Dat vermoeden heb ik ook...ik zie geen enkele reden om niet gewoon te blijven rijden, zelfs dat brandstoffilter lijkt me nonsens..quote:Op woensdag 4 mei 2011 12:22 schreef Paxcon het volgende:
Waarschijnlijk proberen ze je op te lichten.
Nu mengen ze in de wintermaanden nog steeds benzine met diesel aan de pomp hoor.quote:Op woensdag 4 mei 2011 12:30 schreef DAMH het volgende:
Het is ook het eerste wat ik dacht, voordat geld heb je bijna een nieuwe... Maartja het gaat dus om de nieuwe generatie dieselmotoren die helemaal niet tegen benzine kunnen,, vroeger kon je dat nog wel mengen (10% benzine erbij om op te starten in de kou)..
Ze proberen je gewoon te beflikkeren. Juist de nieuwe motoren zijn elektronisch zo beveiligd dat wanneer er iets foutief in de brandstofleiding komt de motor gewoon meteen afslaat. Het schoonspoelen en vervangen van filter is meer dan genoeg.quote:Op woensdag 4 mei 2011 12:30 schreef DAMH het volgende:
Ik heb al wel wat dingen op Inet erover gelezen,, en het schijnt met die nieuwe motoren allemaal wat gevoeliger te zijn dan dat het vroeger was,,,
Het is ook het eerste wat ik dacht, voordat geld heb je bijna een nieuwe... Maartja het gaat dus om de nieuwe generatie dieselmotoren die helemaal niet tegen benzine kunnen,, vroeger kon je dat nog wel mengen (10% benzine erbij om op te starten in de kou)..
Bron? Ik geloof je graag daar niet van.quote:Op woensdag 4 mei 2011 12:35 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Ze proberen je gewoon te beflikkeren. Juist de nieuwe motoren zijn elektronisch zo beveiligd dat wanneer er iets foutief in de brandstofleiding komt de motor gewoon meteen afslaat. Het schoonspoelen en vervangen van filter is meer dan genoeg.
Ik heb geen verstand van motoren hoor, maar ik las dit en bedacht toen dat Volkswagen in de Golf V nog heeft vastgehouden aan een 'oude dieselmotor met pompverstuiver'. In nieuwere modellen Volkswagen zijn ze nu ook over naar de commonrail dieselmotoren.quote:Op woensdag 4 mei 2011 12:34 schreef Yngwie het volgende:
Wat ze bij de garage voorzichtigheidshalve zullen doen is het vervangen van de verstuivers en de brandstofpomp + filters en leidingen. De commonrail diesels tegenwoordig zijn erg verfijnd maar daardoor ook erg gevoelig. Benzine heeft veel minder smering en daardoor kunnen met name de verstuivers en brandstofpomp daardoor beschadigd raken. Dat je nu probleemloos rondrijdt wil dat niet zeggen dat je over een paar duizend kilometer niet stil komt te staan met een kapotte pomp of verstuivers.
Natuurlijk kun je ervoor kiezen om de gok te wagen, als je geluk hebt is er inderdaad niets ernstigs beschadigd. Maar de reactie van de garage snap ik ook volkomen!
Verschil tussen de conventionele diesels en de commonrail zit hem in hoe de inspuiting geregeld wordt. Bij de oude diesels worden de injectoren geopend en gesloten door de aanwezige druk in een brandstofpomp. Voldoende druk -> open, minder druk -> gesloten, mechanisch dus via een nokkenas.quote:Op woensdag 4 mei 2011 13:25 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik heb geen verstand van motoren hoor, maar ik las dit en bedacht toen dat Volkswagen in de Golf V nog heeft vastgehouden aan een 'oude dieselmotor met pompverstuiver'. In nieuwere modellen Volkswagen zijn ze nu ook over naar de commonrail dieselmotoren.
Een commonrail heeft dan toch geen pompverstuiver meer? dus als je een auto hebt met een commonrail motor dan valt er toch ook geen pompverstuiver te vervangen?
Oke. Dank voor de uitleg. Zoals ik al zei, ik heb geen flauw benul van motoren qua techniek. Ik weet dat in mijn auto een commonrail diesel zit, en dat dat 'beter' is maar als je nou aan me vraagt wat er dan beter is, geen idee.quote:Op woensdag 4 mei 2011 13:37 schreef Yngwie het volgende:
[..]
Verschil tussen de conventionele diesels en de commonrail zit hem in hoe de inspuiting geregeld wordt. Bij de oude diesels worden de injectoren geopend en gesloten door de aanwezige druk in een brandstofpomp. Voldoende druk -> open, minder druk -> gesloten, mechanisch dus via een nokkenas.
In commonrails staan druk in de brandstofleiding en de inspuiting los van elkaar en worden door het motormanagement (de computer) geregeld mbt electromagnetische verstuivers. Het type verstuiver is dus wel compleet anders, maar een commonrail heeft wel degelijk (dure!!) verstuivers.
Dit dus, nooit meer hierover hebben en als er toch iets kapot gaat gewoon garantie claimen. Mogen zij gaan bewijzen dat dat defect komt omdat je 500 meter met een diesel-benzinemengsel hebt gereden ipv pure diesel. Ik zou de rechtzaak aandurven.quote:Op woensdag 4 mei 2011 12:35 schreef TheThirdMark het volgende:
Ze proberen je gewoon te beflikkeren.
ik kon inderdaad niet opmaken uit de OP wat ze willen doen voor 4500 euro...quote:Op woensdag 4 mei 2011 14:06 schreef Sounddragon het volgende:
vrouwen bij dealers die je adviseren over motorische problemen
Filter wisselen, en rijden met die hap, voor 4500¤ gaan ze je hele motor swappen of wat?
Echt he
Volgens mij hadden ze het over leidingen, pompen etc vervangen,, belachelijk duur geintje,,quote:Op woensdag 4 mei 2011 14:12 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
ik kon inderdaad niet opmaken uit de OP wat ze willen doen voor 4500 euro...
Er komt wat benzine in je brandstofpomp idd, en dat ontvet, waar diesel juist smeert, maar ik geloof nooit dat je pomp na 500 meter al de geest gaat geven hoor, en zowel, dan merk je dat vanzelf na een tijdje, en kun je hem altijd nog vervangen, dat kost never nooit 4500¤; imho dikke vette bullshit om preventief het complete brandstofsysteem eronderuit te rossen en in de kliko te donderen, mafkezenquote:Op woensdag 4 mei 2011 14:14 schreef DAMH het volgende:
[..]
Volgens mij hadden ze het over leidingen, pompen etc vervangen,, belachelijk duur geintje,,
Weet ook nog niet of de verzekering dit dekt,, nieuw prijs van de wagen is trouwen 17k..
Het grote antwoord is, dat hij er gewoon geen ene donder van gaat merken.quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:53 schreef RemcoDelft het volgende:
De grote vraag is of jij binnen garantie verwacht meer dan 4500 euro aan reparaties te krijgen... ik gok van niet, gewoon doorrijden dus.
nope tegenwoordig is er winter en zomer diesel en benzine!quote:Op woensdag 4 mei 2011 12:31 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Nu mengen ze in de wintermaanden nog steeds benzine met diesel aan de pomp hoor.
Maar de vraag is,, is dit ook echt nodig,, wat gebeurt er in het ergste geval dat er iets kapot is? Besides die dingen die je hier boven opnoemt, wat kan er nog meer stuk gaan? Ik bedoel die moet je schijnbaar toch al vervangen kan je net zo goed door rijden tot ze zeker weten het begeven?quote:Op woensdag 4 mei 2011 19:58 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
even voor de duidelijkheid de Eco mototief diesels van VAG hebben een D-riem welke de HD pomp aandrijft
Omdat de FABRIKANT voorschijft dat bij verkeert tanken ALLES moet worden vervangen :
Tank,
brandstof slangen,
Filterhuis + filter
HD pomp
Commen Rail
Leidingen
Verstuivers
Retourslangen
warmte wisselelaar
Om de HD pomp te vervangen moet de Distrubutie los, en zal dus dat ook betekenen !
stel dat je over een jaar of 2 toch je brandstofpomp in de soep loopt dan laat je die vervangen.quote:Op woensdag 4 mei 2011 20:31 schreef DAMH het volgende:
[..]
Maar de vraag is,, is dit ook echt nodig,, wat gebeurt er in het ergste geval dat er iets kapot is? Besides die dingen die je hier boven opnoemt, wat kan er nog meer stuk gaan? Ik bedoel die moet je schijnbaar toch al vervangen kan je net zo goed door rijden tot ze zeker weten het begeven?
ja dit is nodig!quote:Op woensdag 4 mei 2011 20:31 schreef DAMH het volgende:
[..]
Maar de vraag is,, is dit ook echt nodig,, wat gebeurt er in het ergste geval dat er iets kapot is? Besides die dingen die je hier boven opnoemt, wat kan er nog meer stuk gaan? Ik bedoel die moet je schijnbaar toch al vervangen kan je net zo goed door rijden tot ze zeker weten het begeven?
Tja, wat als je het gewoon je dealer niet vertelt?quote:Op woensdag 4 mei 2011 19:54 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Inderdaad, bijna elke fabrikant VERPLICHT de client ALLES (dus vanaf de tank tot aan de verstuiver), te vervangen als hij verkeert tank binnen de garantie periode. Doe je dit niet, dan komt er een aantekening op het chassis nummer komt van de auto is het systeem van Seat
dan ben je wat mij betreft een grote kl**tz4k, n links om of rechts het komt toch wel boven waterquote:Op woensdag 4 mei 2011 21:48 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
Tja, wat als je het gewoon je dealer niet vertelt?
Jij zegt dus dat TS naar de dealer moet en al die shit moet laten vervangen omdat hij anders zéker weten ellende krijgt ?quote:Op woensdag 4 mei 2011 21:34 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
ja dit is nodig!
ergste geval motorkapot.
Haha rustig maar hoor, ik heb niet verkeerd getanktquote:Op woensdag 4 mei 2011 21:51 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
dan ben je wat mij betreft een grote kl**tz4k, n links om of rechts het komt toch wel boven water
Jaquote:Op woensdag 4 mei 2011 22:00 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jij zegt dus dat TS naar de dealer moet en al die shit moet laten vervangen omdat hij anders zéker weten ellende krijgt ?
Niet alle dealers over 1 kam scheren AUB!quote:Op woensdag 4 mei 2011 22:07 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
Haha rustig maar hoor, ik heb niet verkeerd getankt
En btw, dealers zijn zeker altijd de eerlijkheid zelve![]()
je hebt alleen maar slechte dealers en heel slechte dealersquote:Op woensdag 4 mei 2011 22:16 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Ja
[..]
Niet alle dealers over 1 kam scheren AUB!
* onthoudtquote:
tja, als je met drukken van 1500 bar tot 3000 bar werkt, en er is even geen goede smering, dan loopt het spul snel verrotquote:Op woensdag 4 mei 2011 22:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
* onthoudt
Maar ik blijf het een belachelijk iets vinden![]()
jammer dat mensen elke dealer over de zelfde kam scheren, of is de dealer TE eerlijk waardoor het lijkt als of hij bedondert....quote:Op woensdag 4 mei 2011 22:18 schreef densmee het volgende:
[..]
je hebt alleen maar slechte dealers en heel slechte dealers
en waarom loopt de motor in de soep, ik geloof er niks van dat er problemen zullen ontstaan door het tanken van benzine.
waarom, zoals net ook al gezegd door drukken van 1500 tot 3000 bar en het het ontbreken van goede smering, gaan de verstuivers na pissen, hier door slaat de motor op hol, of brandt er een gat in de zuigerquote:Op woensdag 4 mei 2011 22:18 schreef densmee het volgende:
[..]
en waarom loopt de motor in de soep, ik geloof er niks van dat er problemen zullen ontstaan door het tanken van benzine.
nou dan is het toch verstuivers laten testen, mogelijk vervangen en klaarquote:Op woensdag 4 mei 2011 22:26 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
waarom, zoals net ook al gezegd door drukken van 1500 tot 3000 bar en het het ontbreken van goede smering, gaan de verstuivers na pissen, hier door slaat de motor op hol, of brandt er een gat in de zuiger
HD pomp?quote:Op woensdag 4 mei 2011 22:28 schreef densmee het volgende:
[..]
