abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 4 mei 2011 @ 14:08:19 #1
249559 crew  Lavenderr
pi_96341065
Verder over de garnaal-visjes van ATuinhek .
Hoe gaat het met ze?
  Moderator woensdag 4 mei 2011 @ 14:13:56 #2
249559 crew  Lavenderr
pi_96341302
...en natuurlijk een paar versen uit De Mei

Een nieuwe lente en een nieuw geluid:
Ik wil dat dit lied klinkt als het gefluit,
Dat ik vaak hoorde voor een zomernacht,
In een oud stadje, langs de watergracht --
In huis was 't donker, maar de stille straat
Vergaarde schemer, aan de lucht blonk laat
Nog licht, er viel een gouden blanke schijn
Over de gevels van mijn raamkozijn.
Dan blies een jongen als een orgelpijp,
De klanken schudden in de lucht zoo rijp
Als jonge kersen, wen een lentewind
In 't boschje opgaat en zijn reis begint.
Hij dwaald' over de bruggen, op den wal
Van 't water, langzaam gaande, overal
Als 'n jonge vogel fluitend, onbewust
Van eigen blijheid om de avondrust.
En menig moe man, die zijn avondmaal
Nam, luisterde, als naar een oud verhaal,
Glimlachend, en een hand die 't venster sloot,
Talmde een pooze wijl de jongen floot.

Zóó wil ik dat dit lied klinkt, er is één
Die ik wèl wenschte dat mijn stem bescheen
Met meer dan lachen van haar zachte oog...
Heil, heil, ik voel hier handen en den weeken boog
Van haren arm. Een koepel van blind licht,
Mild nevelend, omgeeft mijn aangezicht,
Mijn stem brandt in mij als de geele vlam
Van gas in glazen kooi, een eikenstam
Breekt uit in twijgen en jong loover spruit
Naar buiten: Hoort, er gaat een nieuw geluid:
Een jonge veldheer staat, in 't blauw en goud
Roept aan de holle poort een luid heraut.

Blauw dreef de zee, het water van de zon
Vloot pas en frisscher uit de gouden bron,
Op woll'ge golven, die zich lieten wasschen
En zalven met zijn licht, uit open plassen
Stonden golven als witte rammen op,
Met trossen schuim en horens op den kop.

Voor de liefhebbers: hier het hele gedicht
http://users.telenet.be/gaston.d.haese/gorter_mei.html
  woensdag 4 mei 2011 @ 14:36:03 #3
8372 Bastard
Persona non grata
pi_96342163
Blauw hier.
The truth was in here.
pi_96352889
Oh ja? B-)
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  Moderator woensdag 4 mei 2011 @ 19:07:43 #5
249559 crew  Lavenderr
pi_96353671
Okee, ik vat hem, poezie wordt niet gewaardeerd :'(

Dan maar dit

*O* w/ *O*
pi_96354084
Ik durf niet te klikken, maar krijg het gevoel dat ik dan toch liever voor de poëzie ga. :P
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  woensdag 4 mei 2011 @ 19:17:33 #7
8372 Bastard
Persona non grata
pi_96354186
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 19:07 schreef Lavenderr het volgende:
Okee, ik vat hem, poezie wordt niet gewaardeerd :'(

Dan maar dit

*O* w/ *O*
Oh wat leuk O+
Had deze in de auto nog aanstaan.. lekker ontspannen
The truth was in here.
  woensdag 4 mei 2011 @ 19:18:43 #8
8372 Bastard
Persona non grata
pi_96354260
Ik begrijp ook niet waar de gedicht over gaat zeg maar :@
The truth was in here.
  Moderator woensdag 4 mei 2011 @ 19:19:42 #9
249559 crew  Lavenderr
pi_96354317
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 19:15 schreef Ferdo het volgende:
Ik durf niet te klikken, maar krijg het gevoel dat ik dan toch liever voor de poëzie ga. :P
Na 20 sec begint de pret *O* , kun je rustig klikken hoor Ferdo 8-)
  Moderator woensdag 4 mei 2011 @ 19:23:45 #10
249559 crew  Lavenderr
pi_96354527
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 19:18 schreef Bastard het volgende:
Ik begrijp ook niet waar de gedicht over gaat zeg maar :@
Het gaat gewoon over dat het voorjaar is en lekker weer enzo 8-)
Maar dan in een hoogdravender taal dan bijv Lange Frans gebruikt :P
pi_96354786
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 19:19 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Na 20 sec begint de pret *O* , kun je rustig klikken hoor Ferdo 8-)
En ik klikte! |:(

o|O ~O>
  Moderator woensdag 4 mei 2011 @ 19:32:25 #12
249559 crew  Lavenderr
pi_96355038
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 19:28 schreef Ferdo het volgende:

[..]

En ik klikte! |:(

o|O ~O>
Sorry *)
pi_96355231
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 19:32 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Sorry *)
Jaja :6
  dinsdag 17 mei 2011 @ 19:14:02 #14
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_96953120
Jeetje wat een smurfen topic hier. :o

Leuk lijstje:

http://www.jpquake.info/home-1/journalism-wall-of-shame

Hoewel blijkbaar pas gister is toegegeven dat er wellicht sprake was van een meltdown de dag van de beving.
pi_96984089
He, wat jammer dat j0kkebrok is gekapt met het 9/11 topic, doordat het topic menigmaal werd gekaapt (jaja!) door persoonlijke aanvallen of frustraties. Ik vind het altijd jammer om te zien dat iemand zich zo aangevallen kan voelen door kritiek.

Als men zich iets beter zou kunnen distantieren en hun gevoel er zoveel mogelijk buiten laten, dan zouden discussies zowel beter verlopen als langer.
  woensdag 18 mei 2011 @ 12:21:09 #16
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_96984341
Kan iemand de nieuwe 9-11 openen? Had een post die ik niet kwijt kon
En ik weet niet hoe dat moet :(

Alhoewel die post ook best hier kan want was voornamelijk een algemeenheid:

quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 11:54 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dit is wat jij en anderen hier continu doen. WERKELIJK ALLES bagatelliseren! Dat er geen flight data recorder en voice recorder gegevens zijn van beide vluchten die het WTC hebben geraakt is voor jullie niet verdacht. NOOIT is iets verdacht. :')

Daarom kap ik er mee. Zolang er mensen zoals jij en Hoppahoppa in dit topic alles op zo'n manier verkankeren, heb ik geen zin meer om mijn best te doen.

Chapeau jongen! :{
Het gaat niet om bagatelliseren, het gaat om claims die niet bij bewijs passen.

Als persoon x post: ik vind het vreemd dat die blackboxes niet gevonden zijn, tja wat kun je er aan doen als zo iemand dat vreemd vind dan is dat zo.

Als persoon x post: er zijn natuurwetten gebroken! Dan is het een heel ander verhaal aangezien natuurwetten "vreemdheid" niet uitsluiten.

dat "bagatelliseren" komt mede voort uit de grootsheid van de claims die gedaan worden en dan de kleinheid van het bewijs voor die claims. Door enigszins gematigder te zijn in je uitspraken, kun je dat voorkomen.

(nu staat er de hele tijd je, maar dat is omdat jij toevallig de post hebt gemaakt, bedoel het meer in zijn algemeenheid)
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  woensdag 18 mei 2011 @ 12:21:24 #17
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_96984349
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 12:14 schreef Gray het volgende:
He, wat jammer dat j0kkebrok is gekapt met het 9/11 topic, doordat het topic menigmaal werd gekaapt (jaja!) door persoonlijke aanvallen of frustraties. Ik vind het altijd jammer om te zien dat iemand zich zo aangevallen kan voelen door kritiek.

Als men zich iets beter zou kunnen distantieren en hun gevoel er zoveel mogelijk buiten laten, dan zouden discussies zowel beter verlopen als langer.
Wacht eerst maar even af ;) Hij roept al iets van 5-10 topics lang dat hij gaat stoppen.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_96984538
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 12:14 schreef Gray het volgende:

Ik kan prima tegen kritiek. Maar het eeuwige gezeik om een topic change ben ik flink zat ja. Ik heb me de laatste tijd weer op andere zaken gericht die prima discussievoer kunnen zijn, maar ook dat is voor de heren Hoppahoppa, Tuinhek en anderen weer niet goed. Wat willen ze nou eigenlijk? Willen ze wel over 911 praten of zijn ze hier om het topic te frustreren? Ik denk het laatste...
pi_96984611
En wat als het eerste een bom was en het tweede een vliegtuig en een bom?
  woensdag 18 mei 2011 @ 12:30:20 #20
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_96984647
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 12:26 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik kan prima tegen kritiek. Maar het eeuwige gezeik om een topic change ben ik flink zat ja. Ik heb me de laatste tijd weer op andere zaken gericht die prima discussievoer kunnen zijn, maar ook dat is voor de heren Hoppahoppa, Tuinhek en anderen weer niet goed. Wat willen ze nou eigenlijk? Willen ze wel over 911 praten of zijn ze hier om het topic te frustreren? Ik denk het laatste...
JB ik denk ten eerste dat je het je iets minder aan moet trekken.
Ten tweede, wat ik hierboven schreef, als je extreme claims maakt, zullen de aanwijzingen altijd tegen vallen. Door dus wat gematigder te zijn in de claim, heb je minder te bewijzen en zal het minder snel voelen alsof het wordt gebagatelliseerd.
ten derde, respect dat jij wel in gaat op de zaken die je claimt, je zit in een positie waar je niet alleen je eigen uitspraken moet verdedigen maar ook vaan die van anderen, misschien dat iets meer afstand daarvan nemen helpt. Jij bent niet aanspreekbaar op wat b.v. een Bankfurt claimt.
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  woensdag 18 mei 2011 @ 12:31:04 #21
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_96984676
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 12:29 schreef Loppe het volgende:
Dan moet je voor de onion gaan werken ;)
http://www.theonion.com/a(...)s-single-plane,2017/
  woensdag 18 mei 2011 @ 12:32:53 #22
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_96984759
Als ik Jokkebrok was zou ik na het eerste jaar al moe worden. :p

Dat hele 9 en twee eendjes gedoe..
Kinderen die toen geboren zijn zitten nu al zo'n beetje stiekum aan de drank en sigaretten.

Kijk liever hoe het is gebruikt om mensen van alles door de strot te duwen. En wat er werkelijk nodig is voor damage control op het vlak van mensenrechten en privacy. Maar ja, ieder zijn ding natuurlijk. Ik denk iig niet dat op dit vlak de geschiedenis op internetfora wordt geschreven.
  woensdag 18 mei 2011 @ 12:39:41 #23
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_96985034
quote:
14s.gif Op woensdag 18 mei 2011 12:32 schreef Odysseuzzz het volgende:
Als ik Jokkebrok was zou ik na het eerste jaar al moe worden. :p

Dat hele 9 en twee eendjes gedoe..
Kinderen die toen geboren zijn zitten nu al zo'n beetje stiekum aan de drank en sigaretten.

Kijk liever hoe het is gebruikt om mensen van alles door de strot te duwen. En wat er werkelijk nodig is voor damage control op het vlak van mensenrechten en privacy. Maar ja, ieder zijn ding natuurlijk. Ik denk iig niet dat op dit vlak de geschiedenis op internetfora wordt geschreven.
Ik denk persoonlijk dat daar inderdaad meer te halen valt. Misschien zou dat ooit eens een losse thread moeten worden. Daar is echt nog veel te tonen dat mensen over het algemeen niet weten.
pi_96985057
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 12:30 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

JB ik denk ten eerste dat je het je iets minder aan moet trekken.
Ten tweede, wat ik hierboven schreef, als je extreme claims maakt, zullen de aanwijzingen altijd tegen vallen. Door dus wat gematigder te zijn in de claim, heb je minder te bewijzen en zal het minder snel voelen alsof het wordt gebagatelliseerd.
ten derde, respect dat jij wel in gaat op de zaken die je claimt, je zit in een positie waar je niet alleen je eigen uitspraken moet verdedigen maar ook vaan die van anderen, misschien dat iets meer afstand daarvan nemen helpt. Jij bent niet aanspreekbaar op wat b.v. een Bankfurt claimt.
Ik wijs voornamelijk op anomalieën in het officiële verhaal. Die worden altijd stuk voor stuk gebagatelliseerd door een groepje users waaronder ook jij valt. Denk je dat het dan nog leuk is om een discussie met jullie te gaan voeren. Ik weet bij voorbaat al wat de reactie zal zijn, als ik weer iets aankaart.

Natuurlijk kun je altijd wel iets bedenken wat een zaak kan verklaren, maar als je weigert naar het totaalplaatje te kijken, puur omdat je gericht bent op debunking, dan is het geen discussie meer te noemen. Dit is al tijden zo aan de gang en nu deeltje 50 is bereikt, vind ik het eigenlijk wel prima zo. Ik ben al veel te lang doorgegaan met deze onzindiscussies.
pi_96985138
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 12:29 schreef Loppe het volgende:
Wat als het eerste een komkommer was en het tweede een banaan en een granaatappel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')