abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96326769

Wat?

Deze reeks is niet zozeer puur gericht op de daadwerkelijke methodiek van het versieren, maar op de mentale problematiek van de mensen die maken dat ze dus sowieso al een achterstand lopen als het gaat om het benaderen van vrouwen (of mannen).

Wat bedoel je daarmee?

Sommige mensen zouden nog liever bungee-jumpen dan dat ze een vrouw/man aanspreken. Mensen met een sociale achterstand of een anderzijds verwaarloosd leven waardoor ze niet eens meer al te sterk in hun schoenen staan. Nieuw contact met andere mensen is té eng.

Maar je wil toch versieren?

Er is in de reeks al advies gegeven over het echte versieren. Dat je het als bovenstaand persoon, of als je je uiterlijk niet enorm mee hebt, niet moet proberen in het 'echte' uitgaansleven. Onzekerheid wordt bij dat soort gelegenheden enorm snel opgepikt.

Hoe ontmoet ik dan nieuwe mensen?

Ga weg bij je ouders om ergens te studeren / werken. Het liefst in een flatje, leer stapsgewijs je buren kennen, ga op een sport, ga elke week een paar keer naar de bibliotheek met wat huiswerk of een boek. Er kan dan vanalles gebeuren, en zeg nou zelf, dat is toch veel productiever dan uitgaan. Twee vliegen in één klap.

Om zelfverzekerder over te komen en te worden zijn er de volgende tips:

1. Loop rechtop.

2. Kijk niet steeds naar de grond.

3. Begin met iedereen oogcontact te maken. Bij de kassa bijvoorbeeld als je je wisselgeld terug krijgt. Vergeet dan niet een klein beetje te lachen natuurlijk, zo vriendelijk mogelijk.

4. Grijp geen vrouwen bij edele delen want dan krijg je patsen.

5. Wil je oefenen met conversaties, maar heb je écht geen mogelijkheid om vrouwen aan te spreken, ga dan een winkel binnen met een vrouwelijke bediende en stel haar wat vragen over producten. Ze hangt aan je lippen, want ze heeft weinig keus.

6. Eet elke dag een stengel selderij.

7. Vriendschappen met vrouwen zijn zeer welkom. Zo leer je ze kennen, studiemateriaal voor mogelijke relaties. Ga niet lopen huilen als een vrouw je enkel als vriend ziet. Gebruik dat.

8. Online versieren is een leuke eerste stap. Wees daar niet bang voor, ze kunnen je niet zien.

Enkele pointers voor online versieren:

1. Gebruik altijd hoofdletters en andere regels van punctuatie.

2. Matig uw gebruik van en de duim omhoog posticon en gebruik deze wijselijk op momenten waar u echt even ietwat superieur, alwetend en denigrerend wil overkomen. Dit zal uw alpha-status op FOK verhogen en waarschuwt andere mannelijke users ervoor dat ze niks met u moeten starten, want u bent verbaal zeer behendig.

3. Dat is het eigenlijk wel. Alle bommen los als je online bent, wees alleen niet zielig.

Uitgebreide info over eenzaamheid en onzekerheid:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.

Er is een meet op komst, aanmelden kan hier: Meet Aanmeld topic versieren op latere leeftijd

De reeks is hernoemd naar "Als versieren niet zo makkelijk gaat" omdat dit de lading beter dekt dan de vorige topic titel.

De OP vind je hier
pi_96326805
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 01:14 schreef richard_prf het volgende:
Ik zal daar zelf zo graag willen achter komen :) Want nu het zo lang is uitgesteld ga ik er alleen maar meer naar ga verlangen en denken, het voelt onmogelijk en in mijn belevenis maak ik het waarschijnlijk mooier dan het is ja.
Ik zou me er i.i.g. wat minder obsessief mee bezighouden. Dan gaat het allemaal wat makkelijker.
pi_96326819
Ik hoef ook niet perse zo nodig een relatie maar ik zal het verliefde gevoel van beide kanten wel eens willen meemaken want tot nu toe ben ik verliefd geweest op 2 dames die beide niks voor mij voelen en zo is het al 27 jaar zo dat het lijkt alsof er niemand is geinteresseerd in mij ;) hoogstens haal ik de friendzone.
pi_96326823
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 01:12 schreef Maanvis het volgende:
mag deze reeks een iets positievere naam krijgen ipv deze? Nu lijkt het meer op een topique over erectiestoornissen (als de liefde bedrijven niet zo makkelijk gaat) oid :)
Want jij hebt er baat bij als de reeks een positievere TT heeft? :P

Ik vind het qua negativiteit wel meevallen, het dekt de lading.
pi_96326830
En mijn mooie, emotionele, aardige post wordt genegeerd. Ik merk het al, er wordt alleen gereageerd als het negatief is, sensatiezoekers.
pi_96326843
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 01:17 schreef richard_prf het volgende:
Ik hoef ook niet perse zo nodig een relatie maar ik zal het verliefde gevoel van beide kanten wel eens willen meemaken want tot nu toe ben ik verliefd geweest op 2 dames die beide niks voor mij voelen en zo is het al 27 jaar zo dat het lijkt alsof er niemand is geinteresseerd in mij ;) hoogstens haal ik de friendzone.
Het is heel goed mogelijk dat er meisjes zijn geweest die verliefd op jou waren tijdens je schooltijd zonder dat je het door hebt gehad. Veel jongens die ik leuk vond kregen ook niet bepaald aandacht van meiden.
pi_96326848
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 01:17 schreef iwannabehigh het volgende:
En mijn mooie, emotionele, aardige post wordt genegeerd. Ik merk het al, er wordt alleen gereageerd als het negatief is, sensatiezoekers.
Dan moet je zelf ook niet de dramaqueen gaan uithangen natuurlijk. :P
pi_96326853
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 01:12 schreef Maanvis het volgende:
mag deze reeks een iets positievere naam krijgen ipv deze? Nu lijkt het meer op een topique over erectiestoornissen (als de liefde bedrijven niet zo makkelijk gaat) oid :)
Maar eh... versieren = neuken? Die is nieuw voor mij.
pi_96326866
quote:
7s.gif Op woensdag 4 mei 2011 01:18 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Het is heel goed mogelijk dat er meisjes zijn geweest die verliefd op jou waren tijdens je schooltijd zonder dat je het door hebt gehad. Veel jongens die ik leuk vond kregen ook niet bepaald aandacht van meiden.
Jou snap ik ook niet. Je zag dat er een jongen onzeker was omdat hij nieuw was in de groep, waarom ga je dan niet naar hem toe om een praatje te maken? Dat doe ik ook áltijd bij nieuwkomers aangezien de meeste mensen dat niet doen, egoistisch vind ik dat.
pi_96326875
quote:
12s.gif Op woensdag 4 mei 2011 01:18 schreef Techno het volgende:

[..]

Dan moet je zelf ook niet de dramaqueen gaan uithangen natuurlijk. :P
Als ik dat doe, krijg ik alle aandacht. Dat merk je toch wel bij Richard. :6
pi_96326880
quote:
7s.gif Op woensdag 4 mei 2011 01:18 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Kan niet, niet op mij, maar dank je dat stelt een beetje gerust :D
pi_96326890
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 01:03 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Persoonlijk denk ik pas dat je een vrouw kán krijgen als je je eens normaal gaat gedragen. [b
] En dan bedoel ik niet zo zielig doen of wat dan ook. Als ik een vriendin zou hebben die alleen maar kan zeuren en klagen over haar BDD en hoe lelijk ze wel niet is, heb ik d'r geen zin meer in en ik denk dat vele met mij er zo over denken. [/b]

Ik ga ook niet altijd lopen zeiken en alles over dat gebeuren van mij (tja, net even omdat ik baal) maar ik weet wel dat het aan mezelf ligt, dat ik het in mijn eigen handen heb en dat ik er aan moet werken (dat heb ik ook gedaan bij dat Turkse meisje en nu lach ik er zelfs om) en eigenlijk is 't allemaal niet zo heel erg.

Het probleem is dat mensen hier altijd zo vervelend moeten doen en álles erbij moeten halen, maar goed, dat is de FOK! mentaliteit denk ik. :7
Het probleem met die stelling, en de reden dat niet zoveel mensen erop reageren, is dat Richard zegt nooit te praten over zijn BDD en onzekerheden. Zo wisten zijn vrienden het tot voor kort nog niet eens. Dat kan dus geen afknapper zijn in zijn geval, maar wel de bijbehorende uitstraling en houding die voortkomen uit die onzekerheid en depressieve gevoelens.
pi_96326901
Fok. Ik moet slapen. Maar ik heb nog zooo het gevoel dat ik nog dingen moet doen. Dit is echt zo hard de valkuil. Geen nachtrust, zie er weer slecht uit, en ik stoot mensen af. Hm. Ik heb gefaald.
pi_96326902
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 01:19 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Jou snap ik ook niet. Je zag dat er een jongen onzeker was omdat hij nieuw was in de groep, waarom ga je dan niet naar hem toe om een praatje te maken? Dat doe ik ook áltijd bij nieuwkomers aangezien de meeste mensen dat niet doen, egoistisch vind ik dat.
Omdat ik daar echt niet goed in ben, ik wilde het wel....

Ik betrok hem er wel bij als ik kon hoor. :)
pi_96326920
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 01:21 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Het probleem met die stelling, en de reden dat niet zoveel mensen erop reageren, is dat Richard zegt nooit te praten over zijn BDD en onzekerheden. Zo wisten zijn vrienden het tot voor kort nog niet eens. Dat kan dus geen afknapper zijn in zijn geval, maar wel de bijbehorende uitstraling en houding die voortkomen uit die onzekerheid en depressieve gevoelens.
Gelukkig dat jij het even beantwoord want ik werd er al moe van dat ik iedereen moest blijven uitleggen dat niemand het weet in het echt.
Sinds kort een vriend ja en hij hielp me wel hoor. hij zei "je hebt geen reden op depri te zijn " Kijk mij met mijn lelijke kop, mij lukt het toch " je weet wel van die standaard dingetjes ;)
pi_96326940
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 01:21 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Omdat ik daar echt niet goed in ben, ik wilde het wel....

Ik betrok hem er wel bij als ik kon hoor. :)
Haha nu was het al te laat, helaas. :6

Maar kijk, je bent toch zelf ook wel met een groepje? Dan ga je toch gewoon met dat groepje hem erbij trekken, niet alleen. Dat doe ik persoonlijk wel altijd. Sowieso zijn nieuwe personen interessant, vind ik.. :9
pi_96326947
Dat soort dingen zeggen ze ook wel eens tegen mij. Maar dan klap ik juist dicht, extreem het gevoel dat ik gefaald heb en altijd zal falen. Ja, als het zo simpel is, waarom lukt het mij dan niet? Dan moet er wel iets mis zijn met mij.
  woensdag 4 mei 2011 @ 01:24:13 #18
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_96326948
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 01:21 schreef minnemin het volgende:
Fok. Ik moet slapen. Maar ik heb nog zooo het gevoel dat ik nog dingen moet doen. Dit is echt zo hard de valkuil. Geen nachtrust, zie er weer slecht uit, en ik stoot mensen af. Hm. Ik heb gefaald.
moet je nog allemaal dingen doen dan? en ga je niet slapen ?

meisjes kunnen toch makeup dragen, en weten toch hoe dat werkt? dan zie je wallen enzo toch minder?
pi_96326970
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 01:23 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Haha nu was het al te laat, helaas. :6

Maar kijk, je bent toch zelf ook wel met een groepje? Dan ga je toch gewoon met dat groepje hem erbij trekken, niet alleen. Dat doe ik persoonlijk wel altijd. Sowieso zijn nieuwe personen interessant, vind ik.. :9
Ik weet niet, soms is het moeilijk iemand ergens bij te betrekken (en dus als het ware nadruk leggen op het feit dat hij er een beetje buitenvalt) ook omdat hij zelf meer die achtergrond positie bleef opzoeken.

Maar dat verandert nog wel, weet ik zeker.
pi_96326983
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 01:24 schreef minnemin het volgende:
Dat soort dingen zeggen ze ook wel eens tegen mij. Maar dan klap ik juist dicht, extreem het gevoel dat ik gefaald heb en altijd zal falen. Ja, als het zo simpel is, waarom lukt het mij dan niet? Dan moet er wel iets mis zijn met mij.
Er is ook iets mis met je, alleen is het moeilijk uit te vinden wat het precies is. Als ik jou een dagje zou kunne observeren in het echt dan kom ik daar vrij snel achter denk ik, maar van jezelf weet je dat meestal niet denk ik.
pi_96327012
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 01:24 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

moet je nog allemaal dingen doen dan? en ga je niet slapen ?

meisjes kunnen toch makeup dragen, en weten toch hoe dat werkt? dan zie je wallen enzo toch minder?
Het moe-zijn gevoel gaat dan nog niet weg.

Was je deze week jarig MLiG? Op welke dag? :) Jammer dat je het niet gedeeld hebt, ik had zo je fotoboek met leuke berichtjes volgestopt.
  woensdag 4 mei 2011 @ 01:27:15 #22
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_96327018
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 01:24 schreef minnemin het volgende:
waar ik kort geleden ben achter gekomen, is dat het vaak niet aan iemands persoonlijkheid ligt
(dus het is niet jouw schuld).

het is meestal de schuld van ingebeelde gedachtes, en het ingehouden gedrag.

dus er is opzich niets mis met je. het is alleen de verkeerde gedachte, en verkeerd aangeleerd gedrag wat het tegenhoudt.
er is niets mis met je, het is alleen gedachtes die het tegenhouden.
heb je diep van binnen een goede persoonlijkheid? zoja "flaunt it"! (meer in die trant moet je leven)
pi_96327049
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 01:27 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

waar ik kort geleden ben achter gekomen, is dat het vaak niet aan iemands persoonlijkheid ligt

dus er is opzich niets mis met je. het is alleen de verkeerde gedachte, en verkeerd aangeleerd gedrag wat het tegenhoudt.
heb je diep van binnen een goede persoonlijkheid? zoja "flaunt it"! (meer in die trant moet je leven)
Mijn zusje zegt altijd: "Je hebt een gouden hart" omdat ik best gul ben. Ik kom altijd wel opdraven als zij iets heeft en ze me even nodig heeft, ik ben gul met cadeautjes.
pi_96327056
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 01:27 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

Hier kan ik me ook wel prima in vinden :P Klinkt logisch.
pi_96327140
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 01:25 schreef richard_prf het volgende:

[..]

Er is ook iets mis met je, alleen is het moeilijk uit te vinden wat het precies is. Als ik jou een dagje zou kunne observeren in het echt dan kom ik daar vrij snel achter denk ik, maar van jezelf weet je dat meestal niet denk ik.
:N

quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 01:25 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik weet niet, soms is het moeilijk iemand ergens bij te betrekken (en dus als het ware nadruk leggen op het feit dat hij er een beetje buitenvalt) ook omdat hij zelf meer die achtergrond positie bleef opzoeken.

Maar dat verandert nog wel, weet ik zeker.
Tja. Ik zou ook meer de achtergrond positie opzoeken, de meeste mensen wel denk ik. Behalve van die echt aanwezige lui, je kent ze wel. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')