nou dan is het toch verstuivers laten testen, mogelijk vervangen en klaar
jammer als de hd pomp stuk loopt, maar als hij dat de komende tien jaar niet doet bespaar je veel geld. en hoe groot is nou de kans dat een hd pomp kapot loopt door een beetje benzinequote:Op woensdag 4 mei 2011 22:33 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
HD pomp?
leiding los = vervangen, elke keer weer, en zo zijn er nog wel wat geintjes.
voorschriften zijn er nou eenmaal. shit happen
Die verstuivers zijn dus binnen die 500 meter die TS gereden heeft al verneuqt?quote:Op woensdag 4 mei 2011 22:26 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
waarom, zoals net ook al gezegd door drukken van 1500 tot 3000 bar en het het ontbreken van goede smering, gaan de verstuivers na pissen, hier door slaat de motor op hol, of brandt er een gat in de zuiger
Een dealer gaat natuurlijk voor zekerheid; een binnen de garantie kapotgelopen motor is geen goede reklame, even nog buiten de kosten voor het vervangen van de defecte delen, en nu gaan de kosten richting klant, en zijn billen zijn gedekt; win/win. Voor de dealer.quote:Op woensdag 4 mei 2011 22:49 schreef densmee het volgende:
[..]
jammer als de hd pomp stuk loopt, maar als hij dat de komende tien jaar niet doet bespaar je veel geld. en hoe groot is nou de kans dat een hd pomp kapot loopt door een beetje benzine
dit.quote:Op woensdag 4 mei 2011 21:48 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
Tja, wat als je het gewoon je dealer niet vertelt?
dat een dealer dat advies geeft kan ik dan begrijpen maar dat er hier gezegd wordt dat het nodig is en weet ik het allemaal is gewoon onzin en dan kun je jezelf nog zon mooie titel toelichten maar dan heb je het als diagnose specialist niet begrepenquote:Op woensdag 4 mei 2011 23:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Een dealer gaat natuurlijk voor zekerheid; een binnen de garantie kapotgelopen motor is geen goede reklame, even nog buiten de kosten voor het vervangen van de defecte delen, en nu gaan de kosten richting klant, en zijn billen zijn gedekt; win/win. Voor de dealer.
Sad but true
http://www.roelbroersma.nl/index.php/2009/09/14/myth-busters-benzine-getankt-in-een-dieselautoquote:Op woensdag 4 mei 2011 19:55 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
nope tegenwoordig is er winter en zomer diesel en benzine!
Dat was in een oude diesel. Maar zelfs voor de moderne diesels in het niet zo erg zoals het artikel al zegtquote:Op donderdag 5 mei 2011 08:18 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
http://www.roelbroersma.nl/index.php/2009/09/14/myth-busters-benzine-getankt-in-een-dieselauto
De dealer heeft een gemiddelde winst marge van 1500%. Daarom is een dealer zo duur. Alleen voor gloednieuwe auto's waarbij het onderhoud nog bij de aanschafprijs zit is het aan te raden naar een dealer te gaan (je hebt er immers voor betaald) maar zodra die termijn afgelopen is ben je gek als je naar een dealer gaat. Kwaliteit van het werk is over het algemeen lager dan bij een allerhande dealer.quote:Op woensdag 4 mei 2011 22:25 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
dealer onderhoudt conform fabrikant voorschriften, daarom ga je naar de dealer, daarom is het ook zo duur
bel eens een andere seat dealer op om te vragen wat het kost om een ecomotive motor te wisselen, zeg dan dat hij kapot is gelopen na een olie wissel, en de carterplug niet goed terug gedraaid is.quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:07 schreef DAMH het volgende:
Ik heb sowieso voor komende week een afspraak staan om die filter te vervangen, ik zou nog terug bellen als ik die hele meuk wil verwisselen.. Maar ik zal daar wel zo'n monteur vragen naar zijn mening en kijken of ie het kan vertellen zonder weg te kijken. Achtsja,, sowieso dat verhaal dat als je je contact heb gedraaid ie dan al naar de tering is kan ik niet geloven..
Punt is ook dat ik in 1ste instantie volgens mij een monteur aan de lijn had en het hem vertelde en hij verder niks erover zei,, maar dat vervolgens zo'n miep me terug belt van "Ow maar hey het is een ecomotive dus moet alles vervangen worden"...
