Dat vermoeden heb ik ook...ik zie geen enkele reden om niet gewoon te blijven rijden, zelfs dat brandstoffilter lijkt me nonsens..quote:Op woensdag 4 mei 2011 12:22 schreef Paxcon het volgende:
Waarschijnlijk proberen ze je op te lichten.
Nu mengen ze in de wintermaanden nog steeds benzine met diesel aan de pomp hoor.quote:Op woensdag 4 mei 2011 12:30 schreef DAMH het volgende:
Het is ook het eerste wat ik dacht, voordat geld heb je bijna een nieuwe... Maartja het gaat dus om de nieuwe generatie dieselmotoren die helemaal niet tegen benzine kunnen,, vroeger kon je dat nog wel mengen (10% benzine erbij om op te starten in de kou)..
Ze proberen je gewoon te beflikkeren. Juist de nieuwe motoren zijn elektronisch zo beveiligd dat wanneer er iets foutief in de brandstofleiding komt de motor gewoon meteen afslaat. Het schoonspoelen en vervangen van filter is meer dan genoeg.quote:Op woensdag 4 mei 2011 12:30 schreef DAMH het volgende:
Ik heb al wel wat dingen op Inet erover gelezen,, en het schijnt met die nieuwe motoren allemaal wat gevoeliger te zijn dan dat het vroeger was,,,
Het is ook het eerste wat ik dacht, voordat geld heb je bijna een nieuwe... Maartja het gaat dus om de nieuwe generatie dieselmotoren die helemaal niet tegen benzine kunnen,, vroeger kon je dat nog wel mengen (10% benzine erbij om op te starten in de kou)..
Bron? Ik geloof je graag daar niet van.quote:Op woensdag 4 mei 2011 12:35 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Ze proberen je gewoon te beflikkeren. Juist de nieuwe motoren zijn elektronisch zo beveiligd dat wanneer er iets foutief in de brandstofleiding komt de motor gewoon meteen afslaat. Het schoonspoelen en vervangen van filter is meer dan genoeg.
Ik heb geen verstand van motoren hoor, maar ik las dit en bedacht toen dat Volkswagen in de Golf V nog heeft vastgehouden aan een 'oude dieselmotor met pompverstuiver'. In nieuwere modellen Volkswagen zijn ze nu ook over naar de commonrail dieselmotoren.quote:Op woensdag 4 mei 2011 12:34 schreef Yngwie het volgende:
Wat ze bij de garage voorzichtigheidshalve zullen doen is het vervangen van de verstuivers en de brandstofpomp + filters en leidingen. De commonrail diesels tegenwoordig zijn erg verfijnd maar daardoor ook erg gevoelig. Benzine heeft veel minder smering en daardoor kunnen met name de verstuivers en brandstofpomp daardoor beschadigd raken. Dat je nu probleemloos rondrijdt wil dat niet zeggen dat je over een paar duizend kilometer niet stil komt te staan met een kapotte pomp of verstuivers.
Natuurlijk kun je ervoor kiezen om de gok te wagen, als je geluk hebt is er inderdaad niets ernstigs beschadigd. Maar de reactie van de garage snap ik ook volkomen!
Verschil tussen de conventionele diesels en de commonrail zit hem in hoe de inspuiting geregeld wordt. Bij de oude diesels worden de injectoren geopend en gesloten door de aanwezige druk in een brandstofpomp. Voldoende druk -> open, minder druk -> gesloten, mechanisch dus via een nokkenas.quote:Op woensdag 4 mei 2011 13:25 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik heb geen verstand van motoren hoor, maar ik las dit en bedacht toen dat Volkswagen in de Golf V nog heeft vastgehouden aan een 'oude dieselmotor met pompverstuiver'. In nieuwere modellen Volkswagen zijn ze nu ook over naar de commonrail dieselmotoren.
Een commonrail heeft dan toch geen pompverstuiver meer? dus als je een auto hebt met een commonrail motor dan valt er toch ook geen pompverstuiver te vervangen?
Oke. Dank voor de uitleg. Zoals ik al zei, ik heb geen flauw benul van motoren qua techniek. Ik weet dat in mijn auto een commonrail diesel zit, en dat dat 'beter' is maar als je nou aan me vraagt wat er dan beter is, geen idee.quote:Op woensdag 4 mei 2011 13:37 schreef Yngwie het volgende:
[..]
Verschil tussen de conventionele diesels en de commonrail zit hem in hoe de inspuiting geregeld wordt. Bij de oude diesels worden de injectoren geopend en gesloten door de aanwezige druk in een brandstofpomp. Voldoende druk -> open, minder druk -> gesloten, mechanisch dus via een nokkenas.
In commonrails staan druk in de brandstofleiding en de inspuiting los van elkaar en worden door het motormanagement (de computer) geregeld mbt electromagnetische verstuivers. Het type verstuiver is dus wel compleet anders, maar een commonrail heeft wel degelijk (dure!!) verstuivers.
Dit dus, nooit meer hierover hebben en als er toch iets kapot gaat gewoon garantie claimen. Mogen zij gaan bewijzen dat dat defect komt omdat je 500 meter met een diesel-benzinemengsel hebt gereden ipv pure diesel. Ik zou de rechtzaak aandurven.quote:Op woensdag 4 mei 2011 12:35 schreef TheThirdMark het volgende:
Ze proberen je gewoon te beflikkeren.
ik kon inderdaad niet opmaken uit de OP wat ze willen doen voor 4500 euro...quote:Op woensdag 4 mei 2011 14:06 schreef Sounddragon het volgende:
vrouwen bij dealers die je adviseren over motorische problemen
Filter wisselen, en rijden met die hap, voor 4500¤ gaan ze je hele motor swappen of wat?
Echt he
Volgens mij hadden ze het over leidingen, pompen etc vervangen,, belachelijk duur geintje,,quote:Op woensdag 4 mei 2011 14:12 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
ik kon inderdaad niet opmaken uit de OP wat ze willen doen voor 4500 euro...
Er komt wat benzine in je brandstofpomp idd, en dat ontvet, waar diesel juist smeert, maar ik geloof nooit dat je pomp na 500 meter al de geest gaat geven hoor, en zowel, dan merk je dat vanzelf na een tijdje, en kun je hem altijd nog vervangen, dat kost never nooit 4500¤; imho dikke vette bullshit om preventief het complete brandstofsysteem eronderuit te rossen en in de kliko te donderen, mafkezenquote:Op woensdag 4 mei 2011 14:14 schreef DAMH het volgende:
[..]
Volgens mij hadden ze het over leidingen, pompen etc vervangen,, belachelijk duur geintje,,
Weet ook nog niet of de verzekering dit dekt,, nieuw prijs van de wagen is trouwen 17k..
Het grote antwoord is, dat hij er gewoon geen ene donder van gaat merken.quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:53 schreef RemcoDelft het volgende:
De grote vraag is of jij binnen garantie verwacht meer dan 4500 euro aan reparaties te krijgen... ik gok van niet, gewoon doorrijden dus.
nope tegenwoordig is er winter en zomer diesel en benzine!quote:Op woensdag 4 mei 2011 12:31 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Nu mengen ze in de wintermaanden nog steeds benzine met diesel aan de pomp hoor.
Maar de vraag is,, is dit ook echt nodig,, wat gebeurt er in het ergste geval dat er iets kapot is? Besides die dingen die je hier boven opnoemt, wat kan er nog meer stuk gaan? Ik bedoel die moet je schijnbaar toch al vervangen kan je net zo goed door rijden tot ze zeker weten het begeven?quote:Op woensdag 4 mei 2011 19:58 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
even voor de duidelijkheid de Eco mototief diesels van VAG hebben een D-riem welke de HD pomp aandrijft
Omdat de FABRIKANT voorschijft dat bij verkeert tanken ALLES moet worden vervangen :
Tank,
brandstof slangen,
Filterhuis + filter
HD pomp
Commen Rail
Leidingen
Verstuivers
Retourslangen
warmte wisselelaar
Om de HD pomp te vervangen moet de Distrubutie los, en zal dus dat ook betekenen !
stel dat je over een jaar of 2 toch je brandstofpomp in de soep loopt dan laat je die vervangen.quote:Op woensdag 4 mei 2011 20:31 schreef DAMH het volgende:
[..]
Maar de vraag is,, is dit ook echt nodig,, wat gebeurt er in het ergste geval dat er iets kapot is? Besides die dingen die je hier boven opnoemt, wat kan er nog meer stuk gaan? Ik bedoel die moet je schijnbaar toch al vervangen kan je net zo goed door rijden tot ze zeker weten het begeven?
ja dit is nodig!quote:Op woensdag 4 mei 2011 20:31 schreef DAMH het volgende:
[..]
Maar de vraag is,, is dit ook echt nodig,, wat gebeurt er in het ergste geval dat er iets kapot is? Besides die dingen die je hier boven opnoemt, wat kan er nog meer stuk gaan? Ik bedoel die moet je schijnbaar toch al vervangen kan je net zo goed door rijden tot ze zeker weten het begeven?
Tja, wat als je het gewoon je dealer niet vertelt?quote:Op woensdag 4 mei 2011 19:54 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Inderdaad, bijna elke fabrikant VERPLICHT de client ALLES (dus vanaf de tank tot aan de verstuiver), te vervangen als hij verkeert tank binnen de garantie periode. Doe je dit niet, dan komt er een aantekening op het chassis nummer komt van de auto is het systeem van Seat
dan ben je wat mij betreft een grote kl**tz4k, n links om of rechts het komt toch wel boven waterquote:Op woensdag 4 mei 2011 21:48 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
Tja, wat als je het gewoon je dealer niet vertelt?
Jij zegt dus dat TS naar de dealer moet en al die shit moet laten vervangen omdat hij anders zéker weten ellende krijgt ?quote:Op woensdag 4 mei 2011 21:34 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
ja dit is nodig!
ergste geval motorkapot.
Haha rustig maar hoor, ik heb niet verkeerd getanktquote:Op woensdag 4 mei 2011 21:51 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
dan ben je wat mij betreft een grote kl**tz4k, n links om of rechts het komt toch wel boven water
Jaquote:Op woensdag 4 mei 2011 22:00 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jij zegt dus dat TS naar de dealer moet en al die shit moet laten vervangen omdat hij anders zéker weten ellende krijgt ?
Niet alle dealers over 1 kam scheren AUB!quote:Op woensdag 4 mei 2011 22:07 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
Haha rustig maar hoor, ik heb niet verkeerd getankt
En btw, dealers zijn zeker altijd de eerlijkheid zelve![]()
je hebt alleen maar slechte dealers en heel slechte dealersquote:Op woensdag 4 mei 2011 22:16 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Ja
[..]
Niet alle dealers over 1 kam scheren AUB!
* onthoudtquote:
tja, als je met drukken van 1500 bar tot 3000 bar werkt, en er is even geen goede smering, dan loopt het spul snel verrotquote:Op woensdag 4 mei 2011 22:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
* onthoudt
Maar ik blijf het een belachelijk iets vinden![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |