abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97191777
Ze hebben jou zeker een paar uurtjes laten wachten?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  maandag 23 mei 2011 @ 11:20:19 #102
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_97191944
quote:
12s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:15 schreef Five_Horizons het volgende:
Ze hebben jou zeker een paar uurtjes laten wachten?
Euhm.. 3 kwartier tot een uur, bij het sollicitatiegesprek. Test of niet, asociaal. Dat is het.
Maar goed, bleek achteraf ook heel niet bij dat korps aan de slag te kunnen terwijl dit op de informatieavond wel kon enz enz..
Faalactie bij een faalinstantie.
  maandag 23 mei 2011 @ 11:20:34 #103
62913 Blik
The one and Only!
pi_97191953
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 23:13 schreef 44pje het volgende:
Je hebt helemaal gelijk.

Feit is alleen dat de meeste mensen alleen politie tegenkomen bij lullige dingen en daar dus een negatieve associatie aan overhouden.
Dat is dus niet waar, je komt vaak genoeg politie tegen. Bijvoorbeeld als ze het verkeer regelen bij een ongeluk, bij feestjes in de stad, etc.

Echter onthoudt je alleen de meest negatieve ervaringen, en dat zijn vaak de keren dat je een bon krijgt.
pi_97191973
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 00:53 schreef Pro_Shifty het volgende:

[..]

Ik werk in een noodhulp team/horeca team en ben aandachtsvelder Softdrugs. Ik ben dagelijks bezig met het opsporen en afwerken van hennepkwekerijen en ik moet daarnaast mijn noodhulp diensten draaien.

Noodhulp = 112 meldingen. Dus alles waar zeg maar spoed achter zit. Je kan het zo gek niet bedenken.
Horeca = toezicht houden wanneer mensen elkaar na 5 bier weer eens de hersens inslaan.
Softdrugs = hennepkwekerijen (Lang leven de bureaucratie, wat komt hier een focking papier werk bij kijken, maar goed)

De 10 bekeuringen die ik schrijf zijn voor mensen die het zeg maar ECHT verdienen. Ik ben geen voorstander van parkeerverbalen etc. Ik ben van mening dat, je krijgt wat je verdiend.

Het is denk ik waar dat de normale brave burger geen idee heeft wat het allemaal inhoud. Zij denken dat ik/wij echt 24/7 bezig zijn met het schrijven van bekeuringen. Terwijl dit voor mij gewoon 0.001% van mijn werk is.

Ik vind dat ook niet helemaal vreemd want dat is het enigste wat in de media komt. Ik weet van de mensen in mijn omgeving dat die allemaal nog nooit een in werking zijnde hennepkwekerij hebben gezien.(Wat natuurlijk goed is ;)) Dus de paar mensen die weten dat ik mij daar mee bezig houd, kijken mij vragend aan en hebben geen idee wat het betekend of inhoud.

Maar oke..
Geen bestuurlijke aanpak bij jullie? wij (RR) doen soms 3 kwekerijen op een dag en als we met zn vieren zijn kost dat een ochtendje om op papier te zetten...
pi_97192160
Plus dat je twee man anderhalf uur kwijt bent door naar de AVR te rijden....
  maandag 23 mei 2011 @ 11:27:10 #106
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_97192201
Tja.. een baan waar je zonder tegenspraak alles moet uitvoeren ook al gaat dat tegen je persoonlijk principes in.

Wat een zelfrespect heb je dan... Anyway veel plezier bij de politie. Als je maar niet de illussie krijgt dat je iets voorsteld in de maatschappij omdat je de wet letterlijk probeert te handhaven.
pi_97192261
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:27 schreef Revolution-NL het volgende:
Tja.. een baan waar je zonder tegenspraak alles moet uitvoeren ook al gaat dat tegen je persoonlijk principes in.

Wat een zelfrespect heb je dan... Anyway veel plezier bij de politie.
Ik zie dat je veel kennis van zaken hebt?
  maandag 23 mei 2011 @ 11:31:20 #108
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97192382
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:27 schreef Revolution-NL het volgende:

Wat een zelfrespect heb je dan... Anyway veel plezier bij de politie. Als je maar niet de illussie krijgt dat je iets voorsteld in de maatschappij omdat je de wet letterlijk probeert te handhaven.

Nouja politie moet natuurlijk ook gewoon uitvoerend zijn en niet hun eigen regeltjes maken. Dat is niet aan hun. Alhoewel ik wel het idee heb dat er veel aan de persoonlijke interpretatie van de agent in kwestie wordt overgelaten.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 23 mei 2011 @ 11:33:21 #109
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_97192452
quote:
10s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:28 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ik zie dat je veel kennis van zaken hebt?
Als je burgers moet weg sturen die keurig en netjes aan het demonstreren zijn en je krijgt de opdracht die demonstranten weg te sturen dan moet je dat gewoon. Ook al vind je zelf dat het totale kul is.

Als jij de opdracht krijgt om zinloze verkeers boetes uit te gaan schrijven terwijl je eigenlijk vind dat de criminaliteit aangepakt dient te worden dan sta je gewoon met je laserpistool te spelen.

Het lijkt me echt fantastisch om een beroep te hebben waar je regelmatig dingen moet doen die tegen je persoonlijke principes in gaan, geen inspraak heb en slaafs de letter van de wet moet uitvoeren. Daarnaast mag je ook nog eens je persoonlijke mening niet uitdragen naar buiten.

Het is nog triester dat deze uitvoerende politiekneusjes denken dat ze heel wat zijn.
pi_97192647
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:33 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Als je burgers moet weg sturen die keurig en netjes aan het demonstreren zijn en je krijgt de opdracht die demonstranten weg te sturen dan moet je dat gewoon. Ook al vind je zelf dat het totale kul is.
Ben jij op de hoogte van het grotere geheel waarom die mensen weg moeten? Nou dan.

quote:
Als jij de opdracht krijgt om zinloze verkeers boetes uit te gaan schrijven terwijl je eigenlijk vind dat de criminaliteit aangepakt dient te worden dan sta je gewoon met je laserpistool te spelen.
Ben jij op de hoogte van de reden van een dergelijke snelheidscontrole? Over het algemeen komen deze n.a.v. klachten van omwonenden. Wat er verder zinloos is aan boetes voor te hard rijden, begrijp ik ook niet. Het te harde rijden is pas zinloos. De gemiddelde automobilist denkt dat hij zelf wel kan bepalen hoe hard hij/zij kan rijden.

quote:
Het lijkt me echt fantastisch om een beroep te hebben waar je regelmatig dingen moet doen die tegen je persoonlijke principes in gaan, geen inspraak heb en slaafs de letter van de wet moet uitvoeren.
Jij hebt ook 'slaafs' de letter van de wet uit te voeren.

quote:
Het is nog triester dat deze uitvoerende politiekneusjes denken dat ze heel wat zijn.
Ik begrijp dat je weleens dwars bent gezeten door een dergelijk 'politiekneusje'? Misschien dat je het nog een keer kunt proberen, maar dan zónder 'krachttermen'?
  maandag 23 mei 2011 @ 11:40:21 #111
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97192712
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:33 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Het lijkt me echt fantastisch om een beroep te hebben waar je regelmatig dingen moet doen die tegen je persoonlijke principes in gaan, geen inspraak heb en slaafs de letter van de wet moet uitvoeren. Daarnaast mag je ook nog eens je persoonlijke mening niet uitdragen naar buiten.

Nouja, als je het niet eens bent met de wetgeving van Nederland dan moet je eigenlijk geen politieagent worden.
Daarnaast, ik denk pas dat je pas beseft hoe belangrijk ze zijn als ze er niet meer zijn :).
Maargoed, ik heb net een weekend L.A. Noire gespeeld (waar je een politieagent bent die zich opwerkt tot rechercheur) dus misschien is mijn mening nu een beetje gekleurd :P.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 23 mei 2011 @ 11:44:57 #112
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97192880
quote:
14s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:38 schreef Five_Horizons het volgende:

Ben jij op de hoogte van de reden van een dergelijke snelheidscontrole? Over het algemeen komen deze n.a.v. klachten van omwonenden.
In mijn woonplaats staat geen enkele flitskast en er wordt alleen gelaserd met de wij gaan weer naar school actie, terwijl er veelvuldig te hard gereden wordt. Daarnaast zie je toch dat veel controles op de snelweg of op provinciale wegen voorkomen, waar natuurlijk geen directe omwonenden zijn. Ik zou veel liever hebben dat ze wat meer in 30km zones gaan laseren, maar dat doen ze hier iig vrijwel nooit. Erg zonde.
Een gedicht over Maanvis
pi_97192956
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:44 schreef Maanvis het volgende:

[..]

In mijn woonplaats staat geen enkele flitskast en er wordt alleen gelaserd met de wij gaan weer naar school actie, terwijl er veelvuldig te hard gereden wordt. Daarnaast zie je toch dat veel controles op de snelweg of op provinciale wegen voorkomen, waar natuurlijk geen directe omwonenden zijn.
Maar waar wellicht wel klachten van mensen zijn of vaker ongelukken gebeuren.

quote:
Ik zou veel liever hebben dat ze wat meer in 30km zones gaan laseren, maar dat doen ze hier iig vrijwel nooit. Erg zonde.
Dan moet je het misschien vragen aan de wijkagent. :) Die kan simpel dat ding meenemen en er een uur gaan staan. Zolang niemand iets zegt, gaat het ook niet beter worden, natuurlijk. :)
  maandag 23 mei 2011 @ 11:53:40 #114
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_97193185
quote:
Ben jij op de hoogte van het grotere geheel waarom die mensen weg moeten? Nou dan.
En dit is dus precies het probleem. Als politieagent moet je acteren op iets terwijl je de achtergrond niet eens kent. Het kan dus zo zijn dat je werkzaamheden van dien aard zijn dat je er eigenlijk totaal niet mee eens kan zijn. Je moet dus handelen terwijl je het er eigenlijk volstrekt mee oneens bent.

Ik snap niet dat je daar als mens mee kan leven. Volgens mij mis je dan toch wel een vorm van eigenwaarde. Of gaat het enkel om de "macht"?

quote:
Ben jij op de hoogte van de reden van een dergelijke snelheidscontrole? Over het algemeen komen deze n.a.v. klachten van omwonenden. Wat er verder zinloos is aan boetes voor te hard rijden, begrijp ik ook niet. Het te harde rijden is pas zinloos. De gemiddelde automobilist denkt dat hij zelf wel kan bepalen hoe hard hij/zij kan rijden.
Grappig dat je hier direct inhoudelijk op in gaat. Wat snap je niet aan beeld spraak?

quote:
Jij hebt ook 'slaafs' de letter van de wet uit te voeren.
We hebben het hier over werk. In mijn werk voor ik allen dingen uit waar ik met mezelf mee kan leven, waar ik achter sta. Ik heb principes en daar houd ik aan vast. Ik zou nooit maar dan ook nooit taken kunnen uitvoeren waar ik principieel niet achter sta.

Daarnaast ben ik gewoon vrij om te doen wat ik wil. Ook om de wet te overtreden :). De kans is alleen dat daar sancties op staan. Heerlijk toch een vrije samenleving

quote:
Ik begrijp dat je weleens dwars bent gezeten door een dergelijk 'politiekneusje'? Misschien dat je het nog een keer kunt proberen, maar dan zónder 'krachttermen'?
Ik irriteer mij er matenloos aan het feit dat simpele politieagenten menen burgers op een betuttelende wijze de les denken te lezen terwijl het zelf praatpoppen zijn van justitie die zelf geen mening mogen hebben. Laatst werd ik ook aangehouden omdat ik einde 70km zone vlot dooracceleerde naar de 120 en daarbij een politieauto inhaalde.

Meneer agent moest weten waar dat voornodig was en vond het provocerend :'). Uiteraard geen boete gekregen omdat ik niks fout deed.

Daarnaast is het voor mij onbegrijpelijk dat je aan je eigen principes voorbij kan gaan.
Wellicht dat men dit over heeft voor de macht die men denkt te hebben als politieagent.

Voor mij is een politieagent geen stuiver meer of minder dan een ander mens van vlees en bloed.
Respect heb ik al helemaal niet voor de uitvoerende praatpopjes van justitie.
  maandag 23 mei 2011 @ 11:55:38 #115
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97193254
quote:
14s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:47 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Maar waar wellicht wel klachten van mensen zijn of vaker ongelukken gebeuren.

[..]
Er gebeuren wel eens eenzijdige ongelukken maar om daarvoor nou te gaan laseren. Je hebt veel meer aan laseren waar het risico op letsel aan anderen veel groter is. Bijv. fietsers/voetgangers die aangereden worden.
quote:
Dan moet je het misschien vragen aan de wijkagent. :) Die kan simpel dat ding meenemen en er een uur gaan staan. Zolang niemand iets zegt, gaat het ook niet beter worden, natuurlijk. :)
Hoezo niet? Ik verwacht wel wat eigen initiatief van het politiekorps. Omdat iedereen in de 30km zones te hard rijdt gaat natuurlijk niemand klagen. En mensen laten hun kinderen al niet meer op straat komen hierdoor :). Nu weet iedereen wel wanneer er gelaserd wordt, en dat is tijdens de wij gaan weer naar school actie, dus als die vlag er hangt doet iedereen wel ff een paar weken rustig aan, maar daarna sjeest iedereen gewoon weer door.
Oh en nog iets, kan VVN wellicht zijn foldertjes ook in het pools uitbrengen? 2 jaar geleden had ong. 50% van de nieuwsberichten over dronken rijden betrekking op een pool :P.
Een gedicht over Maanvis
  maandag 23 mei 2011 @ 11:56:15 #116
62913 Blik
The one and Only!
pi_97193277
Het was natuurlijk een kwestie van tijd tot dit topic in een "ga boeven vangen in plaats van brave burgers pesten"-topic zou verzanden
  maandag 23 mei 2011 @ 12:38:13 #117
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_97194748
Noodhulp *;

Als mijn conditie op peil is ga ik het ook proberen :)
  maandag 23 mei 2011 @ 12:53:45 #118
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_97195353
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:56 schreef Blik het volgende:
Het was natuurlijk een kwestie van tijd tot dit topic in een "ga boeven vangen in plaats van brave burgers pesten"-topic zou verzanden
Inderdaad een beetje jammer dat het topic die kant op gaat en dat men meteen weer ingaat op het voorbeeld wat ik noemde over verkeerscontroles.

Ik zou welleens willen weten waarom iemand een job zou willen waar eigen principes onderschikt zijn aan die van de werkgever.

Je ziet ook vaak dat agenten niet meer als mens redeneren, enkel uit authoriteit. Zeer verwerpelijk.
pi_97196418
Heb zelf 6 juni korpsvoorlichting. Weet niet zeker of het intakegesprek daar direct achter aan komt of op een andere datum.

Succes met deel A over een week TS ;)!
  maandag 23 mei 2011 @ 14:02:44 #120
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_97198487
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 12:53 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

waar eigen principes onderschikt zijn aan die van de werkgever.
Wie zegt dat?
  dinsdag 24 mei 2011 @ 08:31:42 #121
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_97236109
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 23:20 schreef doorzuipenmanagerworden het volgende:
Wat is je huidskleur/geslacht?
check fobo
*Hosselcopter*
  dinsdag 24 mei 2011 @ 08:38:57 #122
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_97236190
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 13:20 schreef SnuggleBear het volgende:
Heb zelf 6 juni korpsvoorlichting. Weet niet zeker of het intakegesprek daar direct achter aan komt of op een andere datum.

Succes met deel A over een week TS ;)!
bij mij was het meteen erna
*Hosselcopter*
pi_97238429
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:44 schreef Maanvis het volgende:

[..]

In mijn woonplaats staat geen enkele flitskast en er wordt alleen gelaserd met de wij gaan weer naar school actie, terwijl er veelvuldig te hard gereden wordt. Daarnaast zie je toch dat veel controles op de snelweg of op provinciale wegen voorkomen, waar natuurlijk geen directe omwonenden zijn. Ik zou veel liever hebben dat ze wat meer in 30km zones gaan laseren, maar dat doen ze hier iig vrijwel nooit. Erg zonde.
Het vervelende met een 30 km/h zone is dat je er niet te hard zou moeten kunnen rijden... als je dus 50 in een 30 zone kan is de zone niet goed ingericht door de gemeente en zal je daar je klacht moeten neerleggen aangezien de politie daar niet kan handhaven. Beetje raar verhaal i know...
pi_97238575
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 12:53 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Inderdaad een beetje jammer dat het topic die kant op gaat en dat men meteen weer ingaat op het voorbeeld wat ik noemde over verkeerscontroles.

Ik zou welleens willen weten waarom iemand een job zou willen waar eigen principes onderschikt zijn aan die van de werkgever.

Je ziet ook vaak dat agenten niet meer als mens redeneren, enkel uit authoriteit. Zeer verwerpelijk.
Er zijn maar weinig persoonlijke principes die ik ondergeschikt hoef te maken hoor. Als iemand tegen een ander zijn voordeur pist krijgt hij een prent, als iemand dronken loopt te gillen op straat in een woonwijk en de buurt wakker houd gaat hij mee. Als iemand mensen bedreigt met een vuurwapen gaat hij mee enz. enz.

Wat voor principes heb je het verder over? Je had het over demonstraties, als ze zich gedragen kan dat gewoon in NL toch? moment dat ze gaan slopen of dingen naar de politie gaan gooien zijn ze gewoon dom bezig en weten ze dat er een linie gaat komen..
pi_97239423
Succes met de andere tests, TS!

Wilde onlangs solliciteren bij het Korps Noord-Nederland. Ik keek, vacatures open. Keek 5 minuten later weer, weg vacature.

Over ongeveer een maand gaan ze weer open, is mij verteld door mevrouw van de werving Noord-Nederland. Dus ik ga het dan vrolijk weer proberen.

Ik heb wel het gevoel dat ik die sport-test een beetje ga onderschatten. Hij lijkt zo makkelijk, mensen praten er makkelijk over. Maar zal het echt zo makkelijk zijn? Ik sport (skate) zo'n 2 a 3 keer per week.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')