abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 mei 2011 @ 12:19:10 #1
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_96336445
Zoals de titel al aangeeft, in een nieuwe wagen Ecomotive (6000km) diesel, per ongeluk vol getankt met benzine, sloeg ook meteen af na 500meter.. Dom ik weet het, maar tank vaak benzine in een andere auto/motor dus pakte automatisch die slang...

Toen leeg laten pompen door de ANWB en die gast zei dat het vervangen van de brandstoffilter afdoende was.

Maar toen ik de garage belde voor een afspraak kwamen ze ermee dat er van alles vervangen (¤4500kosten) moest worden, (orders vanuit de importeur van SEAT) als je nog garanties wilt behouden ofzo?

Inmiddels 500km met de auto gereden, en hij liep eigenlijk weer als een zonnetje nadat er Diesel in zat...

Iemand enig idee hoe schadelijk dit nu voor de motor is geweest? Kunnen ze dit ook zien als ze alleen het brandstoffilter vervangen (aangezien ik dat wel wil doen)

Graag wat professionele :P reacties
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
pi_96336563
Waarschijnlijk proberen ze je op te lichten.
  woensdag 4 mei 2011 @ 12:24:10 #3
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_96336621
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 12:22 schreef Paxcon het volgende:
Waarschijnlijk proberen ze je op te lichten.
Dat vermoeden heb ik ook...ik zie geen enkele reden om niet gewoon te blijven rijden, zelfs dat brandstoffilter lijkt me nonsens..
pi_96336785
heb het zelf ook een keer gehad
ANWB pompt alles eruit, opnieuw tanken
en gaan met die banaan en na 8 jaar erin rijden deed hij het nog steeds
volgens mij probeert de garage je een poot uit te draaien idd
  woensdag 4 mei 2011 @ 12:30:57 #5
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_96336890
Ik heb al wel wat dingen op Inet erover gelezen,, en het schijnt met die nieuwe motoren allemaal wat gevoeliger te zijn dan dat het vroeger was,,,

Het is ook het eerste wat ik dacht, voordat geld heb je bijna een nieuwe... Maartja het gaat dus om de nieuwe generatie dieselmotoren die helemaal niet tegen benzine kunnen,, vroeger kon je dat nog wel mengen (10% benzine erbij om op te starten in de kou)..
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
pi_96336930
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 12:30 schreef DAMH het volgende:

Het is ook het eerste wat ik dacht, voordat geld heb je bijna een nieuwe... Maartja het gaat dus om de nieuwe generatie dieselmotoren die helemaal niet tegen benzine kunnen,, vroeger kon je dat nog wel mengen (10% benzine erbij om op te starten in de kou)..
Nu mengen ze in de wintermaanden nog steeds benzine met diesel aan de pomp hoor.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_96337053
Wat ze bij de garage voorzichtigheidshalve zullen doen is het vervangen van de verstuivers en de brandstofpomp + filters en leidingen. De commonrail diesels tegenwoordig zijn erg verfijnd maar daardoor ook erg gevoelig. Benzine heeft veel minder smering en daardoor kunnen met name de verstuivers en brandstofpomp daardoor beschadigd raken. Dat je nu probleemloos rondrijdt wil dat niet zeggen dat je over een paar duizend kilometer niet stil komt te staan met een kapotte pomp of verstuivers.

Natuurlijk kun je ervoor kiezen om de gok te wagen, als je geluk hebt is er inderdaad niets ernstigs beschadigd. Maar de reactie van de garage snap ik ook volkomen!
  woensdag 4 mei 2011 @ 12:35:04 #8
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_96337061
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 12:30 schreef DAMH het volgende:
Ik heb al wel wat dingen op Inet erover gelezen,, en het schijnt met die nieuwe motoren allemaal wat gevoeliger te zijn dan dat het vroeger was,,,

Het is ook het eerste wat ik dacht, voordat geld heb je bijna een nieuwe... Maartja het gaat dus om de nieuwe generatie dieselmotoren die helemaal niet tegen benzine kunnen,, vroeger kon je dat nog wel mengen (10% benzine erbij om op te starten in de kou)..
Ze proberen je gewoon te beflikkeren. Juist de nieuwe motoren zijn elektronisch zo beveiligd dat wanneer er iets foutief in de brandstofleiding komt de motor gewoon meteen afslaat. Het schoonspoelen en vervangen van filter is meer dan genoeg.
pi_96337161
Heb er geen verstand van, maar voelt als oplichterij.
  woensdag 4 mei 2011 @ 13:03:27 #10
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_96338196
Is je garantie ¤4500 waard? :P
Of worden die ¤4500 door de één of andere verzekering vergoed?

Er zijn ook mensen die standaard 2-takt olie bij het tanken toevoegen om de boel/pomp wat (extra) te smeren. 1 op 250. Zou je ook een tijdje kunnen doen.
Filter zou ik wel vervangen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 4 mei 2011 @ 13:15:27 #11
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_96338713
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 12:35 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Ze proberen je gewoon te beflikkeren. Juist de nieuwe motoren zijn elektronisch zo beveiligd dat wanneer er iets foutief in de brandstofleiding komt de motor gewoon meteen afslaat. Het schoonspoelen en vervangen van filter is meer dan genoeg.
Bron? Ik geloof je graag daar niet van.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
  Moderator woensdag 4 mei 2011 @ 13:25:48 #12
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_96339114
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 12:34 schreef Yngwie het volgende:
Wat ze bij de garage voorzichtigheidshalve zullen doen is het vervangen van de verstuivers en de brandstofpomp + filters en leidingen. De commonrail diesels tegenwoordig zijn erg verfijnd maar daardoor ook erg gevoelig. Benzine heeft veel minder smering en daardoor kunnen met name de verstuivers en brandstofpomp daardoor beschadigd raken. Dat je nu probleemloos rondrijdt wil dat niet zeggen dat je over een paar duizend kilometer niet stil komt te staan met een kapotte pomp of verstuivers.

Natuurlijk kun je ervoor kiezen om de gok te wagen, als je geluk hebt is er inderdaad niets ernstigs beschadigd. Maar de reactie van de garage snap ik ook volkomen!
Ik heb geen verstand van motoren hoor, maar ik las dit en bedacht toen dat Volkswagen in de Golf V nog heeft vastgehouden aan een 'oude dieselmotor met pompverstuiver'. In nieuwere modellen Volkswagen zijn ze nu ook over naar de commonrail dieselmotoren.

Een commonrail heeft dan toch geen pompverstuiver meer? dus als je een auto hebt met een commonrail motor dan valt er toch ook geen pompverstuiver te vervangen?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_96339627
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 13:25 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik heb geen verstand van motoren hoor, maar ik las dit en bedacht toen dat Volkswagen in de Golf V nog heeft vastgehouden aan een 'oude dieselmotor met pompverstuiver'. In nieuwere modellen Volkswagen zijn ze nu ook over naar de commonrail dieselmotoren.

Een commonrail heeft dan toch geen pompverstuiver meer? dus als je een auto hebt met een commonrail motor dan valt er toch ook geen pompverstuiver te vervangen?
Verschil tussen de conventionele diesels en de commonrail zit hem in hoe de inspuiting geregeld wordt. Bij de oude diesels worden de injectoren geopend en gesloten door de aanwezige druk in een brandstofpomp. Voldoende druk -> open, minder druk -> gesloten, mechanisch dus via een nokkenas.

In commonrails staan druk in de brandstofleiding en de inspuiting los van elkaar en worden door het motormanagement (de computer) geregeld mbt electromagnetische verstuivers. Het type verstuiver is dus wel compleet anders, maar een commonrail heeft wel degelijk (dure!!) verstuivers.
  Moderator woensdag 4 mei 2011 @ 13:39:40 #14
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_96339736
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 13:37 schreef Yngwie het volgende:

[..]

Verschil tussen de conventionele diesels en de commonrail zit hem in hoe de inspuiting geregeld wordt. Bij de oude diesels worden de injectoren geopend en gesloten door de aanwezige druk in een brandstofpomp. Voldoende druk -> open, minder druk -> gesloten, mechanisch dus via een nokkenas.

In commonrails staan druk in de brandstofleiding en de inspuiting los van elkaar en worden door het motormanagement (de computer) geregeld mbt electromagnetische verstuivers. Het type verstuiver is dus wel compleet anders, maar een commonrail heeft wel degelijk (dure!!) verstuivers.
Oke. Dank voor de uitleg. Zoals ik al zei, ik heb geen flauw benul van motoren qua techniek. Ik weet dat in mijn auto een commonrail diesel zit, en dat dat 'beter' is maar als je nou aan me vraagt wat er dan beter is, geen idee.

Weer wat geleerd :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_96340238
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 12:35 schreef TheThirdMark het volgende:

Ze proberen je gewoon te beflikkeren.
Dit dus, nooit meer hierover hebben en als er toch iets kapot gaat gewoon garantie claimen. Mogen zij gaan bewijzen dat dat defect komt omdat je 500 meter met een diesel-benzinemengsel hebt gereden ipv pure diesel. Ik zou de rechtzaak aandurven.
  woensdag 4 mei 2011 @ 13:55:04 #16
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_96340460
Die griet wist overgings nog te melden dan het niet uitmaakt of je ermee hebt gereden, de schade was al gedaan zodra je de sleutel had omgedraaid :( ... Dat klinkt wel als to much...
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
  woensdag 4 mei 2011 @ 14:06:31 #17
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_96340980
vrouwen bij dealers die je adviseren over motorische problemen :')

Filter wisselen, en rijden met die hap, voor 4500¤ gaan ze je hele motor swappen of wat? _O-

Echt he :|W
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_96340998
De benzine is nu al opgelost in je diesel, het mengt heel goed. In je filter zit echt geen benzine meer. IMO hoef je dat zelfs niet te vervangen.

Beetje bangmakerij zijn ze altijd heel goed in. Als ik niet de motorolie van de garage koop zou de er ook motorschade ("kans op motorschade meneer") optreden. Het is maar in hoeverre je hier zelf in meegaat.
  woensdag 4 mei 2011 @ 14:11:07 #19
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_96341186
Ik snap het wel vanuit de dealer zijn kan, je wilt je garantie behouden, dan willen hun ook de garantie dat er correct wordt omgegaan met de interne mechanica.

Ligt er een beetje aan wat de auto gekost heeft en wat je ermee wilt. Persoonlijk denk ik dat je geen probleem zult ondervinden (ik ben vroeger eens zo dom geweest om 2 liter olie in de benzine tank van een scooter (4L tank) te gooien, ook gewoon leeg laten lopen en opnieuw met bezine gevuld, en daarna nog jaren mee gereden en toen ik hem weg deel was vanalles stuk behalve de motor)
<hr>
  woensdag 4 mei 2011 @ 14:12:04 #20
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_96341230
quote:
13s.gif Op woensdag 4 mei 2011 14:06 schreef Sounddragon het volgende:
vrouwen bij dealers die je adviseren over motorische problemen :')

Filter wisselen, en rijden met die hap, voor 4500¤ gaan ze je hele motor swappen of wat? _O-

Echt he :|W
ik kon inderdaad niet opmaken uit de OP wat ze willen doen voor 4500 euro...
<hr>
  woensdag 4 mei 2011 @ 14:14:27 #21
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_96341323
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 14:12 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

ik kon inderdaad niet opmaken uit de OP wat ze willen doen voor 4500 euro...
Volgens mij hadden ze het over leidingen, pompen etc vervangen,, belachelijk duur geintje,,
Weet ook nog niet of de verzekering dit dekt,, nieuw prijs van de wagen is trouwen 17k..
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
  woensdag 4 mei 2011 @ 14:17:43 #22
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_96341458
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 14:14 schreef DAMH het volgende:

[..]

Volgens mij hadden ze het over leidingen, pompen etc vervangen,, belachelijk duur geintje,,
Weet ook nog niet of de verzekering dit dekt,, nieuw prijs van de wagen is trouwen 17k..
Er komt wat benzine in je brandstofpomp idd, en dat ontvet, waar diesel juist smeert, maar ik geloof nooit dat je pomp na 500 meter al de geest gaat geven hoor, en zowel, dan merk je dat vanzelf na een tijdje, en kun je hem altijd nog vervangen, dat kost never nooit 4500¤; imho dikke vette bullshit om preventief het complete brandstofsysteem eronderuit te rossen en in de kliko te donderen, mafkezen :')

Gewoon lekker rijden zeg ik :Y

[edit] verzekering zou dat best eens kunnen dekken, maar da's niet fijn voor je no claim :N
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 4 mei 2011 @ 14:30:30 #23
53151 T42
Pinball Wizard
pi_96341929
benzine in een diesel is 99 van 100x niet erg. hij loopt gewoon niet.
  woensdag 4 mei 2011 @ 17:54:07 #24
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_96350207
Dealers en garagehouders, het blijft het meest onbetrouwbare volk op onze aarde :)
Op elke fokker past een bril.
  woensdag 4 mei 2011 @ 18:53:10 #25
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_96352886
De grote vraag is of jij binnen garantie verwacht meer dan 4500 euro aan reparaties te krijgen... ik gok van niet, gewoon doorrijden dus.
censuur :O
  woensdag 4 mei 2011 @ 19:45:18 #26
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_96355737
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 18:53 schreef RemcoDelft het volgende:
De grote vraag is of jij binnen garantie verwacht meer dan 4500 euro aan reparaties te krijgen... ik gok van niet, gewoon doorrijden dus.
Het grote antwoord is, dat hij er gewoon geen ene donder van gaat merken.
Waarschijnlijk laten ze die auto bij de garage een paar uur stationair lopen, rijden er een beetje mee naar de lokale tussenhandelaartjes voor onderdelen van andere auto's, verzamelen in de tussentijd een paar Koos Spee prullaria en na drie dagen bellen ze 'm op dat de auto klaar is en dan krijgt ie 'm terug met de rekening en een volle asbak.
pi_96356247
Inderdaad, bijna elke fabrikant VERPLICHT de client ALLES (dus vanaf de tank tot aan de verstuiver), te vervangen als hij verkeert tank binnen de garantie periode. Doe je dit niet, dan komt er een aantekening op het chassis nummer komt van de auto is het systeem van Seat
pi_96356302
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 12:31 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Nu mengen ze in de wintermaanden nog steeds benzine met diesel aan de pomp hoor.
nope tegenwoordig is er winter en zomer diesel en benzine!
pi_96356561
even voor de duidelijkheid de Eco mototief diesels van VAG hebben een D-riem welke de HD pomp aandrijft

Omdat de FABRIKANT voorschijft dat bij verkeert tanken ALLES moet worden vervangen :

Tank,
brandstof slangen,
Filterhuis + filter
HD pomp
Commen Rail
Leidingen
Verstuivers
Retourslangen
warmte wisselelaar

Om de HD pomp te vervangen moet de Distrubutie los, en zal dus dat ook betekenen !
  woensdag 4 mei 2011 @ 20:31:28 #30
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_96358607
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 19:58 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
even voor de duidelijkheid de Eco mototief diesels van VAG hebben een D-riem welke de HD pomp aandrijft

Omdat de FABRIKANT voorschijft dat bij verkeert tanken ALLES moet worden vervangen :

Tank,
brandstof slangen,
Filterhuis + filter
HD pomp
Commen Rail
Leidingen
Verstuivers
Retourslangen
warmte wisselelaar

Om de HD pomp te vervangen moet de Distrubutie los, en zal dus dat ook betekenen !
Maar de vraag is,, is dit ook echt nodig,, wat gebeurt er in het ergste geval dat er iets kapot is? Besides die dingen die je hier boven opnoemt, wat kan er nog meer stuk gaan? Ik bedoel die moet je schijnbaar toch al vervangen kan je net zo goed door rijden tot ze zeker weten het begeven?
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
pi_96361051
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 20:31 schreef DAMH het volgende:

[..]

Maar de vraag is,, is dit ook echt nodig,, wat gebeurt er in het ergste geval dat er iets kapot is? Besides die dingen die je hier boven opnoemt, wat kan er nog meer stuk gaan? Ik bedoel die moet je schijnbaar toch al vervangen kan je net zo goed door rijden tot ze zeker weten het begeven?
stel dat je over een jaar of 2 toch je brandstofpomp in de soep loopt dan laat je die vervangen.
als het veel erger is dan heb je ook een compleet nieuw motorblok voor ¤4500,-
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_96362352
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 20:31 schreef DAMH het volgende:

[..]

Maar de vraag is,, is dit ook echt nodig,, wat gebeurt er in het ergste geval dat er iets kapot is? Besides die dingen die je hier boven opnoemt, wat kan er nog meer stuk gaan? Ik bedoel die moet je schijnbaar toch al vervangen kan je net zo goed door rijden tot ze zeker weten het begeven?
ja dit is nodig!

ergste geval motorkapot.
pi_96363185
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 19:54 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Inderdaad, bijna elke fabrikant VERPLICHT de client ALLES (dus vanaf de tank tot aan de verstuiver), te vervangen als hij verkeert tank binnen de garantie periode. Doe je dit niet, dan komt er een aantekening op het chassis nummer komt van de auto is het systeem van Seat
Tja, wat als je het gewoon je dealer niet vertelt? :P
Killing as few patients as possible.
pi_96363335
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 21:48 schreef davidov2009 het volgende:

[..]

Tja, wat als je het gewoon je dealer niet vertelt? :P
dan ben je wat mij betreft een grote kl**tz4k, n links om of rechts het komt toch wel boven water
  woensdag 4 mei 2011 @ 22:00:07 #35
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_96363912
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 21:34 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

ja dit is nodig!

ergste geval motorkapot.
Jij zegt dus dat TS naar de dealer moet en al die shit moet laten vervangen omdat hij anders zéker weten ellende krijgt ? :?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_96364391
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 21:51 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

dan ben je wat mij betreft een grote kl**tz4k, n links om of rechts het komt toch wel boven water
Haha rustig maar hoor, ik heb niet verkeerd getankt ;)

En btw, dealers zijn zeker altijd de eerlijkheid zelve :')
Killing as few patients as possible.
pi_96364995
quote:
5s.gif Op woensdag 4 mei 2011 22:00 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Jij zegt dus dat TS naar de dealer moet en al die shit moet laten vervangen omdat hij anders zéker weten ellende krijgt ? :?
Ja

quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 22:07 schreef davidov2009 het volgende:

[..]

Haha rustig maar hoor, ik heb niet verkeerd getankt ;)

En btw, dealers zijn zeker altijd de eerlijkheid zelve :')
Niet alle dealers over 1 kam scheren AUB!
pi_96365090
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 22:16 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Ja

[..]

Niet alle dealers over 1 kam scheren AUB!
je hebt alleen maar slechte dealers en heel slechte dealers

en waarom loopt de motor in de soep, ik geloof er niks van dat er problemen zullen ontstaan door het tanken van benzine.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  woensdag 4 mei 2011 @ 22:18:12 #39
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_96365099
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 22:16 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Ja

* onthoudt

Maar ik blijf het een belachelijk iets vinden :X
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_96365555
quote:
14s.gif Op woensdag 4 mei 2011 22:18 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

* onthoudt

Maar ik blijf het een belachelijk iets vinden :X
tja, als je met drukken van 1500 bar tot 3000 bar werkt, en er is even geen goede smering, dan loopt het spul snel verrot
pi_96365628
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 22:18 schreef densmee het volgende:

[..]

je hebt alleen maar slechte dealers en heel slechte dealers

en waarom loopt de motor in de soep, ik geloof er niks van dat er problemen zullen ontstaan door het tanken van benzine.
jammer dat mensen elke dealer over de zelfde kam scheren, of is de dealer TE eerlijk waardoor het lijkt als of hij bedondert....

dealer onderhoudt conform fabrikant voorschriften, daarom ga je naar de dealer, daarom is het ook zo duur
pi_96365691
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 22:18 schreef densmee het volgende:

[..]

en waarom loopt de motor in de soep, ik geloof er niks van dat er problemen zullen ontstaan door het tanken van benzine.
waarom, zoals net ook al gezegd door drukken van 1500 tot 3000 bar en het het ontbreken van goede smering, gaan de verstuivers na pissen, hier door slaat de motor op hol, of brandt er een gat in de zuiger
pi_96365789
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 22:26 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

waarom, zoals net ook al gezegd door drukken van 1500 tot 3000 bar en het het ontbreken van goede smering, gaan de verstuivers na pissen, hier door slaat de motor op hol, of brandt er een gat in de zuiger
nou dan is het toch verstuivers laten testen, mogelijk vervangen en klaar
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_96366042
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 22:28 schreef densmee het volgende:

[..]

nou dan is het toch verstuivers laten testen, mogelijk vervangen en klaar
HD pomp?

leiding los = vervangen, elke keer weer, en zo zijn er nog wel wat geintjes.

voorschriften zijn er nou eenmaal. shit happen
pi_96367073
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 22:33 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

HD pomp?

leiding los = vervangen, elke keer weer, en zo zijn er nog wel wat geintjes.

voorschriften zijn er nou eenmaal. shit happen
jammer als de hd pomp stuk loopt, maar als hij dat de komende tien jaar niet doet bespaar je veel geld. en hoe groot is nou de kans dat een hd pomp kapot loopt door een beetje benzine
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  woensdag 4 mei 2011 @ 23:17:22 #46
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_96368533
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 22:26 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

waarom, zoals net ook al gezegd door drukken van 1500 tot 3000 bar en het het ontbreken van goede smering, gaan de verstuivers na pissen, hier door slaat de motor op hol, of brandt er een gat in de zuiger
Die verstuivers zijn dus binnen die 500 meter die TS gereden heeft al verneuqt? :o
Da's wel héél erg snel dan :{
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 4 mei 2011 @ 23:20:03 #47
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_96368678
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 22:49 schreef densmee het volgende:

[..]

jammer als de hd pomp stuk loopt, maar als hij dat de komende tien jaar niet doet bespaar je veel geld. en hoe groot is nou de kans dat een hd pomp kapot loopt door een beetje benzine
Een dealer gaat natuurlijk voor zekerheid; een binnen de garantie kapotgelopen motor is geen goede reklame, even nog buiten de kosten voor het vervangen van de defecte delen, en nu gaan de kosten richting klant, en zijn billen zijn gedekt; win/win. Voor de dealer.
Sad but true -O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 5 mei 2011 @ 05:41:49 #48
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_96375294
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 21:48 schreef davidov2009 het volgende:

[..]

Tja, wat als je het gewoon je dealer niet vertelt? :P
dit.

[ Bericht 25% gewijzigd door mylifeisgrey op 05-05-2011 05:50:06 ]
  donderdag 5 mei 2011 @ 06:11:29 #49
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_96375314
Ik snap de dealer wel. Die gaan dan preventief zo ongeveer álles vervangen. Dat levert hen een mooie rekening op en haalt bovendien alle verantwoordelijkheid bij hen weg.

Maar er lijkt me werkelijk niets aan de hand. Wat zo'n vrouwke aan de telefoon zegt over schade bij het omdraaien van de sleutel is al helemaal grote onzin... Lekker doordieselen!
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_96375371
Na een tijdje krijg je vreemde ding! Na verbranding.. Zulk soort dingen!
pi_96375417
quote:
3s.gif Op woensdag 4 mei 2011 23:20 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Een dealer gaat natuurlijk voor zekerheid; een binnen de garantie kapotgelopen motor is geen goede reklame, even nog buiten de kosten voor het vervangen van de defecte delen, en nu gaan de kosten richting klant, en zijn billen zijn gedekt; win/win. Voor de dealer.
Sad but true -O-
dat een dealer dat advies geeft kan ik dan begrijpen maar dat er hier gezegd wordt dat het nodig is en weet ik het allemaal is gewoon onzin en dan kun je jezelf nog zon mooie titel toelichten maar dan heb je het als diagnose specialist niet begrepen
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  donderdag 5 mei 2011 @ 08:18:49 #52
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_96375771
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 19:55 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

nope tegenwoordig is er winter en zomer diesel en benzine!
http://www.roelbroersma.nl/index.php/2009/09/14/myth-busters-benzine-getankt-in-een-dieselauto
pi_96376827
quote:
Dat was in een oude diesel. Maar zelfs voor de moderne diesels in het niet zo erg zoals het artikel al zegt

De moderne verstuivers van VAG hadden erg de neiging te verstoppen van gewone diesel. Mocht je dus wisselen voor 1000+ euro :)
Nu zijn ze een beetje doorgesmeerd. De toleranties zijn niet zo klein dat ze bij een kleine afwijking al kapot zijn, anders konden die blokken ook niet geleverd worden in het oostblok waar de brandstofkwaliteit nog steeds minder is. De 1500 bar doet daar niks aan af, de echte roterende onderdelen worden gesmeerd door de olie.
  donderdag 5 mei 2011 @ 10:59:24 #54
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_96379430
er zat ruim genoeg diesel in de leidingen om die 500 meter te rijden. Die benzine is echt niet in de motor geweest hoor.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 5 mei 2011 @ 11:14:14 #55
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_96379982
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 22:25 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
dealer onderhoudt conform fabrikant voorschriften, daarom ga je naar de dealer, daarom is het ook zo duur
De dealer heeft een gemiddelde winst marge van 1500%. Daarom is een dealer zo duur. Alleen voor gloednieuwe auto's waarbij het onderhoud nog bij de aanschafprijs zit is het aan te raden naar een dealer te gaan (je hebt er immers voor betaald) maar zodra die termijn afgelopen is ben je gek als je naar een dealer gaat. Kwaliteit van het werk is over het algemeen lager dan bij een allerhande dealer.
  donderdag 5 mei 2011 @ 21:07:30 #56
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_96405062
Ik heb sowieso voor komende week een afspraak staan om die filter te vervangen, ik zou nog terug bellen als ik die hele meuk wil verwisselen.. Maar ik zal daar wel zo'n monteur vragen naar zijn mening en kijken of ie het kan vertellen zonder weg te kijken. Achtsja,, sowieso dat verhaal dat als je je contact heb gedraaid ie dan al naar de tering is kan ik niet geloven..

Punt is ook dat ik in 1ste instantie volgens mij een monteur aan de lijn had en het hem vertelde en hij verder niks erover zei,, maar dat vervolgens zo'n miep me terug belt van "Ow maar hey het is een ecomotive dus moet alles vervangen worden"...

Ik rij hem nog liever tegen een boom eigenlijk dan dat ik me laten naaien voor zo'n bedrag :P
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
pi_96405802
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 21:07 schreef DAMH het volgende:
Ik heb sowieso voor komende week een afspraak staan om die filter te vervangen, ik zou nog terug bellen als ik die hele meuk wil verwisselen.. Maar ik zal daar wel zo'n monteur vragen naar zijn mening en kijken of ie het kan vertellen zonder weg te kijken. Achtsja,, sowieso dat verhaal dat als je je contact heb gedraaid ie dan al naar de tering is kan ik niet geloven..

Punt is ook dat ik in 1ste instantie volgens mij een monteur aan de lijn had en het hem vertelde en hij verder niks erover zei,, maar dat vervolgens zo'n miep me terug belt van "Ow maar hey het is een ecomotive dus moet alles vervangen worden"...

Ik rij hem nog liever tegen een boom eigenlijk dan dat ik me laten naaien voor zo'n bedrag :P
bel eens een andere seat dealer op om te vragen wat het kost om een ecomotive motor te wisselen, zeg dan dat hij kapot is gelopen na een olie wissel, en de carterplug niet goed terug gedraaid is.
Ik denk dat je dan te horen krijgt dat dit ongeveer 3 a 4000 euro moet gaan kosten
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  donderdag 5 mei 2011 @ 21:39:59 #58
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_96407327
Heb het hier voor de gein even nagevraagd bij een Dealer.
Hun antwoord: als je de auto zelf bij hun krijgt spoelen zij de auto voor ¤60.
Er zitten dan geen verdere kosten bij voor vervanging van spullen (wat volgens de Dealer ook niet nodig is).
  vrijdag 6 mei 2011 @ 13:05:53 #59
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_96430060
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 21:39 schreef TheThirdMark het volgende:
Heb het hier voor de gein even nagevraagd bij een Dealer.
Hun antwoord: als je de auto zelf bij hun krijgt spoelen zij de auto voor ¤60.
Er zitten dan geen verdere kosten bij voor vervanging van spullen (wat volgens de Dealer ook niet nodig is).
Bizar,, en heb je dan een gewone dealer gebeld of de officiele seat dealer?
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
  vrijdag 6 mei 2011 @ 13:35:43 #60
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_96431312
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 13:05 schreef DAMH het volgende:

[..]

Bizar,, en heb je dan een gewone dealer gebeld of de officiele seat dealer?
Officiële Seat dealer.
Ben zelf een benzine rijder maar een kennis van mij heeft hetzelfde geintje gehad met een leenauto. Hij is zelf bij dealer terecht gekomen en die heeft de leidingen gewoon uitgespoeld voor ¤60.
Heb na dat verhaal, en het jouwe gewoon even gebeld en kreeg hetzelfde antwoord. Die dealer waar jij bij zit probeert je dus gewoon te flessen.
pi_96433832
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 19:54 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Inderdaad, bijna elke fabrikant VERPLICHT de client ALLES (dus vanaf de tank tot aan de verstuiver), te vervangen als hij verkeert tank binnen de garantie periode. Doe je dit niet, dan komt er een aantekening op het chassis nummer komt van de auto is het systeem van Seat
Dat zal alleen gebeuren als je de auto bij de garage laat brengen, omdat hij niet meer rijdt vanwege verkeerde brandstof.
Anders ben ik erg benieuwd naar de bewijslast die de garage gaat aandragen.

OT:

Lekker mee doorrijden. Als het kapot gaat kan je altijd nog iets laten vervangen. En de onderdelen die dan vervangen moeten worden, kosten echt geen ¤4500.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_96444526
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 14:34 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Dat zal alleen gebeuren als je de auto bij de garage laat brengen, omdat hij niet meer rijdt vanwege verkeerde brandstof.
Anders ben ik erg benieuwd naar de bewijslast die de garage gaat aandragen.

OT:

Lekker mee doorrijden. Als het kapot gaat kan je altijd nog iets laten vervangen. En de onderdelen die dan vervangen moeten worden, kosten echt geen ¤4500.
wij hebben op de zaak een schrijven liggen van Renault NL en Renault FR. prima bewijslast staat alles in. Ook dat de garantie per direct vervalt je dit niet vervangt :7 ( op de motor en brandstof toevoersysteem)
pi_96445108
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 19:05 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

wij hebben op de zaak een schrijven liggen van Renault NL en Renault FR. prima bewijslast staat alles in. Ook dat de garantie per direct vervalt je dit niet vervangt :7 ( op de motor en brandstof toevoersysteem)
Hebben ze dan ook benzineverklikkers ergens ingebouwd dat ze met zekerheid kunnen zegggen dat je benzine in het systeem hebt gehad?
pi_96447605
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 19:16 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Hebben ze dan ook benzineverklikkers ergens ingebouwd dat ze met zekerheid kunnen zegggen dat je benzine in het systeem hebt gehad?
bij vermoeden kun je altijd een brandstof staaltje nemen, en controleren op de aanwezigheid van diesel

kost heb je ook wat :D
pi_96451392
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 20:01 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

bij vermoeden kun je altijd een brandstof staaltje nemen, en controleren op de aanwezigheid van diesel

kost heb je ook wat :D
Maar waneer TS nu de brandstof filter gewoon bij de kwikfit zou laten vervagen dan komt de dealer er toch nooit meer achter dat er een keer verkeerde brandstof in gezeten heeft.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 22:21:35 #66
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_96455582
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 21:09 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar waneer TS nu de brandstof filter gewoon bij de kwikfit zou laten vervagen dan komt de dealer er toch nooit meer achter dat er een keer verkeerde brandstof in gezeten heeft.
Heb ik idd ook al aan gedacht, feit is alleen wel dat ik die seatmobility bs heb gebelt die vervolgens de awnb heeft ingeschakeld om me tank leeg te pompen,, dus ik vermoed dat ze ergens al een notitie hebben gemaakt.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
  zondag 8 mei 2011 @ 17:01:18 #68
78498 classpc
I don't like change
pi_96508874
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 22:21 schreef DAMH het volgende:

[..]

Heb ik idd ook al aan gedacht, feit is alleen wel dat ik die seatmobility bs heb gebelt die vervolgens de awnb heeft ingeschakeld om me tank leeg te pompen,, dus ik vermoed dat ze ergens al een notitie hebben gemaakt.
Kan. Zou ook kunnen dat er verklikkers in je brandstofpomp zitten die verkleuren, waardoor ze kunnen zien of er verkeerde brandstof in heeft gezeten.

De vraag is dus, hoe belangrijk vind jij je garantie?
En hoe groot is de kans dat ze zoiets noteren of controleren, wanneer jij je garantie wilt claimen?
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  maandag 9 mei 2011 @ 02:53:12 #69
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_96534313
Naja, laat je je garantie vervallen, dan moet je dus voor jezelf nagaan of je denkt de aankomende garantieperiode voor 4500 euro aan kosten te hebben. Hoe groot acht je die kans? Ik nihil.

Laat je in die periode gek gezegd 3000 euro kosten hebben gemaakt, dan ben je nog altijd goedkoper uit.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  maandag 9 mei 2011 @ 15:11:15 #70
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_96548034
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 21:51 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

dan ben je wat mij betreft een grote kl**tz4k, n links om of rechts het komt toch wel boven water
:').

4,5k voor een keertje verkeerd tanken, ben je wel helemaal lekker :? :').

Overigens zou ik em anders total loss laten rijden door een bevriende vrachtwagenchauffeur ofzo. Of met een shovel op t werk ofzo.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_96579612
Je moet vanaf nu iig je mond houden!! :X En dus die filters niet bij jouw seat dealer laten vervangen. Gewoon helemaal geen filters vervangen. Al staat het waarschijnlijk wel genoteerd, laat hun maar bewijzen dat jij benzine hebt getankt mocht je nog aanspraak op garantie maken. Dan zeg je dat dat niet is gebeurd, klaar.
  woensdag 11 mei 2011 @ 10:45:02 #72
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_96639794
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 00:00 schreef Mercer het volgende:
Je moet vanaf nu iig je mond houden!! :X En dus die filters niet bij jouw seat dealer laten vervangen. Gewoon helemaal geen filters vervangen. Al staat het waarschijnlijk wel genoteerd, laat hun maar bewijzen dat jij benzine hebt getankt mocht je nog aanspraak op garantie maken. Dan zeg je dat dat niet is gebeurd, klaar.
Voortaan gewoon naar die fatsoenlijke dealer gaan die alleen 6 tientjes vraagt om de boel door te spoelenl.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_96642373
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 19:05 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

wij hebben op de zaak een schrijven liggen van Renault NL en Renault FR. prima bewijslast staat alles in. Ook dat de garantie per direct vervalt je dit niet vervangt :7 ( op de motor en brandstof toevoersysteem)
Maar als de distributieriem erafloopt, of het blok loopt vast. Bijvoorbeeld omdat de oliepomp voortijdig versleten is of door een defect in het koelsysteem of iets door iets anders wat niks met brandstof te maken heeft. Dan wordt je als garage bij de rechter gewoon uitgelachen met je schrijven van Renault.
  woensdag 11 mei 2011 @ 11:48:10 #74
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_96642430
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 11:46 schreef noutie het volgende:

[..]

Maar als de distributieriem erafloopt, of het blok loopt vast. Bijvoorbeeld omdat de oliepomp voortijdig versleten is of door een defect in het koelsysteem of iets door iets anders wat niks met brandstof te maken heeft. Dan wordt je als garage bij de rechter gewoon uitgelachen met je schrijven van Renault.
Zegt genoeg over het merk Renault als ze zulke schrijven hebben liggen, lekker makkelijk onder mankementen van je brakke merk uit komen :')
Op elke fokker past een bril.
  woensdag 11 mei 2011 @ 14:15:15 #75
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_96648363
Update:

Had dus een afspraak gemaakt om alleen het brandstoffilter te vervangen.
Nu kwamen die monteurs met hetzelfde verhaal als waarmee die vrouw aan de tel. kwam de vorige keer. Nu zei ik dus ook dat ik het maar vreemd vond dat je niet kon testen of daadwerkelijk als kapot was en dat je daarom maar preventief moet vervangen ter waarde van 4500 ex btw op een auto van 16k.

Eentje hield een beetje vol in het feit dat dit is omdat de nieuwe motoren zo gevoelig zijn etc etc en dat het uiteraard vanuit de fabrikant is voorgeschreven.

De ander werd al iets losser, en vertelde dat hij het natuurlijk niet mag vertellen, maar dat je idd voor hetzelfde geldt nog 10jaar erin rijdt en dat er nooit wat zal gebeuren of dat je over 5km stilstaat, nobody knows.. Wat ik dus vrij eerlijk en normaal vond.

Punt was wel dat ze niet het filter konden vervangen zonder een notitie ervan te maken. Dus besloten omdat maar niet te doen. Want als ik besluit het niet te doen dan vervalt me 2 jarige garantie, en nu zou ik eventueel het er nog op kunnen gooien dat ik het niet wist en de anwb me alleen had verteld om de brandstoffilter te vervangen.

Dus ik heb gekeken naar die mobiliteitsservice garantie

De enige voorwaarde is dat je je SEAT bij een officiële SEAT Service Partner laat
onderhouden. Wanneer heb je recht op SEAT Mobiliteitsservice?
Om in aanmerking te komen voor alle diensten van de SEAT Mobiliteitsservice vragen wij je slechts om onze onderhoudsinstructies in acht te nemen. Dit houdt in dat je de voorgeschreven handelingen en aanbevolen reparaties dient uit te laten voeren binnen de voorgeschreven periode
of het aantal kilometers.


Zou je dit kunnen lezen als, ik laat me filter bij kwikfit vervangen maar de rest van de onderhoudsinstructies gewoon bij een officiele seat partner garage .. En mocht er dan ooit iets gebeuren dan doe ik net of ik van niks wist?

Ps, zelfs die monteur vroeg me hoeveel km ik er nu in had gereden sinds het incident (800km) en zei vervolgens dat het vervangen van het filter niet eens meer zo zeer nodig is....
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
  woensdag 11 mei 2011 @ 14:30:31 #76
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_96649054
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 14:15 schreef DAMH het volgende:
Update:

Had dus een afspraak gemaakt om alleen het brandstoffilter te vervangen.
Nu kwamen die monteurs met hetzelfde verhaal als waarmee die vrouw aan de tel. kwam de vorige keer. Nu zei ik dus ook dat ik het maar vreemd vond dat je niet kon testen of daadwerkelijk als kapot was en dat je daarom maar preventief moet vervangen ter waarde van 4500 ex btw op een auto van 16k.

Eentje hield een beetje vol in het feit dat dit is omdat de nieuwe motoren zo gevoelig zijn etc etc en dat het uiteraard vanuit de fabrikant is voorgeschreven.

De ander werd al iets losser, en vertelde dat hij het natuurlijk niet mag vertellen, maar dat je idd voor hetzelfde geldt nog 10jaar erin rijdt en dat er nooit wat zal gebeuren of dat je over 5km stilstaat, nobody knows.. Wat ik dus vrij eerlijk en normaal vond.

Punt was wel dat ze niet het filter konden vervangen zonder een notitie ervan te maken. Dus besloten omdat maar niet te doen. Want als ik besluit het niet te doen dan vervalt me 2 jarige garantie, en nu zou ik eventueel het er nog op kunnen gooien dat ik het niet wist en de anwb me alleen had verteld om de brandstoffilter te vervangen.

Dus ik heb gekeken naar die mobiliteitsservice garantie

De enige voorwaarde is dat je je SEAT bij een officiële SEAT Service Partner laat
onderhouden. Wanneer heb je recht op SEAT Mobiliteitsservice?
Om in aanmerking te komen voor alle diensten van de SEAT Mobiliteitsservice vragen wij je slechts om onze onderhoudsinstructies in acht te nemen. Dit houdt in dat je de voorgeschreven handelingen en aanbevolen reparaties dient uit te laten voeren binnen de voorgeschreven periode
of het aantal kilometers.


Zou je dit kunnen lezen als, ik laat me filter bij kwikfit vervangen maar de rest van de onderhoudsinstructies gewoon bij een officiele seat partner garage .. En mocht er dan ooit iets gebeuren dan doe ik net of ik van niks wist?

Ps, zelfs die monteur vroeg me hoeveel km ik er nu in had gereden sinds het incident (800km) en zei vervolgens dat het vervangen van het filter niet eens meer zo zeer nodig is....
Ga naar de dealer waar je ook geïnformeerd had en die slechts 6 tientjes zou rekenen. Die klinken me een stuk klantvriendelijker in de oren. En je huidige garage nooit meer komen.

Ik ben bij m'n eerste garage weggegaan omdat ik om 17:15 geen afspraak meer kon maken voor grote beurt + apk omdat de computers al uit stonden (Officieel geopend tot 17:30..). (Ik dacht even slim te zijn en langs te rijden na het werk). Moest ik de volgende dag maar even terugbellen. :').
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_96652749
Don't worry man, dat filter komt de volgende beurt wel. Het is niet zo dat die benzine je filter opgegeten heeft. If it aint broke, don't fix it.
pi_97146815
De Seat dealer wil/moet zich natuurlijk helemaal indekken.

Er is een groot verschil of de auto met de verkeerde brandstof is gestart/gereden, of dat het is opgemerkt direct na het tanken.
De dealer gaat altijd van het erste uit, simpelweg omdat zij nog garantie op de auto moeten verlenen.
Dan laten ze jou liever nu 4500 betalen dan dat ze zelf na 6 maanden ofzo voor jou een ruilmotor moeten betalen.

Volgende keer bij zo'n eigen fout gewoon zelf je eigen anwb bellen of de auto zelf naar een universele garage laten slepen en je daar goed laten voorlichten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')