Albert Heijn heeft zich gewoon te houden aan de levensmiddelen CAO. En daarin is het nou eenmaal eens per vijf jaar. Waarom zouden ze elk jaar dubbel uitbetalen?quote:Op woensdag 4 mei 2011 13:16 schreef bigbass het volgende:
[..]
Klopt, 5 mei is maar eens in de 5 jaar een officiële feestdag (volgende keer weer in 2015). Veel bedrijven hebben wel in de cao opgenomen dat het als een feestdag telt, maar Albert Heijn helaas niet.
quote:Op woensdag 4 mei 2011 14:53 schreef exile79 het volgende:
[..]
Albert Heijn heeft zich gewoon te houden aan de levensmiddelen CAO. En daarin is het nou eenmaal eens per vijf jaar. Waarom zouden ze elk jaar dubbel uitbetalen?
quote:Wiki: Na de bevrijding in 1945 werd bepaald dat Bevrijdingsdag om de vijf jaren gevierd zou worden. Pas in 1990 werd de datum van 5 mei uitgeroepen tot een nationale feestdag, waarop jaarlijks de bevrijding van het Nederlandse koninkrijk in 1945 van de Duitse en Japanse bezetting wordt herdacht en gevierd.
om iets preciezer te zijn dan:quote:
bronquote:Moet ik mijn personeel vrij geven?
Voor de meeste bedrijven geldt Koninginnedag als een vrije dag, waarbij de medewerkers worden doorbetaald. Voor de 5e mei ligt dat iets anders. De overheid heeft 5 mei weliswaar aangewezen als nationale feestdag, maar heeft het daarbij aan de CAO-partijen overgelaten of een werknemer betaald vrijaf heeft op die dag. Om erachter te komen of je werknemers recht hebben op een vrije dag op 5 mei, is het aan te raden om de CAO te raadplegen.
Dat het een jaarlijkse feestdag is...quote:
Ik snap ook niet waarom dat in de CAO anders is, maar daar heeft bigbass al op gereageerd.quote:Op donderdag 5 mei 2011 08:36 schreef exile79 het volgende:
Dat staat toch los van de cao, of mis ik nou de vraagstelling.
Volgens mij is het wel duidelijk nu hoe het zit met loon.
Dat ik verplicht word te werken op deze zonnige dag waarop iedereen zit te feesten en daarvoor niet eens dubbel betaald krijg. Dat snap je toch wel?quote:
Had je vrij moeten vragen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 17:12 schreef Zuivelkoe het volgende:
[..]
Dat ik verplicht word te werken op deze zonnige dag waarop iedereen zit te feesten en daarvoor niet eens dubbel betaald krijg. Dat snap je toch wel?
Dan moet je niet in de zomervakantie gaan werken.quote:Op donderdag 5 mei 2011 17:12 schreef Zuivelkoe het volgende:
[..]
Dat ik verplicht word te werken op deze zonnige dag waarop iedereen zit te feesten en daarvoor niet eens dubbel betaald krijg. Dat snap je toch wel?
Ja, dat dat kut is snap ik ook. Ben net thuis. Van werk dan he.quote:Op donderdag 5 mei 2011 17:12 schreef Zuivelkoe het volgende:
[..]
Jezus kerel, je wordt niet verplicht, je had gewoon vrij kunnen vragen!quote:Op donderdag 5 mei 2011 17:12 schreef Zuivelkoe het volgende:
[..]
Gok het. Hier was dat vrouwtje namelijk pas rond 12 uur weg ofzo.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:17 schreef AHTLVA het volgende:
Vandaag was toch de uitslag van de eerste etappe van de winkelwedstrijd? Komt 'ie pas 's middags online?
omdat ik geen 3 maanden vrij mag nemen voor een festival..... Maar ik zou terug mogen komen:)quote:
Volgens mij zou je onbetaald verlof mogen nemen, een keer in je carriere.quote:Op maandag 9 mei 2011 11:48 schreef piepkuiken21 het volgende:
[..]
omdat ik geen 3 maanden vrij mag nemen voor een festival..... Maar ik zou terug mogen komen:)
Klop. Sabattical heet dat.quote:Op maandag 9 mei 2011 12:14 schreef loveli het volgende:
[..]
Volgens mij zou je onbetaald verlof mogen nemen, een keer in je carriere.
2 keer volgens mij.quote:Op maandag 9 mei 2011 12:14 schreef loveli het volgende:
[..]
Volgens mij zou je onbetaald verlof mogen nemen, een keer in je carriere.
