abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96336153
Fokkerts!

Ik ken nu vijf maanden een meisje. Wat begon als onschuldig sexueel contact is eigelijk uitgegroeid tot iets meer. We zitten nu op een punt dat we verder willen gaan wat betreft een relatie. Dus niet meer oppervlakkig met elkaar omgaan maar 'gewoon' verkering.
We zien het beide helemaal zitten, maar ik heb soms mn twijfels. Die twijfels zijn echter nergens op gebaseerd; ik bedoel daarmee dat ik niet zomaar een reden heb waarom ik zou twijfelen. Al vraag ik aan mezelf 'Noem eens redenen waarom je geen relatie met haar zou willen?', dan kan ik geen enkele reden verzinnen.
Ik zeg niet dat deze dame perfect is, maar ik heb nog nooit iemand meegemaakt waarbij we elkaar begrijpen en aanvullen. Als ik bij haar ben is het leven perfect. Ik kan een a4tje verder typen over hoe geweldig ze wel niet is, maar dat ga ik jullie niet aandoen.
Het 'probleem' is dat ik me niet verliefd voel. Misschien ben ik er te zakelijk voor oid, maar die 'vlinders in mn buik' voel ik niet. Ik weet dat ik haar geweldig vind en ik weet dat het super gaat, maar waarom voel ik dat dan niet? Is het omdat de ontwikkeling van de relatie ongewoon is? Zoek ik naar iets wat ik al heb of ben ik onrealistisch?
Vandaar ook mn vraag.. hou ik mezelf voor de gek? Moet ik echt die vlinders voelen (of heb ik ze wel maar ben ik me er niet van bewust)? Heeft één van jullie ook wel eens zoiets meegemaakt? Hoe ben je daar mee omgegaan?

Veel vragen, maar ik vind het dan ook een lastige zaak. Ik kijk uit naar de reacties.
pi_96336244
Maak je niet te druk over "het verliefde gevoel", je geeft toch om haar?
Huh?
  woensdag 4 mei 2011 @ 12:14:44 #3
139330 TNA
For the stars that shine
pi_96336272
Dat die vlinders na vijf maanden verdwenen zijn, lijkt me niet zo abnormaal. Dat is toch meer iets dat je in het begin voelt. Besides, sommige mensen ervaren nooit het jubelende vlindersgevoel en voelen zich simpelweg gelukkig met iemand. En daar is ook niets mis mee.
  Moderator woensdag 4 mei 2011 @ 12:16:00 #4
9859 crew  Karina
Woman
pi_96336316
quote:
7s.gif Op woensdag 4 mei 2011 12:14 schreef TNA het volgende:
Dat die vlinders na vijf maanden verdwenen zijn, lijkt me niet zo abnormaal. Dat is toch meer iets dat je in het begin voelt. Besides, sommige mensen ervaren nooit het jubelende vlindersgevoel en voelen zich simpelweg gelukkig met iemand. En daar is ook niets mis mee.
Dat is waar, maar als je twijfels voelt (al weet je niet waar deze vandaan komen), dan is zij misschien toch niet de "ware".
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_96336413
Welnee man, je bent gewoon veel te nuchter om op een of andere wolk te gaan zitten zweven ;) Count your blessings, er is niks beters voor je dan dit meisje dus ga je vooral niet druk maken of je wel aan de sprookjesverhalen voldoet. Enjoy! :)
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_96336468
quote:
99s.gif Op woensdag 4 mei 2011 12:16 schreef Karina het volgende:

[..]

Dat is waar, maar als je twijfels voelt (al weet je niet waar deze vandaan komen), dan is zij misschien toch niet de "ware".
Wat maakt dat nou uit.
pi_96336882
Geen bindingsangst ofzo, dat het nu plotseling eng wordt omdat het een naampje heeft/krijgt?

Het betekent in ieder geval niet dat, omdat er geen aanwijsbare reden is om het niet te doen, je het automatisch wél moet doen. Geldt zeker voor een relatie aangaan.
pi_96337232
TS, heb ik ook.. Echt precies zoals jij schrijft! Heb dat gevoel ook niet en ook niet echt ooit gehad eigenlijk, mischien in t begin een klein beetje.

Inmiddels alweer een jaar prima tevreden met mijn meisje.
pi_96337586
Achja, het schijnt zo te zijn dat vlinders na max 2 jaar toch wel weg zijn. Dus hoe belangrijk is dat eigenlijk? Alhoewel ik wel blij ben het wel eens mee gemaakt te hebben.
  woensdag 4 mei 2011 @ 13:18:07 #10
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_96338833
Ik vind het persoonlijk toch wel heel prettig om af en toe een flinke kriebel in de buik te voelen.
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
  woensdag 4 mei 2011 @ 13:22:08 #11
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_96338986
quote:

[..]

Kom op zeg!
Twijfel aan alles in dit leven, dat lijkt me heel gezond. Ik ben er te realistisch voor om nooit ergens over te twijfelen. Twijfelen is ook een heel menselijke eigenschap. Om nu bij de eerste twijfel te gaan roepen van misschien is ze niet de ware?
pi_96342325
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 12:18 schreef keste010 het volgende:
Welnee man, je bent gewoon veel te nuchter om op een of andere wolk te gaan zitten zweven ;) Count your blessings, er is niks beters voor je dan dit meisje dus ga je vooral niet druk maken of je wel aan de sprookjesverhalen voldoet. Enjoy! :)
Daar heb je denk ik wel gelijk in, ik ben ook vrij nuchter :P Misschien probeer ik teveel te sturen naar een soort sprookje, maar dat moet ik helemaal niet willen. En je heb gelijk, ik ben nu gelukkig met wat ik heb.

@Sant; ben blij te horen dat ik in ieder geval niet de enige ben die er mee zit. En je ben het levende voorbeeld dat het gewoon kan werken ;)

@Dauntless; nou daar zat ik ook aan te denken.. ben nog nooit van mezelf bewust geweest dat ik daar last van heb. Ik ben namelijk redelijk sociaal, kan met iedereen makkelijk een praatje houden en ik ben gek op mn vrienden / vriendinnen. Die bindingsangst 'past' dan ook niet echt bij me. Maar misschien heb je gelijk.. ik weet het niet :)
pi_96342546
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 14:40 schreef kadeautje het volgende:

[..]

@Dauntless; nou daar zat ik ook aan te denken.. ben nog nooit van mezelf bewust geweest dat ik daar last van heb. Ik ben namelijk redelijk sociaal, kan met iedereen makkelijk een praatje houden en ik ben gek op mn vrienden / vriendinnen. Die bindingsangst 'past' dan ook niet echt bij me. Maar misschien heb je gelijk.. ik weet het niet :)
Bindingsangst oid betekent ook niet dat je niet sociaal bent of kan zijn ;)

Kan me wel voorstellen dat iets wat 5 maanden redelijk vrijblijvend is geweest en nu serieuzer wordt, even omschakelen is.. (En dat daarbij dan ook de vraag komt of je het ook wel echt wil, of dat het nu meer een 'logische' volgende stap is geworden).
pi_96342702
In het ergste geval het is niet de ware dan weet je dat ook weer, toch?
Blessed is the mind too small for doubt.
  woensdag 4 mei 2011 @ 14:49:59 #15
342490 Herushingu
You knew it
pi_96342760
Verliefdheid verdwijnt op een gegeven moment, is normaal, veranderd in houden van, BLAAA. Belangrijker is: voel je je tot haar aangetrokken (seksueel en mentaal), wil je haar niet kwijt, en ben je graag bij haar? Zo ja: maak je geen zorgen, klinkt goed! :Y Eén van deze 3 nee: laat maar zitten :X
It is only when you refuse to give in with all your heart that you begin to transcend your humanity.
pi_96342810
Héél herkenbaar, ik heb nu zo'n 4 maanden omgang met een man, wanneer we bij elkaar zijn lachen we om elkaars grappen, we kunnen serieus praten, levensvisie komt grotendeels overeen, grote seksuele aantrekkingskracht maar het verliefde gevoel was er niet echt.
Tot ik me op een dag ging afvragen hoe ik het zou vinden als hij met een ander het bed zou delen, ontdekte ik toch wel wat jaloerse gevoelens, heb hem toch maar gevraagd of we samen verder zouden gaan.

Het is nog pril, maar ik merk wel dat nu we het een naampje hebben gegeven, het met het gevoel steeds dieper lijkt te gaan, maar van echte verliefdheid kan ik nog steeds niet spreken.
And the druids turn to stone...
pi_96345355
quote:

[..]

Mensen die denken dat er maar 1 persoon op de aardbol leeft die bij hen past :') ..
pi_96346755
Ik denk dat het te maken heeft met hoe je relatie is begonnen. Als je 'verliefd' bent dan is het vaak al voor je echt iets met iemand hebt. Deel van het verliefd zijn is de onzekerheid of het wederzijds is. Het is niet voor niks dat de meest wanhopige en heftige verliefdheden meestal die verliefdheden zijn die onbeantwoord blijven, of deels onbeantwoord.

Jij bent hier redelijk casual ingestapt en merkt nu dat ze erg goed bij je past. Ik denk dat het vrij logisch is dat die verliefdheid dan niet meer kan komen, omdat de spanning er niet is. Is dat erg? Dat moet je zelf bepalen, maar ik zou genieten van wat je hebt en je merkt het wel als blijkt dat het uiteindelijk niet genoeg is.