Ik rij hem nog liever tegen een boom eigenlijk dan dat ik me laten naaien voor zo'n bedrag
Bizar,, en heb je dan een gewone dealer gebeld of de officiele seat dealer?quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:39 schreef TheThirdMark het volgende:
Heb het hier voor de gein even nagevraagd bij een Dealer.
Hun antwoord: als je de auto zelf bij hun krijgt spoelen zij de auto voor ¤60.
Er zitten dan geen verdere kosten bij voor vervanging van spullen (wat volgens de Dealer ook niet nodig is).
Officiële Seat dealer.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 13:05 schreef DAMH het volgende:
[..]
Bizar,, en heb je dan een gewone dealer gebeld of de officiele seat dealer?
Dat zal alleen gebeuren als je de auto bij de garage laat brengen, omdat hij niet meer rijdt vanwege verkeerde brandstof.quote:Op woensdag 4 mei 2011 19:54 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Inderdaad, bijna elke fabrikant VERPLICHT de client ALLES (dus vanaf de tank tot aan de verstuiver), te vervangen als hij verkeert tank binnen de garantie periode. Doe je dit niet, dan komt er een aantekening op het chassis nummer komt van de auto is het systeem van Seat
wij hebben op de zaak een schrijven liggen van Renault NL en Renault FR. prima bewijslast staat alles in. Ook dat de garantie per direct vervalt je dit niet vervangtquote:Op vrijdag 6 mei 2011 14:34 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Dat zal alleen gebeuren als je de auto bij de garage laat brengen, omdat hij niet meer rijdt vanwege verkeerde brandstof.
Anders ben ik erg benieuwd naar de bewijslast die de garage gaat aandragen.
OT:
Lekker mee doorrijden. Als het kapot gaat kan je altijd nog iets laten vervangen. En de onderdelen die dan vervangen moeten worden, kosten echt geen ¤4500.
Hebben ze dan ook benzineverklikkers ergens ingebouwd dat ze met zekerheid kunnen zegggen dat je benzine in het systeem hebt gehad?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:05 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
wij hebben op de zaak een schrijven liggen van Renault NL en Renault FR. prima bewijslast staat alles in. Ook dat de garantie per direct vervalt je dit niet vervangt( op de motor en brandstof toevoersysteem)
bij vermoeden kun je altijd een brandstof staaltje nemen, en controleren op de aanwezigheid van dieselquote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:16 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hebben ze dan ook benzineverklikkers ergens ingebouwd dat ze met zekerheid kunnen zegggen dat je benzine in het systeem hebt gehad?
Maar waneer TS nu de brandstof filter gewoon bij de kwikfit zou laten vervagen dan komt de dealer er toch nooit meer achter dat er een keer verkeerde brandstof in gezeten heeft.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 20:01 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
bij vermoeden kun je altijd een brandstof staaltje nemen, en controleren op de aanwezigheid van diesel
kost heb je ook wat
Heb ik idd ook al aan gedacht, feit is alleen wel dat ik die seatmobility bs heb gebelt die vervolgens de awnb heeft ingeschakeld om me tank leeg te pompen,, dus ik vermoed dat ze ergens al een notitie hebben gemaakt.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 21:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar waneer TS nu de brandstof filter gewoon bij de kwikfit zou laten vervagen dan komt de dealer er toch nooit meer achter dat er een keer verkeerde brandstof in gezeten heeft.
Kan. Zou ook kunnen dat er verklikkers in je brandstofpomp zitten die verkleuren, waardoor ze kunnen zien of er verkeerde brandstof in heeft gezeten.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 22:21 schreef DAMH het volgende:
[..]