Collega van mij doet het in 3 jaar. Weet het zelf niet precies.quote:Op donderdag 12 mei 2011 18:00 schreef Zuivelkoe het volgende:
Hoelang duurt een gemiddeld teamleiders traject eigenlijk? Wil over +- drie maanden naar een ander filiaal, maar kan de komende tijd misschien wat ervaring op doen in mijn huidige filiaal.
Volgens mij 1 jaar. In dat jaar krijg je de cursussen en moet je praktijkopdrachten doen enz. Aan het begin van het jaar wordt je benoemd en aan het einde van het jaar kan je teruggezet worden of kan je de functie houden. Afhankelijk van hoe je het doet.quote:Op donderdag 12 mei 2011 18:00 schreef Zuivelkoe het volgende:
Hoelang duurt een gemiddeld teamleiders traject eigenlijk? Wil over +- drie maanden naar een ander filiaal, maar kan de komende tijd misschien wat ervaring op doen in mijn huidige filiaal.
Ik zou als ik jou was gewoon even binnen lopen bij je lokale filiaal en vragen, lang niet iedereen zet het op de website volgens mij.quote:Op maandag 16 mei 2011 23:01 schreef VKV het volgende:
Hoi
Vraagje: Klopt het dat de vacaturepagina op de website van AH niet werkt of ligt het aan m'n browser?Ik ben op zoek naar vakantiewerk dus vandaar.
Volgens mij kan dat wel, durf het alleen niet met 100% zekerheid te zeggen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 09:42 schreef Yashaaaaa het volgende:
Hallo! Misschien brutaal maar ik had een vraagje, ik wil graag kaartjes voor deze zaterdag voor dierenpark Emmen, en die kan je dus kopen met airmiles. Nu weet ik dat je ook airmiles bij de AH kan inleveren.. Maar kan dat ook voor dierenpark Emmen of alleen voor de efteling?
Dus kan ik kaartjes met miles en money kopen bij de ah voor dierenpark emmen:)
Alvast bedankt!
Ik zie nog iets dat niet klopt, alle schappen zijn helemaal vol & gespiegeld.quote:Op woensdag 18 mei 2011 14:24 schreef UncleSam het volgende:
Welke 'fouten' zien jullie?
- Check op 0:10 de groenteafdeling.. ze hebben de prijs standaarden weggehaald
- Wat is die agf actiekop raar ingedeeld, mango's, sinaasappels en ijsbergsla?
- Geen actiebarkers op de houdbaar actiekoppen
En er loopt iemand van het MT in de winkel om de klanten te helpen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 21:58 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik zie nog iets dat niet klopt, alle schappen zijn helemaal vol & gespiegeld.
quote:Op woensdag 18 mei 2011 23:35 schreef NJ het volgende:
[..]
En er loopt iemand van het MT in de winkel om de klanten te helpen.
Mijn SM die vult zelfs, loopt 95% van zijn tijd zelfs in winkel.quote:Op woensdag 18 mei 2011 23:35 schreef NJ het volgende:
[..]
En er loopt iemand van het MT in de winkel om de klanten te helpen.
Deed mijn oude SM ook! de nieuwe zit liever op zijn kantoor naar de bewakingscamera's te kijken ofzo:S.. moet zeggen dat de ASM's bij ons wel veel op de winkelvloer zijn.quote:Op donderdag 19 mei 2011 10:00 schreef einschtein het volgende:
[..]
Mijn SM die vult zelfs, loopt 95% van zijn tijd zelfs in winkel.
Meevullen is wel het andere uiterste hoor, dat vind ik ook niet goed. Je moet laten zien dat je leidinggevende bent en boven je mensen staat, dat doe je niet door de hele dag met je kop in de vakken te hangen...quote:Op donderdag 19 mei 2011 13:17 schreef WasMachinator het volgende:
[..]
Deed mijn oude SM ook! de nieuwe zit liever op zijn kantoor naar de bewakingscamera's te kijken ofzo:S.. moet zeggen dat de ASM's bij ons wel veel op de winkelvloer zijn.
Hij vult alleen kleine bepaalde paden, zoals Drogmetica en non-food. Voor de rest doet ie lege vakken e,d,quote:Op donderdag 19 mei 2011 13:47 schreef TjilpTjilp het volgende:
[..]
Meevullen is wel het andere uiterste hoor, dat vind ik ook niet goed. Je moet laten zien dat je leidinggevende bent en boven je mensen staat, dat doe je niet door de hele dag met je kop in de vakken te hangen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |