abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98276222
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 22:35 schreef bigbass het volgende:

[..]

Als ze zoveel mensen hebben die er willen werken dat ze die keuze kunnen maken kan ik het me wel voorstellen, alleen heb je dan weinig mensen die er 'echt' zullen willen werken, mensen die door willen groeien als teamleider en daarbij misschien een opleiding in die richting volgen zijn toch meestal mbo.
(dwz, dat is bij ons bij 3 v.d. 4 jonge teamleiders zo)
Dat soort figuren willen ze juist ook niet, omdat mensen die helemaal een opleiding voor teamleider volgen, vaak willen blijven plakken (en vaak ook de capaciteiten helemaal niet hebben). Dan zit je over 30 jaar met allemaal overjarige teamleiders. Bij ons doen alle teamleiders hbo of universiteit (ook ikzelf).
pi_98280658
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 12:07 schreef einschtein het volgende:

[..]

Waar je niet naar moet vragen? Euh, de schoenmaat?

Nee, geen idee. Zolang je maar geen domme vragen gaat stellen. Ik neem aan dat je al weet wat FiFo en spiegelen is?
Jep heb er al 1,5jaar vulervaring, ik ben aangenomen trouwens.
pi_98281841
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 02:41 schreef bjanaan het volgende:

[..]

Jep heb er al 1,5jaar vulervaring, ik ben aangenomen trouwens.
Gefeliciteerd!
  vrijdag 17 juni 2011 @ 12:00:44 #254
343202 Hippe_Student
Verward en labiel.
pi_98287917
Als ik morgen een ontslag briefje inlever, wat moet ik er dan allemaal opzetten etc? Dat ik ontslag neem zoiezo maar ook de rede enzo?
pi_98293350
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 12:00 schreef Hippe_Student het volgende:
Als ik morgen een ontslag briefje inlever, wat moet ik er dan allemaal opzetten etc? Dat ik ontslag neem zoiezo maar ook de rede enzo?
Volgens mij hoef je geen reden op te geven, je moet nog wel (maximaal) 4 weken blijven werken.
pi_98295775
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 12:00 schreef Hippe_Student het volgende:
"Krijg toch ongezien de tyfus met je strontwinkel."

:')

Maar fo' real: je hoeft geen reden op te geven. Zolang je maar neer zet dat je kenmaar maakt dat je ontslag neemt maar dat jij je er van bewust bent dat je nog een periode van maximaal 4 week moet werken.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 15:34:39 #257
343202 Hippe_Student
Verward en labiel.
pi_98295934
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 15:31 schreef einschtein het volgende:

"Krijg toch ongezien de tyfus met je strontwinkel."

Wat zou ik dat graag willen opschrijven zeg :')
pi_98297408
Mijn ASM vroeg of ik mijn carriere bij AH wilde vervolgen. Waarom zou je later bij een bedrijf gaan werken waar je als vakkenn00b niet altijd even rechtvaardig bent behandeld? :D
Moo
pi_98300649
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 16:10 schreef Zuivelkoe het volgende:
Mijn ASM vroeg of ik mijn carriere bij AH wilde vervolgen. Waarom zou je later bij een bedrijf gaan werken waar je als vakkenn00b niet altijd even rechtvaardig bent behandeld? :D
Omdat jij dan degene bent die de vakenn00bs onrechtvaardig mag behandelen :D

of omdat je weet hoe weinig zij betaald krijgen en hoeveel er dus voor jou over is
pi_98342849
Hallo iedereen,

Ik ben nieuw hier, so please forgive me if I do anything wrong.

Ik werk al ruim 5 jaar bij Albert Heijn. Ik had echter een vraag, waarvan ik hoop dat iemand hier er een antwoord op heeft.

Recentelijk zijn mijn contracturen omlaag gezet wegens het feit dat ik in september as. weer naar school zal gaan. Dit houdt in dat ik in plaats van 32 uur nog maar 9 uur per week zal werken, en dus ook terugval in het 'all-in contract'.