Ik geef toe: een wederzijdse verliefdheid is fantastisch, maar uiteindelijk gaat die roze bril af en wat er dan overblijft, dat is pas echt belangrijk. En dat heeft minder met verliefdheid te maken dan je zou denken.
pi_96349323
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 12:11 schreef kadeautje het volgende:
Fokkerts!

Ik ken nu vijf maanden een meisje. Wat begon als onschuldig sexueel contact is eigelijk uitgegroeid tot iets meer. We zitten nu op een punt dat we verder willen gaan wat betreft een relatie. Dus niet meer oppervlakkig met elkaar omgaan maar 'gewoon' verkering.
We zien het beide helemaal zitten, maar ik heb soms mn twijfels. Die twijfels zijn echter nergens op gebaseerd; ik bedoel daarmee dat ik niet zomaar een reden heb waarom ik zou twijfelen. Al vraag ik aan mezelf 'Noem eens redenen waarom je geen relatie met haar zou willen?', dan kan ik geen enkele reden verzinnen.
Ik zeg niet dat deze dame perfect is, maar ik heb nog nooit iemand meegemaakt waarbij we elkaar begrijpen en aanvullen. Als ik bij haar ben is het leven perfect. Ik kan een a4tje verder typen over hoe geweldig ze wel niet is, maar dat ga ik jullie niet aandoen.
Het 'probleem' is dat ik me niet verliefd voel. Misschien ben ik er te zakelijk voor oid, maar die 'vlinders in mn buik' voel ik niet. Ik weet dat ik haar geweldig vind en ik weet dat het super gaat, maar waarom voel ik dat dan niet? Is het omdat de ontwikkeling van de relatie ongewoon is? Zoek ik naar iets wat ik al heb of ben ik onrealistisch?
Vandaar ook mn vraag.. hou ik mezelf voor de gek? Moet ik echt die vlinders voelen (of heb ik ze wel maar ben ik me er niet van bewust)? Heeft één van jullie ook wel eens zoiets meegemaakt? Hoe ben je daar mee omgegaan?

Veel vragen, maar ik vind het dan ook een lastige zaak. Ik kijk uit naar de reacties.
Jij zit echt in een droomsituatie als je het mij vraagt. Jij kunt je oordeel geheel gevoelloos maken. Er is niets anders dat je keuze zal beïnvloeden dan je verstand en dat is in mijn ogen ideaal.
pi_96350221
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 17:36 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:

[..]

Jij zit echt in een droomsituatie als je het mij vraagt. Jij kunt je oordeel geheel gevoelloos maken. Er is niets anders dat je keuze zal beïnvloeden dan je verstand en dat is in mijn ogen ideaal.
Dus gevoelens beïnvloeden beslissingen altijd negatief?
pi_96350433
Als je haar zo geweldig vind en om dr geeft is dat verliefde gevoel niet belangrijk..
Misschien komt het gewoon omdat je eerst seksuele contact had met haar en niet gelijk begon met een relatie
Als je om dr geeft en wel gevoelens voor dr hebt dan hoef je niet perse verliefd te zijn denk ik..
En als het allemaal goed voelt en goed zit van beide kanten, dan is het toch gewoon goed?!
pi_96351427
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 17:36 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:

[..]

Dat vind jij, waarschijnlijk omdat je zelf een overdosis aan verliefde gevoelens krijgt als je een meisje leuk vind. Ik kan dan wel oordelen vanuit mijn verstand, maar soms vraag ik me dan af of dat dan genoeg is. Ik denk het wel, maar als je gevoel je in de steek laat dan roept dat vragen op. Het streven naar een gezond balans is denk ik dan ook het beste.

@Dauntless: niet persé, maar door gevoelens kan je bepaalde dingen niet 'zien' (liefde maakt blind?) waardoor je oordeel soms niet helemaal 'objectief' is. Ik ben blij dat ik daar in ieder geval geen last van heb ;)
pi_96351687
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 18:21 schreef kadeautje het volgende:

[..]

@Dauntless: niet persé, maar door gevoelens kan je bepaalde dingen niet 'zien' (liefde maakt blind?) waardoor je oordeel soms niet helemaal 'objectief' is. Ik ben blij dat ik daar in ieder geval geen last van heb ;)
Ik begrijp wat je bedoelt, de roze bril vertekent soms flink, maar een beetje gevoel is toch ook niet verkeerd? Anders wordt de wereld wel heel klinisch.. ;)
pi_96351968
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 18:27 schreef Dauntl3ss het volgende:

[..]

Ik begrijp wat je bedoelt, de roze bril vertekent soms flink, maar een beetje gevoel is toch ook niet verkeerd? Anders wordt de wereld wel heel klinisch.. ;)
Klopt, zoals ik al zei: een gezond balans is het beste denk ik :)
pi_96352009
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 18:33 schreef kadeautje het volgende:

[..]

Klopt, zoals ik al zei: een gezond balans is het beste denk ik :)
Ben je er inmiddels al een beetje uit? :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')