Heb ik idd ook al aan gedacht, feit is alleen wel dat ik die seatmobility bs heb gebelt die vervolgens de awnb heeft ingeschakeld om me tank leeg te pompen,, dus ik vermoed dat ze ergens al een notitie hebben gemaakt.
quote:Op woensdag 4 mei 2011 21:51 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
dan ben je wat mij betreft een grote kl**tz4k, n links om of rechts het komt toch wel boven water
Voortaan gewoon naar die fatsoenlijke dealer gaan die alleen 6 tientjes vraagt om de boel door te spoelenl.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 00:00 schreef Mercer het volgende:
Je moet vanaf nu iig je mond houden!!En dus die filters niet bij jouw seat dealer laten vervangen. Gewoon helemaal geen filters vervangen. Al staat het waarschijnlijk wel genoteerd, laat hun maar bewijzen dat jij benzine hebt getankt mocht je nog aanspraak op garantie maken. Dan zeg je dat dat niet is gebeurd, klaar.
Maar als de distributieriem erafloopt, of het blok loopt vast. Bijvoorbeeld omdat de oliepomp voortijdig versleten is of door een defect in het koelsysteem of iets door iets anders wat niks met brandstof te maken heeft. Dan wordt je als garage bij de rechter gewoon uitgelachen met je schrijven van Renault.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:05 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
wij hebben op de zaak een schrijven liggen van Renault NL en Renault FR. prima bewijslast staat alles in. Ook dat de garantie per direct vervalt je dit niet vervangt( op de motor en brandstof toevoersysteem)
Zegt genoeg over het merk Renault als ze zulke schrijven hebben liggen, lekker makkelijk onder mankementen van je brakke merk uit komenquote:Op woensdag 11 mei 2011 11:46 schreef noutie het volgende:
[..]
Maar als de distributieriem erafloopt, of het blok loopt vast. Bijvoorbeeld omdat de oliepomp voortijdig versleten is of door een defect in het koelsysteem of iets door iets anders wat niks met brandstof te maken heeft. Dan wordt je als garage bij de rechter gewoon uitgelachen met je schrijven van Renault.
Ga naar de dealer waar je ook geïnformeerd had en die slechts 6 tientjes zou rekenen. Die klinken me een stuk klantvriendelijker in de oren. En je huidige garage nooit meer komen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:15 schreef DAMH het volgende:
Update:
Had dus een afspraak gemaakt om alleen het brandstoffilter te vervangen.
Nu kwamen die monteurs met hetzelfde verhaal als waarmee die vrouw aan de tel. kwam de vorige keer. Nu zei ik dus ook dat ik het maar vreemd vond dat je niet kon testen of daadwerkelijk als kapot was en dat je daarom maar preventief moet vervangen ter waarde van 4500 ex btw op een auto van 16k.
Eentje hield een beetje vol in het feit dat dit is omdat de nieuwe motoren zo gevoelig zijn etc etc en dat het uiteraard vanuit de fabrikant is voorgeschreven.
De ander werd al iets losser, en vertelde dat hij het natuurlijk niet mag vertellen, maar dat je idd voor hetzelfde geldt nog 10jaar erin rijdt en dat er nooit wat zal gebeuren of dat je over 5km stilstaat, nobody knows.. Wat ik dus vrij eerlijk en normaal vond.
Punt was wel dat ze niet het filter konden vervangen zonder een notitie ervan te maken. Dus besloten omdat maar niet te doen. Want als ik besluit het niet te doen dan vervalt me 2 jarige garantie, en nu zou ik eventueel het er nog op kunnen gooien dat ik het niet wist en de anwb me alleen had verteld om de brandstoffilter te vervangen.
Dus ik heb gekeken naar die mobiliteitsservice garantie
De enige voorwaarde is dat je je SEAT bij een officiële SEAT Service Partner laat
onderhouden. Wanneer heb je recht op SEAT Mobiliteitsservice?
Om in aanmerking te komen voor alle diensten van de SEAT Mobiliteitsservice vragen wij je slechts om onze onderhoudsinstructies in acht te nemen. Dit houdt in dat je de voorgeschreven handelingen en aanbevolen reparaties dient uit te laten voeren binnen de voorgeschreven periode
of het aantal kilometers.
Zou je dit kunnen lezen als, ik laat me filter bij kwikfit vervangen maar de rest van de onderhoudsinstructies gewoon bij een officiele seat partner garage .. En mocht er dan ooit iets gebeuren dan doe ik net of ik van niks wist?
Ps, zelfs die monteur vroeg me hoeveel km ik er nu in had gereden sinds het incident (800km) en zei vervolgens dat het vervangen van het filter niet eens meer zo zeer nodig is....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |