20:49:00 #283
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_96359579
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 20:48 schreef L-E het volgende:

[..]

Woensdagochtend.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:6 Nuhuh blondie, dinsdag 11 uur
  woensdag 4 mei 2011 @ 20:49:03 #284
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_96359582
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 20:43 schreef Samzz het volgende:
Dan weet ik het niet. Sowieso heb je niet onbeperkt garantie, zie mijn eerdere post.

Wettelijk is dit vastgesteld op zes maanden bij de consumentenkoop, tenzij anders bepaald in een contract. Maar minder mag nooit.
Welke wet heb jij het dan over? In de Europese richtlijn Koop en Garantie staat dat je als consument recht hebt op twee jaar garantie bij iedere aankoop die je in één van de EU-landen doet.
I will work to elevate you. Just enough to bring you down
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  woensdag 4 mei 2011 @ 20:49:22 #285
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_96359600
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 20:48 schreef L-E het volgende:

[..]

Woensdagochtend.

SPOILER
Zolang ik het maar weet ;)
  woensdag 4 mei 2011 @ 20:49:35 #286
17979 MissMSX
Knightmare
pi_96359615
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 20:44 schreef Samzz het volgende:

[..]

Hmmm... Volgens mij heeft Royco hierin gelijk. :) Als er iets kapot is, altijd naar de leverancier gaan, niet aan willekeurige Turk, dat is eigen verantwoordelijkheid.
Dat ontken ik ook nergens :)

LE heeft gelijk. We hebben het over verschillende dingen :)
50.000 O+
pi_96359620
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 20:49 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Ik ben vrij dinsdag. 8-)
  woensdag 4 mei 2011 @ 20:49:51 #288
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_96359629
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 20:49 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Zegt het ene blondje tegen de andere O-)
  woensdag 4 mei 2011 @ 20:50:07 #289
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_96359643
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 20:49 schreef L-E het volgende:

[..]

Ik ben vrij dinsdag. 8-)
;( ik niet
  woensdag 4 mei 2011 @ 20:50:19 #290
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_96359658
quote:
7s.gif Op woensdag 4 mei 2011 20:49 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Welke wet heb jij het dan over? In de Europese richtlijn Koop en Garantie staat dat je als consument recht hebt op twee jaar garantie bij iedere aankoop die je in één van de EU-landen doet.
Dan ben ik in de war met wat anders. :) Dit ging over de aankoop van een paard bij een veiling waarin twee weken werd gegeven.
  woensdag 4 mei 2011 @ 20:50:21 #291
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_96359662
quote:
17s.gif Op woensdag 4 mei 2011 20:49 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Zegt het ene blondje tegen de andere O-)
Shht!
  woensdag 4 mei 2011 @ 20:50:58 #292
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_96359689
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 20:50 schreef Samzz het volgende:
Dan ben ik in de war met wat anders. :) Dit ging over de aankoop van een paard bij een veiling waarin twee weken werd gegeven.
Ik kan mij zo voorstellen dat bij levende wezens andere regelgeving van toepassing is.
pi_96359715
quote:
7s.gif Op woensdag 4 mei 2011 20:49 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Welke Nederland heeft verlengd naar de verwachtte levensduur van het product. Dus wij zijn nog ruimer.

Je mag er bijvoorbeeld van uitgaan dat een wasmachine, een bank of een televisie langer mee gaan
  woensdag 4 mei 2011 @ 20:51:32 #294
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_96359721
quote:
7s.gif Op woensdag 4 mei 2011 20:50 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Ik kan mij zo voorstellen dat bij levende wezens andere regelgeving van toepassing is.
Voor zover ik weet niet. Een dier is volgens Nederlands recht nog altijd een ding. :)
  woensdag 4 mei 2011 @ 20:52:09 #295
17979 MissMSX
Knightmare
pi_96359755
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 20:45 schreef Samzz het volgende:

[..]

Is het anders dan? :) Ik heb er pas nog een zaak over gelezen waarin de rechter zo oordeelde. :) Zes maanden de tijd om terug te komen wanneer het product niet voldoet.
De wet zegt dat de garantietermijn in verhouding moet staan tot de levensduur van het product. 6 maanden voor een auto bijvoorbeeld houdt geen stand bij de rechter :)
50.000 O+
pi_96359797
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 20:51 schreef Samzz het volgende:

[..]

Voor zover ik weet niet. Een dier is volgens Nederlands recht nog altijd een ding. :)
De verkoper is alleen dan aansprakelijk indien het gebrek reeds op het moment van de verkoop en levering aanwezig was. Het door de koper geconstateerde gebrek dient derhalve te worden geantedateerd. Het is verstandig om dan ook bij de dierenarts van verzekerde dan wel bij een onafhankelijk expert navraag te doen omtrent de aard van het gebrek. Een belangrijke expert op dit gebied is de faculteit Diergeneeskunde te Utrecht.

Gebreken:

Ziekten Indien de ziekte pas na de levering van het dier tot uiting komt, dient te worden nagegaan wat de incubatietijd is van de ziekte. De incubatietijd is de tijd tussen het tijdstip waarop het dier is geïnfecteerd en het tijdstip waarop de ziekte zich daadwerkelijk openbaart. Aan de hand van de incubatietijd kan worden vastgesteld of het dier reeds ten tijde van de verkoop en levering was geïnfecteerd en derhalve ten tijde van de verkoop en levering reeds gebrekkig was.
Erfelijke gebreken / aangeboren gebreken Indien er sprake is van een erfelijk gebrek, betekent dit dat (de aanleg voor) het gebrek in de genen van het dier ligt opgeslagen. In dat geval staat het vast dat het dier reeds ten tijde van de verkoop en levering gebrekkig was. Veel voorkomende erfelijke gebreken zijn bijvoorbeeld heupdysplasie (HD) en elleboogdysplasie (ED) bij honden en Osteochondrose Dissecans (OCD) bij paarden. Van een aangeboren afwijking is sprake als het dier wel met het gebrek is geboren, maar het gebrek niet in de genen van het dier ligt opgeslagen (erfelijk is bepaald). Ook bij dergelijke gebreken staat vastdat het dier ten tijde van de verkoop en levering reeds gebrekkig was.
Gedragsproblemen Indien er sprake is van een gedragsprobleem van een dier, zal het over het algemeen lastig zijn om aan te tonen dat het gebrek reeds aanwezig was op het moment van verkoop en levering van het dier. Uit navraag bij deskundigen blijkt dat de meeste gedragsproblemen van het ene op het andere moment kunnen ontstaan. Vaak ontstaan gedragsproblemen ook als gevolg van een verandering van omstandigheden (zoals verandering van omgeving, verandering van eigenaar van het dier etc.). Juist bij de verkoop van een dier veranderen de omstandigheden van het dier, zodat dit een extra complicatie vormt bij het leveren van het bewijs dat het dier al ten tijde van de verkoop en levering gebrekkig was. Indien er sprake is van een gedragsprobleem is het dus zaak om de verkoper zo snel mogelijk hiervan op de hoogte te stellen. Hoe korter de tijd tussen de levering en het ontstaan van het gedragsprobleem, hoe meer aannemelijk het is dat het gedragsprobleem al op het moment van de levering bestond.
  woensdag 4 mei 2011 @ 20:53:27 #297
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_96359813
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2011 20:52 schreef MissMSX het volgende:

[..]

De wet zegt dat de garantietermijn in verhouding moet staan tot de levensduur van het product. 6 maanden voor een auto bijvoorbeeld houdt geen stand bij de rechter :)
In dit geval ging het om de aanschaf van een paard. :) Misschien dat het daar dan toch anders ligt, hoewel een paard gewoon een ding is in Nederlands recht.
  woensdag 4 mei 2011 @ 20:54:04 #298
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_96359853
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 20:51 schreef Godtje het volgende:
Welke Nederland heeft verlengd naar de verwachtte levensduur van het product. Dus wij zijn nog ruimer.

Je mag er bijvoorbeeld van uitgaan dat een wasmachine, een bank of een televisie langer mee gaan
Klopt! :Y
  woensdag 4 mei 2011 @ 20:55:01 #299
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_96359919
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 20:53 schreef Godtje het volgende:

[..]

De verkoper is alleen dan aansprakelijk indien het gebrek reeds op het moment van de verkoop en levering aanwezig was. Het door de koper geconstateerde gebrek dient derhalve te worden geantedateerd. Het is verstandig om dan ook bij de dierenarts van verzekerde dan wel bij een onafhankelijk expert navraag te doen omtrent de aard van het gebrek. Een belangrijke expert op dit gebied is de faculteit Diergeneeskunde te Utrecht.

Gebreken:

Ziekten Indien de ziekte pas na de levering van het dier tot uiting komt, dient te worden nagegaan wat de incubatietijd is van de ziekte. De incubatietijd is de tijd tussen het tijdstip waarop het dier is geïnfecteerd en het tijdstip waarop de ziekte zich daadwerkelijk openbaart. Aan de hand van de incubatietijd kan worden vastgesteld of het dier reeds ten tijde van de verkoop en levering was geïnfecteerd en derhalve ten tijde van de verkoop en levering reeds gebrekkig was.
Erfelijke gebreken / aangeboren gebreken Indien er sprake is van een erfelijk gebrek, betekent dit dat (de aanleg voor) het gebrek in de genen van het dier ligt opgeslagen. In dat geval staat het vast dat het dier reeds ten tijde van de verkoop en levering gebrekkig was. Veel voorkomende erfelijke gebreken zijn bijvoorbeeld heupdysplasie (HD) en elleboogdysplasie (ED) bij honden en Osteochondrose Dissecans (OCD) bij paarden. Van een aangeboren afwijking is sprake als het dier wel met het gebrek is geboren, maar het gebrek niet in de genen van het dier ligt opgeslagen (erfelijk is bepaald). Ook bij dergelijke gebreken staat vastdat het dier ten tijde van de verkoop en levering reeds gebrekkig was.
Gedragsproblemen Indien er sprake is van een gedragsprobleem van een dier, zal het over het algemeen lastig zijn om aan te tonen dat het gebrek reeds aanwezig was op het moment van verkoop en levering van het dier. Uit navraag bij deskundigen blijkt dat de meeste gedragsproblemen van het ene op het andere moment kunnen ontstaan. Vaak ontstaan gedragsproblemen ook als gevolg van een verandering van omstandigheden (zoals verandering van omgeving, verandering van eigenaar van het dier etc.). Juist bij de verkoop van een dier veranderen de omstandigheden van het dier, zodat dit een extra complicatie vormt bij het leveren van het bewijs dat het dier al ten tijde van de verkoop en levering gebrekkig was. Indien er sprake is van een gedragsprobleem is het dus zaak om de verkoper zo snel mogelijk hiervan op de hoogte te stellen. Hoe korter de tijd tussen de levering en het ontstaan van het gedragsprobleem, hoe meer aannemelijk het is dat het gedragsprobleem al op het moment van de levering bestond.
Paard was niet goed op moment van verkoop (ingespoten of zo, meende ik), omdat het een veilig was, wilde de verkoper 'm niet terug nemen.

Vandaar de rechtszaak.
pi_96359929
Garantie bij gebruik waar het voor bedoeld is, neem ik aan? Je telefoon op een tegelvloer gooien valt daar vast niet onder.. :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')