Deze wijziging zou ingaan per 9 juni jl., waarvoor ik dan ook heb getekend. Op datzelfde contract staat dat ik met de eerstvolgende salarisbetaling (27 juni aanstaande) alle opneembare verlofuren (in totaal zo'n 181 uur) uitbetaald krijg.

Sinds 9 juni heb ik, in de veronderstelling dat dat de afspraak was, dus ook maar 9 uur gewerkt. Echter, mijn baas kwam afgelopen vrijdag naar mij toe met de mededeling dat hij het nieuwe contract nog niet heeft in laten gaan, met een nogal vage verklaring (ze zouden wellicht in de knoop komen met de uit te betalen uren etc). De uren die ik deze week had kunnen werken, worden dus van mijn verlofuren afgehaald, en met de aanstaande salarisbetaling uitbetaald.

Omdat hij het nieuwe contact pas vanaf 20 juni aanstaande in laat gaan, ontloopt hij het uitbetalen van de verlofuren aanstaande salarisbetaling, maar worden ze pas over ruim 5 weken uitbetaald met het volgende salaris.

Ik was het met zijn beslissing niet eens; ik heb getekend om het nieuwe contract op 9 juni in te laten gaan, en de verlofuren met de aanstaande betaling uit te laten keren. Ik heb hem gevraagd of het nog veranderd kon worden, aangezien de periode nog niet was afgesloten. Hij heeft mij toen gemeld dat dit voor afgelopen woensdag had gemoeten, en dat zij niet zomaar midden in een periode het contract kunnen verlagen. Er viel niets aan te veranderen.

Mijn vraag is; kan hij dit zomaar doen? Ik had prima kunnen werken de afgelopen week, zodat ik daar gewoon voor was uitbetaald en de verlofuren waren blijven staan (en dus ook uitbetaald). Daarnaast ben ik van mening dat het niet netjes is om dit zonder overleg met mij te beslissen. Het feit dat zij een fout hebben gemaakt in de datum van het nieuwe contract is, mijns inziens, niet mijn probleem.

Is het terecht dat ik nog eens vijf weken moet wachten, terwijl ik daar niet voor getekend heb? Ik hoop dat iemand mij kan helpen met mijn vraag...
pi_98342981
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 19:20 schreef stranger89 het volgende:
Hallo iedereen,
Lang verhaal :)
Het is inderdaad niet netjes, maar je krijgt je uren wel gewoon uitbetaald, zei het een maandje later. Ik denk niet dat je er veel aan kan doen en daarbij, wat zou je er aan willen doen? Blijkbaar is de deadline voorbij.
Het brengt misschien een deuk toe in het vertrouwen dat je hebt in je SM, maar verder ondervind je er ook geen schade van toch?
pi_98362794
Wie heeft hier al Google Mail in zn winkel?
pi_98364419
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 09:41 schreef AHTLVA het volgende:
Wie heeft hier al Google Mail in zn winkel?
mijn winkel binnenkort
Nosce te ipsum.
  zondag 19 juni 2011 @ 13:24:53 #264
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_98367862
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 19:20 schreef stranger89 het volgende:
en dat zij niet zomaar midden in een periode het contract kunnen verlagen. Er viel niets aan te veranderen.
Bovenstaande is waar. Het is niet mogelijk om midden in een periode iemands contract te verlagen of te verhogen. Dat kan alleen per ingang van een nieuwe periode.

Contract of niet, hij kan het gewoon niet in het systeem invoeren.
Geen idee waarom het dan niet met de afgelopen PEROP is meegenomen, maar dat zal je aan hem moeten vragen.

Het is gewoon een fout van hem en dat heeft hij niet echt lekker gecommuniceerd.

Wat ik niet snap is een contractwijziging per 9 juni. Dat is op een donderdag?
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_98370660
Als ik een week voor kerst aan de slag ga bij de AH als vakkenvuller, krijg ik dan ook een kerstpakket?
pi_98372313
quote:
12s.gif Op zondag 19 juni 2011 14:43 schreef verwarmingsbank het volgende:
Als ik een week voor kerst aan de slag ga bij de AH als vakkenvuller, krijg ik dan ook een kerstpakket?
Nee. 8 december is de uiterste datum volgens mij.
pi_98372887
quote:
:')
pi_98421446
quote:
lol

er is een kans van niet
Nosce te ipsum.
pi_98479314
Werk nu zelf 2,5 jaar bij de AH. Ik ga in de zomervakantie bij mijn oude stagebedrijf werken dus ik ga geheid ontslagen worden bij de AH omdat ik niet doordeweeks zou kunnen werken.... mooi })
"HNNNNRRRRGGGG"
- Chewbacca
pi_98479455
Waarom altijd zo aanvallend. Misschien valt er iets te regelen met je filiaal. Hoeveel contracturen heb je? Hoeveel uren kun je naast je stage blijven werken? Er is vast wel een oplossing te vinden.
pi_98479970
Zestien contracturen per maand maar in werkelijkheid werk ik er maar 12 tot 15, allemaal op een zaterdag.

Een maat van me zat precies in hetzelfde schuitje twee jaar terug en die moest ontslag nemen van de SM :')
"HNNNNRRRRGGGG"
- Chewbacca
pi_98480217
Pfoe, kwam er vanmiddag achter dat ik een dagje bij was gepland (ik had een weekje niet op het rooster gekeken en dat wordt blijkbaar niet meer overlegd) en door heen en weer gejongleer tussen mijn filiaal en een filiaal in de buurt met een tekort op de verkoopafdeling werk ik deze week 6 dagen (variërend van 3 tot 8 uur per dag, in totaal 31 uur)
pi_98480866
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 20:57 schreef bigbass het volgende:
Pfoe, kwam er vanmiddag achter dat ik een dagje bij was gepland (ik had een weekje niet op het rooster gekeken en dat wordt blijkbaar niet meer overlegd) en door heen en weer gejongleer tussen mijn filiaal en een filiaal in de buurt met een tekort op de verkoopafdeling werk ik deze week 6 dagen (variërend van 3 tot 8 uur per dag, in totaal 31 uur)
door een soortgelijke situatie is van de week een caissičre in mijn winkel ontslagen omdat zij niet wist dat zij moest werken

diezelfde ASM heeft mij gisteren geschorst omdat hij 100 colli AGF per uur vullen te weinig vindt.

wantoestanden zijn het!
Nosce te ipsum.
pi_98481747
Ik merk de laatste tijd, zowel door verhalen hier als door verhalen in het filiaal waar ik bij spring dat het in mijn filiaal allemaal best meevalt. Of dat ik overal een beetje te luchtig tegenaan kijk en er dus een stuk minder last van heb (wat ook zeker mogelijk is als ik collega's soms hoor klagen over alles).

Maar bij ons gaat het (op de verkoopafdeling iig) niet verder dan leiding die geen ruk van de afdeling snapt en de daaruitvolgende slechte planningen en gezeik over werk dat niet gedaan is, terwijl dat met de huidige bezetting gewoon niet haalbaar is, met als hoogtepunt de opmerking "als het er elke keer zo slecht bij ligt met deze bezetting, dan kan ik beter 1 iemand op de hele afdeling zetten, dan ligt het er ook slecht bij, maar kost het me geen uren" :')
pi_98489603
quote:
15s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 21:07 schreef AlexanderC het volgende:

[..]

door een soortgelijke situatie is van de week een caissičre in mijn winkel ontslagen omdat zij niet wist dat zij moest werken

diezelfde ASM heeft mij gisteren geschorst omdat hij 100 colli AGF per uur vullen te weinig vindt.

wantoestanden zijn het!
Schorsen op basis van vulnorm (die niet bestaat) is niet mogelijk wat staat er officieel in je schorsingsbrief?
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')